Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1571
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar seroquel daglig og lurer da på om noen vet av problemer med å ta dette etter man har tatt fart? Annet enn at man sovner :P
Om du kun bruker Seroquel mot KUN insomnia er det forøvrig greit.
Om du bruker dette mot psykiske plager og vil speede på toppen får du en gratisbillett til ditt lokale psykiatriske sykehus ganske raskt skal du se.

Husk at du opparbeider en toleranse på den søvngivende effekten av seroquel over tid også.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bruker dette mot psykiske plager ja og skal ikke sitte her og late som om det er bra for meg i det hele tatt, jeg forstår at jeg tar en risiko ved å innta rusmidler med psykiske plager, og jeg har bare meg selv å takke hvis det går rett til helvete. Mener ikke å speede på toppen som i å speede meg gjennom natta osv., da jeg vet hvor utrolig helsefarlig det er å ikke sove, spesielt med psykiske plager, og har ingen intensjon med å leke mer med ilden enn jeg gjør. Har brukt det i flere år og av en eller annen grunn slår det meg uansett rett ut, men skal holde i bakhodet at det kan slutte å fungere etterhvert. Vil legge til at jeg slutter å dosere fart minimum 6 timer før jeg har tenkt til å sove og holder ikke på med dette stoffet daglig. Igjen, forstår at dette er farlig for meg og min psyke, og skal ikke lure meg selv med noe forsvar.
Gjør akkurat hva du vil. Du fikk et relativt bra svar. Nå er resten opp til deg.

Vi freakere har desverre ikke noen ekstra magiske evner som gjør uforsvarlig dopforbruk mindre farlig. Vi vet ikke hvor akkurat din grense går på hvor mye du kan ta forsvarlig.
Sist endret av Superspurv; 9. juli 2020 kl. 15:47.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eneste gangen jeg har hatt et "problem" med speed og seroquel var da jeg var våken i ca 70 timer og tok kveldens dose(500mg) for søvn.
I det begynte å funke så jeg såkalte spermceller rundt i hele rommet. De fløt mot meg, og jeg snakker flere hundre stykker rundt i rommet. Kompisen min begynte å se gammel ut, og ble bare mer og mer skummel. Tegn på psykose anyone?
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eneste gangen jeg har hatt et "problem" med speed og seroquel var da jeg var våken i ca 70 timer og tok kveldens dose(500mg) for søvn.
I det begynte å funke så jeg såkalte spermceller rundt i hele rommet. De fløt mot meg, og jeg snakker flere hundre stykker rundt i rommet. Kompisen min begynte å se gammel ut, og ble bare mer og mer skummel. Tegn på psykose anyone?
Vis hele sitatet...
Ironisk nok får man psykosesymptomer av å ta moderat/høy quetiapindose på speed. Dette fordi hjernen krasjer når amf øker dopamin, og quet blokkerer dopamin
Anonym bruker
"Omgitt Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du tar seroquel som antipsykotika pga psykose, mani eller vrangforestillinger bør du legge langt unna speed og kokain, som er triggende for de psykiske symptomene
Du sier det ikke er daglig inntak av amf dette, men i ny og ne. Ingenting å skamme seg over iallefall. Ikke noe mer enn de som sjokker kroppen med kraftig inntak av alkohol. Selv om også det bare er i ny og ne.
Forøvrig er seroquel lite, vanedannende og ganske silkert bra for deg, samtidig som den har positiv effekt på innsovningen din. Tror ikke du behøver bekymre deg for å stadig måtte øke på denne. Amf er jo som sagt ikke bra for noen. Om jeg forstår riktig, lurer du på om du muligens bør la vær å ta din daglige seroquel når du har hatt en runde med amfen. Absolutt ikke. Ta den med god samvittighet
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Åjada Vis innlegg
Om jeg forstår riktig, lurer du på om du muligens bør la vær å ta din daglige seroquel når du har hatt en runde med amfen. Absolutt ikke. Ta den med god samvittighet
Vis hele sitatet...
Akkurat det spørsmålet mitt var ja, bekymret meg for interaksjoner mellom disse. Som nevnt over kan vel hallusinasjoner eventuelt bli et problem, noe som jeg må være forsiktig med.
Går fint å ta de etter speed, gjør det en gang i uka uten problem. Tar du dem før speeden vil du få mye mindre effekt av speeden en vanlig. Til og med om man tar de på kvelden så funker amf dårligere neste dag. Ville venta 12-18 timer. Enkelt forklart funker de på samme reseptor i hjernen men stikk motsatt av hverandre.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Går fint å ta de etter speed, gjør det en gang i uka uten problem. Tar du dem før speeden vil du få mye mindre effekt av speeden en vanlig. Til og med om man tar de på kvelden så funker amf dårligere neste dag. Ville venta 12-18 timer. Enkelt forklart funker de på samme reseptor i hjernen men stikk motsatt av hverandre.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, tar de på kveld før jeg skal sovne siden de slår meg ut, dermed blir det gjerne 12+ timer før jeg tar noe fart, men rynker ikke på nesa angående minsket effekt siden jeg ikke tar det ofte, som tidligere nevnt, blir gjerne bare for å kose meg i ny og ne siden jeg er avholds fra alkohol.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
dersom du har hjerteproblemer, prøv å finne noen måte å måle hjerterytme osv på.

