Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 610
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg røyker svært sjeldent. Dama jeg bor med"tåler" det, men liker det heller ikke så veldig bra. Ergo er det liten vits å røyke rett opp i ansiktet på henne. Vi begge bor tett på andre mennesker i blokk og jeg vil ikke skape oppmerksomhet rundt at det lukter weed eller hasj.

En sjelden gang tilater jeg meg likevel en kosekveld, og da lager jeg stort sett skakkao, eller te med cannabis smuldret i matfett. Nå vurderes det og gå over til damp. Men jeg hører mange hevder at man ikke blir skikkelig stein av å dampe. Er det noe som stemmer?

Så undrer jeg meg på det med lukt. Jeg sitter stort sett i mancaven i kjellerstuen når jeg har mine egne kvelder. Vil det bli mye lukt av vaping? Og som kan sige ut vinduet, så nabolaget kjenner sneken?
Lukta kjennes, men minner mer om litt brent popcorn eller noe. Synes personlig det ikke er særlig forskjell på highen, men foretrekker å røyke av gammel vane
Tviler på at lukta sprer seg rundt i nabolaget om du gjør det i en kjeller. Da vil det lukte vesentlig mer om du vaper utendørs, men selv da forsvinner lukta og dampen raskt om det blåser litt. Min erfaring er at lukta stort sett forblir i rommet du vaper i, og forsvinner delvis eller helt etter 1-2 timer. En kveld med mye damping kan gjøre at man lukter det svakt fra naborommet, gjerne ved inngangspartiet til rommet du er i. Lukter forøvrig mer blomster og 'friskt' enn hva en brennende joint lukter. Den askebeger eimen forsvinner helt ved vaping.

Temperaturen du vaper på avgjør også hvor mye lukt den avgir. Jo høyere temperatur jo mer lukt.

Ventilasjon og generelt trekk i huset har også betydning for hvor lukta kan ende opp.
Det er ren bullshit at du ikke blir stein av å dampe.

Results showed that a few minutes after smoking, those who vaped the 25-milligram THC dosage reported an average of 77.5 on the overall strength of the drug's effect, meaning how high they felt compared with the average score of 66.4 reported by those who smoked the same dose. Participants who vaped 25 milligrams of THC reported about a 7 percent higher score on average for anxiety and paranoia, compared with people who smoked the same amount of the compound. Those who vaped any dose of THC also reported higher levels of dry mouth and dry eyes than those who smoked it. For example, when vaping 25 milligrams of THC, the participants rated dry mouth at 67.1 on average compared with 42.6 for those smoking it.
Vis hele sitatet...
Other results showed that blood levels of THC were at their highest immediately after smoking or vaping cannabis. At 10 milligrams of THC, blood levels of THC reached an average of 7.5 nanograms per milliliter in vapers, compared with 3.8 nanograms per milliliter in smokers 10 minutes after they inhaled the drug. At 25 milligrams of THC, blood levels reached an average of 14.4 nanograms per milliliter when vaped compared with 10.2 nanograms per milliliter when smoked.
Vis hele sitatet...
The amount of time participants accurately tracked the square on the computer in the Divided Attention Task dropped by an average of 170 percent after smoking 25 milligrams of THC compared with the cannabis without THC.

The amount of time they accurately tracked fell an average of 350 percent when vaping 10 milligrams of THC and fell 500 percent when vaping 25 milligrams of THC, compared with those smoking either dose.
Vis hele sitatet...
https://www.sciencedaily.com/release...1204131115.htm