Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1651
Snublet over denne på vg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...for-dopingbruk

Hva er deres syn på det? Mikset mening her, en politimann på slutten av kuren kan fort ende opp i en situasjon hvor fysisk styrke kan årsake iversible skader hvis han skulle være i en uheldig episode og jacked as fuuuck
Vedkommende er ikke politimann, men ansatt i politiet. Dvs, ikke uniformert.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vedkommende er ikke politimann, men ansatt i politiet. Dvs, ikke uniformert.
Vis hele sitatet...
Det står så vidt jeg kunne lese ikke noe om hva slags stilling han har i politiet, men uansett om han er renholder eller it-ekspert så synes jeg kanskje det er litt spesielt. Politiet gjorde store beslag hjemme hos han, og det kan se ut som at han også produserte noe hjemme(?).

Politiet sier at man må være "varig uskikket" for å kunne bli sagt opp, men jeg synes kanskje at graden av alvor i kriminaliteten man er skyldig i også burde vurderes.

Edit: Ville han fått igjen jobben om dette var et hvilket som helst narkotisk stoff?
Sist endret av sprett; 30. oktober 2018 kl. 10:14.
Det avgjørende punkt om en som er tatt for å bruke doping er å anse som var uskikket for stillingen. Bol er jo ikke avhengighetsskapende rent fysisk. Jeg tenker det er greit nok. De færreste andre arbeidsgivere ville vel sparket noen for bruk av bol? Er jo greit at ikke bruk av bol skal gruse karrierer og kjøre livet i dass. Nå fikk han en ny sjanse så får han jo vise at han var verdig den sjansen.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Det avgjørende punkt om en som er tatt for å bruke doping er å anse som var uskikket for stillingen. Bol er jo ikke avhengighetsskapende rent fysisk. Jeg tenker det er greit nok. De færreste andre arbeidsgivere ville vel sparket noen for bruk av bol? Er jo greit at ikke bruk av bol skal gruse karrierer og kjøre livet i dass. Nå fikk han en ny sjanse så får han jo vise at han var verdig den sjansen.
Vis hele sitatet...

Hadde faen blitt små redd om en politimann på 120kg med muskler kom rett mot meg.
For alt vi vet var det TRT han drev på med.
Sitat av Outerspace Vis innlegg
Snublet over denne på vg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...for-dopingbruk

Hva er deres syn på det? Mikset mening her, en politimann på slutten av kuren kan fort ende opp i en situasjon hvor fysisk styrke kan årsake iversible skader hvis han skulle være i en uheldig episode og jacked as fuuuck
Vis hele sitatet...
Nå er jeg prinsipielt enig i at det er enda større moralske krav til de som skal opprettholde loven at de følger den selv. Selv om personen i artikkelen ikke virker å være politi. Likevel syns jeg fysisk styrke argumentet ditt faller på sin egen urimelighet, noe som dessverre virker å være en gjenganger her på FF.

Slik jeg ser det er det mye mer hensiktsmessig at en politibetjent har muskelstyrken til å håndtere en situasjon uten å måtte bruke potensielt enda farligere virkemidler (batong, skytevåpen). Da kan man unngå situasjoner som denne https://www.youtube.com/watch?v=x9_kW11BGS8
Sitat av random67489 Vis innlegg
Det avgjørende punkt om en som er tatt for å bruke doping er å anse som var uskikket for stillingen. Bol er jo ikke avhengighetsskapende rent fysisk. Jeg tenker det er greit nok. De færreste andre arbeidsgivere ville vel sparket noen for bruk av bol? Er jo greit at ikke bruk av bol skal gruse karrierer og kjøre livet i dass. Nå fikk han en ny sjanse så får han jo vise at han var verdig den sjansen.
Vis hele sitatet...
Det er vel sant nok, likevel er det svært få andre arbeidsgivere som er statlige håndhevere av loven.
Sitat av sprett Vis innlegg
Det står så vidt jeg kunne lese ikke noe om hva slags stilling han har i politiet
Vis hele sitatet...
“I februar i år fikk den sivilt ansatte medarbeideren sparken av det lokale ansettelsesrådet i Vest politidistrikt.”

Sivilt ansatt, så nei, ikke politibetjent.
Sitat av Cloor Vis innlegg
Hadde faen blitt små redd om en politimann på 120kg med muskler kom rett mot meg.
For alt vi vet var det TRT han drev på med.
Vis hele sitatet...
Han var ikke politimann, han var sivilt ansatt. Så i praksis kan det jo være alt fra vaktmester, it-medarbeider, kontorrotte osv.

Om det var en betjent så ville jeg kanskje tenkt annerledes, fordi den gjengen som ble tatt i Bergen ble jo ikke bare tatt for bruk, de ble også tatt for salg, produksjon og innførsel. Altså temmelig organisert og omfangsrikt. Trodde først dette bare gjaldt bruk av bol, men så leste jeg linken nå. Kan faktisk skjønne at det ble en såpass streng reaksjon at han mistet jobben mtp omfanget av saken. At han senere likevel fikk omme tilbake i jobb tenker jeg sier litt om at han ikke har hatt en veldig sentral posisjon på kammeret.