Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  168 30188
Jeg snakker helt uten noen fast bakgrunn innen dette, men jeg har lest endel om desse typer ting. Jeg tror at det er det mennesklige "tidsuret" ditt som tar handling, men hjernen din fremstiller det som skapninger. Dette kan komme av fantasi-delen som kicker inn, eller at du bare har lyst til å tro at den eksisterer.

Det jeg mener med tidsur er at du kan forutse ting, fordi hjernen din har opplevd dette før, samme konseptet som Déjà vu'er. Personelig finner jeg den beste måten å bli kvitt Déjà vu'er på, er å bryte den. Si foreksempel til kompisen din, ide skapningen sier at han skal ta ut snusen, at han ikke skal gjøre det. Bare med å si det, vil kompisen din's tidsur bli forvirret (fordi du forstyrrer rytmen hans) og dette vil få en virkning..

Jeg vet ikke om dette vil ha noen positiv virkning, eller virkning i det hele.. Men det hørest ut som du er litt desperat, så jeg sender det jeg vet.

PS: Jeg hadde store Déjà vu problemer, opptil 5 om dagen... Omlag 1-3 i måneden nå.
skal se om jeg får sakt i fra neste gang jeg hører noe om at de må spytte ut snusen, men greia er at jeg ikke har så veldig lyst til å sladdre på disse vesnene, de blir sure og begynner å skrike til meg, noe som er veldig plagsomt...
Sitat av zevz Vis innlegg
skal se om jeg får sakt i fra neste gang jeg hører noe om at de må spytte ut snusen, men greia er at jeg ikke har så veldig lyst til å sladdre på disse vesnene, de blir sure og begynner å skrike til meg, noe som er veldig plagsomt...
Vis hele sitatet...
Har du hørt at hunder plukker opp følelsene til eieren? Tror dette blir noe lignende. Se for deg at kompisen din har en hund, du dytter til kompisen din så han må ta et steg bak for å ikke falle (trenger ikke være agresift). Derretter vil hunden se på deg som en potensiell fare for eieren aka kompisen din. Om du så legger oppmerksomheten på hunden, vil den også føle seg truet og vil bjeffe mer. Om du ikke legger en tanke på hunden, vil den ikke angripe om ikke kompissen din angriper deg.
"virker faktisk ut som at disse vesnene har prøvd å lære meg noe dem kaller å hoppe, da kobler man seg på et globalt nettverk med ubegrenset informasjon (tror jeg)"

Jeg har hørt en annen fortelle om dette, han fortalte at dette er noe man oppnår via meditasjon. Dette er en veldig spirituell person, som jeg ikke ser noe galt i....

Jeg tror de fleste mennesker har evner til å gjøre mye mer enn vi gjør, det er det ikke akuratt vanskelig å bevise. Hvem har vel ikke opplevd å føle noen uten å snakke med dem? Diverse rusmidler kan "åpne dører" i hodet, og for noen forblir de åpne i ettertid, hvor lenge avhenger av personen og tankemønster osv. Det er helt sikkert en kjemisk forklaring på dette, men hva er det som er mest rett? Nå bare slipper jeg tanker her

Alikevel, jeg er enig i at viss det er veldig plagsomt så bør du selvsagt oppsøke psykolog. Samtidig er det ikke noe galt i å prøve å bearbeide dette selv, å jobbe aktivt med det istedenfor passivt (virker som du forholder deg passivt til det etter hvordan jeg leser det du skriver). Jeg har selv slitt med psykiske plager, selv om de ikke var like alvorlige som disse, så hjelper det å være bevisst på det og prøve forskjellige handlinger for å komme utav det.

Jeg sier igjen at jeg er ikke kvalifisert helsepersonell eller shaman osv osv, dette er bare my two cents
Sist endret av cryo; 22. november 2010 kl. 17:23. Grunn: Skriveleif
Hvis du ikke tar noen former for rusmidler når disse episodene oppstår, er jeg redd for at du sannsynligvis lider av en eller annen form for psykisk sykdom, Schizofreni er nevnt. Det er dessverre ikke så mye du kan gjøre med denne sykdommen bortsett fra å ta medisinene du har fått utskrevet og fortsette å gå til psykologen din.

Håper for all del du ikke tar folkene som sier du kanskje er "klarsynt" alvorlig.

Det viktigste du kan gjøre er å fortsette å gå til psykologen din, og ikke ta råd fra noen annen enn denne personen. De er utdannet, og vet bedre enn noen du kan finne på dette forumet
Sitat av cryo Vis innlegg
"virker faktisk ut som at disse vesnene har prøvd å lære meg noe dem kaller å hoppe, da kobler man seg på et globalt nettverk med ubegrenset informasjon (tror jeg)"

Jeg har hørt en annen fortelle om dette, han fortalte at dette er noe man oppnår via meditasjon. Dette er en veldig spirituell person, som jeg ikke ser noe galt i....

Jeg tror de fleste mennesker har evner til å gjøre mye mer enn vi gjør, det er det ikke akuratt vanskelig å bevise. Hvem har vel ikke opplevd å føle noen uten å snakke med dem? Diverse rusmidler kan "åpne dører" i hodet, og for noen forblir de åpne i ettertid, hvor lenge avhenger av personen og tankemønster osv. Det er helt sikkert en kjemisk forklaring på dette, men hva er det som er mest rett? Nå bare slipper jeg tanker her

Alikevel, jeg er enig i at viss det er veldig plagsomt så bør du selvsagt oppsøke psykolog. Samtidig er det ikke noe galt i å prøve å bearbeide dette selv, å jobbe aktivt med det istedenfor passivt (virker som du forholder deg passivt til det etter hvordan jeg leser det du skriver). Jeg har selv slitt med psykiske plager, selv om de ikke var like alvorlige som disse, så hjelper det å være bevisst på det og prøve forskjellige handlinger for å komme utav det.

