Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1593
Hei!
For et par år siden begynte jeg og flippe klær og sko hvor det har vært gode penger i lang tid. Jeg begynte ikke ordentlig med det før for 4-5 måneder siden hvor jeg tjente 200.000 på tre måneder på å legge inn tid og energi i det. Jeg har ikke vært borti såpass mye med spenn før og etter etter et par måneder mistet jeg totalt verdien av penger og hva det er verdt.

Jeg begynte å spille på kompiser sine brukere og det var snakk om lite penger i starten. Nå som det bygget seg opp har jeg "oppnådd" et tap på 230.000 på et par måneder. Jeg har nå solgt de eiendelene jeg har mulighet til og sitter fortsatt med gjeld til noen i "gamet" på 30.000. Hadde jeg gått inn for å fortsette med å flippe sko og klær kunne jeg ha blitt kvitt denne gjelden på kort tid, men uten noe som helst kapital sitter jeg godt i det.

Mor og far er opplyst om at jeg har spilt bort spenna jeg har tjent pluss konfirmasjons-pengene, men vet ikke at jeg står i gjeld på 30.000.
Ikke har de mulighet til å ta seg råd til å hjelpe meg ut av dette her nå hvis jeg skulle spurt dem.
Jeg har jobb som ekstrahjelp og jobber der et par ganger i uken, men det er ikke nok penger til å få nedbetalt disse pengene jeg skylder innen en fornuftig tid.
Noen som har vært i samme situasjon eller har noe som helst råd og svar settes ekstremt stor pris på.
30.000 kroner er ikke mye penger, det fikser du. Skjønner at det er surt å tenke på alle penga som er borte men se på det som en lærepenge og dyr erfaring!
Vi går nå inn i en tid med helligdager og ferieavvikling så mulighetene for å tjene seg penger er absolutt til stede, dog litt verre når du er under 18.

Først, ta kontakt med kreditor og forklar situasjonen, si at du skal betale men trenger litt tid. Så er det bare å brette opp ermene og lete jobb. Jobb ræva av deg om du kan. Vet ikke hvor du bor eller hva som er rundt deg men møt opp personlig på arbeidsplasser og spør.

Ikke fall for fristelsen til å gjøre noe ulovlig, situasjonen blir 1000 ganger verre dersom du får bot og rulleblad oppi det hele.
Trådstarter
3 1
Sitat av Astennu Vis innlegg
30.000 kroner er ikke mye penger, det fikser du. Skjønner at det er surt å tenke på alle penga som er borte men se på det som en lærepenge og dyr erfaring!
Vi går nå inn i en tid med helligdager og ferieavvikling så mulighetene for å tjene seg penger er absolutt til stede, dog litt verre når du er under 18.

Først, ta kontakt med kreditor og forklar situasjonen, si at du skal betale men trenger litt tid. Så er det bare å brette opp ermene og lete jobb. Jobb ræva av deg om du kan. Vet ikke hvor du bor eller hva som er rundt deg men møt opp personlig på arbeidsplasser og spør.

Ikke fall for fristelsen til å gjøre noe ulovlig, situasjonen blir 1000 ganger verre dersom du får bot og rulleblad oppi det hele.
Vis hele sitatet...
Jepp, fristelsen for å gjøre noe ulovlig som å kaste eller slikt er der, men skal prøve å få jobbet det av meg. Men karen trenger pengene så kjapt som mulig og det er det som lager en liten konflikt.
Sitat av bigg10 Vis innlegg
Jepp, fristelsen for å gjøre noe ulovlig som å kaste eller slikt er der, men skal prøve å få jobbet det av meg. Men karen trenger pengene så kjapt som mulig og det er det som lager en liten konflikt.
Vis hele sitatet...
Be han ta forbrukslån, og så betaler du det ned.
Ikke be om forbrukslån, prøv å be om en betalingsplan å bli kvitt gjelda rett og slett. Penger får du av jobb eller nav. Du ber ikke om renter, kommer helt ann på folka og hva dere kommer i enighet om. Værre å unngå situasjonen, så snakk heller om det, også til foreldrene dine om du faktisk har bestemt deg for å gi deg og behøver hjelp eller veiledning, det de skal være til for.