Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 10794
Hei!

Jeg fant en slik.

Eller rettere: min usedvanlig flinke og hyggelige SØNN fant en slik på vei hjem fra SFO.

(JA, jeg er DRITgammel.)

Men uansett.

Telefonen ligger nå her hos oss, den har gått ned fra 50 PROSENT strøm til 35 prosent i løpet av tolv timer.
INGEN har ringt den.
-For det var mitt håp, at noen ringte mobilen, for da kunne jeg jo tatt telefonen og forklart hvor den var.

Men hva gjør jeg nå da?

Mobilen er låst via en kode, dog ikke sim. (Har ikke prøvd å bryte denne. MEN det ville jo ha hjulpet veldig om eier hadde oppgitt "PAPPA" eller noe slikt på telefonlisten! - Og hatt den ulåst...)
Den har mottatt to "snapchat" meldinger i løpet av tiden vi har hatt den, og er jo påslått kontinuerlig.

W H A T
T O
D O???
Levere den til politiet er vel det eneste og lureste du kan gjøre, hvis den går tom for strøm og ingen har ringt.
Du har ikke lader da, slik at du kan lade og vente på et ring?
Skal vel ikke være så altfor vanskelig å få lånt en lader av noen bekjente heller.
Sist endret av Lyra; 31. mai 2013 kl. 12:53.
Står ikke IMEI nummeret på baksiden av telefonen? Du burde kunne se oppe til venstre på skjermen hvem som er mobiloperatør. Ring og forklar.
Kan jo være verdt et forsøk å undersøke om du kan bypasse låsskjermen for å få opp kontakter etc. Her har du i alle fall en måte å gjøre det på, men kan ikke garantere at det fungerer.
Lån en lader vist du ikke har. Så venter du på et ring
Kan jo være verdt å sjekke statuslinjen for å se om det er signal på tlf. Kan jo hende nr er sperra elns allerede. Eller at en blir brukt som en mp3/mediespiller og faktisk ikke har simkort i seg.
Med IMEI kan operatørene finne ut hvem som eier telefonen. Om du har et simkort i telefonen har det også ett nummer operatøren kan finne hvem eieren er med. Telefonnummeret er ikke alt, ei heller det motsatte.
NULL info på baksiden av telefonen.
(Hadde vel håpet på en inngravering eller noe, men det er sikkert ikke aktuelt nå for tiden...)

Kan jeg spore eier via SIM-kort?

For det kortet har vel et unikt nummer?!


Telefonen er tydelig slitt, uvisst hvilket modellnummer den har, jeg kjører android på min egen mobil. Så jeg vet ikke mye om Apple.
Den har TELENOR som operatør, 31 prosent strøm igjen nå.

NULL synlige telefonsamtaler INN!!

Men altså:
TO "snapchat" fra eliiise04
EN "instagram" fra eliien28

Joda, jeg har googlet de to, finner ikke noe.

KIan freaks hjelpe?

På baksiden av telefonen er det plassert et cover.
Med en tekst på.
Hvis noen ringer telefonen -
eller vet hva som står på baksiden:

Kom og hent!

Bergen - Åsane.

:-)

Altså, var det der med baksiden uklart?
Mobilen har et "cover", som har tekst.
UNDER der, på mobilens egen (stål?)flate, så står det bare iPhone.
Og ikke noe mer nyttig. (jaja, bortsett fra at den er laget i Kina!)
Sitat av Princeultra Vis innlegg
NULL info på baksiden av telefonen.
(Hadde vel håpet på en inngravering eller noe, men det er sikkert ikke aktuelt nå for tiden...)

Kan jeg spore eier via SIM-kort?

For det kortet har vel et unikt nummer?!


Telefonen er tydelig slitt, uvisst hvilket modellnummer den har, jeg kjører android på min egen mobil. Så jeg vet ikke mye om Apple.
Den har TELENOR som operatør, 31 prosent strøm igjen nå.

NULL synlige telefonsamtaler INN!!

Men altså:
TO "snapchat" fra eliiise04
EN "instagram" fra eliien28

Joda, jeg har googlet de to, finner ikke noe.

KIan freaks hjelpe?

På baksiden av telefonen er det plassert et cover.
Med en tekst på.
Hvis noen ringer telefonen -
eller vet hva som står på baksiden:

Kom og hent!

Bergen - Åsane.