Jeg sier igjen at jeg er ikke kvalifisert helsepersonell eller shaman osv osv, dette er bare my two cents
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare dette globale nettverket de har lært meg, men en del andre greier også..

Tror det er det som har skjedd med meg, at noen dører i hodet mitt har åpnet seg pga bruk av stoff, enten så er det hasj eller så er det salvia, tror det er salvia for under salviarusen så skjedde det mye rart.. tok av meg hatten på en måte, greier ikke å beskrive det bedre, men de med litt innsikt ved kanskje hva jeg mener.

Sitat av nikons Vis innlegg
Hvis du ikke tar noen former for rusmidler når disse episodene oppstår, er jeg redd for at du sannsynligvis lider av en eller annen form for psykisk sykdom, Schizofreni er nevnt. Det er dessverre ikke så mye du kan gjøre med denne sykdommen bortsett fra å ta medisinene du har fått utskrevet og fortsette å gå til psykologen din.

Håper for all del du ikke tar folkene som sier du kanskje er "klarsynt" alvorlig.

Det viktigste du kan gjøre er å fortsette å gå til psykologen din, og ikke ta råd fra noen annen enn denne personen. De er utdannet, og vet bedre enn noen du kan finne på dette forumet
Vis hele sitatet...
Selv så tror jeg at jeg er Schizofren, men har ikke fått noe diagnose enda, men da lurer jeg på hva Schizofreni egentlig er..
Jeg synes dette var interessant, hold oss oppdatert. Vil du snakke, kan du sende meg pm.
Det er ikke bare dette globale nettverket de har lært meg, men en del andre greier også..

Tror det er det som har skjedd med meg, at noen dører i hodet mitt har åpnet seg pga bruk av stoff, enten så er det hasj eller så er det salvia, tror det er salvia for under salviarusen så skjedde det mye rart.. tok av meg hatten på en måte, greier ikke å beskrive det bedre, men de med litt innsikt ved kanskje hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Det er interessant at du bruker uttrykket "tok av meg hatten". Innen det alternative feltet blir det allminnelig antatt at forbindelsen opp til det kollektive, universelle energifeltet er knyttet til det øverste "chakra" som sitter på toppen av hodet. Hvis man vil "koble seg opp", visualiserer man en slags glorie som strekker seg opp fra dette chakraet og danner en forbindelse til det universelle. Samtidig er det viktig å skjerme seg. De fleste klarsynte utvikler strategier for å beskytte seg mot å ta inn alt som måtte finne på å melde seg til alle tider og steder. Lisa Williams, som er verdenskjent for sin evne til å kommunisere med døde, beskytter faktisk hodet sitt med en hatt i de periodene hun ikke er "på jobb".

Hvis det er slik, som det faktisk kan virke, at du har fått åpnet opp det øverste chakraet og fått "høl i hue", gjelder det å finne en måte å skjerme seg på for å få bedre kontroll. Det virker ikke som om psykiatrien så langt har så veldig mye å stille opp med. Cyprexa er en medisin som blir brukt mot schisofreni og andre psykotiske tilstander, og burde normalt ha tatt knekken på dette for lenge siden.

Uansett, ikke la ting ta overhånd. Fortsett for all del den psykiatriske behandligen. Men det kan faktisk være greit, paralelt med dette, å søke råd i de alternative miljøer, gjerne hos noen som har erfaring med klarsynthet.
Legger merke til at samtlige som mener dette kan skyldes ANDRE ting enn psykiske lidelser/rusmidler (klarsynthet, sjamanisme, magi) også er aktive med tråder som "Festlige historier på fleinsopp". Bare en observasjon.
En konkret løsning er å slutte å tro at dette er noe annet enn en psyke som kjeder seg, som er så sulten på stimuli at den koker i hop noe tull på tomgang- Det gir seg ofte utslag i en cocktail av sanseinntrykk du har lagt deg på minnet, som på en eller annen måte har rørt ved noe hellig i deg. Det er selvfølgelig ikke noe substans i dem, det kommer ikke gratis vet du, men de kan gi deg hint om hvor du bør lete.
Høres dog kult ut å snakke med Homer da
Kjenner meg igjen i noe av det du skriver i første post,jeg har en psykotisk diagnose,tar ikke medisiner ifra resept,stort sett grønt å det holder psykosene i sjakk,men har et litt annet p"problem",å det er at jeg er følsom på ånder/spøkelser,har fått bekreftet mine antagelser ifra to erfarne klarsynte en plass jeg bodde for et par år siden. Så lenge jeg røyker moderat så er jeg stabil å kan kontrolere bedre det jeg føler/rundt meg å tildels tankegangen...uten dette så er jeg manisk hyper slitsomStuttIhue! Å røyke pot plasserer meg totalt.
Trur du sku prata med en healer eller klarsynt om du vil,noe med å lære å kontrollere det hva enn det er,kanskje en kombi av sykdom/gave hvem vet

Trur det er liten vits å dra dette lengre innen skolemedisin når du allerede har vært lagt inn for det uten noe særlig bedring mener jeg du skrev,har du prata med healer el lignende zevs?
Sitat av Avatar Vis innlegg
Litt off-topic, men må bare svare

Har en mor på 50år, og hun har rygg plager. Faren min er utilgjengelig. Vil VELDIG gjerne oppleve noe, men det er vanskelig uten å ha noen gjøre det med. Har ikke så mange venner heller, og HAR prøvd å få kontakt med folk, uten hell. Kan legge til at jeg er 13 år
Vis hele sitatet...
Skjønner det er vanskelig ja.. Men vil fraråde deg på det ALLER sterkeste å tro at det er noe moro å ha det slikt som trådstarter har det. Hva med å få deg en kul hobby ? Selv fant jeg en for ikke så lenge siden og det var RC helikoptere.. men er ikke akkuratt en billig hobby da
Sitat av Avatar Vis innlegg
Litt off-topic, men må bare svare