i felleskatalogen fremkommer det under forsiktighetsregler at :

"QT-forlengelse: Forsiktighet skal utvises ved kardiovaskulær sykdom eller familiehistorie med QT-forlengelse. Forsiktighet skal utvises ved samtidig bruk av nevroleptika eller legemidler som øker QT-intervallet, spesielt hos eldre, hos pasienter med medfødt forlenget QT-syndrom, kongestiv hjertesvikt, hjertehypertrofi, hypokalemi eller hypomagnesemi. "
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
dersom du har hjerteproblemer, prøv å finne noen måte å måle hjerterytme osv på.

i felleskatalogen fremkommer det under forsiktighetsregler at :

"QT-forlengelse: Forsiktighet skal utvises ved kardiovaskulær sykdom eller familiehistorie med QT-forlengelse. Forsiktighet skal utvises ved samtidig bruk av nevroleptika eller legemidler som øker QT-intervallet, spesielt hos eldre, hos pasienter med medfødt forlenget QT-syndrom, kongestiv hjertesvikt, hjertehypertrofi, hypokalemi eller hypomagnesemi. "
Vis hele sitatet...
What? Dritdårlig ide å drive å måle måle hjertefrekvens og greier når man er på amfetamin. Teh fuck. Anonhæren slår til igjen med gode råd.


: Drit i hjertet. Du kan ikke gjør noe som helst med det likevel. Dauer du så dauer du, men det er svært usannsynlig.
Sist endret av TrippyKing; 11. juli 2020 kl. 01:52.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
dersom du har hjerteproblemer, prøv å finne noen måte å måle hjerterytme osv på.

i felleskatalogen fremkommer det under forsiktighetsregler at :

