Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2363
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er i et land i Asia hvor jeg får vekter til en brøkdel av prisene på finn.no. Billigere enn Ebay også.

Er det noen som vet hva munnbind koster på apotekene eller de billigste man får kjøpt i Norge? Er det noe annet jeg kunne ha kjøpt billig og tatt med? Kom gjerne med ideer.

Vurderer å kjøpe 10-20 vekter og ta med hjem til Norge. Hvordan er dette med tollen hvis jeg skulle bli stoppa og jeg har 10+ digitalvekter med meg? Jeg sier i så fall at det er gaver til venner av meg. Kan de ta dem fra meg eller be meg betale skatt?

Jeg tenker å selge for 150 kroner stk. Når jeg ser på Finn.no så ligger de billigste på 125 kr, frakt begynner på 55 kr. Sånn sett mener jeg 150 kr er en bra pris. Ebay er selfølgelig billigere men det er ikke alle som liker å kjøpe ting på nett. Blir ikke noe problem å selge dem.
Munnbind er svindyre om dagen, må jo være skikkelig greier, men får du det, så er vel prisen rundt 240, - for 10stk her i Norge. 600,- for 50 stk.
Anonym bruker
"Full Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Engangsmunnbind 7 kr. Det er ran de der som syr hjemmelaga og selger for 99 eller 199 kr stk.

Vekter tror du virkelig du får solgt så mange av det? Kanskje en hundrings her og en hundrings der av en kompis du overtaler men med så liten profitt pr vekt og relativt liten kundebase som privatperson så er det ikke mange lapper å tjene høres det ut som. Men nei tollen kan ikke stoppe deg for ti vekter. Si de blir herpa så fort så alle er til deg selv om du skulle få spørsmål om du driver næring. Ligger det i kofferten ser dem det ikke uansett med mindre du ser ut som en stressa kriminell på flyplassen i Norge og blir tatt ut til stikk kontroll
Anonym bruker
"Full Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Munnbind er svindyre om dagen, må jo være skikkelig greier, men får du det, så er vel prisen rundt 240, - for 10stk her i Norge. 600,- for 50 stk.
Vis hele sitatet...
Fem for 60, ti for 100 her de pakkene jeg har sett på apoteket her.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fem for 60, ti for 100 her de pakkene jeg har sett på apoteket her.
Vis hele sitatet...
Ser man kan få 50 for 500, det må nesten være 3 lags for at det skal holde mål.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Gude vekter med 2 dezzimaller sub 200 er det marked for, men har du vurdert rullepapir?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fem for 60, ti for 100 her de pakkene jeg har sett på apoteket her.
Vis hele sitatet...
Her jeg bor går munnbind for 750 for 10. Kjøpte en 10pakning på apotek 1.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Gude vekter med 2 dezzimaller sub 200 er det marked for, men har du vurdert rullepapir?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er ganske strengt å importere sigarett-tilbehør som rullepapir.
jeg kan kjøpe en vekt. bergen? vist ikke kan vi evt ta med post.
Sist endret av spider_man; 23. august 2020 kl. 19:13.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tror det er ganske strengt å importere sigarett-tilbehør som rullepapir.
Vis hele sitatet...
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Gude vekter med 2 dezzimaller sub 200 er det marked for, men har du vurdert rullepapir?
Vis hele sitatet...

Ja, tollgrensen er på 200 blad med rullepapir. Det vil vel si 4 pakker Rizla eller 6 med Raw/OCB etc. Ikke mye å tjene hvertfall
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er i et land i Asia hvor jeg får vekter til en brøkdel av prisene på finn.no. Billigere enn Ebay også.

Er det noen som vet hva munnbind koster på apotekene eller de billigste man får kjøpt i Norge? Er det noe annet jeg kunne ha kjøpt billig og tatt med? Kom gjerne med ideer.

Vurderer å kjøpe 10-20 vekter og ta med hjem til Norge. Hvordan er dette med tollen hvis jeg skulle bli stoppa og jeg har 10+ digitalvekter med meg? Jeg sier i så fall at det er gaver til venner av meg. Kan de ta dem fra meg eller be meg betale skatt?

Jeg tenker å selge for 150 kroner stk. Når jeg ser på Finn.no så ligger de billigste på 125 kr, frakt begynner på 55 kr. Sånn sett mener jeg 150 kr er en bra pris. Ebay er selfølgelig billigere men det er ikke alle som liker å kjøpe ting på nett. Blir ikke noe problem å selge dem.
Vis hele sitatet...
Hvorfor legge lista så lavt? De har jo sinnsykt mye kult på disse asiatiske markedene. Kjøp med noe som gir mye høyere profitt.