Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 8494
Noen som vet hvor man kan få kjøpt hårklipper som de bruker på frisørsalonger? Tenker klipper som kan klippe til nærmest 0.00mm som mulig.
Alle elektrokjedene har i tillegg til Clas Ohlson og Kjell & Kompani.
Kikk også på nett.
Jeg husker ikke spesielle typer i farten, men jeg har hat maskiner til 200-400 kr og de har ofte vært dårlig.
Let mellom 800-1500 minst så slipper du at den bare varer en uke.
Jeg har kjøpt skjeggtrimmere til 500kr+. Tar litt lenger tid men har vært ganske fornøyd. Den er også mer fleksibel i forhold til en ren hårklipper. Men det kommer vel litt an på bruken.

Og de har holdt i flere år.
Sist endret av Jens1; 12. februar 2021 kl. 15:23.
Philips HC9450/15 hårtrimmer klipper ned til 0,5mm
Denne her fra Jula ble jeg anbefalt for et snaut år siden. Bruker den KUN til å ta skjegg-stubber som er et par tre dager gamle før barbering med blad. Spiser kanskje litt batterier men gir deg en meget tett 'klipp' og tar lengre hår problemfritt.. Han som tipset meg har brukt denne LENGE og har ikke hatt noe problem med den tross lav pris!
https://www.jula.no/catalog/hjem-og-...rimmer-002101/
Coolshop selger Wahl klippere, disse er helt syke og ulikt noe annet jeg har brukt.

Anbefaler denne om du ikke skal fleines helt: https://www.coolshop.co.uk/product/w...02-201/AB6YC3/

Jeg har ikke erfaring med shaving til skallen, men regner med Wahl leverer kvalitet der også.
Som woff anbefaler; Remington! Jeg har prøvd forskjellige merker og Remington ligger flere nivå over.
Sist endret av caperno; 13. februar 2021 kl. 11:53.
Wahl og babybliss om du skal ha det de profesjonelle bruker.

Denne for eksempel: https://www.houseofbeautyworld.com/b...xoCHmUQAvD_BwE
Når vi først er inne på temaet. Er det noen som kan anbefale en hår trimmer man kan bruke på ballene uten og miste 1 liter blod??
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Når vi først er inne på temaet. Er det noen som kan anbefale en hår trimmer man kan bruke på ballene uten og miste 1 liter blod??
Vis hele sitatet...
don't even go there!

Eneste jeg har funnet som funker er å tørr barbere med høvel.
Da slipper du at alt glir hit og dit og at du plutselig er omskåret.
Men det er ikke spesielt bra for huden
Sitat av vindaloo Vis innlegg
don't even go there!

Eneste jeg har funnet som funker er å tørr barbere med høvel.
Da slipper du at alt glir hit og dit og at du plutselig er omskåret.
Men det er ikke spesielt bra for huden
Vis hele sitatet...
Hehe ja det funker men tar lang tid og som du sier ikke bra for huden. Ser dem driver og reklamerer en del for balle klippe maskiner men alle som har prøvd barbermaskin på ballene er vell skeptiske til og prøve noe mere. Nutser er vell en type jeg har hørt Om. Noen som har erfaringer med den?
Gratulerer! Tror jeg..
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Hehe ja det funker men tar lang tid
Vis hele sitatet...
For du skal ha ganske store baller før dette tar problematisk lang tid.
REMNINGTON! Ingen over ingen ved siden til den prisen. Kjøpte min til 399,- på OBS fikk med saks, skjeggkost og flere endestykker for trimming og klipping. Funker like bra på skjegg som hår.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Når vi først er inne på temaet. Er det noen som kan anbefale en hår trimmer man kan bruke på ballene uten og miste 1 liter blod??
Vis hele sitatet...
Følte på spenningen da jeg lot kona bruke voks strips. Men da burde en vel kanskje ikke ha noe annet enn en rimelig fast pung, for å si det slik Ser for meg at det kan bli litt i røffeste laget hvis den er «dvask».

Men det ble nå i alle fall testet ut. Skum/gel og høvel er vel å foretrekke der
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Gratulerer! Tror jeg..

For du skal ha ganske store baller før dette tar problematisk lang tid.
Vis hele sitatet...
Hadde du fått prøve min barberhøvel av den gamle typen/amerikanske med ett stort barberblad så kan jeg love deg at du og hadde brukt lang tid uansett hvor store/små baller du har.

Denne typen.

https://www.italianbarber.com/produc...e-safety-razor

Bladene er så skarpe at du kan kløyve ett kjønnshår i 4 på langs. Kan virkelig anbefales til ansiktet. Billig for nye blader også på eBay.

Kan selvfølgelig kjøpe en standar type høvel til ballene men nå var det ikke det jeg var ute etter. Og jeg har konstant dårlig tid så for meg så er 15 min med balle shaving en evighet.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Hadde du fått prøve min barberhøvel av den gamle typen/amerikanske med ett stort barberblad så kan jeg love deg at du og hadde brukt lang tid uansett hvor store/små baller du har.

Denne typen.

https://www.italianbarber.com/produc...e-safety-razor

Bladene er så skarpe at du kan kløyve ett kjønnshår i 4 på langs. Kan virkelig anbefales til ansiktet. Billig for nye blader også på eBay.

Kan selvfølgelig kjøpe en standar type høvel til ballene men nå var det ikke det jeg var ute etter. Og jeg har konstant dårlig tid så for meg så er 15 min med balle shaving en evighet.
Vis hele sitatet...

Hva med en egen høvel kun for understellsbehandling ? Bruker selv Gillette, men ble bedt om og prøve samboeren sin Venus høvel. Og må si det åpnet seg en ny verden. Har aldri vært så glatt og smooth pinne og stein da det som regel stikker litt når man drar en finger mot hårene. Så har du den andre høveln til ansikt og evt brystkasse osv
Sitat av freakypedro Vis innlegg
Hva med en egen høvel kun for understellsbehandling ? Bruker selv Gillette, men ble bedt om og prøve samboeren sin Venus høvel. Og må si det åpnet seg en ny verden. Har aldri vært så glatt og smooth pinne og stein da det som regel stikker litt når man drar en finger mot hårene. Så har du den andre høveln til ansikt og evt brystkasse osv
Vis hele sitatet...

Var ikke høvel jeg var intrisert i hele greia var at jeg har sett det finnes maskiner som kan brukes på ballene. og lurte på om noen hadde erfaring med det. Brukes selv en vanlig høvel i dag. Det jeg var ute etter var om noen hadde gode erfaringer med maskin. Alt annet er helt uinteressant