Har en mor på 50år, og hun har rygg plager. Faren min er utilgjengelig. Vil VELDIG gjerne oppleve noe, men det er vanskelig uten å ha noen gjøre det med. Har ikke så mange venner heller, og HAR prøvd å få kontakt med folk, uten hell. Kan legge til at jeg er 13 år
Vis hele sitatet...
Jeg vil anbefale deg å begynne med et spill. World of warcraft for eksempel, det gir deg falsk mestringsfølelse samt du får venner som gir deg gold om du gir de bilder av deg selv ! Siden du er 13 år føler jeg iallefall at dette passer midt i blinken.
Føler jeg har opplevd noe som ligner litt.
Er ting som har skjedd nå i tenårene som jeg synst jeg husker og ha drømt om for flere år siden, sånne helt tilfeldige situasjoner hvor jeg f.eks bare har en samtale med en person e.l , det skummle er at jeg ikke kjente noen av disse personene engang når jeg drømte det.
Gratulerer, du er schizofren.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Whoop Whoop Vis innlegg
Føler jeg har opplevd noe som ligner litt.
Er ting som har skjedd nå i tenårene som jeg synst jeg husker og ha drømt om for flere år siden, sånne helt tilfeldige situasjoner hvor jeg f.eks bare har en samtale med en person e.l , det skummle er at jeg ikke kjente noen av disse personene engang når jeg drømte det.
Vis hele sitatet...
Høres da ut som helt vanlig déjà vu, for å være ærlig.
Sist endret av ticks; 24. november 2010 kl. 06:45.
Nei ikke vet jeg hva det er, kan ikke noe om disse psykiske tilstandene.
Du kan evt. prøve et nytt medikament, f.eks Zeldox
Sitat av Mayne Vis innlegg
Du kan evt. prøve et nytt medikament, f.eks Zeldox
Vis hele sitatet...
Han kan evt. gjøre som legen/psykologen sier istedenfor å ta imot råd fra random folk på internett.

Folk har virkelig lavt terskel for å fortelle folk hva de skal gjøre, selv om de ikke ha noen idè om hva dette kan medføre.

Til TS: du går til psykolog, ta råd fra psykologen din. Ikke fra noen her inne.
Sist endret av nikons; 24. november 2010 kl. 16:51.
Sitat av nikons Vis innlegg
Han kan evt. gjøre som legen/psykologen sier istedenfor å ta imot råd fra random folk på internett.

Folk har virkelig lavt terskel for å fortelle folk hva de skal gjøre, selv om de ikke ha noen idè om hva dette kan medføre.

Til TS: du går til psykolog, ta råd fra psykologen din. Ikke fra noen her inne.
Vis hele sitatet...
Det er viktig å tenke alternativt, det skader som oftest ikke å spørre om tips og råd på Internet, tvert i mot.

Det er komt mange gode råd gjennom denne tråden, gidder ikke å skrive opp alle rådene, men et av rådene var: si alt til psykologen. Hvordan kan dette være et dårlig råd?

For å strekke det litt langt, skulle han hørt på deg, hadde han iallefall ikke fått løst lidelsene sine, siden han ikke skulle sagt alt til psykologen...

Det er også fullt mulig det er flere medlemmer på dette forumet, som har familie eller personlige erfaringer med denne lidelsen, som kan gi trådstarter tips til hvordan hverdagen kan forbedre seg.

Det beste tipset jeg har til trådstarter er, si alt til psykolog, det er bare da psykologen kan hjelpe deg optimalt.
Og hvis hasj hjelper deg, fortsett med det. For all del ikke gå over på noe sterkere dersom effekten til hasj avtar, da gjør du det bare verre for deg og alle andre rundt deg.

Og hvis du har noen venner du stoler på, snakk med dem om det!
Snakking kan ofte være veldig god medisin. Hadde jeg hatt en venn som hadde problemer, hadde jeg satt pris på om jeg fikk høre om det, slik at jeg kunnet hjulpet h*n gjennom det.
Sist endret av Spelly; 25. november 2010 kl. 01:53.
Hei min venn. Det du opplever er helt normalt for personer som har fått utløst schizofreni, eller paranoid personlighetsforstyrrelsen for den saks skyld. Heølt normalt, men det er ikke meningene at psykoser og opplevesler skal få herje fritt slik som nå.

Har du fått noen av disse diagnosene tidligere?

Jeg forstår det slik at du er i rundt tyve årene, og at du har eksprimentert litt med hasj +++. Veldig ofte når det gjelder schizofreni så kan/vil den utløses i en viss alder og ofte i forbindelse med hasjbruk, uten at man kan helt forklare hvorfor. i realtiteten tror jeg nok at dette har lagt latent i deg hele tiden. Det er oftere at psykisk syke mennesker eksprimenterer med rus, og det derfor vil være litt vanskelig å kunne stadfeste hva som kom først," høna eller egget", hvis du skjønner.

Pr . nå virker det som om dine antipsykotiske medisiner ikke hjelper til der de skal gjøre det. Har du vært utsatt for stressbelastninger, og sorg så kan det også være en årsak til at psykosene eskalerer nå, uten at medisinene klarer å dempe dem. Det er helt tydlig sterke krefter i sving og du bør gå til en lege snarest. Det er en uholdbar situasjon for deg nå. Det er ikke meningen at du skal leve i full vigør med denne paralelle "verdenen" som du kjenner til. Det er en altfor stor menneskelig belastning og det er ikke meningen at du skal måtte forholde deg til disse "vesenene" hele tiden.

