Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 14377
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Okei, jeg er ikke særlig imponert av at VGTV skal vise meg reklamer som av og til er like lange som selve klippet jeg vil se. AdBlock Plus pleide å fikse den biffen rimelig fint både på Firefox og Chrome. Nå virker det til å ikke fungere i noen av nettleserne mine.

Noen andre med lignende problem? Noen fiks? Jeg forstår meg ikke så godt på AdBlock, så all hjelp er god hjelp.
Sitat av Olympic Vis innlegg
Okei, jeg er ikke særlig imponert av at VGTV skal vise meg reklamer som av og til er like lange som selve klippet jeg vil se. AdBlock Plus pleide å fikse den biffen rimelig fint både på Firefox og Chrome. Nå virker det til å ikke fungere i noen av nettleserne mine.

Noen andre med lignende problem? Noen fiks? Jeg forstår meg ikke så godt på AdBlock, så all hjelp er god hjelp.
Vis hele sitatet...
Jeg sliter med det samme fra tid til annen. Det du kan forsøke, som kan fungere, er at du går inn på instillingene til AdBlcok i nettleser og oppdaterer "filterliste" manuelt.
Funker ikke hos meg heller på VGTV. De har nok funnet en løsning for å tvinge reklamen på oss..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Dette funker for meg med Chrome på vgtv....

Under Options/Customize og Manually edit your filters...

Legg til disse linjene...

--
#@##AdArea
#@##advertRight
@@||aka-cdn.adtech.de/dt/common/DAC.js$domain=vgtv.no
@@||schneevonmorgen.com^*^adv_partner^$object-subrequest
Sist endret av boundless; 13. januar 2015 kl. 04:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har hatt et lignende problem med youtube, dette funket for meg:

http://bildr.no/thumb/a2E2TEZw.jpeg


http://bildr.no/thumb/anFqU2dV.jpeg

Sitat av boundless Vis innlegg
Legg til disse linjene...

--
#@##AdArea
#@##advertRight
@@||aka-cdn.adtech.de/dt/common/DAC.js$domain=vgtv.no
@@||schneevonmorgen.com^*^adv_partner^$object-subrequest
Vis hele sitatet...
Dette funka ikke i FF eller Chrome for meg, heller ikke min løsning.
Sist endret av Pyro_Killer; 13. januar 2015 kl. 10:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av boundless Vis innlegg
Dette funker for meg med Chrome på vgtv....

Under Options/Customize og Manually edit your filters...

Legg til disse linjene...

--
#@##AdArea
#@##advertRight
@@||aka-cdn.adtech.de/dt/common/DAC.js$domain=vgtv.no
@@||schneevonmorgen.com^*^adv_partner^$object-subrequest
Vis hele sitatet...
Funka ikke for meg, sikker på det er kun de linjene jeg trenger?
▼ ... noen uker senere ... ▼
I firefox, deaktivere desse filtera i easylist:

Kode: velg alle
###AdArea
###advertRight

for chrome add:
Kode: velg alle
#@##AdArea
#@##advertRight

Så legg til i både firefox og chrome
Kode: Velg alle
@@||aka-cdn.adtech.de/dt/common/DAC.js$domain=vgtv.no
@@||schneevonmorgen.com^*^adv_partner^$object-subrequest
Sitat av force1030s Vis innlegg
I firefox, deaktivere desse filtera i easylist:

Kode: velg alle
###AdArea
###advertRight

for chrome add:
Kode: velg alle
#@##AdArea
#@##advertRight

Så legg til i både firefox og chrome
Kode: Velg alle
@@||aka-cdn.adtech.de/dt/common/DAC.js$domain=vgtv.no
@@||schneevonmorgen.com^*^adv_partner^$object-subrequest
Vis hele sitatet...

Prøvde dette nettopp i Firefox og det funket ikke. Videoannonsen i begynnelsen av videoer på VGTV er der fortsatt.
Sist endret av Racooon; 15. februar 2015 kl. 10:08.
Ingen som har en fungerende løsning?..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fortsatt ingen som har en løsning? Begynner å bli oppriktig irritert av å måtte se 30 sekunder reklame for å se en 20 sekunders video på VGTV. -_-
Prøv µblock istedenfor adblock. Funker fint hos meg uten å endre noe som helst innstillinger.
Ghostery FTW!
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av nudo Vis innlegg
Ghostery FTW!
Vis hele sitatet...
Kan du utdype?

Om det er denne du refererer til henger jeg ikke helt med: https://chrome.google.com/webstore/d...ejclcbmpeaniij
Var visst ikke µblock. Ser ut som annonser ikke blir vist på user-agenten til ChromeOS. Når jeg bytter user-agent på min chromebook til f.eks firefox så kommer annonser med en gang. Kanskje noen kan få til å blokkere annonser via user agent switcher.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Kan du utdype?

