Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 2592
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fått utskrevet som sovemedisin, men ser noen skriver at det er benzo?
Noen som har erfaringer med denne typen sovemedisin?
Jeg har nettopp kommet ut av avrusning for benzo så håper da virkelig ikke at legen har skrevet ut noe lignende til meg
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Apodorm er benzo.
Anonym bruker
"Lilla Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
.. og er et medikament du burde være forsiktig med.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jaha. Det var da veldig rart gjort av legen min...
Går jo på urinprøver også så kan jo åpenbart ikke ta benzo.
Anonym bruker
"Lilla Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det hurtigtester du går på, eller går du på tester som sendes til laboratorium?
Hvis du er redd for at testen skal være positiv for benzo, urettferdig, så går det bra hvis prøven sendes til laboratorium, da de kan se hvilket benzodiazepin du har inntatt. Hvis det er hurtigtester, så blir det litt verre.

Jeg råder deg til å ta en prat med legen din og si at du ikke vil ha dette. Hvis du vil ha tips til et annet medikament, be om Seroquel / Quetiapin.
R.i.p 23.04.2021
Apodorm er nitrazepam
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det blir sendt til laboratoriet..
Jeg har gått på seroquel siden desember men måtte slutte pga fråtsing.
Anonym bruker
"Lilla Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da må du vurdere om du vil innta medikamentet eller prøve å finne en annen løsning. For min egen del, så vil jeg aldri noensinne innta benzo igjen, om jeg så får det lovlig. Jeg er ferdig med å innta noe sånt igjen noen gang. Bruk litt tid på å tenke på det du
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skal ta meg en tlf å høre hva greia er. Lurest å ikke ta
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kunne fort fått et svakt øyeblikk her kjenner jeg! Blir satt på testelse
Anonym bruker
"Lilla Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vil foreslå og anbefale deg at du drar og leverer tilbake dette på apoteket. Fortell om det til noen etterpå, du kommer til å være stolt av deg selv. Jeg skal følge med, og heier på deg. Jeg kommer til å bli veldig glad om du gjør det. Jeg er her når du trenger det. Lykke til
Anonym bruker
"Lilla Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
PS: Få gjerne med kvittering på at du leverte det tilbake. Det kan være at legen / dine foreldre / venner vil se det.
Anonym bruker
"Lilla Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En ting til, du er ikke et dårlig menneske om du likevel inntar dette, jeg forstår det godt isåfall, men husk at det er å spille russisk rullett med rehabiliteringen din. Hadde ikke du et mål om å slutte? Da burde du gjøre det du kan for å unngå å starte igjen.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Apodorm er nitrazepam
Vis hele sitatet...
Nitrazepam er benzo / benzoderivat...


TS: Burde vel ikke gjøre noe så lenge du har resept på det og opplyser om det før prøven?
Eller er de helt supernazi på det der, aldri tatt en urinprøve før så vet ikke åssen det der funker

Litt teit av legen din å gi deg det med tanke på avrusningen, men benzo blir gjerne valget når alt annet ikke funker eller gir masse bivirkninger man ikke vil ha.
Anonym bruker
"Lilla Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Nitrazepam er benzo / benzoderivat...


TS: Burde vel ikke gjøre noe så lenge du har resept på det og opplyser om det før prøven?
Eller er de helt supernazi på det der, aldri tatt en urinprøve før så vet ikke åssen det der funker

