Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  189 22246
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Veldig enig med thomasf!

Folk trenger noe å trøste seg med, derfor kommer man med sånne ideer som evig liv og div.. Der kommer religion inn.
Mi personlige mening er att det er litt "svake" personer som er religiøse, dem trenger "noe mer" i livet.
Jeg selv synes det er mer en nok å støtte seg på vitenskapen!
Kan komme med et inspill, vær person som dør mister 21 gram instant, i det sekunde personen dør. noen sier det er sjelen som forsvinner. kanskje det er sjelen som flytter seg fra et sted til et annet?

men en annen ting, du har rett i at energi altid går over til en annen form og at det aldri forsvinner, bare tar ny form.
men! den energien vi har i kroppen går bare over til noe annet, altså jord osv.

og ikke tro du betyr så mye, sett ting i perspektiv feks.

du er 1 person ut av 7 miliarder på 1 planet av 8 i et solsystem. ut av 100 milliarder solsystem i 1 galaxe som er igjen 1 av 100 milliarder galaxer.

personlig syntes jeg det er litt høyt å tenke om seg selv at du bare blir flytta til et parallelt univers.
Sitat av nichoed Vis innlegg
Kan komme med et inspill, vær person som dør mister 21 gram instant, i det sekunde personen dør. noen sier det er sjelen som forsvinner. kanskje det er sjelen som flytter seg fra et sted til et annet?
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder til den påstanden som ikke bunner i de "vitenskapelige forsøkene" til Duncan MacDougall? Det er ingen, selv med mye bedre teknologi, som har klart å gjøre det han gjorde i vår tid, i tillegg så regner de fleste forsøkene hans som verdiløse og uten noe særlig vitenskapelig verdi.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av nichoed Vis innlegg
Kan komme med et inspill, vær person som dør mister 21 gram instant, i det sekunde personen dør. noen sier det er sjelen som forsvinner. kanskje det er sjelen som flytter seg fra et sted til et annet?
Vis hele sitatet...
Så noe om de greiene de for ei sund siden, men kjøpte det ikke.
Vis meg noe videnskapelige vanntette bevis.
Svært mye av det vi opplever og føler kan vi forklare fysisk i hjernen. Men det er jo ganske sprøtt å tenke seg at alt her i verden er bygd opp av atomer (akkurat som ett byggesett) og at da "masse små fysiske ting" satt sammen på forskjellige måter inni hodet vårt skal være vår "bevissthet" som for eksempel føler glede og kjærlighet. Det blir meget interessant hvis man tenker seg at hjernen kun fungerer som en radiomottaker for sjelen, og at hvilken "frekvens" denne "radiomottakeren" er stilt inn på (altså den fysiske sammensetningen av ting i hodet) avgjør åssen vi føler oss og oppfatter verden. Vi kan skifte frekvens ved å f.eks innta forskjellige stoffer (bittesmå fysiske byggesteiner) og da føle og oppleve ting annerledes. Teorien er da at vi muligens styrer kroppene våre fra en annen dimensjon og at sjelen vår på en måte er "fanget" i menneskekroppen og føler/oppfatter kun gjennom sansene og hvilken frekvens hjernen står på. Det at sjela er i en menneskekropp på jorda er kanskje for å utvikle seg videre i ”den åndelige verden”?

Merker det er vanskelig å sette ord på og forklare dette her, men håper dere skjønner litt hva jeg mener. Hehe, men dette her kan jo verken bevises eller motbevises.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Etter å ha lest litt angående døden, kvantefysikk, og slike ting vil jeg komme med en drastisk påstand: Man dør aldri.

En av fysikkens viktigste lover er at energi aldri forsvinner, aldri blir laget men er konstant og evig. Jeg har en teori om at når man "dør" glir man instantly inn i et parallelt univers. Jeg tror på "multiple universe" teorien, om at det er et uendelig antall universer som ko-eksisterer på et høyere nivå, og at for hver ting som skjer og for hvert mulig utfall så blir det "skapt" nye universer. La oss si at du løper over en motorvei, i det universet du hele tiden har levd så blir du truffet av en bil og dør, mens i det øyeblikket du "dør", blir du sømløst "overført" til et alternativt univers der du klarte å komme over veien. Dette tenker du ikke på, du tenker bare "woah, det var close, ass". Du har sikkert opplevd å ha slike "nære-på" opplevelser, enten i trafikken, eller andre steder. Kanskje du har møtt på en elg i veien og klart å svinge unna, mens i realiteten kolliderte du med elgen, du ble bare overført til universet der du klarte å unngå elgen.

Sikkert utrolig mange flaws i teorien min. Har tenkt på dette en stund, og tenkte jeg skulle dele det. Tanker, innspill, diskusjon.

Vil også anbefale og lese linkene under her.

Interessante lenker: http://www.huffingtonpost.com/robert..._b_810936.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Many-worlds_interpretation
http://en.wikipedia.org/wiki/Multiverse
http://boards.420chan.org/chem/src/1293432404929.jpg
http://boards.420chan.org/chem/res/50689.php
Vis hele sitatet...
Hjernen din er veldig lik en datamaskin. Når den har strøm, kan man gjøre masse utrolig kult med den. Den er full av energi. Når du drar ut strømkontakten, blir den helt død og den gjør ingenting. Når vi lever, er det elektriske og kjemiske reaksjoner i hjernen vår som holder oss i live. Den dagen du dør, drar noen ut strømkontakten og du blir det samme som når PCen din er skrudd av.

Det er virkelig ikke mer hokus-pokus, lev livet til det fulle her og nå, fordi du får bare en sjanse.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Nå har det seg slik at barn under 2 år faktisk ikke har utviklet en selvbevissthet. Eksempel: Et barn sitter forran et speil, og det drypper krem ned på klærne dens fra den latterlig store iskremen den slikker på. Ungen vil så prøve å fjerne flekken via fyskisk interaktiv kontakt med speilbildet sitt, fordi den ikke forstår at det er den selv. Dette er ikke et fenomen barnet etter en stund vender seg til, og forstår. Det er bare etter alderen av 2 år den begynner å forandre sin adferd i forhold til "seg selv". Dette skal vel i teorien ikke være mulig om den faktisk har en sjel. Med mindre kroppen, etter en tidsperiode, selv utvikler sjelen.