Det er helt feil å si at du er sprøyte gal for det er du ikke. Faktisk så synes jeg du virker mer normal enn de fleste og det er ikke alle som ville taklet å bli utsatt for slike syner og opplevesler som du gjør, så bra som du gjør.

Men jeg må si deg igjen at det er ikke meningen at disse to verdener skal ha et så åpent nærver med hverandre. Det er ikke meningen at du skal blir påvirket av "skapningers" atferd, enten de skriker på vennene dine eller kjefter på deg når de eller vennene dine er sure på deg. Du har en følsomhet i deg som gjør at hørselsenteret i hjernen din gir deg impulser fra seg selv i stedet foršat det er du og omgivelsene dine som stimulerer det og derfor får du slike "overnaturlige" opplevesler. Det er viktig at du selv går til legen slik at du får andre, bedre medisiner. Siden du har en følsomhet som gjør dette med deg er det viktig at du tar ansvar og går til legen. Du må være flink å ta vare på deg selv. Det finnes flere som deg i samme situasjon.

Lykke til.
Dette blir litt offtopic siden jeg på ingen måte er lege eller kan hjelpe deg med hva som "skjer" med deg.
Men dette vil jeg si er veldig interessant! Kan du forklare noe mer om hva desse "vesene" har lært deg?
Kan fortelle litt mer om hva du har sett og opplevd?
Det hadde vore veldig intressant om du hadde dokumentert et møte med en shaman eller lignende. Kanskje skreve en bok om opplevelsene dine osv.

Lykke til
Sitat av Lilje Vis innlegg
Hei min venn. Det du opplever er helt normalt for personer som har fått utløst schizofreni, eller paranoid personlighetsforstyrrelsen for den saks skyld. Heølt normalt, men det er ikke meningene at psykoser og opplevesler skal få herje fritt slik som nå.

Har du fått noen av disse diagnosene tidligere?

Jeg forstår det slik at du er i rundt tyve årene, og at du har eksprimentert litt med hasj +++. Veldig ofte når det gjelder schizofreni så kan/vil den utløses i en viss alder og ofte i forbindelse med hasjbruk, uten at man kan helt forklare hvorfor. i realtiteten tror jeg nok at dette har lagt latent i deg hele tiden. Det er oftere at psykisk syke mennesker eksprimenterer med rus, og det derfor vil være litt vanskelig å kunne stadfeste hva som kom først," høna eller egget", hvis du skjønner.

Pr . nå virker det som om dine antipsykotiske medisiner ikke hjelper til der de skal gjøre det. Har du vært utsatt for stressbelastninger, og sorg så kan det også være en årsak til at psykosene eskalerer nå, uten at medisinene klarer å dempe dem. Det er helt tydlig sterke krefter i sving og du bør gå til en lege snarest. Det er en uholdbar situasjon for deg nå. Det er ikke meningen at du skal leve i full vigør med denne paralelle "verdenen" som du kjenner til. Det er en altfor stor menneskelig belastning og det er ikke meningen at du skal måtte forholde deg til disse "vesenene" hele tiden.

Det er helt feil å si at du er sprøyte gal for det er du ikke. Faktisk så synes jeg du virker mer normal enn de fleste og det er ikke alle som ville taklet å bli utsatt for slike syner og opplevesler som du gjør, så bra som du gjør.

Men jeg må si deg igjen at det er ikke meningen at disse to verdener skal ha et så åpent nærver med hverandre. Det er ikke meningen at du skal blir påvirket av "skapningers" atferd, enten de skriker på vennene dine eller kjefter på deg når de eller vennene dine er sure på deg. Du har en følsomhet i deg som gjør at hørselsenteret i hjernen din gir deg impulser fra seg selv i stedet foršat det er du og omgivelsene dine som stimulerer det og derfor får du slike "overnaturlige" opplevesler. Det er viktig at du selv går til legen slik at du får andre, bedre medisiner. Siden du har en følsomhet som gjør dette med deg er det viktig at du tar ansvar og går til legen. Du må være flink å ta vare på deg selv. Det finnes flere som deg i samme situasjon.

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Hei, du! virker som om du kan en del om dette...
Er nok ikke meningen at disse to verdenene skal kræsje sammen nei, men er nesten bra at det skjer siden da kan vi lære av hverandre, jeg kan feks observere værdenen på den andre siden og lære om dem..
Sitat av zevz Vis innlegg
Hei, du! virker som om du kan en del om dette...
Er nok ikke meningen at disse to verdenene skal kræsje sammen nei, men er nesten bra at det skjer siden da kan vi lære av hverandre, jeg kan feks observere værdenen på den andre siden og lære om dem..
Vis hele sitatet...
Du får beklage om jeg er noe direkte her, men jeg tror ikke det er så hensiktsmessig å traske for mye rundt grøten. Disse vesenene eksisterer ikke. Denne verdenen du beskriver eksisterer heller ikke. Det er innbilning og en del av en psykose, og du trenger behandling før det blir enda verre. Du må gå til en psykolog og fortelle han eller hun om absolutt alt slik at du får den hjelpen du trenger.
Sitat av Yoppl Vis innlegg
Dette blir litt offtopic siden jeg på ingen måte er lege eller kan hjelpe deg med hva som "skjer" med deg.
Men dette vil jeg si er veldig interessant! Kan du forklare noe mer om hva desse "vesene" har lært deg?
Kan fortelle litt mer om hva du har sett og opplevd?
Det hadde vore veldig intressant om du hadde dokumentert et møte med en shaman eller lignende. Kanskje skreve en bok om opplevelsene dine osv.