Litt teit av legen din å gi deg det med tanke på avrusningen, men benzo blir gjerne valget når alt annet ikke funker eller gir masse bivirkninger man ikke vil ha.
Vis hele sitatet...
Nei nei nei, vær så snill. Ikke led ham til å innta det Han har gjort en god jobb med å ha blitt rusfri, og et sånt medikament vil absolutt ikke være noe lurt å innta om han ønsker å fortsette å holde seg rusfri. Selvfølgelig, det du skriver er riktig, har han fått det på resept, skal han kunne ta det uten å risikere konsekvenser i forbindelse med urinprøvene, men da risikerer han at rusmisbruket eskalerer igjen.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet legen din om at du har vært på avrusning for benzo? Høres i alle fall helt sykt ut at han velger apodorm som sovemedisin. Like ille som valium på halveringstid. Litt stilnoct for krisetilfeller, men nitrazepam er jo helt amok å velge.
Hva går du på rusprøver for? Om du får det av legen burde det være greit. Jeg fikk vival et par mnd fra jeg kom ut fra rehab (pga pillebruk) av fastlegen
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg går på urinprøver fordi jeg misbrukte benzo i 2 år.
Sa selv ifra å ble sendt på avrusning.
Ja legen min vet det, hun skrøyt over at jeg hadde rene prøver og hvor flink jeg var. Rett etterpå sa hun at hun skrev ut apodorm, sa bare okei da jeg ikke hadde hørt om det før (helt sant).
Gikk som det gikk det........
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uten at du klaget på søvn? Apodorm er vel den sovemedisinen som sitter aller, aller lengst inne å skrive ut for legene, etter at rohypnol ble avregistrert. Har selv slitt med søvn, men har ikke falt meg inn å be legen om fordi du blir hekta på no time. Pga lang halveringstid vil du gå med virkestoffet i blodet konstant hvis du bruker det særlig oftere enn hver 4.-5. dag.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg går på urinprøver fordi jeg misbrukte benzo i 2 år.
Sa selv ifra å ble sendt på avrusning.
Ja legen min vet det, hun skrøyt over at jeg hadde rene prøver og hvor flink jeg var. Rett etterpå sa hun at hun skrev ut apodorm, sa bare okei da jeg ikke hadde hørt om det før (helt sant).
Gikk som det gikk det........
Vis hele sitatet...
Er det fastlegen som ber om urinprøver? Isåfall er det jo ikke noe stress om mtp at det var h*n som skrev ut apodorm.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jo, jeg bestilte legetime fordi jeg sliter med søvn. Etter slutt på benzo våkner jeg klissvåt i svette hver jævla natt så jeg får aldri sammenhengende søvn.
Har prøvd melatonin, circadin, quetapine, zonat... Og nå dette da.
Jeg ville aldri bedd om benzo selv..
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er jo «stress» at en lege skriver ut ganske seige benzos til en kar som nettopp har klart å avruse seg fra benzo.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg ville gå på urinprøver selv, sånn at jeg skulle være sikker på at jeg holdt meg unna nettopp benzo.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er jo «stress» at en lege skriver ut ganske seige benzos til en kar som nettopp har klart å avruse seg fra benzo.
Vis hele sitatet...
Jente btw. Ikke at det spiller no rolle men.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo, jeg bestilte legetime fordi jeg sliter med søvn. Etter slutt på benzo våkner jeg klissvåt i svette hver jævla natt så jeg får aldri sammenhengende søvn.
Har prøvd melatonin, circadin, quetapine, zonat... Og nå dette da.
Jeg ville aldri bedd om benzo selv..
Vis hele sitatet...
Det du beskriver er dessverre noe du ikke kommer utenom, det er en del av pakken med å slutte. Kan ta litt tid, men å seigpine deg med mer benzo når du har kommet så langt høres ut som tull og tøys i mine øyne. Beklager, sikkert ikke det du vil høre, men..
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ikke noe jeg kommer utenom nei, men når du ikke sover en time engang så går klarer du ikke fungere. Sove må jeg. Jeg har nesten ikke sovet på 2 uker så det er uaktuelt å gå lengre.
Tull å tøys med benzo ja, er jo helt enig!!
Men nå fikk jeg jo det servert på sølvfat da å klarte faktisk ikke holde meg. Føler meg allerede dritt som ikke klarte å levere det tilbake. =))))
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke noe jeg kommer utenom nei, men når du ikke sover en time engang så går klarer du ikke fungere. Sove må jeg. Jeg har nesten ikke sovet på 2 uker så det er uaktuelt å gå lengre.
Tull å tøys med benzo ja, er jo helt enig!!
Men nå fikk jeg jo det servert på sølvfat da å klarte faktisk ikke holde meg. Føler meg allerede dritt som ikke klarte å levere det tilbake. =))))
Vis hele sitatet...
Ikke noe problem det, spørsmålet er hvordan du bruker det.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du bør i alle fall bruke minst mulig, og bruke det til det det er ment for, som altså er for å sove. Dvs på kvelden før du legger deg.
R.i.p 23.04.2021
Vis legen er klar over at du var på avrusning pga benzo misbruk ,og i tilegg så skriver han da ut benzo når du er ute får meg til og tenke.. enten tester han deg , eller så er han super dritsekk.. lever sem tilbake så får du god samvittighet + at avrusningen ikke var bortkastet. Starter du nå så er det tilbake til start vet du.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei nei nei, vær så snill. Ikke led ham til å innta det Han har gjort en god jobb med å ha blitt rusfri, og et sånt medikament vil absolutt ikke være noe lurt å innta om han ønsker å fortsette å holde seg rusfri. Selvfølgelig, det du skriver er riktig, har han fått det på resept, skal han kunne ta det uten å risikere konsekvenser i forbindelse med urinprøvene, men da risikerer han at rusmisbruket eskalerer igjen.
Vis hele sitatet...
Tror du har misforstått noe ekstremt her.
"Leder" han ikke til å ta noe som helst jeg.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kan de virkelig teste meg på denne måten?
Jeg visste jo ikke at det var benzo! Syns det er helt på trynet og jeg føler jeg har relapsa selv om jeg fikk det på resept.
Om det var for å teste meg syns jeg faktisk det er uproft og veldig synd. Men takk for innspill.