Hvordan står dere forøvrig i forhold til diverse personlighetsforstyrrelser? (Enten det er forårsaket av fysiske eller psykiske årsaker) F.eks schizofreni. Er dette en "konflikt" mellom sjeler? Eller for den saks skyld arvelige personlighetstrekk, er det ikke slik at alle sjeler er inviduelle snøflak? Eller er sjeler også et biprodukt av arvelige egenskaper?
Sist endret av Johnny B; 24. januar 2011 kl. 00:04. Grunn: Typo's
Sitat av thomasf Vis innlegg
Jeg syns egentlig den menneskelige eksistensen er vanvittig overtenkt. Svært romantisert, om du vil. Alt som foregår inni oss, alle tanker, følelser og meninger er jo fysiske. Det finnes vitenskapelige forklaringer på hvordan kroppen fungerer fra A til Å. Døden er også enkelt forklart. Vi opphører å eksistere. Alle drømmer og tanker vi har tenkt blir borte. Alt vi har erfart og tenkt forsvinner. Resten er bare hypoteser og teorier som ikke egentlig kan bevises (siden noen må rapportere tilbake fra døden om hva som skjer).
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke være verdens største forsvarer av spiritualisme, jeg synes det er helt på jordet å basere sitt liv, eller virkelighetsbilde, på en fantasi. Men du tar grovt feil i din vurdering av hvor langt naturvitenskapen har kommet på vei. Det finnes ikke vitenskapelige forklaringer på hvordan kroppen vår fungerer fra A til Å. Hjernen vår har vi særdeles liten forståelse av, spesielt med tanke på skapelsen av intelligens. Det er ikke så vanskelig å repetere de biokjemiske hendelsene ang. kommunikasjon mellom to nerveceller, men hey, man får ikke bevissthet ved bare å skape en elektrisk impuls. DNAet vårt er en annen ting vi har langt lavere kunnskap om enn det folk vanligvis har fått inntrykk av. Vi forstår deler av proteinsyntesen, og det er egentlig det, med tanke på DNA sin rolle.

Sitat av thomasf Vis innlegg
Grunnen til at det finnes slike teorier er nok at man ikke helt kan forklare (eller godta, alt etter som) hvordan det oppleves, eller om det oppleves i det hele tatt. Vi er nok ikke i stand til å forestille oss at bevisstheten vår forsvinner helt uten videre.
Vis hele sitatet...
Nei, og kanskje det er med god grunn?

Sitat av thomasf Vis innlegg
Vi har etter min mening bare utviklet oss så mye at vi er i stand til å reflektere rundt vår egen eksistens, noe som i naturen ikke nødvendigvis var meningen. Jeg ser for eksempel ingen grunn til at vår eksistens er mer kompleks enn f.eks fiskens eksistens.
Vis hele sitatet...
Vi har et mer komplekst blod-, respirasjons-, ledd- og, ikke minst, sentralnervesystem enn fisken. Vi er rett og slett mer komplekse skapninger, rent biologisk og med tanke på selvbevissthet. Vi er ganske unormale. Joda, det har eksistert veldig lignende skapninger tidligere, men de er i dag alle utdødd eller utblanda i våre gener. Vi er alene, og så vidt vi vet, er vi det eneste dyret med en slik innsikt i sitt eget liv, og filosofiske tanker rundt eksistens generelt. Vi har all grunn til å gruble over hvordan dette gikk til.

Sitat av psilonaut Vis innlegg
Det her var vel bare en litt modifisert versjon av reinkarnasjon? .. Kjedelig. Det er ingen dårlig hypotese egentlig da.. Men det er mange punkter å sette ? ved. Mange som dør og senere blir gjenoppliva snakker om denne tunnelen med lyset. Det kan jo forsåvidt være et slags "svart hull" inn i en annen dimensjon eller et univers. Kjipt å ikke ha peiling.
Vis hele sitatet...

Dette skyldes antaglivis løslatelse av DMT i hjernen. En annen morsom tanke er at DMTen som løslates i øyeblikket du dør, resulterer i et hav av tid, kanskje det dytter deg helt inn i en slags spirituell uendelighet?
Sitat av nichoed Vis innlegg
Kan komme med et inspill, vær person som dør mister 21 gram instant, i det sekunde personen dør. noen sier det er sjelen som forsvinner. kanskje det er sjelen som flytter seg fra et sted til et annet?
Vis hele sitatet...
Som Filosofen bemerket, så drev ikke Duncan med god forskning.
Han lette etter et fysisk svar på noe han trodde var sant.

Det skal også legges til at kun en av pasientene ga han et godt resultat. Og da skal det også nevnes at han kun testet ut dette på seks pasienter, noe som ikke er godt nok for å være vitenskapelig.
Jeg velger da å tro at han sluttet eksperimentene sine når han fant et svar han likte, og konkluderte med at "slik er det".

Ingen har på de nesten 110 årene etter eksperimentet hans klart å gjenskape dette.

http://www.abc.net.au/science/articl...13/1105956.htm
he got "good" results (ie, the patient irreversibly lost weight at the moment of death) from just one of the six patients, not all six! Two of the results had to be excluded because of "technical difficulties". One patient's death did show a drop in weight of about three-eighths of an ounce - but this later reversed itself! Two of the other patients registered an immediate loss of weight at the moment of death, but then their weight dropped again a few minutes later. (Does this mean that they died twice!?) Only one of the six patients showed a sudden and non-reversible loss of weight of three-fourths of an ounce (21 grams).
Vis hele sitatet...
Interessant teori du har. Du skriver du har lest litt om kvantefysikk, kan du nevne noe god litteratur om emnet?
Vi mennesker er akkuratt som mauren. Mauren kommer aldri til å forstå hva som skjer utenfor sin egen tue, den har ingen mulighet til å forstå noe så komplekst som biologi, og store sammenhenger på vår jordklode. Det kan vi derimot, ihvertfall til en viss grad. Er det ikke litt utrolig da, at alt som er rundt oss, bare er slik, uten videre? Jeg tror rett og slett at mennesker alltid kommer til å lure på dette, da vi ikke er utviklet nok til å forstå den store sammenhengen. Vi må bare stole på den kunnskapen vi har, som er vitenskapen, og innse at vi aldri kommer til å finne ut hva som er meningen med livet, eller hvordan alt startet.
Jeg har lest at i det man dør, så mister man rundt 28 gram av den totale kroppsvekten. Kan dette være relevant til noe av dette?
Jeg vil anbefale dere å se The Elegant Universe, denne filmen illustrerer flere av scenariene som er nevnt her i tråden.

Filmen er basert på denne boka.

Når det gjelder trådstartes hypotese så må jeg nok slenge meg på Slashdot og si at det hele er veldig lite underbygget, noe som fører til at dette bare fremstår som tankemylder som følge av godt, vitenskaplig lesestoff.
Sist endret av Knask; 24. januar 2011 kl. 07:50.
For å være helt ærlig så ligger dette ca. på linje med stoner comics i seriøsitet. Trådstarter får en funky idé, har ingenting å underbygge den med, og kaller det en teori? Spar meg.

