Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2569
Hei!

Vi er noen venner som skal ha en lukket bursdagsfest i slutten av juni i bergensområdet, men sliter med å få tak i vakter. Så lurte egentlig bare på om noen kjenner til eller har erfaring med noen som tar på seg sånne jobber og eventuelt priser for dette?

Regner med at det kommer 80 til 100 personer, så holder vel med 4-5 vakter.

På forhånd takk!
Har sendt linken til denne til en jeg kjenner som driver med dette. Vet ikke om han er ledig og/eller interessert, men i så fall tar han nok kontakt
Trådstarter
10 0
Sitat av Cikey Vis innlegg
Har sendt linken til denne til en jeg kjenner som driver med dette. Vet ikke om han er ledig og/eller interessert, men i så fall tar han nok kontakt
Vis hele sitatet...
Takk for det!
Hvilken aldersgruppe er det snakk om her?
Ta kontakt med prosec, g4s, Securitas etc.
Kontakt Nokas, g4s eksisterer ikke i norge lenger :-)
Sitat av haxxor Vis innlegg
Kontakt Nokas, g4s eksisterer ikke i norge lenger :-)
Vis hele sitatet...
Kilder på dette? Merkelig de har minst 5 stillinger utlyst i Norge på Hjemmesiden deres.
Sitat av doffen67 Vis innlegg
Kilder på dette? Merkelig de har minst 5 stillinger utlyst i Norge på Hjemmesiden deres.
Vis hele sitatet...
Han sikter sannsynligvis til at Nokas kjøpte opp G4S sin norske virksomhet

http://www.dagbladet.no/2013/10/31/n.../g4s/30086763/
Trådstarter
10 0
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Hvilken aldersgruppe er det snakk om her?
Vis hele sitatet...
vi er 22/23, flesteparten vil være 20+ noen får som er 18/19
Du kan forsøke å høre med ditt lokale Røde Kors Hjelpekorps lag. Usikker på om de vil ta det der nede, men når jeg var i korpset i Nord-Norge var det støtt og stadig at vi fikk forespørsler om å være vakter på bygdefester, konserter og andre arrangement. Så det er en mulighet, samtidig støtter dere en meget god veldedig organisasjon i lokalområdet.
På et slikt arrangement vil du nok klare deg fint med frivillige vakter, det stilles normalt ikke krav til kursing når man ikke serverer alkohol. Men om du skal arrangere noe med 100 gjester kan det godt tenkes at du må innhente tillatelse for å arrangere festen hos politiet, og politiet kan stille krav om utdannede ordensvakter for arrangementet.

Strengt tatt bør du alltid ha i alle fall noen med kursing. Det er min generelle oppfatning.
Kursing med tanke på lovligheten ville jeg ikke tenkt mest på. Sjangsen for at ting kan gå galt med 4-5 kamerater som vakter, er da mye høyere.

Jeg ville heller leid inn vakter som faktisk har vekterbevis, så slipper man at kompisvaktene kanskje slipper inn kompiser av dem selvom de egentlig ikke skulle vært der, fysisk håndgement ved utkastelse, drikker mens de er vakt, og lignende.
Vektersevice er vel de som har de fleste dørvaktene?
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Kursing med tanke på lovligheten ville jeg ikke tenkt mest på. Sjangsen for at ting kan gå galt med 4-5 kamerater som vakter, er da mye høyere.

Jeg ville heller leid inn vakter som faktisk har vekterbevis, så slipper man at kompisvaktene kanskje slipper inn kompiser av dem selvom de egentlig ikke skulle vært der, fysisk håndgement ved utkastelse, drikker mens de er vakt, og lignende.
Vis hele sitatet...
Utdannede vektere eller ordensvakter er alltid å foretrekke over frivillige uten kurs. Vektere er i seg selv ikke bedre, siden de mangler en del av kompetansen ordensvaktkurset gir, men bedre enn ingenting.

Min erfaring er at kombinasjonen av to utdannede ordensvakter sammen med en eller to uten kurs er en grei løsning som gir deg bedre tilstedeværelse uten alt for store problemer.

Skal TS bruke venner bør han i alle tilfeller forsikre seg om at de ikke drikker, at de er voksne og problemløsere i stedet for problemskapere. Ingenting er verre enn vakter som skaper konflikter, men de finnes. For å sitere et eldgammelt rundskriv fra mitt lokale politidistrikt: "Ordensvakt i Xxxx skal være myndig men vennlig", og det er et godt utgangspunkt. Få gjerne tak i noen jenter også. Jenter er noe av det mest effektive som finnes i den rollen.
Sist endret av nomix; 6. juni 2014 kl. 11:36.