Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 16020
Hei,

Jeg har litt småtteri på vandelen.. Besittelse, kjørt uten gyldig førerkort. samt "innføring av mindre mengder narkotika via postgang"

Er det fortsatt mulig for meg å dra til Amerika? Jeg vil kjøre route 66 i en dodge eller mustang! Det er på min bucketlist!

Hjelp!
Er bare å søke om ESTA så kan du reise opptil 90 dager flere ganger i løpet av 2 år. De har ikke innsyn i norske strafferegistre så med mindre du har vært internasjonalt etterlyst er det nok ingenting i veien for å få godkjent.
Vet om flere som ikke har kommet inn i USA, fordi de har noe småtterier som det på vandelen. Det var en som ble tatt for å drikke alkohol offentlig, var snakk om en øl ute under russetid, 5 år senere ble hun nektet å komme til USA. De er veldig strenge, men skader ikke å prøve
Sist endret av dreamcave; 23. juli 2019 kl. 23:40.
Direktør
Lunar's Avatar
Trådstarter
To helt forskjellige svar her..

Det jeg er redd for er å bli stoppet på grensen, om jeg får vite det på forhånd har ikke så mye og si!

Også lurer jeg på, med EU statsborgerskap, er det noen land som slipper å søke om visum?
Sist endret av Lunar; 23. juli 2019 kl. 23:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Av egen erfaring, søkte jeg om visum. Siden det var litt på bladet mitt.
Selve søknaden på ambassaden i Oslo var litt herk, men gikk veldig fint i USA. Så, om du vil være 99% sikker, så bør det funke greit med visum
Det er ikke to helt forskjellige svar. Du krysser nei på at du har utført lovbrudd på ESTA, vipps, welcome to united states of america.

Du krysser ja og får kontakt å søke visum på ambassaden, du må levere politiattest, til intervju osv. og mest sannsynlig få avslag.
Sist endret av bullshit..; 23. juli 2019 kl. 23:59.
Sitat av Lunar Vis innlegg
To helt forskjellige svar her..

Det jeg er redd for er å bli stoppet på grensen, om jeg får vite det på forhånd har ikke så mye og si!

Også lurer jeg på, med EU statsborgerskap, er det noen land som slipper å søke om visum?
Vis hele sitatet...
https://www.ung.no/lovbrudd/2907__Ha...e_til_USA.html

Det kommer helt an på hvor lenge du hat tenkt å oppholde deg i USA
Har selv flere narkosaker på meg, søkte å trykket av at jeg ikke er tatt for noe. Var også dum nokk til å ta med meg hyppere og bønne i lomma når jeg reiste dit. Husker ikke de 4 dagene før jeg dro. Våknet opp på hotellrommet i USA. Kom meg inn med det så kommer du også inn.
Sitat av jpano Vis innlegg
Av egen erfaring, søkte jeg om visum. Siden det var litt på bladet mitt.
Selve søknaden på ambassaden i Oslo var litt herk, men gikk veldig fint i USA. Så, om du vil være 99% sikker, så bør det funke greit med visum
Vis hele sitatet...
Hva er du dømt for? Vet det er noen ting de ikke bryr seg så mye om, som fks. fyllekjøring.
Tror ikke det er noe problem med rulleblad å komme seg inn ved å krysse feil på esta, kom over denne videoen idag med en som har fått jobb i politiet i USA etter å ha sont i Norge for vold, kidnapping og utpressing ifbm gjengkriminalitet med tilknytning Hells Angels. Her har jo europol sittet på opplysninger og.

https://youtu.be/_GHRvZzLe4Y
Sist endret av bullshit..; 28. juli 2019 kl. 05:16.
Har endel vold på rullebladet fra ungdomstiden. Søkte este, ingen problem