Prøv å sette opp en falsifiserbar og etterprøvbar hypotese og kom tilbake til meg.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
@slashdot: Det er sant det du sier. Vi er et av naturens mest utviklede dyr, men vi er likevel ganske simple.
Vis hele sitatet...
Vi er i utgangspunktet ikke mer utviklet enn noe annet nålevende dyr. Vi har et større intellekt, men alle nålevende dyr og insekter er et produkt av akkurat like lang evolusjon, og er jevnt over like godt tilpasset til sitt miljø som vi er, og dermed like utviklet. Forskjellen er hva som har utviklet seg. Hos oss er det intellektet, hos andre er det kanskje smidighet, hastighet, og/eller forskjellige deler av sanseapparatet, som eksempel. Vi står altså ikke øverst på noen evolusjonspall, men er på linje med alle andre skapninger i en eviglang prosess, hvor vår spesialitet er intellektet, noe vi (selvsagt) verdsetter svært, om ikke urimelig, høyt.

Sitat av EoT Vis innlegg
Vi har et mer komplekst blod-, respirasjons-, ledd- og, ikke minst, sentralnervesystem enn fisken. Vi er rett og slett mer komplekse skapninger, rent biologisk og med tanke på selvbevissthet.
Vis hele sitatet...
Slik jeg forsto thomasf, og som jeg forsåvidt sier meg enig i, sier han at selve eksistensen til fisk ikke nødvendigvis er mindre kompleks enn vår. Altså ikke biologien eller intellektet, men i den forstand at det ikke er noe som tilsier at det er noen større grunn til at vi skal ha et evig liv enn at fisk skal ha det. Vår eksistens innehar altså ikke et ekstra parameter som gjør oss til større kandidater for evig liv enn fisker, og er i den sammenheng ikke mer kompleks.
Sitat av KeithFlint Vis innlegg
Vi mennesker er akkuratt som mauren. Mauren kommer aldri til å forstå hva som skjer utenfor sin egen tue, den har ingen mulighet til å forstå noe så komplekst som biologi, og store sammenhenger på vår jordklode. Det kan vi derimot, ihvertfall til en viss grad. Er det ikke litt utrolig da, at alt som er rundt oss, bare er slik, uten videre? Jeg tror rett og slett at mennesker alltid kommer til å lure på dette, da vi ikke er utviklet nok til å forstå den store sammenhengen. Vi må bare stole på den kunnskapen vi har, som er vitenskapen, og innse at vi aldri kommer til å finne ut hva som er meningen med livet, eller hvordan alt startet.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig blir det vanskelig/umulig å finne ut hvordan livet begynte. Om du vet hvordan det begynte, eller kjenner en fra 13,7Mrd år siden så si gjerne ifra *Sarcasm*
Sitat av Provo Vis innlegg

Slik jeg forsto thomasf, og som jeg forsåvidt sier meg enig i, sier han at selve eksistensen til fisk ikke nødvendigvis er mindre kompleks enn vår. Altså ikke biologien eller intellektet, men i den forstand at det ikke er noe som tilsier at det er noen større grunn til at vi skal ha et evig liv enn at fisk skal ha det. Vår eksistens innehar altså ikke et ekstra parameter som gjør oss til større kandidater for evig liv enn fisker, og er i den sammenheng ikke mer kompleks.
Vis hele sitatet...
Nei, men fisken har ingen mulighet til å reflektere over sin egen eksistens. Når man drar opp de store spørsmålene, så omhandler de jo ikke bare menneskelig eksistens, men hele universets eksistens. Alt fra deg og meg, til fiskens og til jorda som planets. Så det er jo egentlig et irrelevant argument.
Sitat av EoT Vis innlegg
Nei, men fisken har ingen mulighet til å reflektere over sin egen eksistens. Når man drar opp de store spørsmålene, så omhandler de jo ikke bare menneskelig eksistens, men hele universets eksistens. Alt fra deg og meg, til fiskens og til jorda som planets. Så det er jo egentlig et irrelevant argument.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg vil ikke si det er irrelevant. I en diskusjon om evig liv, i form av en evigvarende kontinuitet i bevisstheten, er dette et viktig poeng – og tråden omhandler jo delvis dette, selv om utgangspunktet var many worlds-tolkningen av kvantemekanikken.

Grunnen til at det er relevant er fordi det reiser spørsmålet "Til hvem tilfaller evig liv?". Er evne til å reflektere over egen bevissthet et kriterie? I så fall, hva da med de som er født med hjerneskader som ikke gjør de i stand til dette? Eller de som har blitt slik senere i livet? Hva med svært unge barn? Sjimpanser, hunder, skilpadder, krabber, fisk, insekter, meitemark, maneter, mikrober som bakterier og alger, og planter? Hva er kriteriet, og hva er grensen? Bevissthet og selvbevissthet har blitt observert blant mange dyr, og som alt annet er dette også noe som inntrer i varierende grad og ikke en enten/eller-verdi. Dette er viktige poenger, spesielt når man trekker inn konsepter som "sjel" i mer eller mindre abstrakt og tradisjonell forstand som et argument for evig liv.
Jeg er ateist.
Likte denne mye mer enn den teorien med at du kommer til himmelen, råtner i jorda, eller blir født på nytt.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Det TS skriver minner meg veldig mye om Denne artikkelen.
Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
Jeg er ateist.
Likte denne mye mer enn den teorien med at du kommer til himmelen, råtner i jorda, eller blir født på nytt.
Vis hele sitatet...
Råtne i jorda er så ateistisk det kan bli.
denne tråden minner meg om filmen Godspeed.
Handler om en som husker ting fra det forrige livet sitt, uten å spoile mer enn det. Verdt og se!!

Men til TS, hva er poenget med å "restarte" i et parallelt univers hvis man ikke husker noe fra det forrige universet man levde livet sitt i?oO
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av olaPola Vis innlegg
denne tråden minner meg om filmen Godspeed.
Handler om en som husker ting fra det forrige livet sitt, uten å spoile mer enn det. Verdt og se!!

Men til TS, hva er poenget med å "restarte" i et parallelt univers hvis man ikke husker noe fra det forrige universet man levde livet sitt i?oO
Vis hele sitatet...
En ny start? Er ikke det mange vil ha? Hehe
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
En ny start? Er ikke det mange vil ha? Hehe
Vis hele sitatet...
Men hva er poenget hvis man ikke vet at det er en ny start?
Sitat av Provo Vis innlegg
Nei, jeg vil ikke si det er irrelevant. I en diskusjon om evig liv, i form av en evigvarende kontinuitet i bevisstheten, er dette et viktig poeng – og tråden omhandler jo delvis dette, selv om utgangspunktet var many worlds-tolkningen av kvantemekanikken.

