Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2014
Yo godtfolx

Har en flytteprosess foran meg og står nå i et lite dilemma.
Er kanskje litt teit, men er veldig ubesluttsom..

Så spørsmålet er: skal pakke ned kjøkkenutstyr /fat og lignende, samt bøker.

Har ett par pappesker og ett par plastikkbokser.

Ville dere ha pakka kjøkkenutstyr i papp og bøker i plast, eller omvendt?

klarer ikke bestemme meg..
Jeg hadde pakket bøkene mine i papp og kjøkkenutstyret i plast
Sitat av Katt Vis innlegg
Jeg hadde pakket bøkene mine i papp og kjøkkenutstyret i plast
Vis hele sitatet...
ok, var det jeg tenkte å var best.. Takk
Enig med han over, men spørs hvor mange bøker du har. Er ikke sikkert pappen tåler vekta av alle bøkene om du pakker tett i tett (om du bærer feil).
jamen yolo da.
luni's Avatar
Så lenge det ikke skal i kontakt med fuktighet så spiller det fint liten rolle. Papp demper kanskje litt bedre, men skjøre ting må uansett pakkes inn ekstra.


Pleier å kjøre en blanding av mye forskjellig (innen rimelighetens grenser da), hvor målet er mest mulig utnytting av plassen uten å produsere altfor tunge esker. (Det mest nødvendige for å steke pizza og drikke øl går selvfølgelig i en egen merket eske, men ellers skal jo alt pakkes opp igjen uansett.) Kun hardbackbøker (eller vinyl!) i en hel bananeske blir voldsomt tungt. Samtidig er det mye kjøkkenutstyr som har ukurante størrelser, og det er meningsløst å bære på halvfulle esker.
Et lite tips:

Nummerer hver eske (Stue #1, Stue #2, Kjøkken #1, Kjøkken #2), og deretter bruk notatfunksjonen på telefonen (el Exel el whatever) for å kjapt skrive ned hva du putter i hver eske. Det tar maks 30 sekunder ekstra men da vet du umiddelbart hvor pizzahjulet er når du står der sulten i ny bolig. Er man en familie som flytter med mye stæsj er det ekstra greit, da det kan hende at noen esker blir stående noen uker/måneder før de pakkes ut og da er det veldig fint å kunne finne frem til den ene spesifikke tingen man ikke husker hvor ble pakket ned.
Ta bilde av innholdet for å slippe å skrive lister, ikke like nøyaktig, men mye enklere enn å skrive ned.
Sitat av luni Vis innlegg
(Det mest nødvendige for å steke pizza og drikke øl går selvfølgelig i en egen merket eske, men ellers skal jo alt pakkes opp igjen uansett.)
Vis hele sitatet...
Jeg bifaller denne prioriteringen, men må spørre: Hvilket utstyr trenger du for å drikke øl?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg bifaller denne prioriteringen, men må spørre: Hvilket utstyr trenger du for å drikke øl?
Vis hele sitatet...
Trappistglassene med stett selvfølgelig? Hvordan drikker DU Tuborg?
Et tips er å kjøpe noen ruller med gaffateip, denne kan brukes til å forsterke pappeskene samt teipe lokkene på plastlassene igjen slik at de ikke faller av
Sitat av freebird Vis innlegg
Et tips er å kjøpe noen ruller med gaffateip, denne kan brukes til å forsterke pappeskene samt teipe lokkene på plastlassene igjen slik at de ikke faller av
Vis hele sitatet...
Gaffateip er overkill og dyrere enn pakketeip, som også er beregnet til formålet.
Sist endret av Veggen; 27. februar 2020 kl. 03:15.
Sitat av freebird Vis innlegg
Et tips er å kjøpe noen ruller med gaffateip, denne kan brukes til å forsterke pappeskene samt teipe lokkene på plastlassene igjen slik at de ikke faller av
Vis hele sitatet...
Ja det har jeg
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Gaffateip er overkill og dyrere enn pakketeip, som også er beregnet til formålet.
Vis hele sitatet...
Tja et par tiere kanskje men gaffateip er mye mer praktisk da den er lettere å jobbe med, deler seg ikke når man drar den av rullen samt at man kan rive den av istedenfor å klippe med saks