Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3427
Heisann.

Meg og en kompis er ute etter å prøve noe nytt, og valget falt denne gang på legal highs. Men jeg ser det er så mange forskjellige meninger om hva som funker og hva som ikke funker, samt lovlighetsstatusen, så jeg lurer på om folk har lyst å dele noen personlige erfaringer med oss? Vi tenker da primært på herbs, men åpen for forslag.

De urtene / "røkelsene" vi har sett på så langt heter:

Blue Lotus
Blast-off
Pineapple Express
Big Bang
Salvia

Noen som kan gi oss en liten pekepinn på hva som gir en god "buzz", og kommer igjennom tollen uten noe styr?

Er som sagt åpen for forslag, men ser primært etter noe som er røykelig, og helst fra samme nettside jeg skal bestille vannbong fra.

Takker for svar.
Sist endret av Dodecha; 6. juni 2011 kl. 19:49. Grunn: Supplier URL fjernet, les reglene.
litt usikker, men tror ikke salvia er lovlig i morge?
Meget mulig, men husker ikke om salvia var ulovlig som følge av derivatloven, som ikke lengre gjelder (om jeg ikke tar helt feil), eller om den er oppført på legemiddellisten eller narkotikalisten.

Edit: ikke skyt meg om jeg tar feil her, alså.
Salvia gir deg ikke en direkte god buzz. Har prøvd Jwh-018 et par ganger. Ganske likt weed, bare at den smeller som faen, og varer i 30 min - 60 min. Bare husk, ALDRI røyk mye på en gang.
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Er i akkurat samme situasjon som trådstarter. Har hørt at Pineapple Express er ganske bra, men utenom det lurer jeg like mye som deg.
salvia er lovelig men du trenger resept. men om det blir stoppet i tollen spør de bare etter resept og sender det tilbake.
Kratom gir en god buzz viss man får tak i kvalitets-kratom.Og det pleier som regel og gå fint igjennom tollen.
Når det kommer til kratom tror jeg at jeg ville lagd te av det, og ikke røkt det. Og mener og huske at den blast off greia du nevnte tidligere gir en grei buzz, ikke noe nært cannabis men en fin mellomting mellom brunt og grønt Ellers vil jeg virkelig anbefale JWH-018! men for guds skyld, IKKE røyk mye av det! Du skal ikke ha mere enn det som tilsvarer ett fyrstikkhode
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Men hva med Pineapple Express?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg ser det er flere enn meg som er intresert i å prøve noe nytt, og jeg er nysjerrig på hvordan man lager herb te, og hvilken sider som har legal highs man kan få igjennom tollen i norge.
siden jeg har fått vite at det ikke er så populært å legge ut linker på dette forumet så setter jeg pris på om noen sender meg pm om bra sider som selger legal highs og utstyr.
Jeg tørr ikke å bestille noe nå siden jeg fortsatt bor hos mine foreldre, jeg er i lovlig alder, men er ikke ferdig med utdanning enda og jeg vil ikke la mine foreldre vite om dette.

Og det er nesten samme hva slags legal high det er så lenge det ikke er noe som pumper MASSE energi inn i kroppen, som for eksempel party dop eller en legal high som kan gi en ubehagelig high, som jeg har hørt at salvia kan gi deg.
Vil anbefale rene JWH produkter over disse "herbal" mixene. Mange produsenter oppgir ikke hva mixene deres inneholder. Kjøp heller ren JWH (JWH-122 er min favoritt). Røyk det rent, eller lag deres egne røykemikser
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Men hva med Pineapple Express?
Vis hele sitatet...
Virker som den ikke er helt bra..

http://www.stuff.co.nz/national/heal...ronic-recalled
Generelt om Legal Highs, tilgjengelighet og lovlighet m.m:

Man kan trygt bestille det meste over nett, uten å risikere straff. Juridisk sett befinner det meste seg i "gråsonen", men så langt ser det ikke ut til at politi, tollmyndigheter og lovgivere anser virksomheten som et stort problem. Noen stoffer viser seg å være "reseptpliktige" - men dette kunne du jo ikke vite da du bestillte det. I andre tilfeller er stoffet fullt legalt, i den forstand at det ikke finnes noen bestemmelser som omhandler det. Dette gjelder trolig hbwr, som jeg ved flere tilfeller har fått gjennom tollen uten noe problem. Ved ett tilfelle var sendingen merket "åpnet for tollkontroll", klistret igjen og videresendt. I et annet tilfelle ble sendingen returnert til avsender av Posten Norge, under henvisning til at postens egne regler for befordning av gods innenlands ikke tillot å frakte sendinger med slikt innhold.

Andre har rapportert om tilfeller hvor de har blitt innkalt til avhør - men jeg har fremdeles til gode å høre om noen som har blitt bøtelagt eller dømt.

Kort oppsummert: det eneste man risikerer er å betale i dyre dommer for noe som blir stanset, returnert eller destruert i tollkontroll. Ikke kjøp for mer enn du har råd til å tape. Og ikke putt i deg noe du ikke vet hva er. Lytt til andre, og bruk sunt bondevett.
Sist endret av Nickodemus; 6. juli 2011 kl. 19:33.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Lovdata.no
§ 5. Klassifisering av vare i tvilstilfelle

Denne forskrift er ikke til hinder for at Statens legemiddelkontroll også klassifiserer andre varer, stoffer, droger eller preparater som legemidler.1
1 Jf. forskrift 22. desember 1999 nr. 1559 om legemidler §§ 2-1 til 2-3.
Vis hele sitatet...
Dette vil si at man kan risikere straff hvis man bestiller ett legal high utenfor EØS/EU eller at pakken bare blir stoppet og bedt om resept hvis det er bestilt innenfor EØS/EU, selv om stoffet ikke er oppført. Dette skal ikke gjelde for narkotikalisten(?), så det er ingen fare å bestille ting fra EØS/EU, så lenge det ikke står oppført som narkotika. Eneste man risikerer da, er at man ikke får noe som helst.
Sist endret av Mexxy; 18. juli 2011 kl. 18:43.