Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4492
Anonym bruker
"Ferdig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Bare lurte på ha folk som har prøvd dolcontin og oxycontin foretrekker av de to medisine og hvorfor?
Har brukt begge. Foretrekker Oxynorm overfor Dolcontin fordi Dolcontin ga meg ingen "rus-følelse", jeg kjente ikke på kroppen at jeg hadde inntatt medikamentet, noe jeg derimot gjør med Oxynorm.
Jeg har skutt og spist dolcontin 100mg og kun sniffet 40mg oxycontin noen ganger. Vil ikke si den ene er bedre en den andre, for jeg har ikke prøvd å skyte oxy i riktig dose, og dolc skal jeg aldri skyte igjen, for den voksen i de som løser seg opp når du koker de, resolidifiserer seg når det går inn i blodstrømmen og kjøles ned litt igjen.

Dolc er hvertfall stress å mekke, og er såpass sterke at de likså godt burde spises for den langvarige effekten. Kjøp heroin heller om du vil skyte en opiat IMO, men begge deler er en bra combo for en langvarig opiatrus feks vist du tar speed som varer så lenge. Spise en eller to dolcontin og skyte heroin.

Men å sniffe 40mg oxycontion var en mer stimulerende rus, som subutex nesten, mens både å skyte og spise dolcontin er mer sløvende tungt rusmiddel. Det er det jeg husker hvertfall. Skulle jeg valgt hadde jeg tatt dolcontin, vist dosene er ekvivalente da.

Pleide å like å koke opp en 100mg dolcontin skikkelig i en dyp skei så ikke halve morfinen skvatt vekk, brukte lang tid på det og tilsatte vann flere ganger for det kokte jo vekk. Så når det var ferdig, mekket jeg en 1/8g bag med heroin oppi dolcontin- oppløsningen. Det var et bra kick, og fikk meg som regel til å duppe av litt sånn hele tiden så våknet jeg av at jeg satt med hodet i fanget eller hodet i bordet=)

saviour
Sitat av saviour Vis innlegg
Jeg har skutt og spist dolcontin 100mg og kun sniffet 40mg oxycontin noen ganger. Vil ikke si den ene er bedre en den andre, for jeg har ikke prøvd å skyte oxy i riktig dose, og dolc skal jeg aldri skyte igjen, for den voksen i de som løser seg opp når du koker de, resolidifiserer seg når det går inn i blodstrømmen og kjøles ned litt igjen.

Dolc er hvertfall stress å mekke, og er såpass sterke at de likså godt burde spises for den langvarige effekten. Kjøp heroin heller om du vil skyte en opiat IMO, men begge deler er en bra combo for en langvarig opiatrus feks vist du tar speed som varer så lenge. Spise en eller to dolcontin og skyte heroin.

Men å sniffe 40mg oxycontion var en mer stimulerende rus, som subutex nesten, mens både å skyte og spise dolcontin er mer sløvende tungt rusmiddel. Det er det jeg husker hvertfall. Skulle jeg valgt hadde jeg tatt dolcontin, vist dosene er ekvivalente da.

Pleide å like å koke opp en 100mg dolcontin skikkelig i en dyp skei så ikke halve morfinen skvatt vekk, brukte lang tid på det og tilsatte vann flere ganger for det kokte jo vekk. Så når det var ferdig, mekket jeg en 1/8g bag med heroin oppi dolcontin- oppløsningen. Det var et bra kick, og fikk meg som regel til å duppe av litt sånn hele tiden så våknet jeg av at jeg satt med hodet i fanget eller hodet i bordet=)

saviour
Vis hele sitatet...
Det er ganske så åpenbart at du har en fetisj for i injesere i deg alt mulig, og du skildrer det i detalj så fort du ser en mulighet. Her har trådstarter aldri nevnt noe om å skyte noen ting, så det ser jævlig stygt ut at du skriver tre avsnitt om hvordan han eventuelt skal gjøre det. Det er så jævlig å lese, og du bidrar til dette forumets nedgang imho.