Grunnen til at det er relevant er fordi det reiser spørsmålet "Til hvem tilfaller evig liv?". Er evne til å reflektere over egen bevissthet et kriterie? I så fall, hva da med de som er født med hjerneskader som ikke gjør de i stand til dette? Eller de som har blitt slik senere i livet? Hva med svært unge barn? Sjimpanser, hunder, skilpadder, krabber, fisk, insekter, meitemark, maneter, mikrober som bakterier og alger, og planter? Hva er kriteriet, og hva er grensen? Bevissthet og selvbevissthet har blitt observert blant mange dyr, og som alt annet er dette også noe som inntrer i varierende grad og ikke en enten/eller-verdi. Dette er viktige poenger, spesielt når man trekker inn konsepter som "sjel" i mer eller mindre abstrakt og tradisjonell forstand som et argument for evig liv.
Vis hele sitatet...
I den tankerekken jeg posta på forrige side vil tanken om uendelighet i form av universets uendelighet innebære all form for eksistens, selvbevisst eller ei. Vil tro at multiple worlds-hypotesen også vil innebære all form for eksistens, hvis man da ikke tror på en slags sjel, spesiell for mennesket, som reiser rundt mellom verdenene, framfor bare det at all eksistens er karakterisert av sin nåværende fysiske "kode".
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av olaPola Vis innlegg
Men hva er poenget hvis man ikke vet at det er en ny start?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal alt ha et poeng?
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Hvorfor skal alt ha et poeng?
Vis hele sitatet...
Omg kan folk slutte å svare hverandre med flere spørsmål, idiotisk.

Selv håper jeg vi blir gjenfødt (selv om jeg tviler). Hvis du bare "sover" evig når du dør, er ikke det litt ekkelt å tenke på? Når du dør så er du bare..borte. Håper virkelig ikke det er slik.

Selvfølgelig som mange andre sier, sammenligne PC med kroppen. Uten hardware så er det ikke noe software.
Hei Revbatim;
Vet ikke om du er klar over det, men noe av det du sier rimer rimelig godt med Tibetansk buddhisme, hvertfall slik jeg oppfatter den. Livet, med all sin fysikk og forskning på atomer og galakser er en av 6 mellomtilstander. Nattedrømmer en annen.
Jeg prøver å klore ut en oversikt over hva de sier omkring døeden her;
http://www.bgeeworld.com/Doeden.html
..men har ikke kommet langt enda. Det er nokså fremmed tenkning i forhold til vår vestlige, det Tibetanske språket er laget for å uttrykke disse tingene, og hadde sikkert vært lurt å lære, men her i vesten må vi gå via f.eks. engelsk. Mange rare ord altså..

Det er ikke mange Norske autoriteter på dette hva jeg vet, de fleste vet vel ikke mye mer enn at buddhister "tror"* på reinkarnasjon og smiler masse, hvertfall de som ikke frykter døden lenger, slik hjernene våre i utgangspunktet er hardkodet til å gjøre. (det er tross alt ett overlevelsesredskap laget av evolusjonen og ser by default alltid etter ting å være redd for)
Men den foreløpige uvitenheten er vel fordi vi i vesten først og fremst opptatt av den ytre universet og har forsket masse nesten bare på det (de siste 5-600 år..), mens Tibetanerne bare på det (de?) indre (de siste.. tja.. 2000 år?) og har nesten ingen teknologi. Stikk motsatt av oss. :-)

..nok ord. masse .torrenter til dokumentarer om Tibetansk buddhisme og døden ett stykke ned på denne siden;
http://www.bgeeworld.com/bgeetorrents/

se dessuten disse to youtubene;
"Where Science and Buddhism Meet PART 1"
http://www.youtube.com/watch?v=qj_i7YqDwJA
og
"Where Science and Buddhism Meet PART 2"
http://www.youtube.com/watch?v=ZlmrHMBW36w


mvh.

*De erfarer dette nesten rutinemessig; med nok øvelse på konsentrasjon og tålmodighet mediterer de seg inn i disse "utenfor tid&rom" - tilstandene uten å slippe kroppen. (den liggende buddhaen slapp kroppen, den ble for skrøpelig, over 85 år gammel)
Dette minte meg om The Lost Symbol hvor hu dama prøver og veie sjela ved og putte en gammal fyr i en innelukket kiste og dra ut pluggene. Ganske interessant.
Akkurat dette har jeg sittet å tenkt en del på også. Jeg har ikke sagt det til noen før i frykt om å bli stemplet som "weird". dog har jeg heller ikke noen som helst faglig kunnskap om kvantefysikk e.l til å begrunne et slikt utsagn.

Leste tråden grundigere, og det ligger sikkert ikke noe fakta bak dette. Dog er det morsom og interessant tanke.
Sist endret av boblesaft; 24. januar 2011 kl. 22:15.
Både diskusjonen om livet etter døden og spørsmålet om paralelle universer/hendelsesforløp kan trolig være tjent med å bli belyst av følgende klipp.

http://www.youtube.com/watch?v=KG9qLxNKxO8

Klippet er hentet fra et program som ble sendt på TV5 høsten 2009. Jon Scau forteller om sin opplevelse av livet etter døden. Han åpnet med å erklære: "Ingenting av dette er sant - men det er sant for meg." Dette utsagnet er imidlertid utelatt fra klippet.
Sitat av Nickodemus Vis innlegg
Både diskusjonen om livet etter døden og spørsmålet om paralelle universer/hendelsesforløp kan trolig være tjent med å bli belyst av følgende klipp.

http://www.youtube.com/watch?v=KG9qLxNKxO8

Klippet er hentet fra et program som ble sendt på TV5 høsten 2009. Jon Scau forteller om sin opplevelse av livet etter døden. Han åpnet med å erklære: "Ingenting av dette er sant - men det er sant for meg." Dette utsagnet er imidlertid utelatt fra klippet.
Vis hele sitatet...
Tror du på det Jon sier? Kan det være at det han opplevd var en drøm?