Lykke til
Vis hele sitatet...
interessant at du spør, har tenkt i hele dag at jeg skal fortelle noen om det, har hat et bohov for å få det ut, og det med å skrive bok om det har jeg faktisk tenkt på, hvis ting stemmer så hadde den boka fått hele værden til å våkne opp...

Jeg kan forklare litt om denne værdenen som jeg ufrivillig har blitt dratt inn i, men jeg kan ikke fortelle alt, noe må forbli hemmelig... men det er det også gode grunder til.


Kan starte med evner som disse vesnende har! kaller det bare vesner siden jeg ikke vet hva jeg skal kalle dem, de har prøvd å si det til meg, uten at jeg hører det...

Vesnene kan ta over kroppen til andre, jo sterkere dem er jo lettere er det å styre kroppen til andre, dette er en evne de har.
En annen evne er at de kan hoppe seg på et intergalaktisk nettverk med informasjon om ALT jeg er litt usikker på om de hopper til dette nettverket eller om de ser alt hele tiden.
Vesnene kan også forandre seg til ting, men dette er bare noe jeg tror. de kan også lage seg større eller mindre og de kan gå rundt inni kroppen våres. for dem så ser kroppen våres anderledes ut innenifra.


kan også si litt om hvor de kommer fra og litt sånt.
De komme fra oss, altså når du blir føtt så blir det også føtt en hjelper eller en sjel som er våres, en snill og en slem, noen ganger bruker vi den snille hjelperen og noen ganger den snille, men dette er bare noe jeg tror.

Det jeg vet, er at det er 2 verdner, DU holder til på en måte i begge den andre delen av deg er sjelen din eller hjelperen din, men du ser bare den ene verdenenen. mellom vesnene så snakkes det mye om hvem som kom først, var det oss eller dem som var her først? det har dem prøvd å finne ut av igjennom meg virker det som.

Hvordan oppfører disse vesnene seg, det vet jeg ikke så mye om enda, da jeg ikke har hat så mange vettuge samtaler med dem, men det virker som at de er som deg og meg, bare med krefter og de er ikke flaue, de har sex som meg og deg og det virker som at det er ofte, de er heller ikke flaue over å kysse andre det er så vanlig at jeg trodde det var sånn de hilste på hverandre før, det kan godt hende det er sånn de hilser på hverandre også.
virker også som at disse vesnene kan bli fort sur men også fort bli, de kan også drepe hverandre, men de dør ikke...

Vet dette her høres sykt ut, men må bare fortelle det, uansett hvor høyt dere kommer til å le :P

De har faktisk runka meg med kreftene dems, vet det høres sykt ut, men det er sant, deilig var det også...
Det var sjelen til en venn som runka meg faktisk, han satt inni magen min mens han styrte pikken min... hoppet faktisk ned i magen min og kunne se han bevegde hånda opp og ned... (burde kanskje ikke tatt med dette om jeg skal bli tatt seriøs, men men...)

En annen ting disse vesnende har sakt til meg som er ganske viktig å få med er at jeg har en sykdom, de har sakt at jeg har en sykdom som gjør at jeg kan gå ut av kroppen min og se og snakke med disse vesnende,.
Det jeg prøver å si er at når du dør så blir du frigjort fra kroppen din og kommer til denne verdenen jeg kan se.
Selv så er jeg veldig usikker på det om vi skal dø eller ikke, velger å tro at vi skal dø... selv om disse vesnene har vist meg noe annet.

En ting som jeg syns er veldig kult er at når jeg får besøk så hender det at stemmene sier ifra før personen kommer, feks hvis en kammerat er rett oppi veien som kommer sjelen hans til meg og sier ifra at nå kommer jeg!
Andre ting dem kan si til meg er feks, nå ringer det og noen sekunder etterpå så ringer det, det virker faktisk som at de veit ting om oss noen sekunder før det skjer.

TVn blir også flittig brukt av vesnene på lik linje som det blir brukt av oss mennesker, tvn sender ut beskjeder på en måte, har ikke kommer så langt i forskningen enda, men jeg tror de har egne tv program selv om det høres rart ut...

Kan nevne en siste ting som jeg er veldig usikker på og det er noe som heter systemet.

Systemet går ut på at begge sidene har fri vilje men dette er jeg ikke helt sikker på enda, tror ikke systemet fins pga sjelen din kan frigjøre seg fra kroppen din og hoppe til en annen kropp om den vil det, mulig systemet bare fins når begge partene snakker, altså når du snakker med en person så snakker også sjelen din med den personen sin sjel og det dem sier går igjen på begge sidene bare på en annen måte.

kunne skrivd mye mer men lar det ligge nå, hvis jeg skriver en bok om dette så får dere heller lese det der.

Dette var da litt av min "kunnskap" om jeg kan kalle det det, kommer til å å skrive mere etterhvert når jeg kan mere.