Jeg har jo allerede driti meg ut nå da så. Har allerede tatt det. Svake faen
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, legen din tester deg ikke. Men leger har gjerne et alt for lavt kunnskapsnivå om avhengighet. At du sitter og knasker sovemedisin ettermiddagstid kort tid etter at hun skrev det ut, beviser jo det.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
(
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt sykt att folk sitter her og bestemt overprøver legens beslutning som de var psykiatere!

Det høres ut for meg som du har god innsikt i eget misbruk og et reflektert syn på hele situasjonen.
Hør med legen hva vedkommende tenkte. Du skriver du har vært gjennom karusellen med C-preparater og da er benzo neste mot søvn.
Virker som du må velge mellom benzo eller redusert søvnkvalitet.
Det er derfor du har en lege, for å konferere rundt sånne spørsmål.

Btw, selfshaming tjener du ingenting på!
Lykke til=)
Fikk Apodorm lett som bare det da jeg spurte om det.Brukte da i tillegg Sobril og en rekke andre preparater.Det er noen år som fremstår som en tåke for meg.Fikk 100 Apodorm og 100 Stilnoct utskrevet sammen hver fjerde uke.Til slutt ble det tilsynssak mot legen min og jeg ble kasta på dør derifra.Kuttet ut sovemedisinen brått,og det var ikke så vanskelig selv etter seks års bruk.Fikk fortsette med Sobril i en lavere dose hos den nye legen.Kommer ikke til å bruke den igjen,men brukt som foreskrevet er den bra.Det virker som nevnt over her at det er vanskeligere nå og få den utskrevet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Litt sykt att folk sitter her og bestemt overprøver legens beslutning som de var psykiatere!

Det høres ut for meg som du har god innsikt i eget misbruk og et reflektert syn på hele situasjonen.
Hør med legen hva vedkommende tenkte. Du skriver du har vært gjennom karusellen med C-preparater og da er benzo neste mot søvn.
Virker som du må velge mellom benzo eller redusert søvnkvalitet.
Det er derfor du har en lege, for å konferere rundt sånne spørsmål.

Btw, selfshaming tjener du ingenting på!
Lykke til=)
Vis hele sitatet...
Vi skal ikke leke hverken lege eller psykiater her, men det er vel akkurat det du selv gjør når du skriver at du synes det høres fornuftig ut?

Ts har akkurat lagt bak seg 2 års avhengighet med benzoavhengighet, så får han utskrevet benzo for søvn når han samtidig er på urinprøver. Det er jo åpenbart en feilvurdering av legen dersom allmennkunnskapen min om avhengighet og benzo stemmer bare litt.

Ts har ikke noe reflektert innsyn i egen situasjon slik jeg ser det. Bare på noen timer her har han inntatt benzo, til tross for at han vet at det er benzo. Jeg kjøper såvidt at en som har vert avhengig på benzo ikke vet at Apodorm er benzo.

Ts: gjør deg selv en tjeneste. Flush resten av tablettene i dass eller gå til legen og lever dem tilbake i morgen.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kjenner jeg ble skikkelig irritert over det siste svaret.
JEG ba ikke om benzo og NEI jeg visste ikke hva apodorm er.
Det jeg misbrukte var hovedsakelig valium og xanax, man trenger ikke vite hva alle benzo er selvom man har ruser seg på noe av dem.
Selfølgelig stoler jeg på legen min og trodde det var en sovemedisin!!
Når jeg forteller henne at jeg ikke sover pga benzo abstinenser på natta tror jeg da ikke at hun skriver ut nettopp benzo for å sove når hun vet jeg står på urinprøver for det.
Og at du forstår deg tydeligvis ikke på avhengighet når du ikke forstår det at jeg inntar det kun noen timer etter jeg fikk det utskrevet selvom jeg fikk bekreftet det her at det er benzo.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Litt feilformulering, det er forsåvidt en sovemedisin og ja jeg sov for første gang gjennom hele natten.. Men jeg misbrukte de jo helt klart igår siden jeg tok de maaaange timer før jeg la meg.
Hadde gjort akkurat det samme som deg, rett etter avrusning.