"QT-forlengelse: Forsiktighet skal utvises ved kardiovaskulær sykdom eller familiehistorie med QT-forlengelse. Forsiktighet skal utvises ved samtidig bruk av nevroleptika eller legemidler som øker QT-intervallet, spesielt hos eldre, hos pasienter med medfødt forlenget QT-syndrom, kongestiv hjertesvikt, hjertehypertrofi, hypokalemi eller hypomagnesemi. "
Vis hele sitatet...
Takk, skal holde det i bakhodet i tilfelle jeg skal kjenne på noe ubehag. Har ikke hjerteproblemer fra før av, men forstår at å ta stimulanter øker risikoen for å få det, og skal passe godt på å avslutte alt bruk og ta meg en tur til legen om jeg kjenner på noe symptomer relatert til hjertet.
Synes det er påfallende at hver gang det dukker opp en tråd laget av noen som er på amfetamin og har nedtur, angst eller rare tanker så kommer det masse anonyme innlegg med noiafremkallende råd og tips. Skulle vært slutt på både helserelaterte spørsmål og anonyme brukere etter min mening men ok. Ja, off topic, men relevant lell.
Sist endret av TrippyKing; 11. juli 2020 kl. 02:00.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Drit i hjertet. Du kan ikke gjør noe som helst med det likevel. Dauer du så dauer du, men det er svært usannsynlig.
Vis hele sitatet...
Synes selv at beste policyen er vel å ta seg en tur til legen, eller legevakt, om man kjenner på noe som man tror kan være farlig og bryr seg om sitt eget liv og helse Ser lite poeng i å sitte og måle da jeg har sett flere gitt seg selv skikkelig noia på den måten, og selv ville jeg nok bare dratt hvis jeg kjenner på noen bekymringsverdige symptomer.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
selvfølgelig, er du på amf så ikke tenk på det engang -Seroquel er nok utmerket. det kan du nok ta helt uten grunn til "noia" som nevnt tidligere.

er du på en snurr med amfetamin så er Seroquel ganske effektiv mtp på virkemåte. bare ikke kjør på som faen i ukesvis eller månedsvis..

De får beklage anonymiteten
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Synes selv at beste policyen er vel å ta seg en tur til legen, eller legevakt, om man kjenner på noe som man tror kan være farlig og bryr seg om sitt eget liv og helse Ser lite poeng i å sitte og måle da jeg har sett flere gitt seg selv skikkelig noia på den måten, og selv ville jeg nok bare dratt hvis jeg kjenner på noen bekymringsverdige symptomer.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal det kjenens ut hvis det er farlig da?

Er du i ferd med å daue av hjertesvikt så tror jeg neppe du er i særlig tvil. Jeg skjønner poenget ditt, og det er vanskelig å være uenig i at det er lurt å dra til legevakt dersom man er bekymret for egen helse. Men sånn i praksis og som det amfetaminvraket jeg er ville jeg rådet folk til å rett og slett gi f.

Sikkert hårreisende for alle som ikke har vært nær ved å dø innbilt hjertesykdom, men når man har vært på legevakta og dretet seg ut x antall ganger pga amfetaminrus så er det fristende å bare forsøke å slappe av og ha det bra i stedet.

"Hei har jeg kommet til legevakten? Jo hei, det er noe galt her, jeg må ha fått Hypertrofisk kardiomyopati eller noe sånt og dere må hente meg"

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk, skal holde det i bakhodet i tilfelle jeg skal kjenne på noe ubehag. Har ikke hjerteproblemer fra før av, men forstår at å ta stimulanter øker risikoen for å få det, og skal passe godt på å avslutte alt bruk og ta meg en tur til legen om jeg kjenner på noe symptomer relatert til hjertet.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig. Å gå trappa i stedet for heisen øker også sjansen for det. Hvis du ikke ønsker å takle den risikoen så er ikke amfetamin noe for deg kompis!

Har et tips da, hvis du er nysgjerrig på risikoene men helst vil fortsette å bruke amf. Gjør all researchen om helserisiko og hjertesykdommer og sånt når du er edru, før du tar amfen. Så når du da tar tenning så kan du si til deg selv at du har gjort all den researchen som trengs. Du har foretatt en risikoanalyse og funnet ut at det er innafor å ta amf, og du skal ikke tenke på dette under rus for det har du allerede tenkt igjennom.
Skjønner tegninga? Hvis du greier det så kan du kanskje bruke tiden du er ruset på noe gøy i stedet for å måle puls å lese fagartikler om hjertet. (de konkrete eksemplene der er tatt fra egne erfaringer *rødme*)
Sist endret av TrippyKing; 11. juli 2020 kl. 08:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.