Jeg finner det også litt merkelig at nesten alle som står frem med nær-døden opplevelser er mennesker som har hatt problemer med alkohol og narkotika.
Så konklusjonen er energien fra den døde forsvinner i form av varme(kort tid etter døden) og energi til (i form av mat) til sopp og insekter.
Hvis energi mirakeløst forsvinner fra kroppen ville man vel kunne målt det, på foreks et sykehus ved en dødende person? De fleste energi typer kan jo måles.
Har selv sett min kreftsyke onkel dø forran meg, stoppet å puste. Sovnet stille inn. Thats it.
Det som også kan sies er at selvom hjertet stopper "lever" kroppen enda, negler og hår fortsetter å våkse til et vist punkt. Da kommer det inn forskjellige typer død som somatisk død, cellulær død og hjernedød.
Somatisk død er når hjerte og/eller pust stopper.
Cellulær død er når cellene i kroppen er døde.
Hjernedød er når kroppen lever igjennom maskiner fordi hjernecellene er døde. Så når intreffer denne energi overføringen?
Kilde:http://www.trotvil.no/2006/06/25/d%C...ogisk-fenomen/ (Ikke den mest troverdige kilden)
Sitat av Alfram Vis innlegg
Så konklusjonen er energien fra den døde forsvinner i form av varme(kort tid etter døden)
Vis hele sitatet...
Du har ikke større varmetap som død. Det er bare at kroppen ikke produserer mer varme fordi forbrenning og bevegelse opphører, og da vil kroppstemperaturen synke etterhvert som varmen fra kroppen går over til omgivelsene.

Sitat av Alfram
Det som også kan sies er at selvom hjertet stopper "lever" kroppen enda, negler og hår fortsetter å våkse til et vist punkt.
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør det ikke. Hverken negler eller hår vokser etter man er død, men kroppen dehydreres slik at huden trekker seg tilbake, noe som får det til å se ut som at neglene og håret har blitt lenger.

Sitat av Alfram
Så når intreffer denne energi overføringen?
Vis hele sitatet...
Poenget er at en død kropp og en levende kropp inneholder like mye energi. Energien vil etterhvert spre seg til omgivelsene ved hjelp av f.eks. forråtnelse.
Sist endret av Provo; 26. januar 2011 kl. 21:51.
Sitat av Alfram Vis innlegg
Da kommer det inn forskjellige typer død som somatisk død, cellulær død og hjernedød.
Somatisk død er når hjerte og/eller pust stopper.
Cellulær død er når cellene i kroppen er døde.
Hjernedød er når kroppen lever igjennom maskiner fordi hjernecellene er døde. Så når intreffer denne energi overføringen?
Vis hele sitatet...
Som du selv skriver så ypperlig så er det en gradvis prosess, ikke hele kroppen dør samtidig.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Tror du på det Jon sier? Kan det være at det han opplevd var en drøm?

Jeg finner det også litt merkelig at nesten alle som står frem med nær-døden opplevelser er mennesker som har hatt problemer med alkohol og narkotika.
Vis hele sitatet...
Gruppen som har problemer med alkohol og narkotika ugjør neppe "nesten alle" som står fram med nær døden-opplevelser. (dokumentasjon?)Mulig de er noe overrepresentert, men det er i så fall mer nærliggende å sette dette i sammenheng med en noe større dødelighet i denne gruppen.

Jon Scau ble kurert for sine alkoholproblemer over natta. Som han selv sier "når du ikke er redd for å dø, da er du i hvert fall ikke redd for å leve!" Hvis det han opplevde bare var en drøm, er det påfallende hvor sterkt det har innfluert på livet hans.
Sitat av Nickodemus Vis innlegg
Gruppen som har problemer med alkohol og narkotika ugjør neppe "nesten alle" som står fram med nær døden-opplevelser. (dokumentasjon?)Mulig de er noe overrepresentert, men det er i så fall mer nærliggende å sette dette i sammenheng med en noe større dødelighet i denne gruppen.
Vis hele sitatet...
Dødeligheten viser seg bedrøvelig nok å være 100% for alle grupper.

Sitat av Nickodemus Vis innlegg
Jon Scau ble kurert for sine alkoholproblemer over natta. Som han selv sier "når du ikke er redd for å dø, da er du i hvert fall ikke redd for å leve!" Hvis det han opplevde bare var en drøm, er det påfallende hvor sterkt det har innfluert på livet hans.
Vis hele sitatet...
Er det egentlig så påfallende? Hvis han ikke er i stand til å skille mellom en drøm og en "ekte opplevelse", hvorfor skulle man forvente at de to skulle påvirke ens liv på forskjellig vis? Og hvordan kan man egentlig vite om bevisstheten reagerer på at hjernen er i ferd med å "skru seg av" eller om den reagerer på et eksternt etter-dødelig stimulus?
så man kan hoppe fra prekestolen og man "dør" såklart.
Men i det "neste" universet lever jeg og hadde bare en "nær-døden" opplevelse?
Sitat av Xernox Vis innlegg
Råtne i jorda er så ateistisk det kan bli.
Vis hele sitatet...

Det jeg ville få frem var bare at mitt standpunkt er ateist. Nevnte opp bare noen av flere forskjellige måte å "dø" på. Professor, direkte kverulerende er det du driver på det.
Sitat av Provo Vis innlegg
Er det egentlig så påfallende? Hvis han ikke er i stand til å skille mellom en drøm og en "ekte opplevelse", hvorfor skulle man forvente at de to skulle påvirke ens liv på forskjellig vis? Og hvordan kan man egentlig vite om bevisstheten reagerer på at hjernen er i ferd med å "skru seg av" eller om den reagerer på et eksternt etter-dødelig stimulus?
Vis hele sitatet...
Du må ha større presisjonsnivå på spørsmålsformuleringene dine. Dette blir bare en urein saus av en blanding mellom kritisk spørsmålstilling og bortforklaring av kjennsgjerninger. Jon Scau er ikke rusa, og han skiller klart mellom fantasi og virkelighet.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Etter å ha lest litt angående døden, kvantefysikk, og slike ting vil jeg komme med en drastisk påstand: Man dør aldri.

En av fysikkens viktigste lover er at energi aldri forsvinner, aldri blir laget men er konstant og evig. Jeg har en teori om at når man "dør" glir man instantly inn i et parallelt univers. Jeg tror på "multiple universe" teorien, om at det er et uendelig antall universer som ko-eksisterer på et høyere nivå, og at for hver ting som skjer og for hvert mulig utfall så blir det "skapt" nye universer. La oss si at du løper over en motorvei, i det universet du hele tiden har levd så blir du truffet av en bil og dør, mens i det øyeblikket du "dør", blir du sømløst "overført" til et alternativt univers der du klarte å komme over veien. Dette tenker du ikke på, du tenker bare "woah, det var close, ass". Du har sikkert opplevd å ha slike "nære-på" opplevelser, enten i trafikken, eller andre steder. Kanskje du har møtt på en elg i veien og klart å svinge unna, mens i realiteten kolliderte du med elgen, du ble bare overført til universet der du klarte å unngå elgen.

