Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 978
Kan man ha noen mulighet til å kreve bidrag ifra staten i voksen alder? Har funnet ut i voksen alder at jeg har hatt en annen far en han jeg vokste opp med. Denne personen er nå død. Men er det noen statlige ordninger på dette i etterbetaling av bidrag?
Jeg ser ikke helt hvorfor du skal ha kloa i mine skattepenger fordi det viser seg at du har en annen far enn det du trodde.
Er det ikke mer relevant å se om du har krav på noe arv?
Du har vokst med opp med to foreldre? Selv om den ene ikke var din biologiske far så har du hatt to forsørgere gjennom barndommen. Finner ikke noe konkret på at voksene mennesker kan kreve bidrag fra døde foreldre de ikke visste eksisterte.

Barn over 18 år som går på videregående skole eller tilsvarende, kan inngå avtale eller søke om at barnebidrag fastsettes av NAV. Det er da barnet som eventuelt søker om og mottar barnebidraget.
Vis hele sitatet...
Selv om barn har fylt 18 år, vil vedkommende etter barneloven § 63 kunne kreve videre bidrag mens det går på skole frem til 20 år.

Du må søke hos NAV uansett, så hadde vært spennende om du slengte inn en søknad for å se hva du fikk til svar.