Om det er denne du refererer til henger jeg ikke helt med: https://chrome.google.com/webstore/d...ejclcbmpeaniij
Vis hele sitatet...
Sjekk lenka nederst i signaturen min.
Sitat av nudo Vis innlegg
Sjekk lenka nederst i signaturen min.
Vis hele sitatet...
(Skulle trykke på Sitér istedet for KP) Ghostery fjerner ikke annonsene for meg på VGTV, og som dere andre sikkert har fått med dere så klarer AdBlock å fjerne annonsene til VGTV, men i samme prossess så fjernes også video-bildet. Er det noen som har funnet ut en adblock som fungerer?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som vet noe mer her, har prøvd noe, eller kommet lenger overhode? Er interessert i å få til dette selv. Har fiklet litt, men finner ingen løsning.

Mer konkret, har sett litt på trafikken men har ikke gjort det så mye før. Ser mye trafikk kommer fra:

Kode

http://no-vg.cdn.videoplaza.tv
http://*.damoh.vgtv.no
Men jeg klarer ikke skille reklame fra vanlig film... Noen drevne? Det deles ut mye nerdepoeng i dusør til den som evt finner ut av det!
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Bruker et filter som lar meg trykke på X kun en gang. Reklamen dukker opp, men trykker bare på X så forsvinner den. Må aldri vente.

Fungerer til AdBlock Plus.

Av hensyn til VGTV publiserer jeg den ikke public, de som er interessert kan sende meg en PM.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det seriøst INGEN som har greid å funnet ut hvordan bypasse den jævla reklamen på videoene hos VG....?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ingenting nytt på denne fronten? Skulle gitt noen kroner til den som klarer blokkere det.

Ru11er påstod han hadde et filter, men sendte melding rett etter påstanden og fikk aldri svar.
Sitat av TragedyStruck Vis innlegg
Ingenting nytt på denne fronten? Skulle gitt noen kroner til den som klarer blokkere det.

Ru11er påstod han hadde et filter, men sendte melding rett etter påstanden og fikk aldri svar.
Vis hele sitatet...
Forsøkte nettopp med AdBlock Latitude i PaleMoon browser, fungerer på youtube, men ikke vgtv, og alt for mange elementer så tidlig på morgenen for å finne ut om det kan blokkeres.

Man kan jo gå igjennom alt av media på websiden og blokkere en etter en i værste fall, men tar jo litt tid.
▼ ... over et år senere ... ▼
Vet ikke med VGTV, men Anti-AdBlock Killer gjorde i alle fall bukt med de irriterende meldingene som maser om at jeg skal skru av AdBlock på vg.no.
Sist endret av lahebo; 28. oktober 2017 kl. 23:57. Grunn: La til lenker og beskrev lenkene bedre.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ingen løsning enda? Utrolig irriterende reklame
Løsningen min er å ikke se på VGTV. =)
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Løsningen min er å ikke se på VGTV. =)
Vis hele sitatet...
Jeg synes løsningen din er ubrukelig Sitter ofte på jobb og da må jeg alltid scrolle meg gjennom VG. De har perfekt thumbnails med catchy clickbait titler som kroppen min får abstinenser av å ikke trykke på.

Og der sitter jeg da...venter i 30 sekunder for å se en snutt på 7 sekunder.... Livet er nydelig.
Det er bare søppel alt sammen. Jeg er storfornøyd med at adblock ikke virker på VGTV. Jeg kommer til å leve lenger pga. det.
Løsninger finnes, men blir de for populære så blir de gjort noe med og dermed ubrukelige, så det kan nok ha noe med å gjøre at løsningene som for øyeblikket funker ikke blir nevnt..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Løsninger finnes, men blir de for populære så blir de gjort noe med og dermed ubrukelige, så det kan nok ha noe med å gjøre at løsningene som for øyeblikket funker ikke blir nevnt..
Vis hele sitatet...
Nå skryter du på deg ting
Løsningen min er å kopiere lenken og laste ned med youtube-dl.
Jeg bruker iPad, og har lagt inn flere ting for å blokkere annonser. Til og med en egen nettleser som skulle blokkere slikt, men jeg får likevel de teite reklamene på VGTV. På den annen side, får vi se klippene uten å måtte tegne et kostbart abonnement.
Sitat av haxxor Vis innlegg
Nå skryter du på deg ting
Vis hele sitatet...
Nå prøver du å få meg til å linke til den aktuelle løsningen selv om jeg eksplisitt forklarte hvorfor det ikke er en god ide for egoisten meg.