Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1051
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
fikk bot av politiet, åpnet brevet nå og ser at tidsfristen for å godkjenne boten er i dag( jeg trodde det var mulig å godkjenne den elektronisk.. hvordan fikser jeg dette? etter i kveld så står det at det blir sendt til retten osv men jeg vil jo godta?
Du får ringe dem i morgen/på mandag og spørre om du kan få godkjenne den selv om fristen er gått ut. Politiet burde egentlig bare være glad for det fordi da sparer dem mye arbeid.
De er ikke vanskelig på det. Men ikke godta boten da.
Anonym bruker
"Digital Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ring de å si de kan stappe bota ett vist sted men at du gjerne tar imot tilbudet om hjelp fra helsevesnet pga rusreformen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ring de å si de kan stappe bota ett vist sted men at du gjerne tar imot tilbudet om hjelp fra helsevesnet pga rusreformen.
Vis hele sitatet...
Rusreformen som er oppe for høring i Stortinget men ikke vedtatt enda mener du?

Og hva i trådstarters innlegg får deg til å tro det er en bot som er rusrelatert?

Til TS:
Som nevnt over, ring politiet på mandag så vil de nok være mer enn villige til å la deg godta boten selv om fristen er gått ut.
Såvidt jeg vet så kan du godta boten dagen før du eventuelt skal i retten, og de kan ikke gjøre stort med det. De kjører ikke en dyr rettsak om du har godtatt boten dagen før,for så gniten er staten. Om du velger å godta boten, så kan du strekke betalingen drita lenge.

Jo lenger du venter med å godta boten, jo større er sjangsen for at saken blir henlagt, selvsagt basert på hva du er bøtelagt for.
Om det er en fillesak med dårlige bevis og lav bøtesats, så må de vurdere om det er vits i å lage til dyr rettsak, tilfelle du er en sta faen som ikke gir deg uansett.

Bøter er ikke bare en økonomisk straff, det er også psykologisk da man får inntrykket av at det er dagen før man skal i fengsel når man får dem. Hadde ikke vært fengselsceller til alle i norge som måtte ha sonet om de nekta å vedta boten på en grammer med tjall.

Disclaimer:
Kan godt være jeg tar helt feil på alt, og du ender opp med 3 år på høysikkerhet for bot-juks og dårlige holdninger. Uansett, lykke til :=)
Anonym bruker
"Digital Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Rusreformen som er oppe for høring i Stortinget men ikke vedtatt enda mener du?

Og hva i trådstarters innlegg får deg til å tro det er en bot som er rusrelatert?

Til TS:
Som nevnt over, ring politiet på mandag så vil de nok være mer enn villige til å la deg godta boten selv om fristen er gått ut.
Vis hele sitatet...
Trodde den ble vedtatt etter å ha vært oppe til høring.

Fordi det er postet i rusformumet under rusmidler vel......
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Trodde den ble vedtatt etter å ha vært oppe til høring.

Fordi det er postet i rusformumet under rusmidler vel......
Vis hele sitatet...
Nei, det har ikke blitt vedtatt enda.

Ah, *doh*. Det la jeg ikke merke til.