Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2060
Hei! Har en sang jeg vil dele med dere freaks, jeg synes den minner litt om pink floyd og har en psykedelisk/surrealistisk følelse. Den kommer på det oppkommende albumet mitt, synes det er en unik låt og er veldig fornøyd med hvordan den kom ut.

Hadde vært fett med noe feedback

Her er sangen: https://soundcloud.com/jarba1/album-gitar/s-t5Dz84aENOh

Ps, sangen skal egentlig kutte rundt 2:00.
Personlig er jeg stor fan av Pink Floyd og den type musikk, men dette ble litt for kaotisk for meg. 6/10
Trådstarter
9 0
Sitat av Doktor Hodebry Vis innlegg
Personlig er jeg stor fan av Pink Floyd og den type musikk, men dette ble litt for kaotisk for meg. 6/10
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding! Grunnen til at jeg kaller den Pink Floyd type er fordi en venn av meg sa den hørtes ut som marooned, vet ikke helt om jeg selv er enig i det da
Pink Floyd har vel selv fra de første albumene vært gitarbasert så det holder. Det fleste av oss kan sikkert høre minst en håndfull kjente Pnik Floyd riff eller soloer for vårt indre øre når vi måtte ønske. Gitar fikk en sentral plassering i miksen, andre effekter, orgel, synth osv langt mer subtilt i bakgrunnen, selv i de mer psykadeliske låtens dems. Når jeg hørte låten din vil jeg vel si det ble nesten helt motsatt.

Kanskje jobbe mer med miksen og plasseringen? Ta planken i fanget og lag et riff, som du gjerne repeterer i låten. Kanskje en tydelig solo?

Tror du har fått et greit utgangspunkt, men om du tenker pink floyd ish, så vil jeg si bruk noe av låten til en fet intro, også bygger du opp låten dynamisk og topper med en fet solo. Litt ol' skool prog rock, da er du langt nærmere pink floyd ish enn du er nå.
Sist endret av _abc_; 27. januar 2021 kl. 17:24.