Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5077
Har fram til nylig hadd telenor og derfor god dekning på hytta, men med ny arbeidsgiver og telia som operatør, så trenger jeg en fiks på dette.


Det optimale var om jeg kunne gjøre noe for å få forsterka telia sitt signal på hytta, da arbeidsgiver betaler for bruken.

Om ikke dette funker, så må jeg sikkert gå for ice eller telenors løsninger. Men synes det er litt dyrt.

Forslag?

Vil det fungere å sette opp 4g/5g antenne og pinpointe retningen på nermeste sender?
Sist endret av Leary's thing; 1. april 2021 kl. 16:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjøpe telenor abonnement privat er kanskje en løsning ?
Hvor ofte er du på hytta? Hvor lenge av gangen? Det er jo mulig å opprette ett abonnement hos feks Telenor uten binding , og si det opp når du vet det er noen måneder til neste tur på hytta. Er du på hytta oftere enn annenhver måned må du nesten bare akseptere å ha ett eget hytte abonnement.
Hytta veldig ofte hver helg til annenhver helg. Høres fryktelig bakvendt ut at det bli løsningen. Ser det blir billigere med et ekstra abonnement på feks 10giga i måneden enn ice mobilt bredbånd i forhold til bruken. Men det desidert beste hadde vært om jeg kunne gjøre noe fornå forbedre dekningen til telia på hytta
Sjekk dekningskartet til Telia: https://www.telia.no/nett/dekning/

Om dere ikke i en sone hvor det er håpløst kan det være det kan hjelpe å sette opp ekstern antenne på taket i hytta. Det finnes flere løsninger for dette. Men er selvfølgelig en investering.
Går helt greit å putte litt penger på prosjektet, takk for svar
Du sier ingenting om hva problemet eller "bruken" faktisk er i din situasjon. Er problemet dårlig dekning i forbindelse med telefonsamtaler? I så fall kan du løse problemet med hvilken som helst tilbyder av Internett og enable WiFi-tale på mobilen din. Er problemet at du vil utnytte arbeidsgiver datakvote på nytta så du slipper å stå for dette selv?