Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3943
Har nå gjentatte ganger prøvd å få The Settlers The Rise Of An Empire til å fungere på min Vaio PC fra Sony med Windows 8, uten hell da jeg hele tiden får opp den såkalte feilmeldingen kalt "Unexpected error (13:6)"

Ønsker derfor tips til andre strategispill lik The Settlers The Rise Of An Empire, og som selvsagt fungerer på Windows 8!

Jeg er fullt villig til å betale et lite engangsbeløp for spillet (må være direkte nedlastbart).

Takker for alle tips
Hvorfor ikke prøve Settlers 7?
Evt. prøve å fikse Unexpected error (13:6). Google sier det er problemer med kopisperren og at det å laste ned drivere fra http://www.tagesprotection.com/main.htm funker.
Sist endret av Mith; 14. august 2013 kl. 19:18.
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvorfor ikke prøve Settlers 7?
Evt. prøve å fikse Unexpected error (13:6). Google sier det er problemer med kopisperren og at det å laste ned drivere fra http://www.tagesprotection.com/main.htm funker.
Vis hele sitatet...
The Settlers 7 har jeg aldri prøvd, og må egentlig si at det er altfor urealistisk for meg

Å laste ned drivere fra nettsiden du linker til er allerede prøvd, uten noen positive resultater.
Du lasta ned riktig driver og kjørte fila to ganger med reboots og hele pakka?

Altfor urealistisk? Nå har ikke jeg spilt hverken 6 eller 7, men at det skal være så store forskjeller at det ene er helt urealistisk kan jeg aldri tro.
Du får komme opp med et annet spill du liker da, så kan du få alternativer som ikke er i settlser serien.
Sist endret av Mith; 14. august 2013 kl. 19:32.
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Du lasta ned riktig driver og kjørte fila to ganger med reboots og hele pakka?
Vis hele sitatet...
Jeg lastet ned den nederste driveren under "drivers", og mer enn det gjorde jeg ikke.

Jeg er ikke noen særlig stor datanerd, så dette med "reboots" tror jeg ikke at jeg gjorde..
Sitat av GangM Vis innlegg
Jeg lastet ned den nederste driveren under "drivers", og mer enn det gjorde jeg ikke.

Jeg er ikke noen særlig stor datanerd, så dette med "reboots" tror jeg ikke at jeg gjorde..
Vis hele sitatet...
reboot = starte pcen på nytt.
Anno 1404 er å annbefale om du ikke får Settlers til å fungere.
Vet ikke hvordan spillet du snakker om er, men kan i alle fall anbefale mine favoritter innen sjangeren:
- Kampen om midgard 1 & 2 - beste strategispill noen gang, spessielt hvis du liker ringenes herre
- Warcraft 3 - fatastisk
- Company of heroes 1 & 2 - andre verdenskrig strategispill, kjempeartig!

Dette er kanskje ikke typen spill du leter etter? Tenkte det var vært å nevne i alle fall
Trådstarter
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Anno 1404 er å annbefale om du ikke får Settlers til å fungere.
Vis hele sitatet...
Så ganske artig ut, skal garantert prøves
Command and Conquer Generals Zero Hour..
Gammelt, men konge RTS :-)
The Mad Doctor
Red alert 2
Kampen om midgard 1-2 (Beste strategispill noen gang som sagt over.)
Empire earth 1-2 (3'ern var balle)
Strongold 2
Starcraft
Warcraft 3
Third age: total war
Sist endret av Rocker-T42; 14. august 2013 kl. 21:16.
Mitt yndlingsstrategispill er Dota 2. Det burde prøves uansett om du det er det du leter etter eller ikke.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Mitt yndlingsstrategispill er Dota 2. Det burde prøves uansett om du det er det du leter etter eller ikke.
Vis hele sitatet...
TS leter vel etter RTS.