:-)

Altså, var det der med baksiden uklart?
Mobilen har et "cover", som har tekst.
UNDER der, på mobilens egen (stål?)flate, så står det bare iPhone.
Og ikke noe mer nyttig. (jaja, bortsett fra at den er laget i Kina!)
Vis hele sitatet...
det er ikke din tlf.. slutt og lek med den å lever den til politiet
Formater, deretter finn IMEI nummer.
Så kan du levere telefonen til politiet å håpe de har rettigheter til å spore eieren/prioriterer dette.
Har mine tvil..
Sitat av Princeultra Vis innlegg
TO "snapchat" fra eliiise04
EN "instagram" fra eliien28
Vis hele sitatet...
Skal jeg snappe dem med kontaktinformasjon din? Epost e.l. De kjenner sikkert eieren.
Sist endret av DenNorskeste; 31. mai 2013 kl. 13:23.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
det er ikke din tlf.. slutt og lek med den å lever den til politiet
Vis hele sitatet...
Du tror politiet har ressurser til å finne eieren av en telefon, når de ikke har det til å finne voldtektsforbrytere?

Trådstarter: Jeg ville ventet og se om noen ringer, evn prøve det feddiriko nevner. Som en siste utvei, kan du sjekke IMEI om telefonen går tom for strøm, og finne eieren den veien.
Sist endret av Volch0k; 31. mai 2013 kl. 13:28.
Ta ut simkortet.
Ring til operatøren, oppgi nr på simkortet og spør etter info på eieren.

win win
Hva med og prøve og ringe Telenor og forklare problemet og at du gjerne vill at dem skal kontakte eier for også gi dem kontakt info til deg
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Skal jeg snappe dem med kontaktinformasjon din? Epost e.l. De kjenner sikkert eieren.
Vis hele sitatet...
Beste ideen hittil i tråden. Send de en snapchat å spør "hvem er dette sin telefon?". Får du svar er vel saken løst
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Skal jeg snappe dem med kontaktinformasjon din? Epost e.l. De kjenner sikkert eieren.
Vis hele sitatet...
Jeg foreslår denne ideen.
Hvis noen i huset ditt har en smart-telefon med denne appen, kan du få de til å snappe disse vennene, og spørre hvem eieren av telefonen er, slik at du kan få gitt den tilbake
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Testet om den kjører en av de "usikkre" versonen iOS? Det er mange versoner av ios som du får tilgang til kontaktliste og bilder fra en låst enhet.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=QCGJTuTZf8M
http://www.youtube.com/watch?v=0d9FEm90vkQ
Ring 112 å spør hvem sin telefon du ringer fra . Hver gang jeg ringer nødtelefonen så oppgir jeg mitt eget navn så spør de hvorfor jeg ringer med **** sin telefon
Ta ut sim-kortet og sjekk operatør. Deretter går du til en forhandler for gitt operatør, så kan de finne nummeret til eier og ringe derfra.

Sitat av waf Vis innlegg
Med IMEI kan operatørene finne ut hvem som eier telefonen. Om du har et simkort i telefonen har det også ett nummer operatøren kan finne hvem eieren er med. Telefonnummeret er ikke alt, ei heller det motsatte.
Vis hele sitatet...
Nesten. IMEI er ikke alltid oppdatert. Telefoner kjøpt med binding eller i butikker som selger abonnement vil ha IMEI lagret, men en telefon kjøpt fritt uten noe som helst vil ikke ligge inne. Med mindre det er lagt inn automagisk IMEI oppdatering fra sim-kort de siste 6 månedene.
Sist endret av Xasma; 31. mai 2013 kl. 13:41.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Det er nytteløst å ringe operatør eller 112. De gir naturligvis ikke ut denne informasjonen uten videre.

TS, se PM jeg sendte deg. Dette er den beste muligheten du har for å finne eier selv, hvis du tenker på finnerlønn o.l.
Joda, masse gode tips her...!

Ringte akkurat Telenor, som var operatør, de ba meg bare levere den til politiet.

Så, greit, da gjør jeg det.

Nå er den av, jeg har ingen koder til SIM eller TASTATURLÅS, så ikke noe mening i å teste ut dette.

Jeg leverer den på mitt lokale politikammer så fort som mulig.

(Åsane, Bergen,)

TAKK for god hjelp!
Fikk en link (youtube) som gav liv i mobilen, men kom ikke videre. Den (mobilen) spillte bare av sanger! Og det var jo morsomt først, men plagsomt etter sånn cirka tre minutter...