Sitat av Provo Vis innlegg
Du får beklage om jeg er noe direkte her, men jeg tror ikke det er så hensiktsmessig å traske for mye rundt grøten. Disse vesenene eksisterer ikke. Denne verdenen du beskriver eksisterer heller ikke. Det er innbilning og en del av en psykose, og du trenger behandling før det blir enda verre. Du må gå til en psykolog og fortelle han eller hun om absolutt alt slik at du får den hjelpen du trenger.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du mener, men ser ikke helt hvordan en psykolog kan hjelpe meg, untatt å gi meg piller da selvfølgelig.
Høres kanskje ikke helt sånn, men jeg er en åppegående gutt som du sikkert aldri hadde trodd sliter hvis du hadde sett meg og jeg oppfører meg som at jeg ikke ser og hører ting.
Og sist men ikke minst, jeg tror det er ekte og det klarer ikke en psykolog å ta fra meg om du skjønner...
Hadde du opplevd halvparten av det jeg har så hadde du nok trodd på det jeg sier, men, jeg greier å se det fra din side også, du som er normal, at alt egentlig bare er en psykose.
http://files.sharenator.com/Whats_Going_On_In_This_Thread_Huge_Collection_of_Randoms-s400x541-66557-580.jpg

Hva i all VERDEN og alt som er hellig her på jorden er det dere driver med her?
Shamaner?? Medium??? Paralelle univers????
Tro meg, det siste TS trenger her er å dykke dypere ned i sin egen sykdom. Forøvrig har jeg hørt om disse vesenene før, spesielt delen hvor de prøver å styre mennesker til å gjøre som de vil.
Jeg jobbet på psykiatrisk sykehus tidligere og var omgitt av shcizofrene pasienter fra 8-16 hver dag. Så akkurat det TS sier her er alt annet enn ukjent. Han følger "mønsteret" til punkt og prikke.

Det kan sikkert høres veldig spennende ut for dere andre å få høre fra et menneske som har kontakt med små demoner og tusseladder, og TS: det høres ut som om du har en viss glede av det også, men det du opplever har ikke rot i virkeligheten. Nå høres det heldigvis ut som du fortsatt er såpass oppegående at du er i stand til å se objektivt på situasjonen, men dersom du fortsetter å spekulere i hva som er virkelig og ikke, og begynner å "utforske" psykosen, så kommer du etterhvert til å bli utilgjengelig for resten av verden. Du er nødt til å fortelle psykologen din akkkurat hva du tenker, som andre har nevnt her; print ut innlegget ditt og ta det med til ham/henne.

Dette ER nemlig en psykose, det er sykdommen din som prøver å styre deg, og den viser seg i form av små snustroll.
Sitat av Lilje Vis innlegg

Veldig ofte når det gjelder schizofreni så kan/vil den utløses i en viss alder og ofte i forbindelse med hasjbruk
Vis hele sitatet...

Er du noen muligheter for å finne ut om man er anlagt for å bli psykotisk/schizofren?
Har røykt av og på i 3 år, aldri merket noen problemer med det. Men i det siste har jeg lest mer og mer om hva cannabis kan utløse. Noe som gjør meg litt bekymret/gir meg noia når jeg røyker.

Kan man utvikle psykose etc ved å tenke f.eks "Kan jeg bli psykotisk nå av å røyke dette?" etc under rusen? Fryktelig dårlig formulert, men håper noen skjønner hva jeg vil fram til.

Kan man være noenlunde trygg på at man ikke er anlagt for noe slikt om det ikke har oppstått problemer etter 3 års røyking? Kjedelig om det plutselig klikker for meg om eventuelt 2 år.

Høres sikkert bare ut som en usikker 16 åring men er godt opp i 20-årene. Spør fordi det ødelegger rusen litt når jeg sitter å frykter en liten kjemisk ubalanse i hjernen skal oppstå eller noe.

Det at jeg i det hele tatt lurer på dette betyr kanskje at jeg bør ta meg en pause?
Zevs, kan du ikke bare prøve å gå på antipsykotika en gang til en stund og se kordan det går? Ikke se på det neste jeg sier som å oppfordre deg til å gå videre i den tilstanden du er i nå. MEN det skader ikke å prøve en annen antipsykotika en god stund og se kordan din "evne" til å se disse "vesenene" reagerer på det. Du kan se på det som et slags eksperiment som fra ditt synspunkt validerer din evne eller vil vise at det er en psykose.. Du vil fra ditt ståsted vinne på det i en eller annen form uansett.. Men du må ta medisinene akuratt som psykiateren din foreskriver.
Sitat av vadefuglen Vis innlegg
Er du noen muligheter for å finne ut om man er anlagt for å bli psykotisk/schizofren?
Har røykt av og på i 3 år, aldri merket noen problemer med det. Men i det siste har jeg lest mer og mer om hva cannabis kan utløse. Noe som gjør meg litt bekymret/gir meg noia når jeg røyker.

Kan man utvikle psykose etc ved å tenke f.eks "Kan jeg bli psykotisk nå av å røyke dette?" etc under rusen? Fryktelig dårlig formulert, men håper noen skjønner hva jeg vil fram til.

Kan man være noenlunde trygg på at man ikke er anlagt for noe slikt om det ikke har oppstått problemer etter 3 års røyking? Kjedelig om det plutselig klikker for meg om eventuelt 2 år.

Høres sikkert bare ut som en usikker 16 åring men er godt opp i 20-årene. Spør fordi det ødelegger rusen litt når jeg sitter å frykter en liten kjemisk ubalanse i hjernen skal oppstå eller noe.

Det at jeg i det hele tatt lurer på dette betyr kanskje at jeg bør ta meg en pause?
Vis hele sitatet...

Første spørsmålet ditt, om det er noe du kan gjøre for å finne ut om du har anlegg for å utvikle shizofreni/psykoser. Vel...en ting du kan gjøre er å se litt på familie historien deres. Har dere schizofreni i familien? Har dere andre psykiske lidelser i familien. Svaret her kan gi en pekepinn på hvorvidt det er en viss risiko for at du er genetisk disponert for å kunne utvikle lidelser.
likevel er det ikke noen betingelse. Undersøkelser om forekopmst av f eks schizofreni viser at det ofte er unge menn som bor i byer som utvikler lidelsen. hasj er også en faktor som er tilknyttet uten at man er helt sikre på hvorfor og hvordan.

Har du selv noen diagnoser?

En ting jeg vil gjøre deg oppmerksom på er det faktum at du røker hasj. Da vil jeg spørre deg om følgene spørsmål. Håper du vil svare ærlig.