Sitat av Rocker-T42 Vis innlegg
Strongold 2
Vis hele sitatet...
Stronghold >> Stronghold 2
Hva med settlers 3? Jeg kan anbefale Jagged Alliance 2, veldig realistisk spill hvor alt handler om strategi og planlegging. Du finner det på piratebay.
Sist endret av Taurean; 14. august 2013 kl. 21:27.
Sitat av Sinken Vis innlegg
TS leter vel etter RTS.
Vis hele sitatet...
Det er vel strengt tatt et RTS kombinert med RPG. Hvis jeg har forstått det riktig, så står vel RTS for "Real time strategy", og da er det ingen tvil.

Hvis dere er i tvil om hva Dota 2 er så kan dere lese mye om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Dota_2
Sitat av Sinken Vis innlegg
Stronghold >> Stronghold 2
Vis hele sitatet...
Stronghold Crusader > Stronghold/Stronghold 2
Ellers enn det likte jeg Stronghold Legends veldig godt også.


Men et av de aller beste spillene jeg noen gang har vært borti er Praetorians.
Age of empires
Sist endret av 295638; 14. august 2013 kl. 21:39.
Ikke for å stjele tråden din GangM, men føler det blir for dumt å lage enda en tråd om akkurat det samme.
Er ute etter et strategispill selv, helst med turn-based combat, og med store muligheter for bygging av bygninger, trening, utforsking, teknologi og lignende. Helst noe gammeldags.

Men det aller viktigste er at det kan kjøre på min Toshiba Sattelite C660-220
CIV IV?

Jeg har sett CIV V blitt spilt på en verre laptop.
@ Sinken;

Helst Beyond The Sword-versjonen i civ 4, mange sivilisasjoner, flere features, mye moro.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Ikke for å stjele tråden din GangM, men føler det blir for dumt å lage enda en tråd om akkurat det samme.
Er ute etter et strategispill selv, helst med turn-based combat, og med store muligheter for bygging av bygninger, trening, utforsking, teknologi og lignende. Helst noe gammeldags.

Men det aller viktigste er at det kan kjøre på min Toshiba Sattelite C660-220
Vis hele sitatet...
heroes of might and magic 3!
Starcraft 2 hvis du leter etter noe med enormt stor "skill-ceiling" og et kompetetive miljø.
Fantastisk spill egentlig
Sist endret av Juicekongen; 14. august 2013 kl. 23:11.
Ehm, League Of Legends?

Omg lol roflmao
Trådstarter
Sitat av 295638 Vis innlegg
Age of empires
Vis hele sitatet...
Spiller faktisk dette i skrivende stund (Age of Empires 2), og digger det (hadde kanskje kunne vært litt bedre om man kunne zoomet inn og ut på bygninger og arbeiderne/soldatene
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Setter også en finger på Aoe2, nå har det kommet i en mini remake på steam. Der det er i HD og pop limit kan settes opp til 500. Spilt det online nesten hver dag siden jeg kjøpte det. Love it!
Vil anbefale:
Rise of Nations (2003) - Trailer
Jævla artig og AI er faktisk ganske vanskelig. Spilte dette mye i vinter med noen venner og en kasse øl, tar jo flere timer men er verd det.
Vi spilte på lag imot AI på normal setting først. Tok bare AI'ene 15 minutt før han hadde knust den første av oss (det var en av de som prøvde spillet for første gang.)

Shogun 2: Total war (2011) - Campaign gameplay
Jeg sitter å leker meg med campaign iblant på total war spillene. Syns det er ganske artig, selv om AI er litt dårlig (etter man har spilt for en stund.)
Multiplayer er artig men belag deg på noen tap vist du er ny til spillet.

Blitzkrieg: Attack is the only defence (2003) - Gameplay
Dette er bare en gammel kjærlighet, prøvde det for lenge siden og hadde mye moro med det. Skulle ønske jeg tok meg tid å besøkte det igjen.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
3 ord, Age of Empires.

Beste RTS serien som noen gang er laget. Hands down.