Sikkert utrolig mange flaws i teorien min. Har tenkt på dette en stund, og tenkte jeg skulle dele det. Tanker, innspill, diskusjon.

Vil også anbefale og lese linkene under her.

Interessante lenker: http://www.huffingtonpost.com/robert..._b_810936.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Many-worlds_interpretation
http://en.wikipedia.org/wiki/Multiverse
http://boards.420chan.org/chem/src/1293432404929.jpg
http://boards.420chan.org/chem/res/50689.php
Vis hele sitatet...
Når en er død så er en død. Der skal du ligge til Gud eller vårherre finner tidspunktet for å komme tilbake og vekke de døde. Tidspunktet vet ingen. Endel profetier i Biblen er i nærheten. Noen tror ikke og er m.a.o ateister. Når de dør tror de det er finish. De kommer til å bli overrasket. Verden/jorda og mennesket er altfor komplisert sammensatt til at vi bare er en tilfeldighet. På Jorden er vi pr. i dag det klokeste individ og vi er skapt i Guds bilde.

Hvorfor skulle vi få 2 bein, 2 armer, øyne, hørsel, følelse, tenner og ikke minst forplantningsmuliget? Er det en tilfeldighet? Nei! Siden brødrene Wright laget det første fly så har det gått i en vanvittig utvikling. Mennensket er nysgjerrig av natur. Fly rakketter har vært skapt/konstruert. Astronomene famler i blinde og bruker vanvittige ressurrser på å lete etter liv. Med det utstyret som finns har de ikke funnet ett, bare antydninger om at det "kan" være noe andre plasser. Jeg mener at USA/NASA aldri har vært på månen. Det er sammensatt via filmteknikk. Husk at siden 1965 da det spkallte månelandingen fant sted så har utviklingen stått i stampe. Vi har kun vært med bemannet fartøy 15-30 mil over jordoverflaten i romfergen. Teknologien står i stampe. Verdensrommet er for stort at vi kan nå helt ut om det egentlig er noe helt ut. Jeg mener det ikke er det. M.a.o. endeløst.
Husk at det også bare er vi som har vulkaner. Ingen andre som vi har sett men Bibelen sier noe om utenomjordiske vesener. Får di se disse - neppe.
Vi har UFO (flygende uidentifiserte objekter) som alle assosierer med E.T eller populært kallt mars-menn-figurer men er egentlig uidentifiserbart og blit loggført som UFO.

Jeg slår meg til ro i at vi skal ikke finne noe annet der ute med de midler vi har. For å si det sli så går redskapen som vi lager for sent. Vi må opp i lysets hastighet og uansett så er det ikke meningen vi skal finne annet en andre planeter som er tomme og full av stein.

I nærheten av vårt solsystem Melkeveien finns ikke en kjeft. ikke et individ - kun oss på den fruktbare jorda som Gud skapte på 7 dager.

De som vil følge den ateistiske tro og Darwin kan jo gjøre det men de vil angre. Jeg tar iallfall ikke sjansen på å ikke tro. Om jeg tar feil så er det greit men jeg tar ikke sjansen. Den timen da Gud skal holde dom så er det "no point for retur". På jorda er vi på prøve. Vi har blitt gitt fri vilje til å velge om vi vil følge synden eller Guds ord og jeg vil som sagt følge det siste. Den som vil lese litt lettfattelig stoff om dette kan lese her. http://endtime.net/
Jeg har sendt linken til noen venner og de sa de ble meget fasinert og ikke minst betenkt. Store endringer har skjedd siden tusenårsskiftet og verre skal det bli. Alt står i Bibelen Guds bok. Den som ikke har sett dette er naiv.
Derfor sier jeg: Smak på ordet "Evig Liv" Ingen synd, ingen krangel, ingen sykdom og alt skal være bare godt. Allt dette skal vi en dag få svar på bare om vi lar oss frelse og følge Guds ord.
Jeg ser for meg at alt det vi er bygget opp av, har en eller annen slags hukommelse. Hvert atom. På den måten lever vi liksom alltid videre på uendelig mange måter så lenge universet eksisterer. Det er i alle fall ikke bevist at universet blir tilført ny masse eller energi. Den opplevelsen som Jon Schau forteller om, tror jeg er at han plutselig forstår dette. Ingenting har egentlig ikke noe betydning, annet enn at dette er jævlig kult, utnytt det, lær om det!

Eller hva?
DENNE SKULLE VÆRT TIL #91
HADDE GLEMT VESENTLIGE TING.. REGNER MED Å VÆRE FERDIG NÅ.

Når en er død så er en død. Der skal du ligge til Gud eller vårherre finner tidspunktet for å komme tilbake og vekke de døde. Tidspunktet vet ingen. Endel profetier i Biblen er i nærheten. Noen tror ikke og er m.a.o ateister. Når de dør tror de det er finish. De kommer til å bli overrasket. Verden/jorda og mennesket er altfor komplisert sammensatt til at vi bare er en tilfeldighet. På Jorden er vi pr. i dag det klokeste individ og vi er skapt i Guds bilde.

Hvorfor skulle vi få 2 bein, 2 armer, øyne, hørsel, følelse, tenner og ikke minst forplantningsmuliget? Er det en tilfeldighet? Nei! Siden brødrene Wright laget det første fly så har det gått i en vanvittig utvikling. Mennensket er nysgjerrig av natur. Fly rakketter har vært skapt/konstruert. Astronomene famler i blinde og bruker vanvittige ressurrser på å lete etter liv. Med det utstyret som finns har de ikke funnet ett, bare antydninger om at det "kan" være noe andre plasser. Jeg mener at USA/NASA aldri har vært på månen. Det er sammensatt via filmteknikk. Husk at siden 1965 da det spkallte månelandingen fant sted så har utviklingen stått i stampe. Vi har kun vært med bemannet fartøy 15-30 mil over jordoverflaten i romfergen. Teknologien står i stampe. Verdensrommet er for stort at vi kan nå helt ut om det egentlig er noe helt ut. Jeg mener det ikke er det. M.a.o. endeløst.
Husk at det også bare er vi som har vulkaner. Ingen andre som vi har sett men Bibelen sier noe om utenomjordiske vesener. Får di se disse - neppe.
Vi har UFO (flygende uidentifiserte objekter) som alle assosierer med E.T eller populært kallt mars-menn-figurer men er egentlig uidentifiserbart og blit loggført som UFO.