Til OP så er det nok av tråder om dette, men kan henvise deg til erowid, der har noen garantert lurt/svart på det samme.
Hva faen saviour? Lever du? Var en annen tråd her på forumet hvor folk skrev RIP til deg osv. Lurte du døden? Godt å se du lever ihvertfall
Sorry for å spore av, men føler dette er viktig. Saviour: Jeg har lang erfaring med autisme, jobber nå i rusomsorgen, har bred erfaring med flere av medikamentene som brukes til behandling og rus, og jeg er en god samtalepartner (har jeg hørt). Hvis du føler deg litt på villspor noen ganger, eller føler deg alene - eller bare har behov for å snakke med noen - så er jeg her! Jeg kan gjerne snakke med deg om alt mulig. Ut fra det du har skrevet på forumet, får jeg deg nok ikke rusfri, men man kan bruke rusmidler på en adekvat måte; uten at det alltid står om liv i fare. Men du ser selv. Jeg er her, og kommer til å være det.
Takk for svar! Jeg liker begge, men synes dolcontin gir en litt bedre rus. Oxy gir en mer oppkvikkende rus. Får lyst å rydde og gjøre ting på den, mens dolcontin så ligger jeg behagelig i sofaen og kan se på TV elller høre på musikk.
Søk på stoff + morfinekvalent så får du svar på styrke forskjell. Husk utregning
Anonym bruker
"Ferdig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, har sett at Oxy er ca 1,6 ganger sterkere enn morfin. Men synes fortsatt morfin er litt bedre for meg. Synes den varer lengre også.
Anonym bruker
"Ond Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har brukt mye dolcontin og oxycontin, personlig synes jeg oxycontin rusen er bedre og den har såpass høy biotilgjengelighet at det funker bra og spise de. Dolcontin synes jeg er bedre å skyte pga rushen (varmen, kløen, knitringen i hode osv) hvis du spiser dolcontin varer rusen lengre tho selv om den ikke er like "tydelig" som oxy. Oxy minner mer om heroin enn dolcontin gjør btw.
Anonym bruker
"Ferdig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg foretrekker å spise dolcontinen da jeg liker at den varer lenge. Spesielt at du synes Oxy ligner mer på heroin enn dolcontin gjør. Heroin blir jo omdannet til morfin i kroppen og dolcontin er jo morfin. Men er jo smak og behag som de sier. Begge er iallfall meget effektive mot smerter.
OK ok, jeg stikker meg vekk herfra og kommer aldri tilbake, gidder ikke få fjorten negative svar på en post. Jeg er vel for narkoman for rusforumet ser det ut til. Sorry jeg skrev noe dumt altså. Gidder ikke lese videre på noen tråder nå. Over og ut.

s
Anonym bruker
"Ferdig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei, ikke gjør det saviour. Jeg satte pris på innlegget ditt. Er enig i at Oxy er mer stimulerende og dolcontin mer sløvende. Merker at jeg er blitt ganske giret flere ganger på Oxy. Jeg får en mer ro i kroppen av dolcontin så derfor jeg foretrekker den mer.
Jeg har kun fått oxy på sykehuset pga. store smerter. Fikk ingen rus , ble bare helt smertefri.
Dolc er lite prøvd, jeg ble bare dårlig/uvel og fikk ikke rus følelse.
Så dette var ikke no for meg
Faen ta Savioir. Inleggene dine her inne er gull verdt. Noen ganger tror jeg og de bidrar til å redde liv. Jeg krysser fingrene for at du ombestemmer deg.
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Det er ganske så åpenbart at du har en fetisj for i injesere i deg alt mulig, og du skildrer det i detalj så fort du ser en mulighet. Her har trådstarter aldri nevnt noe om å skyte noen ting, så det ser jævlig stygt ut at du skriver tre avsnitt om hvordan han eventuelt skal gjøre det. Det er så jævlig å lese, og du bidrar til dette forumets nedgang imho.