Hvor lenge har du røykt hasj?
Går du i skole eller jobb?
Hvilken utdannelse har du?
Hvordan har din skolegang vært for deg? Gode karakterer eller mye skulk og stryk?

Har du mange venner?
Er majoriteten av dine venner sysselsatt?
Hvorfor røyker du hasj? Posetive og negative sider ved det?

Jeg spør ikke for å gjøre opp din sosiale status.
Grunnen til at jeg spør er som sagt fordi at bare det faktum at du røyker hasj kan være signal om at det kan være en underliggende årsak til at du ruser deg som du gjør. Det er faktisk slik at normale friske sunne mennesker ikke begynner å ruse seg uten videre. De prøver gjerne ut og alt det der, men de blir ikke hengende fast i bruker mønstre.

Hos enkelte kan hasj utløse sinnslidelser og hasj kan utløse psykoser. Man tror likevel at i hovedandelen av de tilfellene der den gjør det er det snakk om tilfeller som allerede var arvelig genetisk disponert.

Andre ting hasj vil gjøre med deg over tid hvis du røyker jevnlig, er at den har en tendens til å binde deg fast i en livstil som ikke rommer så mye mer en kjøp og salg og bruk av hasj. Hasj har den egenskapen at den snevrer inn verden litt. man blir selvsentrert, selvfokusert, man reagerer annerledes på lyder bilder og stimuli generelt. Dette fremkaller også angst og paranoia. man blir usikker og asosial. Man trekker seg tilbake. Over tid blir det fakstisk slik at man røyker sin verden mindre og mindre hvis du skjønner. over et enda lengre perspektiv vil det faksisk forårsake at man ikke utvikler seg og ikke modnes mentalt slik man skal. Ofte vil du finne at gamle hasjrøykere er ekstremt umoden for alderen. Jeg snakker ut i fra erfaring, og jeg har selv hatt ett par år på baken med hasjrøyking.

En annen ting du kan tenke på er også at kroppen din ikke er laget for å bryte ned cannabioder. De lagrer seg i fettvevet og kroppen din klarer ikke å skille dem ut slik den skal. Når det gjelder andre rusmidler og alkohol for den saks skyld, så vil du finne at kroppen starter nedbryting av disse umiddelbart, og klarer slik å kvitte seg med substansene i løpet av et par timer. Ved regelmessig røyking foregår det en opphopning av thc i fettvevet. Det er ofte brukt som et argument mot legalisering av hasj. Det er også et godt argument for at hasj nødvendigvis ikke er så bra som mange synes.

Min erfaring er at hasj har en snikende negativ effekt på folk og at den binder mennesker langsomt fast i mønstre som er vanskelige å bryte ut av.

Jeg råder deg til å tenke over spørsmålene over, og gjerne svar på dem her hvis du vil. Bare det at du bruker et rusmiddel gir grunn til å vurdere om det er en underliggende årsak til det.

Kanskje du har begynt å utvikle sosial angst/ angst, depresjoner, osv. Det kan være hasjen, og det kan også være andre ting. Uansett så er det slik at hasjen ikke hjelper. Den forverrer det. hvis du har begynt å utvikle slik symptomer vil jeg anbefale deg å ta en lang pause og tenke over hvorfor du egentlig røyker.

Jeg beklager at jeg skriver en del negativt om hasj her. Jeg vet det er mange forkjempere og tilhengere av hasj som ikke vil vedkjenne seg noe negativt om stoffet.

Håper dette var til hjelp.

Sitat av Psytrip Vis innlegg
Zevs, kan du ikke bare prøve å gå på antipsykotika en gang til en stund og se kordan det går? Ikke se på det neste jeg sier som å oppfordre deg til å gå videre i den tilstanden du er i nå. MEN det skader ikke å prøve en annen antipsykotika en god stund og se kordan din "evne" til å se disse "vesenene" reagerer på det. Du kan se på det som et slags eksperiment som fra ditt synspunkt validerer din evne eller vil vise at det er en psykose.. Du vil fra ditt ståsted vinne på det i en eller annen form uansett.. Men du må ta medisinene akuratt som psykiateren din foreskriver.
Vis hele sitatet...
Veldig veldig godt forslag.

Akkurat nå så har ikke du Zevs kontroll over din tilstand. Til tross for gode medisiner så vil du alltid ha en annen kjennskap til en verden og det er bra at du er fortrolig med det. Likevel er det ett Men her. Det er du som skal ha kontroll over eventuell kontakt med din andre virkelighet. Det er slik at du alltid skal kunne skille disse to verdener. Akkurat nå har du ikke god kontroll og hvis dette forstetter vil skillet mellom den virkelige verden og den skjulte verden bli visket vekk. Da kan du bli veldig syk.

Hvis du går til legen nå vil du få noen gode medisiner som tilbakefører kontrollen i dine hender. Den andre verden vil ikke forsvinne totalt fra ditt liv. Du kommer alltid til å ha en annen virkelighet enn oss andre. Og det er både vakkert og fantastisk og slitsomt og krevende og alt på samme tid.

Du må derfor være streng med deg selv når det gjelder og utøve kontroll over tilstanden din.

Du kunne også hatt nytte av å ha kontakt med andre som har det som deg.

Håper du tar til fornuft og drar til legen Zevs. Jeg skjønner at det er noe du vegrer deg for, men kanskje du vil bli posetivt overasket.