Jeg slår meg til ro i at vi skal ikke finne noe annet der ute med de midler vi har. For å si det sli så går redskapen som vi lager for sent. Vi må opp i lysets hastighet og uansett så er det ikke meningen vi skal finne annet en andre planeter som er tomme og full av stein.

I nærheten av vårt solsystem Melkeveien finns ikke en kjeft. ikke et individ - kun oss på den fruktbare jorda som Gud skapte på 7 dager.

De som vil følge den ateistiske tro og Darwin kan jo gjøre det men de vil angre. Jeg tar iallfall ikke sjansen på å ikke tro. Om jeg tar feil så er det greit men jeg tar ikke sjansen. Den timen da Gud skal holde dom så er det "no point for retur". På jorda er vi på prøve. Vi har blitt gitt fri vilje til å velge om vi vil følge synden eller Guds ord og jeg vil som sagt følge det siste. Den som vil lese litt lettfattelig stoff om dette kan lese her. http://endtime.net/
Jeg har sendt linken til noen venner og de sa de ble meget fasinert og ikke minst betenkt. Store endringer har skjedd siden tusenårsskiftet og verre skal det bli. Alt står i Bibelen Guds bok. Den som ikke har sett dette er naiv.
Derfor sier jeg: Smak på ordet "Evig Liv" Ingen synd, ingen krangel, ingen sykdom og alt skal være bare godt. Allt dette skal vi en dag få svar på bare om vi lar oss frelse og følge Guds ord. I yngre dager var man ikke nok belest eller voksen til å tro på Gud. Man festet hver lørdag osv. I de voksne senere år skiftet jeg mening. Alt som Gud har putta inni oss har en mening og er altfor komplisert å sette på at vi er en tilfeldighet. Det er rett og slett umulig. Folk er for naive i dag. Det er lettere å synde enn å bruke energi på Gud ord.

Uansett - sett deg ned og tenk på disse ord. Jeg håper og tror innerst inne at de fleste vil være enig.
Sist endret av Cumulus; 1. februar 2011 kl. 02:52.
har lest en del om multivers og slike teorier selv og de er interessante men jeg tror at man opplever døden, kanskje noe mer subtilt dersom man sovner inn.
Og anngående å se livet sitt flashe, tror jeg kanskje man kan se livet + alle mulige utfall av livet ditt, kanskje oppleve det? ala Mr.Nobody(burde sees utrolig bra)
Selfølglig fins det no mellom himmel å jord, når jeg drømmer fks, da er jo hjernen skrudd helt av å jeg lever i en annen dimensjon
Sitat av Cumulus Vis innlegg
Masse rart.......

Jeg håper og tror innerst inne at de fleste vil være enig.
Vis hele sitatet...
Jeg håper og er veldig sikker på at de fleste er svært uenige i det meste av det du skriver, om ikke alt.
det finnes alltid noen som er uenig, ellers hadde det jo vært kjedelig
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Dette med at man mister 21 gram vekt når man dør, kan ikke det ganske enkelt skyldes at all bevegelse i kroppen opphører? Jeg kom til å tenke på dette med en Powerball, som tilsynelatende får mer vekt etter hvert som bevegelsen blir større. Ikke at vi har en ball inni oss, men vi har tross alt blod som pumpes fra hjertet med en fart på 1 meter i sekundet.
Sitat av Cumulus Vis innlegg
Når en er død så er en død. Der skal du ligge til Gud eller vårherre finner tidspunktet for å komme tilbake og vekke de døde. Tidspunktet vet ingen. Endel profetier i Biblen er i nærheten. Noen tror ikke og er m.a.o ateister. Når de dør tror de det er finish. De kommer til å bli overrasket. Verden/jorda og mennesket er altfor komplisert sammensatt til at vi bare er en tilfeldighet. På Jorden er vi pr. i dag det klokeste individ og vi er skapt i Guds bilde.

Hvorfor skulle vi få 2 bein, 2 armer, øyne, hørsel, følelse, tenner og ikke minst forplantningsmuliget? Er det en tilfeldighet? Nei! Siden brødrene Wright laget det første fly så har det gått i en vanvittig utvikling. Mennensket er nysgjerrig av natur. Fly rakketter har vært skapt/konstruert. Astronomene famler i blinde og bruker vanvittige ressurrser på å lete etter liv. Med det utstyret som finns har de ikke funnet ett, bare antydninger om at det "kan" være noe andre plasser. Jeg mener at USA/NASA aldri har vært på månen. Det er sammensatt via filmteknikk. Husk at siden 1965 da det spkallte månelandingen fant sted så har utviklingen stått i stampe. Vi har kun vært med bemannet fartøy 15-30 mil over jordoverflaten i romfergen. Teknologien står i stampe. Verdensrommet er for stort at vi kan nå helt ut om det egentlig er noe helt ut. Jeg mener det ikke er det. M.a.o. endeløst.
Husk at det også bare er vi som har vulkaner. Ingen andre som vi har sett men Bibelen sier noe om utenomjordiske vesener. Får di se disse - neppe.
Vi har UFO (flygende uidentifiserte objekter) som alle assosierer med E.T eller populært kallt mars-menn-figurer men er egentlig uidentifiserbart og blit loggført som UFO.

Jeg slår meg til ro i at vi skal ikke finne noe annet der ute med de midler vi har. For å si det sli så går redskapen som vi lager for sent. Vi må opp i lysets hastighet og uansett så er det ikke meningen vi skal finne annet en andre planeter som er tomme og full av stein.

I nærheten av vårt solsystem Melkeveien finns ikke en kjeft. ikke et individ - kun oss på den fruktbare jorda som Gud skapte på 7 dager.

De som vil følge den ateistiske tro og Darwin kan jo gjøre det men de vil angre. Jeg tar iallfall ikke sjansen på å ikke tro. Om jeg tar feil så er det greit men jeg tar ikke sjansen. Den timen da Gud skal holde dom så er det "no point for retur". På jorda er vi på prøve. Vi har blitt gitt fri vilje til å velge om vi vil følge synden eller Guds ord og jeg vil som sagt følge det siste. Den som vil lese litt lettfattelig stoff om dette kan lese her. http://endtime.net/
Jeg har sendt linken til noen venner og de sa de ble meget fasinert og ikke minst betenkt. Store endringer har skjedd siden tusenårsskiftet og verre skal det bli. Alt står i Bibelen Guds bok. Den som ikke har sett dette er naiv.
Derfor sier jeg: Smak på ordet "Evig Liv" Ingen synd, ingen krangel, ingen sykdom og alt skal være bare godt. Allt dette skal vi en dag få svar på bare om vi lar oss frelse og følge Guds ord.
Vis hele sitatet...