Til OP så er det nok av tråder om dette, men kan henvise deg til erowid, der har noen garantert lurt/svart på det samme.
Vis hele sitatet...
Det er jo fordi man simpelthen ikke tar dolcontin oralt. Det er det ingen som gjør, bortsett fra enkelte i denne tråden tydeligvis..? Alle som har vært borti rus vet at dolcontin =injisering.
Sist endret av TrippyKing; 21. april 2020 kl. 13:51.
Anonym bruker
"Ferdig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tripptking: Folk med store smerteproblemer tar det oralt, noe jeg gjør. Du tar du det for å bli helt ute. Det er forskjellen, men som sagt, smak og behag.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tripptking: Folk med store smerteproblemer tar det oralt, noe jeg gjør. Du tar du det for å bli helt ute. Det er forskjellen, men som sagt, smak og behag.
Vis hele sitatet...
Jeg tar det faktisk ikke i det hele tatt. Lurer på hvor du har det fra.

Dette er rusdelen av forumet, ikke smertelindringsdelen
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Det er jo fordi man simpelthen ikke tar dolcontin oralt. Det er det ingen som gjør, bortsett fra enkelte i denne tråden tydeligvis..? Alle som har vært borti rus vet at dolcontin =injisering.
Vis hele sitatet...
Skjønner du ikke hvilke konsekvenser denne bagatelliseringen av å injisere ting kan ha for unge/uinformerte mennesker som leser?

En ting er skadereduksjon og informering, som jeg antar er grunnen til at slike poster ikke blir slettet, men enkelte svar her kan potensielt bidra til å dytte noen som allerede står på kanten til å ta et destruktivt steg i den verst tenkelige retningen, som i så mange tilfeller ikke er en vei tilbake fra.

Skadereduksjon = ja - men vær varsom og ta hensyn. Please.
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Skjønner du ikke hvilke konsekvenser denne bagatelliseringen av å injisere ting kan ha for unge/uinformerte mennesker som leser?

En ting er skadereduksjon og informering, som jeg antar er grunnen til at slike poster ikke blir slettet, men enkelte svar her kan potensielt bidra til å dytte noen som allerede står på kanten til å ta et destruktivt steg i den verst tenkelige retningen, som i så mange tilfeller ikke er en vei tilbake fra.

Skadereduksjon = ja - men vær varsom og ta hensyn. Please.
Vis hele sitatet...
Det eneste jeg har gjort er å forklare hvorfor saviour antok at TS skulle injisere dolcontin. Det har å gjøre med at levra bryter ned mesteparten av morfinen i disse pillene når man svelger dem. Ergo man sløser masse penger. Det er helt vanlig å tenke sånn i et knarkermiljø. Du er faktisk på freakforum, ikke kvinneguiden
Anonym bruker
"Ferdig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, det som er synd med morfin er at det ikke tas så bra opp oralt, men man får en lengre rus. Møtt flere som liker å sniffe det. Mange som anbefaler å plugge det også. Flere måter å ruse seg på.
Anonym bruker
"Ferdig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Trippyking: men dette er et forum for flere. Ikke bare sprøytenarkomane.
Anonym bruker
"Ferdig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men jeg synes det er bra med forskjellige opplevelser fra forskjellige personer om det skulle være injiseringen, oralt, plugge osv. Ha en fin kveld videre.
Ikke veldig for sprøyter men syns faktisk TK tar opp et ganske viktig poeng.

Her vil man støte borte i de aller fleste personlighetene som danner «et rusmiljø»

For det er det vi er, vi er i et relativt åpent rusmiljø faktisk, eneste forskjellen er at istedenfor å fikle med balle ne dine på plata så fikler du med et tastatur.

Vi trenger også Saviour for at sprøyter og dets dop kan brukes på en mest fornuftig måte.

Det å tie sånn kan vise seg å være farlig i lengden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Trippyking: men dette er et forum for flere. Ikke bare sprøytenarkomane.
Vis hele sitatet...
Helt enig i det. Så la oss nå ikke støte hverandre bort. Synes karakteristikken av saviour ble litt drøy, og selv om jeg er clean nå så traff det meg også. Har fått samme type kritikk før på denne brukeren da jeg ofte brukte å gi råd som gav mest mulig rus på en effektiv måte, men med et forbehold om at alle faktisk vet hva dem driver med. Noe som ikke alltid er tilfellet, det skjønner jeg nå.

