Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1432
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har 7 sukkerbiter som er dryppet ca 130ug hver, disse har jeg pakket en og en i aliminiumsfolie, så lagt de sammen oppi en tett knipspose som igjen er lagt i et brilleetui som ligger gjemt i en skuffe i en komode på et mørkt rom.

Er dette en «bra» måte å lagre de på for at de skal holde seg, eller bør de lagres på en annen måte?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Ja
Mørkt og kaldt vil vel være det beste for langtidslagring. Kjøleskap eller kjeller, f.eks.
Det er en mye større myte dette med oppbevaring av LSD det er faktisk ikke så skjørt som jeg og mange andre tror! Fikk nemlig en bytteavtale en gang i tiden av en jeg stoler mye på og enda mer nå :P

Fikk to lapper som var kun brettet en gang så åpent på sidene. De hadde ligget på gaming soverommet hans i nesten et år. Så endte de opp på mitt gamingsoverom i noen mnd. Tok begge bare sånn for sikkerhetsskyld men kunne raskt konstatere etter et par timer, det hadde ikke vært nødvendig! Men jeg legger de i folie og en klips rett i kjøleskapet. Så lenge det er nogenlunde lufttett, mørkt og kaldt så kan de vare i flere år
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Mørkt og kaldt vil vel være det beste for langtidslagring. Kjøleskap eller kjeller, f.eks.
Vis hele sitatet...
Skjønner. Bør jeg da flytte det fra brilleetuiet til frysern? Bare lagret i en klipspose med aliminiumsfolie på hver bit, også hive det i frysern rett og slett?
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av 420master Vis innlegg
Det er en mye større myte dette med oppbevaring av LSD det er faktisk ikke så skjørt som jeg og mange andre tror! Fikk nemlig en bytteavtale en gang i tiden av en jeg stoler mye på og enda mer nå :P

Fikk to lapper som var kun brettet en gang så åpent på sidene. De hadde ligget på gaming soverommet hans i nesten et år. Så endte de opp på mitt gamingsoverom i noen mnd. Tok begge bare sånn for sikkerhetsskyld men kunne raskt konstatere etter et par timer, det hadde ikke vært nødvendig! Men jeg legger de i folie og en klips rett i kjøleskapet. Så lenge det er nogenlunde lufttett, mørkt og kaldt så kan de vare i flere år
Vis hele sitatet...
Haha! Har hørt så mye rart og forskjellig at jeg blir bare så usikker, men hiver det nok i frysern da jeg har sett en del som nevner mørkt og kaldt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjønner. Bør jeg da flytte det fra brilleetuiet til frysern? Bare lagret i en klipspose med aliminiumsfolie på hver bit, også hive det i frysern rett og slett?
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg hvordan LSD takler en fryser på -18C, kanskje noen andre kan svare på det? Men i et kjøleskap funker fjell.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Nå vet ikke jeg hvordan LSD takler en fryser på -18C, kanskje noen andre kan svare på det? Men i et kjøleskap funker fjell.
Vis hele sitatet...
Jeg er litt på stuken, så jeg klarte å lese at du skrev fryser istedenfor kjeller. Jeg hiver det i kjøleskapet jeg, takk for svar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er litt på stuken, så jeg klarte å lese at du skrev fryser istedenfor kjeller. Jeg hiver det i kjøleskapet jeg, takk for svar
Vis hele sitatet...
Noe som gjerne er greit er også en stabil temperatur for å motvirke kondens og problemer tilknyttet dette (vil jeg tro). Jeg ville ikke hatt det i kjøleskapet, romtemperatur fungerer ihvertfall helt fint så lenge det er godt innpakket. Skal du lagre det i 20 år bør du kanskje vurdere noe annet, men for et år er romtemp ok.
Syre lagres best i sølvfolie i kjøleskap.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Noe som gjerne er greit er også en stabil temperatur for å motvirke kondens og problemer tilknyttet dette (vil jeg tro). Jeg ville ikke hatt det i kjøleskapet, romtemperatur fungerer ihvertfall helt fint så lenge det er godt innpakket. Skal du lagre det i 20 år bør du kanskje vurdere noe annet, men for et år er romtemp ok.
Vis hele sitatet...
Så hva gjør at det ikke er jevn temp i kjøleskap? Går ditt på bensin eller noe?
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg pleier å oppevare mine i kjøleskap, med tanke på at de bør være et kaldt og mørkt sted.
Sitat av 420master Vis innlegg
Så hva gjør at det ikke er jevn temp i kjøleskap? Går ditt på bensin eller noe?
Vis hele sitatet...
Nei, men det åpnes og lukkes ofte. Nettopp derfor ser jeg gjerne kondens der inne, spesielt på veggene og i taket. Om dette er et problem for LSD vet jeg ikke, men siden min erfaring er god ved lagring i skapet på rommet og jeg ikke har prøvd noe annet så må det bli anbefalingen min, med begrunnelse til hvordan jeg tenker.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg har blitt mer skeptisk til å oppbevare ting i kjøleskapet man også oppbevarer mat i.

Dette åpnes ofte, mat, mugg, bakterier, lys. Oksidering og mikroorganismer foregår fint der inne.

Ikke akkurat X files cold storage

Dedikert / lite brukt kjøleskap/fryser såklart noe helt annet. Bedre enn romtemperatur
Sitat av Relevant Vis innlegg
Nei, men det åpnes og lukkes ofte. Nettopp derfor ser jeg gjerne kondens der inne, spesielt på veggene og i taket. Om dette er et problem for LSD vet jeg ikke, men siden min erfaring er god ved lagring i skapet på rommet og jeg ikke har prøvd noe annet så må det bli anbefalingen min, med begrunnelse til hvordan jeg tenker.
Vis hele sitatet...
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Jeg har blitt mer skeptisk til å oppbevare ting i kjøleskapet man også oppbevarer mat i.

Dette åpnes ofte, mat, mugg, bakterier, lys. Oksidering og mikroorganismer foregår fint der inne.

Ikke akkurat X files cold storage

Dedikert / lite brukt kjøleskap/fryser såklart noe helt annet. Bedre enn romtemperatur
Vis hele sitatet...

Det er mye mulig faktisk, men jeg har og er vel egentlig av den oppfatning at så lenge den er pakket inn i folie og noe som er lufttett for eks klips pose eller snusboks eller lignende skal det en del åpninger av et kjøleskap til før det som ligger innerst altså LSD’en til å utvikle noe dugg?? Skal jo liksom ikke gjennomlufte. Men mtp at jeg hadde mine så og si åpent i et svett gamingrom om sommeren og kaldt og tørt på vinteren så er vel det den første metoden på lista over hva man IKKE burde gjøre!

Men satser vel fremdeles en knapp på folie og lufttett i kjøkeskap. Så får vi se om de bitene jeg har nå er like potente når det blir en ny tripp