Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2154
Hei, håper noen har noen råd å tilføye her...
Jeg kjøpte en bil for en uke siden og klarte å glemme å betale den fordømte omregistreringsavgiften og fikk nylig et brev på altinn hvor s(t)atans vegvesen sier at de har ilagt et bruksforbud på kjøretøyet og politiet kan avskilte bilen. Dette brevet får jeg på en helligdag (igår). Her står det også at de ber meg levere inn skiltene hos vegvesenet for å unngå begyr/bøter? Er dette sånne vanlige dagbøter på typ 150kr døgnet inntil omregavgiften er registrert betalt?
Jeg la inn en betaling med det samme når jeg fikk brevet men det tar jo et par dager før den blir registrert.

Er litt frustrert (greit, jeg glemte å betale den fordømte avgiften) men jeg fikk liksom aldri noen form for advarsel heller før jeg plutselig fikk brev der de kommer med kjøreforbud.

Men, når betalinga er registrert, slettes kjøreforbudet? Eller må jeg levere inn skiltene en dag og hente dem ut igjen dagen etterpå for å få fred? Hjelpes....
Null stress. Du trenger ikke levere dem inn. Du kan logge inn på min side her.

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjo...øyopplysninger

Så kan du følge med på når det blir registrert som betalt.
Peisovn
Trådstarter
47 4
Ja, logget meg inn i går hos vegvesenet. Er vel litt i gråsonen å kjøre rundt med bilen fram til dette er ordnet?
Hvorfor betalte du ikke bare på nett med VISA? Da går det umiddelbart.

Og nei, det er ditt eget ansvar og din egen feil. Du fikk brev med frist for å betale når du godtok salgsmelding der det står eksplisitt du kun kan flytte bilen til nytt sted inntil omreg er betalt.

Ikke begynn å sutre at du ville ha flere advarsler.
Peisovn
Trådstarter
47 4
Sitat av Darkbull Vis innlegg
Hvorfor betalte du ikke bare på nett med VISA? Da går det umiddelbart.

Og nei, det er ditt eget ansvar og din egen feil. Du fikk brev med frist for å betale når du godtok salgsmelding der det står eksplisitt du kun kan flytte bilen til nytt sted inntil omreg er betalt.

Ikke begynn å sutre at du ville ha flere advarsler.
Vis hele sitatet...

Prøvde med VISA, der sto det prøv igjen gang på gang på gang....
Da ble det på gamle måten... sutrer ikke, synes bare hele opplegget er gammeldags.
Uvaksinert 👍
Avgifter til staten er vanskelig å betale på en enkel måte. De gjør det nok kronglete fordi de skal kunne kreve inn ekstra gebyr. Er jo ikke bare å bruke vanlig mobilbank id heller. Må bruke kodebrikke eller kodebrikke på telefonen. Denne har gjerne godt ut da den må brukes med jevne mellomrom. Så kan bli mye styr ja.
Sitat av daffe Vis innlegg
Avgifter til staten er vanskelig å betale på en enkel måte. De gjør det nok kronglete fordi de skal kunne kreve inn ekstra gebyr. Er jo ikke bare å bruke vanlig mobilbank id heller. Må bruke kodebrikke eller kodebrikke på telefonen. Denne har gjerne godt ut da den må brukes med jevne mellomrom. Så kan bli mye styr ja.
Vis hele sitatet...
Rart. Driver bilbutikk med Autoreg og aldri hatt trøbbel. Omreg er betalt på 10 sekunder med et visakort og BankID på mobil, noe alle vanlige folk har idag
Uvaksinert 👍
Sitat av Darkbull Vis innlegg
Rart. Driver bilbutikk med Autoreg og aldri hatt trøbbel. Omreg er betalt på 10 sekunder med et visakort og BankID på mobil, noe alle vanlige folk har idag
Vis hele sitatet...
Okey, sist gang så krevdes det i hvertfall bankid (med engangskode) siden den har en høyere sikkerhet på en eller annen måte enn bankid på mobil. Denne går ut hvis den ikke brukes så alltid vært pes når jeg har kjøpt bil for da må jeg kontakte banken og få aktivert engangskode på mobil istedenfor bankid på mobil. Derfor selgere også sier at man bør ta med bankbrikka si.
Vist du ikke har ordnet forsikring enda så får du ikke betalt omreg på statensvegvesen sin side
Peisovn
Trådstarter
47 4
Det ordna seg til slutt. Hadde forsikring hele veien men ikke betalt omreg avgift. Takk for hjelpen!