;-)

Tx freaks!
Love. :-)
Sitat av Princeultra Vis innlegg
Joda, masse gode tips her...!

Ringte akkurat Telenor, som var operatør, de ba meg bare levere den til politiet.

Så, greit, da gjør jeg det.

Nå er den av, jeg har ingen koder til SIM eller TASTATURLÅS, så ikke noe mening i å teste ut dette.

Jeg leverer den på mitt lokale politikammer så fort som mulig.

(Åsane, Bergen,)

TAKK for god hjelp!
Fikk en link (youtube) som gav liv i mobilen, men kom ikke videre. Den (mobilen) spillte bare av sanger! Og det var jo morsomt først, men plagsomt etter sånn cirka tre minutter...

;-)

Tx freaks!
Love. :-)
Vis hele sitatet...
beste ville vært og laste ned Snapchat appen og snappe hun du nevnte og hun spør en av vennine sine eller wtf og så har du funnet eiern
Kobler du den til en pc så kan det være at navnet popper opp, da slipper du å gå omveien om politiet.
Flott at du ikke er en idiot som tar vare på mobilen.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Det er nytteløst å ringe operatør eller 112. De gir naturligvis ikke ut denne informasjonen uten videre.

TS, se PM jeg sendte deg. Dette er den beste muligheten du har for å finne eier selv, hvis du tenker på finnerlønn o.l.
Vis hele sitatet...
Klart dei gjer! Har gjort det sjølv opp te fleire ganger!

Hvorfor ikke oppgi hvem sin telefon jeg ringer med?
Sist endret av doffen67; 31. mai 2013 kl. 14:09.
Å be noen ringe 112 for å en telefon er ihvertfall uansett et dårlig forslag. Det er et nødnummer, og en telefon er ikke akkurat en nødsituasjon.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av doffen67 Vis innlegg
Klart dei gjer! Har gjort det sjølv opp te fleire ganger!

Hvorfor ikke oppgi hvem sin telefon jeg ringer med?
Vis hele sitatet...
Det Etse sa. Hadde TS gitt simkortnr. til meg, så hadde jeg funnet eieren her og nå.
Hvis du tar ut simkortet, så skal det være en svart tekst med imei og serienummer for tlf.
Som dette:
http://www.iclarified.com/images/tutorials/24882/93740/93740.jpg
Sist jeg fant en mobiltelefon så fant jeg pinkoden på første forsøk.. den var 1234 Kan jo være verdt et forsøk
Gi meg simnummeret på pm så sender jeg deg eieren tilbake. (Før 19:30)
Hyggelig av deg å gjøre dette for en stakkar som har mistet telefonen sin.
Sist endret av Joakim__; 31. mai 2013 kl. 17:17.
Eller så ringer du ''mamma'' eller ''pappa'' eller hvilken som helst annen person og forklarer situasjonen.
Da får du også greie på hvem som eier den.

*edit* Sorry, leste ikke hele posten.
Sist endret av Cheese; 31. mai 2013 kl. 17:42.
Hehe, litt offtopic men:

Jeg fant en Galaxy S3 i går ettermiddag. Den hadde også låsekjerm på, av typen du drar fingern i et mønster hvor du har 3x3 posisjoner å være innom.
På ren reflex dro jeg mønsteret jeg hadde på min telefon for ett år siden, og jeg kom rett inn på telefonen. Deretter sto jeg vell og så dum ut i 20 sekunder før jeg skjønte hvor ekstremt usannsynlig det var

Som en liten test: Er det mange av dere som har dette mønsteret: oppe i midten -> ned i midten -> nede til høyre ?

Deretter sendte jeg en melding til "pappa" om at jeg hadde funnet telefonen, og etter et minutt ble jeg oppringt av gutten som eide den, og fikk møtt han et par kvartaler unna.

gutten var av typen ungdomsrebell med "Shit happends" tusja bakpå skinnvesten hans (ja, han var trønder). Så forhåpentligvis var dagen hans litt mindre shitty etter det.
Sist endret av olli408; 31. mai 2013 kl. 18:32.
Hvis du er opptatt av at telefonen skal leveres tilbake ville jeg levert den til politiet. Enkelt og greit.
Sitat av Princeultra Vis innlegg
Men altså:
TO "snapchat" fra eliiise04
Vis hele sitatet...
haha alle legger til eliiise04 på snapchat