Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5100
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.
Holder på med utprøving av aduvanz men føler jeg er trøttere /mindre energi en før... Noen andre som har opplevd samme eller har innspill? Står nå på 70mg daglig dose.

Føler også jeg ikke har den siste "gnisten" til å få gjort ting å kan fort gå par timer før jeg kommer igang... På ritalin fikk jeg den siste "pushen" jeg trengte, på 80mg doser men bivirkninger deretter også så vil helst slippe ritalin igjen...
BRAND ∞ STRONG
Hvilke bivirkninger fikk du av Ritalin?
Kan du si noe om hvordan du opplever de to sammenlignet med hverandre?

Jeg skal snart begynne utprøvning selv. Har fått inntrykk av att de nærmest insisterer
på å begynne med Ritalin før man prøver andre ting.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv startet med ritalin (på egenhånd) mens jeg står på venteliste hos speciallege som kan starte medesineringen min.
Bruker methylphenidate actavis 18mg depot, prøvd 2 første dag så 3 neste! Føler meg litt loka og sliter med og spise samt det vekker en liten uro i meg noe jeg tror at kommer for jeg ikke er vant med stimulerende.
tok kun en idag, så får se hvordan det fungerer! (er ikke ute etter noe rus)
Jeg er også veldig interresert i hvordan bivirkninger du opplevde og hvordan den nye medesin fungerer på deg i forhold!
Har selv prøvd alt dette men aldri som medesin før
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
På ritalin
var det hjertebank ( sikkert høy puls og uten at det ble målt) lite matlyst, svetta som et Fossefall, svingninger av effekt iløpet av dagen, er vell det jeg husker i farta atm. Følte vell også kanskje forverring av depresjon uten at jeg kan si 110% at det skyldtes ritalin.

Å være sosial å "orke" å delta på samtaler og det med å starte på dagligdagse ting. Samt roen i hodet er vell det positive jeg fikk ut av det.

På aduvanz
Nedsatt matlyst men ikke i nærheten av ritalin.
Litt høy puls par timer etter inntak men varer ikke hele dagen å ikke sånn hjertebank i brystet som på Ritalin. Også ikke minst føler meg litt trøtt / slapp / tom for energi.. Men alt i alt mye mildere bivirkninger er på ritalin...

Er fortsatt vanskelig å få gjort ting å har ikke samme effekt mtp på det sosiale. Enklere å delta i samtalen men er vell mer fordi det er ro i hodet.. Interessen for å ville delta er ikke der som jeg følte på ritalin...

Litt skuffet over aduvanz pga det rett over men nå sliter jeg med angst etter mange års cannabis røyking...
BRAND ∞ STRONG
Takk for svar.
Måtte du gå lenge på Ritalin før du fikk bytte?
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Selfølgelig bedre konsentrasjon å motivasjon å slipper tankekjør osv men det er ganske likt på begge sånn sett...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
På ritalin

Å være sosial å "orke" å delta på samtaler og det med å starte på dagligdagse ting. Samt roen i hodet er vell det positive jeg fikk ut av det.
.
Vis hele sitatet...
Det er precis dette jeg er ute etter med utprøvning av ritallin, og samg kanskje det hjelper mot sosial angst. Da jeg prøver ut på egenhånd i starten har jeg ingen lege og spørre så å lese erfaringer hjelper litt på roen tror jeg.-
Og som du sier hjertebank å høy puls kan være det jeg og kjenner men vanskelig å si når en har følt seg tom og sulten en stund.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har adhd utredning fra jeg var ung å tok ny nå i voksen alder. Siden jeg hadde prøvd ritalin kunne jeg prøve aduvanz.

Føler de fleste her på huset med rus historie får aduvanz
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja hjertebank var ikke så ille sånn sett, var mer den syke svettinga, så sett vekk fra bivirkninger så funka ritalin bedre... Pga det sosiale å "få gjort ting" sett her noen anbefalte Dridase mot svetting så mulig det blir det å ritalin idk...
Håper vi får høre hva du konkluderer med, om du venner på deg aduvanz eller hva det blir til.
Vi med uendelig energi skal slippe og føle oss trøtte for og ha det bra.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skal holde dere oppdatert.

Blir nok å fortsette litt på aduvanz og prøve ut NALT (n-acetyl l-tyrosine) også håpe det har bedre effekt... En aduvanz alene.

Det sosiale kan forsåvidt trenes men hjalp ekstremt med ritalin å med en som har litt sosial angst var det befriende.... Slapp å være den stille personen i kroken....
Lykke til ts! Håper du kjenner på gnisten igjen
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg får ikke mindre energi, men jeg blir helvetes passiv av Aduvanz. Det er slik som er perfekt å ta dersom har skade eller sår som gjør at du ikke bør være aktiv. Fungerer jo å ta mens man skal sosialisere og men sa bør den starte å virke mens jeg faktisk er sosial.
Kan det være du spiser for lite da? Jeg også har kunnet sovne når jeg har gått totalt uten mat. Men det er noe herk å spise på Aduvanz/elvanse
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skal prøve imorgen tidlig å stappe i meg så mye som mulig å se
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Byttet fra ritalin til aduvanz nyøig og skjønner hva du sier, for meg hvar det ritalin som gjorde meg sløv og døsig. Fant ut at koffein fikset døsigheten fra ritlin og fikk det til å funke «skikkelig», men fikk så jævlig hjertebank av den komboen dær at jeg bytta.

Aduvanz meker jeg er mye mer «kresen» når det kommer til mat og søvn enn ritalin, funker rett og slett ikke med mindre man har sovet godt og sørger for å spise. Utover dette er moderat inntak av koffein den letteste løsningen.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hjalp litt med mer mat i systemet ja, iallefall ikke trøtt å sliten hehe
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Føler de fleste her på huset med rus historie får aduvanz
Vis hele sitatet...
Hva skyldes det?
Er misbruks potensialet større ved Ritalin?
Det handler nok mer med at det du ikke må søke om individuell stønad for det lengre, så det er mer opp til deg og legen din. Og de fleste anser det som en bedre medisin enn f.eks. Ritalin.