Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2696
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
lurer på om det finnes noen tips som kan være nyttige til en som skal begynne å røyke mer grønt. Har alltid gått for brunt, men nå er ikke det tilfellet så jeg lurer på hvor mye grønt jeg skal ha i en spliff? ifht. 'dosering'.

f.eks: 1/3 mot 2/3

??
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Til nybegynner 1/4-1/5
Ikke bland det ut med tobakk. Røyk det heller rent og røyk mindre om gangen.
Sitat av Alec Vis innlegg
Ikke bland det ut med tobakk. Røyk det heller rent og røyk mindre om gangen.
Vis hele sitatet...
Synes det trekker mye bedre ved å blande inn tobakk.
Pluss at det er mye mer kos å røyke en litt stor J, hvis man kun vil ha effekten kan man like gjerne kjøre bong.
R.i.p 23.04.2021
Røyk det helt rent , kan ikke si noe om dose da alle reagerer forskjellig . Men du kan prøve deg frem med veldig lite og jobbe deg oppover til et punkt der du føler du er komfortabel. Lykke til!
0.2g er fint i en joint til å starte med, kommer seff ann på kvaliteten.
Før man anbefaler å blande ut j’en med tobakk er det greit å vite om TS bruker noen form for tobakk/nikotin fra før av. For folk som ikke bruker tobakk allerede kan det å tilføre er alkaloid (nikotin) i jointen være en mindre god idé. Bieffekter er gjerne kvalme / svimmelhet og kombinerer du det med mindfuck fra THC kan du få en ganske kjip rus.
Jeg bruker ca 0,1-0,15 i en jay og jeg er ikke nybegynner men holder mer enn nok til meg.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt uklart hva du spør om, men jeg tolker det som at du lurer på blandingsforholdet mellom tobakk og pot. Det er ikke noe fasitsvar selvfølgelig, du må nesten prøve deg fram hva du foretrekker. Selv bruker jeg ca 40% tobakk og 60% pot.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
takk for svar: når dere bruker en grinder blander dere inn tobakk med pot-en i grinderen?
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, du kan slenge begge deler i grindern samtidig.

Det er jo smak og behag. Vil si 50-50 er fint.

Er weeden veldig tørr og smulderer til pulver kan det være nødvendig med mer tobakk for å få god trekk. Eller om weeden er seig/fuktig, så trenger du mer tobakk for å slippe å tenne for hvert trekk. 40-60

Om ikke det er nødvendig, og du heller ikke røyker masse sigg hver dag, er det jo luksus med nesten ren weed-joint med lett dryss av tobakk for kombon. 80-20
For å sløse mindre kan du legge litt ren tobakk nederst ved filteret.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
takk for svar: når dere bruker en grinder blander dere inn tobakk med pot-en i grinderen?
Vis hele sitatet...
Ikke gjør det, tobakken legger igjen et belegg som ser ekkelt og jævlig ut, og som krystaller kan sette seg fast i. Knus heller tobakken for hånd, eller med en egen grinder du kun bruker til tobakk.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
bedre med bong, lettere og raskere
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
bedre med bong, lettere og raskere
Vis hele sitatet...
treffer også hardere. til en nybegynner på bong ville jeg vært forsiktig. start med 50 milligram liksom(0.05)
Reint i liten kickpipe