Er selv på langtidsbehandling, i hovedsak for misbruk av benzodiazepiner. Er det noe som kunne vært aktuellt for deg? Virker for meg som du har rusmentalitet enda, og ikke kommet over avhengigheten. Er lett å holde seg nykter i behandling vet du, det som er vanskelig er å holde seg nykter når du kommer hjem, og ikke havne tilbake i samme spor som tidligere.
Er hvertfall noe å tenke på.
Du fremstår som meget inkonsekvent. Du misbrukte benzo i går. Du visste det var benzo og du inntok det mange timer før du la deg.

Beklager dersom du opplever innlegget mitt som irriterende. Jeg er inne ute etter å irritere deg, kun ment som støtte.

Hva har du tenkt å gjøre med resten av tablettene i dag? Jeg står fremdeles for at du bør oppsøke lege i dag og få et alternativ til sovemedisin.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Hadde gjort akkurat det samme som deg, rett etter avrusning.

Er selv på langtidsbehandling, i hovedsak for misbruk av benzodiazepiner. Er det noe som kunne vært aktuellt for deg? Virker for meg som du har rusmentalitet enda, og ikke kommet over avhengigheten. Er lett å holde seg nykter i behandling vet du, det som er vanskelig er å holde seg nykter når du kommer hjem, og ikke havne tilbake i samme spor som tidligere.
Er hvertfall noe å tenke på.
Vis hele sitatet...
Hvordan foregår langtidsbehandling, er du innlagt?
Det som er så rart er at det har vært veldig lett for meg å holde meg rusfri. Jeg har ikke hatt særlig russug, selvom abstinensene har vært grusomme. Har LETT kunne fått tak i om jeg ville, men det har aldri vært i tankene mine engang.

Før igår, da. Da ble det bare surr..
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av reklame Vis innlegg
Du fremstår som meget inkonsekvent. Du misbrukte benzo i går. Du visste det var benzo og du inntok det mange timer før du la deg.

Beklager dersom du opplever innlegget mitt som irriterende. Jeg er inne ute etter å irritere deg, kun ment som støtte.

Hva har du tenkt å gjøre med resten av tablettene i dag? Jeg står fremdeles for at du bør oppsøke lege i dag og få et alternativ til sovemedisin.
Vis hele sitatet...
Det går helt fint. Er nok bare sur fordi jeg ikke greide å levere de fra meg. Jeg vet ikke hva jeg kommer til å gjøre.
Og ja jeg vet hva jeg burde gjøre
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjenner jeg ble skikkelig irritert over det siste svaret.

JEG ba ikke om benzo og NEI jeg visste ikke hva apodorm er.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det, det er ingenting å bli irritert for der..?
Ingen har sagt at du ba om benzo eller visste hva apodorm er..

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det jeg misbrukte var hovedsakelig valium og xanax, man trenger ikke vite hva alle benzo er selvom man har ruser seg på noe av dem.
Selfølgelig stoler jeg på legen min og trodde det var en sovemedisin!!
Når jeg forteller henne at jeg ikke sover pga benzo abstinenser på natta tror jeg da ikke at hun skriver ut nettopp benzo for å sove når hun vet jeg står på urinprøver for det.
Vis hele sitatet...
Vel, du har jo nevnt at du har kjørt C-prep karusellen, neste steg etter det er gjerne antihistaminer, antidepressiva og/eller antipsykotika, så kommer som oftest z-hypnotika og fungerer ikke det så er det benzo som er "siste" valget.

Du har også nevnt at det er frivillige urinprøver fordi du vil bli clean for benzo.
Du kan avslutte de urinprøvene når som helst, den kan også slå ut på benzo uten at noe som helst skjer fordi du faktisk har lov til å ta medisiner selv om du tar urinprøver.
Ingen kan nekte deg å ta medisinen din på en uke fordi du skal ta en frivillig urinprøve.

Ja, det var teit av legen din å skrive ut benzo til deg når du sliter med avhengighet, men så har du ikke akkurat så mye annet å velge mellom heller.
Du kan alltids gå tilbake til svakere medisin som ga deg bivirkninger eller som ikke funka, men blir ikke det bare bortkasta tid og energi?
Det beste hadde selvfølgelig vært å finne og løse opp i årsaken til søvnproblemene, men det er lettere sagt enn gjort..

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og at du forstår deg tydeligvis ikke på avhengighet når du ikke forstår det at jeg inntar det kun noen timer etter jeg fikk det utskrevet selvom jeg fikk bekreftet det her at det er benzo.
Vis hele sitatet...
Hæ? Han forstår seg ikke på avhengighet fordi du inntar pillene noen timer etter du fikk det utskrevet?
"Reklame" ba deg faktisk om å levere tilbake eller kaste pillene, ikke om å ta dem..
At du valgte å ta de etter å få vite at det er benzo er jo din egen feil, ikke "Reklame" eller noen andre i tråden sin.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Hvorfor det, det er ingenting å bli irritert for der..?
Ingen har sagt at du ba om benzo eller visste hva apodorm er..



