Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 921
Hallais,

Tenker å kjøre all inn på trening nå til uka, skal gjøre det til neste sommer tenkte jeg og se hvor det fører meg. Har tidligere forsøkt, men aldri lagt på meg noen muskler, godt mulig jeg trente feil program. Litt om meg, 20 år, 190 cm, 88 kg. Svært lite muskelmasse på kroppen, så det er hovedmålet, er samtidig litt lubben og utrent og.

Så mitt spm er hvilket program anbefaler dere? Ønsker helst at det er minimum 4-dagers.

Lurer og på om dere har tips til omega 3 piller som kan kjøpes? Hvilken bruker dere? Hørt mye bra om Udos choice?
Sist endret av cansas; 24. august 2020 kl. 12:09.
Mitt tips til alle som er nybegynnere er å ta det lett i starten. Fort gjort å brenne seg og bli lat fort.
Få inn god teknikk på alle øvelser / løft du vil gjøre.

Ett enkelt og godt utgangspunkt for deg kunne vært 3 dager i uka med basisøvelser. Benk/mark/kne. Disse kjører du 3 ganger i uka, volum mandag, lett onsdag, tung fredag.
Ref: texas method

Dette er muligens for viderekommende og ikke nybegynnere, men det er ett enkelt og meget effektivt program om du ønsker å løfte vekter.

Du kan også fokusere på å bli sterk i pushups og pullups, der trenger du ikke vekter.
New generation
colakork's Avatar
Hvis du skal kjøre all in er første steget å google "omega 3,worth it?"

Også må du på YouTube og søke opp "Training program 4days a week" velg fyren som har kropp mest lignende den du vil bygge deg mot.

Jeg anbefaler å investere penger i god, ekte, proteinholdig mat og billige karbohydrater som ris og pasta.
Kjøp tran på butikken. Det er ikke noe magisk ved udos, og det er heller ingen programmer som gir deg magiske resultater. Resultater av treningen kommer når du klarer å opprettholde kontinuitet over lang tid. Dette programmet er fint for en nybegynner så lenge du har akseptabel teknikk i baseøvelsene.

http://fitnessbloggen.no/x-size/
Trådstarter
Sitat av colakork Vis innlegg
Hvis du skal kjøre all in er første steget å google "omega 3,worth it?"

Også må du på YouTube og søke opp "Training program 4days a week" velg fyren som har kropp mest lignende den du vil bygge deg mot.

Jeg anbefaler å investere penger i god, ekte, proteinholdig mat og billige karbohydrater som ris og pasta.
Vis hele sitatet...
Hørt tran ikke inneholder samme mengde som omega 3, samt at det harskner.
Olivita og Eq pure arctic oil er fersk og god olje
Sitat av Polkos Vis innlegg
Olivita og Eq pure arctic oil er fersk og god olje
Vis hele sitatet...
Tror du den er like populær som tran og dermed blir bytta like fort ut i butikkhyllene? Jeg tviler.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Hva gjelder trening, begynn enkelt og lett.
StrongLif 5x5 er der mange har fått sin introduksjon til vekttrening og dette er en god introduksjon. Du kan eventuelt supplere med chinups/pullups og dips (og evt. curls) på hver av dagene
Hvis du i tillegg ønsker å gå ned i fettprosent kan du bruke den fjerde dagen til kardio (mølle, sykkel, roing, løping, svømming etc.) i 40-60min på ca 70%-80% av max-puls
Grovt regnet for 75% = 0.75 * (220 - alder).
Tenk pulssone og ikke fart / avstand. Hvis du er engestlig for knærne eller har lite løpetrening kan lavere fart med høyere stigning på mølla gi samme resultat.
Fettet forsvinner med CO2 du puster ut.
NB! Pulsbeltet er en god investering.


Hva gjelder StrongLift vil jeg sterkt anbefale (selvom det kanskje er litt flaut) å kun begynne med stanga på:
- Knebøy, Benkpress og Overhead press
30 kg (stanga pluss en 5kg plate på hver side) på:
- Barbell row
40 kg (stange pluss en 10kg plate på hver side) på:
- Deadlift (markløft)

Du øker deretter med 2.5kg på alle løftene for hver gang du greier alle 5x5 (5kg på markløft)
Det virker kanskje litt pysete men blir relativt fort tøft.

Det finnes en egen app som du bruker for å tracke treningene dine og vekten du løftet sist, samt som holder følge med hviletid mellom sett.

Tran (i pilleform eller flytende) det tar en stund før det harskner hvis det oppbevares riktig og du vil smake det uansett. Ellers er fisk en god kilde til Omega 3 (laks, makrell i tomat, mfl.).
For spising anbefaler jeg:
40% proteiner - kjøtt, kylling, proteinshake etc.
40% KOMPLEKSE karbohydrater - grønnsaker og ordentlig fullkorn
20% "raske" karbohydrater - poteter, hvit ris etc
+ fett

Husk ca 70% av resultatene kommer gjennom spisingen, hva gjelder bygging av muskelmasse.
Sist endret av Bill_Gates; 24. august 2020 kl. 15:02.