Morsomt at du beskylder andre for å være naive når du selv stoler blindt på 2000 år gamle hebreiske skrifter, som er mindre kredible enn eventyrene om Askeladden. Selv benekter du veletablerte fakta som romferder, vulkaner på andre planeter (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...rial_volcanoes) og evolusjonsteorien (som ikke kan motbevises med ett eneste valid argument).

Hvis du mot formodning ikke troller, lider du av kraftige vrangforestillinger (oppsøk psykiater).
Sitat av Cumulus Vis innlegg
Når en er død så er en død. Der skal du ligge til Gud eller vårherre finner tidspunktet for å komme tilbake og vekke de døde. Tidspunktet vet ingen. Endel profetier i Biblen er i nærheten. Noen tror ikke og er m.a.o ateister. Når de dør tror de det er finish. De kommer til å bli overrasket. Verden/jorda og mennesket er altfor komplisert sammensatt til at vi bare er en tilfeldighet. På Jorden er vi pr. i dag det klokeste individ og vi er skapt i Guds bilde.
Vis hele sitatet...
Har du kilder på dette? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å ta ha en litt mindre "sikker" tone i det du skriver, ettersom du her burer frem med at slik er det. Forskning og vitenskap i flere tusener av år har alikevell ikke klart å finne et eneste bevis på dette.

Sitat av Cumulus Vis innlegg
Jeg mener at USA/NASA aldri har vært på månen. Det er sammensatt via filmteknikk. Husk at siden 1965 da det spkallte månelandingen fant sted så har utviklingen stått i stampe. Vi har kun vært med bemannet fartøy 15-30 mil over jordoverflaten i romfergen. Teknologien står i stampe.
Vis hele sitatet...
Stått i stampe? Vi har i de siste 2 tiårene bygd fantastiske og kompliserte teleskoper, satelitter og hva enn dem lager - som tar majestetiske bilder av universet vi aldri før har sett maken til.

Og hvorfor spiller det noen rolle om vi har vært 30 mil over jordens overflate med bemanede fartøy, eller om det er snakk om 100 mil? Det er da vitterlig ingen forskjell - nærmeste planet Mars ligger 55 millioner km unna, og dette er avstander vi ikke har utviklet god nok teknologi til å ta oss frem i.

Du sier at utviklingen har stått i stampe siden 1965. Ta en titt på Hubble-teleskopet, Mars-roveren for å nevne noe. Vi har for første gang kommet oss til Mars, fått tatt utrolige bilder og hentet prøver tilbake til analysering.

Sitat av Cumulus Vis innlegg
Husk at det også bare er vi som har vulkaner. Ingen andre som vi har sett men Bibelen sier noe om utenomjordiske vesener. Får di se disse - neppe.
Vi har UFO (flygende uidentifiserte objekter) som alle assosierer med E.T eller populært kallt mars-menn-figurer men er egentlig uidentifiserbart og blit loggført som UFO.
Vis hele sitatet...
Dette gir ingen eller lite mening, og minner bare om viss-vass. Forøvrig er det feil at det bare er vi (regner her med at du tenker jorden) som har vulkaner, Mars inneholder blant annet den utdøde skjoldevulkanen Olympus Mons. Kilde; http://no.wikipedia.org/wiki/Olympus_Mons

Og hva har egentlig vulkaner å si opp i alt dette du ramser opp? Hva bekrefter dette? Seismisk aktivitet?

Sitat av Cumulus Vis innlegg
Jeg slår meg til ro i at vi skal ikke finne noe annet der ute med de midler vi har. For å si det sli så går redskapen som vi lager for sent. Vi må opp i lysets hastighet og uansett så er det ikke meningen vi skal finne annet en andre planeter som er tomme og full av stein.
Vis hele sitatet...
Hva som er meningen at vi skal finne veit heldigvis du like lite som jeg. For 1-2 tusen år siden sa de religiøse at Jorden var midtpunktet i verden og at alle planeter, stjerner osv kretset rundt den. Og mange slo seg til ro med dette. Alikevell ble det stilt spørsmål ved dette, forsket på og på 1500-tallet måtte folk på nytt slå seg til ro med det helosentriske verdensbildet. Ser du hvor jeg vil hen? Om 200 år kan det hende at vi har funnet andre planeter med liv, og det nytter ikke med slik tankegang.

Sitat av Cumulus Vis innlegg
De som vil følge den ateistiske tro og Darwin kan jo gjøre det men de vil angre.
Vis hele sitatet...
Sikker? Jeg vil ikke angre på at jeg ikke gikk rundt på Jorden som et naivt individ som trodde på det jeg ble servert av 2000 år gamle religiøse tekster, uten et eneste form for bevis eller vitenskapelig bekreftelse på.

Sitat av Cumulus Vis innlegg
Jeg tar iallfall ikke sjansen på å ikke tro. Om jeg tar feil så er det greit men jeg tar ikke sjansen. Den timen da Gud skal holde dom så er det "no point for retur". På jorda er vi på prøve. Vi har blitt gitt fri vilje til å velge om vi vil følge synden eller Guds ord og jeg vil som sagt følge det siste.
Vis hele sitatet...
Dette her bunner etter min mening i fudamentet til hvorfor folk blir religiøse - frykten for døden og frykten for det ukjente. Men jeg respekterer det, og håper ikke at du vil angre på bortkastede år.

Sitat av Cumulus Vis innlegg
Den som vil lese litt lettfattelig stoff om dette kan lese her. http://endtime.net/
Vis hele sitatet...
Til advarsel til alle som tenker seg inn på nettsiden; Nettsiden inneholder konspirasjonsteorier på lik linje med Nyhetsspeilet (Den nye verdensordenen), og inneholder ingen som helst form for kilder/artikler å henvise til, bortsett fra såkalte bekreftelser funnet i en gammel bok, overlevert via folkemunne i generasjoner før den ble skrevet ned, oversatt gjennom uttallige språk, og som i dag sikkert ikke inneholder halvparten av det de første "formidlerne" av boka mente den skulle inneholde.

Sitat av Cumulus Vis innlegg
Store endringer har skjedd siden tusenårsskiftet og verre skal det bli. Alt står i Bibelen Guds bok. Den som ikke har sett dette er naiv.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at innlegget mitt kan bli oppfattet som litt skarpt er måten du velger å ordlegge deg, og her er et prakteksempel på holdningen.

Sitat av Cumulus Vis innlegg
Alt som Gud har putta inni oss har en mening og er altfor komplisert å sette på at vi er en tilfeldighet.
Vis hele sitatet...
Uforklarlig og derfor ingen tilfeldighet for deg - naturlig seleksjon og evolusjon for meg. Altså ingen tilfeldighet.