420master: Takk. Elsker når noen synes jeg har et poeng!<3
Sitat av saviour Vis innlegg
Jeg har skutt og spist dolcontin 100mg og kun sniffet 40mg oxycontin noen ganger. Vil ikke si den ene er bedre en den andre, for jeg har ikke prøvd å skyte oxy i riktig dose, og dolc skal jeg aldri skyte igjen, for den voksen i de som løser seg opp når du koker de, resolidifiserer seg når det går inn i blodstrømmen og kjøles ned litt igjen.

Dolc er hvertfall stress å mekke, og er såpass sterke at de likså godt burde spises for den langvarige effekten. Kjøp heroin heller om du vil skyte en opiat IMO, men begge deler er en bra combo for en langvarig opiatrus feks vist du tar speed som varer så lenge. Spise en eller to dolcontin og skyte heroin.

Men å sniffe 40mg oxycontion var en mer stimulerende rus, som subutex nesten, mens både å skyte og spise dolcontin er mer sløvende tungt rusmiddel. Det er det jeg husker hvertfall. Skulle jeg valgt hadde jeg tatt dolcontin, vist dosene er ekvivalente da.

Pleide å like å koke opp en 100mg dolcontin skikkelig i en dyp skei så ikke halve morfinen skvatt vekk, brukte lang tid på det og tilsatte vann flere ganger for det kokte jo vekk. Så når det var ferdig, mekket jeg en 1/8g bag med heroin oppi dolcontin- oppløsningen. Det var et bra kick, og fikk meg som regel til å duppe av litt sånn hele tiden så våknet jeg av at jeg satt med hodet i fanget eller hodet i bordet=)

saviour
Vis hele sitatet...
Hei Saviour.

Vil bare gi en tilbakemelding på innlegget ditt. Når det kommer til Dolcontin, så er det faktisk talt fatalt (dødelig) å injisere da det inneholder stoffer som ABSOLUTT ikke skal direkte i blodbanen. Les i grundig i felleskatalogen før en inntar et medikament. Jeg jobber som Erfaringskonsulent i Rus og Psykisk Helse og har en del helse problemer som gjør at jeg tar 3x300mg Dolcontin for kraftige smerter, så jeg har en del erfaring når det kommer til det medikamentet og andre medikamenter jeg har prøvd før disse. Dolcontin er en peroral opioid som tas opp i tarmene, så det tar ca. 3 timer før den tar effekt. Viss en tar Dolcontin og så tar en injeksjon med heroin så er det stor fare for overdose, spesielt siden Biotilgjengeligheten (opptaket) av medisinen varierer fra 10%-50% fra person til person og har en effekt på 8-12 timer. Viss du da har 50% opptak så kan du risikere å aldri våkne igjen. Oxynorm er mildere i dosering, men virkestoffet Oxycodon er
dobbelt så potent som Dolcontin og har også en på 6-12 timer. Jeg vil råde alle sammen til å være veldig forsiktig når det kommer til å blande forskjellige preparater og spesielt preparater som disse som har dødelig effekt fra 60-100mg. Håper alle som leser dette tenker seg litt om og leser seg opp på det de skal ta før de inntar det. Håper alle får en fin søndag.

Mvh Mr.HKL

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Det eneste jeg har gjort er å forklare hvorfor saviour antok at TS skulle injisere dolcontin. Det har å gjøre med at levra bryter ned mesteparten av morfinen i disse pillene når man svelger dem. Ergo man sløser masse penger. Det er helt vanlig å tenke sånn i et knarkermiljø. Du er faktisk på freakforum, ikke kvinneguiden
Vis hele sitatet...
Hei.