Vel, du har jo nevnt at du har kjørt C-prep karusellen, neste steg etter det er gjerne antihistaminer, antidepressiva og/eller antipsykotika, så kommer som oftest z-hypnotika og fungerer ikke det så er det benzo som er "siste" valget.

Du har også nevnt at det er frivillige urinprøver fordi du vil bli clean for benzo.
Du kan avslutte de urinprøvene når som helst, den kan også slå ut på benzo uten at noe som helst skjer fordi du faktisk har lov til å ta medisiner selv om du tar urinprøver.
Ingen kan nekte deg å ta medisinen din på en uke fordi du skal ta en frivillig urinprøve.

Ja, det var teit av legen din å skrive ut benzo til deg når du sliter med avhengighet, men så har du ikke akkurat så mye annet å velge mellom heller.
Du kan alltids gå tilbake til svakere medisin som ga deg bivirkninger eller som ikke funka, men blir ikke det bare bortkasta tid og energi?
Det beste hadde selvfølgelig vært å finne og løse opp i årsaken til søvnproblemene, men det er lettere sagt enn gjort..



Hæ? Han forstår seg ikke på avhengighet fordi du inntar pillene noen timer etter du fikk det utskrevet?
"Reklame" ba deg faktisk om å levere tilbake eller kaste pillene, ikke om å ta dem..
At du valgte å ta de etter å få vite at det er benzo er jo din egen feil, ikke "Reklame" eller noen andre i tråden sin.
Vis hele sitatet...
Har jeg sagt at det er noen andres skyld?
Og nei, når du har vært/sliter med avhengighet er det ikke bare bare å levere fra seg pillene.
Hadde det vært så enkelt!

Jeg ble irritert fordi han påstod at han ikke trodde på at jeg ikke visste hva apodorm er.
Det var ikke i tankene mine å spørre om det var benzo, eneste jeg spurte om var om det var sterk nok sovemedisin til å slå meg ut fordi at nå MÅ jeg få sove.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå har det seg sånn at etter jeg sa jeg ville gå på prøver satte legen en tid på 6 mnd. Leverer jeg positive prøver ryker lappen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har jeg sagt at det er noen andres skyld?
Og nei, når du har vært/sliter med avhengighet er det ikke bare bare å levere fra seg pillene.
Hadde det vært så enkelt!

Jeg ble irritert fordi han påstod at han ikke trodde på at jeg ikke visste hva apodorm er.
Det var ikke i tankene mine å spørre om det var benzo, eneste jeg spurte om var om det var sterk nok sovemedisin til å slå meg ut fordi at nå MÅ jeg få sove.
Vis hele sitatet...
Han skrev faktisk det motsatte da, altså at han trodde på at du ikke visste hva apodorm er.. Selv om det er "såvidt".
Jeg kjøper såvidt at en som har vert avhengig på benzo ikke vet at Apodorm er benzo.
Vis hele sitatet...
Vel, skal du ha sterke sovepiller som knocker deg ut så er det stort sett kun benzo. Kanskje Truxal men det er 50/50 om det funker på deg eller ikke.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uansett åsen du vrenger å vrir på det så har du kastet bort 2år av dit liv på avrusning,for og komme ut og sprekke. Sannheten sårer ja. Hadde du lest på paknings vedleget som man skal med alle nye medikamenter ville du med engang sett at det var benzodiadepin. Ja du hadde 1 sprekk ,ikke noe og furte over. Men ta deg sammen og kast resten vis du ikke allerede er på. 1 relaps er enkelt og komme seg ifra vis du kviter deg med alt. Spiser du idag også ,ja da ser du vel mønsteret ?
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De færreste leger har kjent avhengigheten selv på kroppen, de vet kun det de har lært på skolen, og det er ikke det helt store hva gjelder avhengighet. Du trenger ikke gjøre mer enn å lese i felleskatalogen for å se at du skal utvise ekstrem forsiktighet med å forskrive nitrazepam til noen med historikk for avhengighet. Årsaken er jo todelt. Den ene er at stoffet trigger de samme reseptorene som tidligere har vært i stor ubalanse, og dermed lett sette i gang både uro og abstinenser. Den andre er den psykiske delen. Alt i alt er søvnproblemer etter benzoavhenighet en senabstinens, og å lette på problemene med mer benzo gjør bare vondt verre.