Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1528
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Hei

Prøvde 5 stk HBWR frø for en stund tilbake. Jeg knuste frøene sånn høvelig, la det i en kopp med varmt vann i 20 min, kom tilbake og drakk innholdet, samt "grumset" som lå i bunnen av koppen. Tygde også grumset/smådelene godt for å være sikker at jeg fikk alt med meg. Samme kvelden røykte jeg en del pot for å unngå kvalmen mange opplever ved å innta LSA. Ca. 2-3 timer etter inntak merker jeg at hodet blir tungt, sånn veldig tungt. Jeg skjønte at dette ikke kunne være marijuanen. Dessuten ble beina mine svake og musikken ble "klarere". Hørte alle toner og lyder, osv. Men mer enn det merket jeg ikke, bortsett fra litt vondt i magen senere på kvelden (ca. 4-5 timer etter inntak). Så spørsmålet er; fikk jeg disse effektene av LSA'en eller av poten? Og nei, jeg hadde ikke nettopp tatt meg en blås når disse ekstra effektene kom. Og forresten, gjorde jeg det rett når det gjelder inntak?
Fem stykk burde jo holde til en mild tripp, ifølge erowid blir det konsumert opp mot tolv frø for en sterk tripp.

Les mer på denne siden for massevis av grundig informasjon: http://www.erowid.org/plants/hbw/
hvor er frøene dine fra? de fra ghana funker hvis du liker blomster men har IMO ingen verdi som rusmiddel. De fra Hawaii derimot er ofte laget for formålet og ikke nødvendig å overdosere til de grader. Had to learn that the hard way :P

Knus frøene sammen med sitronsyre til en så guffen masse du gidder før vann+kjøleskap Av erfaring vil jeg forøvrig si at anbefalingene på erowid er lavere enn jeg ville satt, men her kommer jo selvfølgelig faktorer som vekt, alder, potensen til frøene, metabolisme og subjektiv oppfatning av rus inn... Det beste er å finne en metode man liker for å forberede frøene og prøve seg fram med dose selv. Hvis frøene dine er fra Ghana, kast dem. Hvis de er fra f. eks. Madagascar eller Hawaii, pleier kvaliteten å være god og du kan prøve deg fram med en litt større dose (evt. mer effektiv ekstraksjon)
Sist endret av Jesse_P; 24. juni 2011 kl. 08:34.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Takker for svar
Det jeg egentlig lurte på, var om de effektene jeg fikk kom fra selve frøene eller poten?
Nei, vet ikke hvor frøene kommer fra. Kan godt hende det er ghana frø for alt jeg vet. Eneste jeg vet er at det er en type HBWR frø.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Feilen du gjorde var: "Jeg knuste frøene sånn høvelig, la det i en kopp med varmt vann i 20 min, ..."

Varmt vann tar knekken på LSA. Dette er grunnen til at man anbefaler å anbringe løsningen i kjøleskap under ekstraheringsprosessen. Personlig ser jeg ikke noe særlig vits i å ekstrahere. Slik gjør jeg det:

Ca 10 - 12 frø knuses grundig med morter. Pakkes inn i sigarettpapir, og inntas som "matpakke". Frøene må enten tygges eller knuses før inntak, ellers har de ingen virkning. THC - røyking vil effektivt avhjelpe kvalmen, men min erfaring er at dette også vil ødelegge mye av rusopplevelsen. LSA virker gjennom å åpne sansene, mens THC sløver dem ned. Hvis du røyker under trippen, vil du ikke oppleve særlig mye av LSA rusen. Det blir mer som en vanlig, sløv røykekveld.

Når det gjelder kvalme, har jeg oppdaget en annen ting som er verdt å merke seg. Selv om du spyr etter relativt kort tid, vil oppturen fortsette, og virkningen av frøene blir den samme. Blir kvalmen for mye å hanskes med, er det bare å la det stå til. Du vil likevel ikke miste noe.

Lykke til :-)
Digital nomade
trippy's Avatar
Hvis man skal tygge frøene så vær klar over hvor jævlig det smaker! Det hjelper ikke akkrurat for kvalmen som kommer seinere for å si det sånn :P
Jeg spiste 8 stk i amsterdam engang, eneste jeg oppnåde var en forferdelig kvalme de to første timene og tap av energi. Fikk ingen god feeling whatsoever.
Jeg spiste 18 stk og fikk en hel grei og mild rus.
Sitat av trippy Vis innlegg
Hvis man skal tygge frøene så vær klar over hvor jævlig det smaker! Det hjelper ikke akkrurat for kvalmen som kommer seinere for å si det sånn :P
Vis hele sitatet...
Helt korrekt. Det beste rådet mot kvalme, er å spise et solid middagsmåltid på forhånd. Vent deretter ca 20 minutter, til magen har kommet i gang med fordøyelsen. Hvis man vil unngå å tygge dem, gjør det samme nytten å knuse dem på forhånd, eventuelt "smugle" dem ned i magen via en matpakke.

Det eneste som tar fullstendig knekken på kvalmen, er en joint - vel og merke hvis denne røykes i forkant av inntaket. Dersom den røykes i etterkant, vil den sannsynligvis utløse et kvalmeanfall. Viser forøvrig til mitt forrige innlegg. Alt sammen basert på mine erfaringer.