Viss du går inn å leser på felleskatalogen så ser du at å injisere Dolcontin i blodbanen kan få fatalt (dødelig) utfall. Det er tilsatt bindestoffer og annet drit i de for at folk ikke skal injisere de og for at de skal ha en depot effekt når en tar de peroralt. Så for Guds skyld IKKE INJISER DOLCONTIN med mindre du ønsker å leke med livet ditt. Alle må huske at når en legger ut noe og anbefaler noe på denne siden, så er det kanskje dine ord som får vedkommende til å gjøre det du anbefaler. Velg dine ord med omhu.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei! Bare lurte på ha folk som har prøvd dolcontin og oxycontin foretrekker av de to medisine og hvorfor?
Vis hele sitatet...
Hei Anonym.

Begge disse medikamentene er A-preparat (Narkotikum) og er begge to dødelig om du tar for mye. Forskjellen er betydelig, Dolcontin har virkestoffet Morfinsulfatpentahydrat og
Oxycontin har virkestoffet Oxykodon/Oxycodon som er dobbelt så potent som Morfinsulfatpentahydrat (Dolcontin). Jeg går selv på Dolcontin på grunn av smerter, men jeg får ingen rusfølelse. Men uansett hva du gjør eller tenker på å gjøre, så for Guds skyld ikke injiser Dolcontin!!! Den inneholder stoffer og bindestoffer som kan være dødelig om det kommer i blodbanen. Les deg opp på medikamentene du eventuelt har tenkt å ta før du tar de slik at du kan ta en informert avgjørelse. Søk det opp i Felleskatalogen.no
Håper du fikk svaret på noe av det du lurte på.
Sist endret av Mr.HKL; 26. april 2020 kl. 16:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Mr.HKL Vis innlegg
Hei Saviour.

Forskjellen er betydelig, Dolcontin har virkestoffet Morfinsulfatpentahydrat og Oxycontin har virkestoffet Oxykodon/Oxycodon som er dobbelt så potent som Morfinsulfatpentahydrat (Dolcontin). J

eg går selv på Dolcontin på grunn av smerter, men jeg får ingen rusfølelse. Men uansett hva du gjør eller tenker på å gjøre, så for Guds skyld ikke injiser Dolcontin!!!

Den inneholder stoffer og bindestoffer som kan være dødelig om det kommer i blodbanen. Les deg opp på medikamentene du eventuelt har tenkt å ta før du tar de slik at du kan ta en informert avgjørelse. Søk det opp i Felleskatalogen.no
Håper du fikk svaret på noe av det du lurte på.
Vis hele sitatet...
Vanvittig god og viktig informasjon du kommer med.

Vil bare korrigere dette siste her da styrkegraden mellom disse to (og svært mange andre legemidler) varierer utifra inntaksmåte.

Peroralt (Oralt inntak) er oksykodon omlag 1,5 ganger sterkere enn morfin Altså 15mg morfin = 10mg osv.

Den samme aten 1:5 oppgis også for sublingual (tab under tunga) og transdermal administrasjon (depostplaster)

Det mest relevante å vite her er at ved intravenøs injeksjon er ratioen 1:1. De skal da altså i utgangspunktet være like potente.

Så er det klart at ekvivalenstabeller anses som veiledende, noe institusjonene som legger dem ut tilgjengelig for offentligheten også påpeker.

Men jeg har til gode å se en tabell som ikke opererer med eller mindre de samme dataene, variablene er små. F.eks 1.4 :1 eller 1.6 : 1.

Og grunnen til at data på dette feltet kalles "Veiledende" er ikke fordi det er mangelfull forskning.

Men fordi det er alt for mange x-variabler fra person til person, altså, syv forskjellige personer kan beskrive rusen på syv forskjellige måter.

Shit. Jeg så at jeg bumpet en eldgammel tråd. Det var ikke hensikten.
Sist endret av NoBro; 4. april 2023 kl. 23:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
100mg oxy oralt/IV = 150mg morfin oralt.
150mg morfin IV tilsvarer ca 450mg morfin tatt oralt(ut i fra biotilgjengeligheten, 30% oralt/100% IV), som igjen tilsvarer 300mg oxy. Oxy har relativt lik tilgjengelighet per oralt som ved IV, 87% vs 100%.

Så.. hvis IV dolc er 3 ganger så potent som oralt, mens oxy bare er 1/3 mer potent enn dolc.. så blir vell egentlig dolcontin den kraftigste?