Klem Lilje
Sitat av Myor2Mac Vis innlegg
Skikkelsene har vel ikke akkurat spådd hvem som vant Tippeligaen heller? hm?
Vis hele sitatet...
Det er da vell ikke så vansklig å forutse?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av madsen339 Vis innlegg
Skjønner det er vanskelig ja.. Men vil fraråde deg på det ALLER sterkeste å tro at det er noe moro å ha det slikt som trådstarter har det. Hva med å få deg en kul hobby ? Selv fant jeg en for ikke så lenge siden og det var RC helikoptere.. men er ikke akkuratt en billig hobby da
Vis hele sitatet...
Det går bra så lenge at man ikke blir alt for avhengig av spillet så man mister lysten på å mestre ting i det virkelige liv! Men utenom det så er det en bra måte å få seg venner for de som sliter å møte andre i sitt nabolag/område.
Sitat av Lilje Vis innlegg

Hvor lenge har du røykt hasj?
Går du i skole eller jobb?
Hvilken utdannelse har du?
Hvordan har din skolegang vært for deg? Gode karakterer eller mye skulk og stryk?

Har du mange venner?
Er majoriteten av dine venner sysselsatt?
Hvorfor røyker du hasj? Posetive og negative sider ved det?
Vis hele sitatet...
Jeg har røyket hasj i ca 4 år.
Er ferdig på skolen og jobber, men det går ikke så bra på jobben, noen ganger så har jeg viljen andre ganger ikke, pluss at jeg tror jeg er litt deprimert og det går også utover jobben, lå i 3 dager på sofaen uten å gjøre noen ting...
skolegangen har vært både opp og ned, men med en del fravær.
Har nok venner og de fleste er i arbeid.
Grunden til at jeg røyker hasj er for det jeg følte at det hjalp meg, kom meg litt bort fra ting og kunne ha det bra, har bestemt meg for å slutte nå siden det ikke gikk så bra alikevell...


Har begynt på zyprexa igjen, men jeg hører og ser ting fremdeles... føler egentlig at livet mitt er ødelakt pga stemmene og alt som skjer rundt meg, er redd for at jeg aldri vil greie å gå tilbake til der jeg var før, sammtidig er føler jeg at jula er ødelakt, men skal prøve å gjøre det beste ut av det pga meg selv og familien og på nyttårsaften så skal jeg være med venner og drikke og kanskje en tur på byen, noe jeg gledet meg til, men nå gruer jeg meg, det er utrolig kjipt...
Det gleder meg å høre at du har søkt hjelp og begynt på medisiner igjen, zevs! Synd du ikke har det så bra akkurat nå i jula, men jeg føler meg veldig trygg på at du kommer til å se til å se tilbake på dette som et veldig klokt valg i fremtiden.
jeg syntes du tar det hele med en veldig ro,hvertfall i motsettning til hva jeg selv ville gjort!
Om jeg opplevde disse tingene hadde jeg flyttet inn på legekontoret til de hadde fått "fikset"meg tror jeg,eller lagt meg selv inn ett sted!

Høres jo helt forferdelig sinnsykt skremmende ut syntes nå jeg!

all kredit til at du "bare"føler deg litt deprimert iblandt og litt lei deg og har sånne "vanlige"psykiske reaksjoner som oss med mindre psykiske problemer som angst og depresjoner har!

Du takler det meget bra da må jeg hvertfall si!
Jeg vil ikke anbefale å gå til psykolog.
Ettersom du tydligvis ikke følger "normalen" av mennesker, vil du bli proppet full av piller til man ikke kan skille deg fra andre lenger. Ettersom det er dette som er formålet med piller og medikamenter.

Det er vanligere enn man tror å ha stemmer i hodet, og andre litt rare "lidelser".
Dine er kanskje en del mer enn vanlig, og som nevnt ovenfor bør du passe deg litt for vesnene og ikke gjøre som de sier. Holde et skille mellom deres ord og din egen fornuft. Blander disse seg bør du oppsøke hjelp, ettersom det da kan bli farlig hvis vesnenes hensikt ikke er hedelig.

Jeg har forresten selv en stemme i hodet. En dyp, kraftig manns-stemme som i blandt gjenntar den siste setningen i tankepsinnet mitt. Slike småstemmer er veldig vanlig, så det er ingen grunn til å føle seg totalt distansert fra resten av befolkningen.
I hvertfall syns jeg du skal utforske den magiske verdenen. Jeg tror ikke du er gal, jeg tror du er privilligert, at det er noe spesielt med deg som har gjort at du har fått innsikt i noe vi andre aldri vil få se.
Hvis du bestemmer deg for å undersøke den magiske verdenen videre, vil du da avlegge en rapport her på forumet?
Jeg er spent!
Sitat av revejakta Vis innlegg
Jeg vil ikke anbefale å gå til psykolog.
Ettersom du tydligvis ikke følger "normalen" av mennesker, vil du bli proppet full av piller til man ikke kan skille deg fra andre lenger. Ettersom det er dette som er formålet med piller og medikamenter.

Det er vanligere enn man tror å ha stemmer i hodet, og andre litt rare "lidelser".
Dine er kanskje en del mer enn vanlig, og som nevnt ovenfor bør du passe deg litt for vesnene og ikke gjøre som de sier. Holde et skille mellom deres ord og din egen fornuft. Blander disse seg bør du oppsøke hjelp, ettersom det da kan bli farlig hvis vesnenes hensikt ikke er hedelig.

Jeg har forresten selv en stemme i hodet. En dyp, kraftig manns-stemme som i blandt gjenntar den siste setningen i tankepsinnet mitt. Slike småstemmer er veldig vanlig, så det er ingen grunn til å føle seg totalt distansert fra resten av befolkningen.
I hvertfall syns jeg du skal utforske den magiske verdenen. Jeg tror ikke du er gal, jeg tror du er privilligert, at det er noe spesielt med deg som har gjort at du har fått innsikt i noe vi andre aldri vil få se.
Hvis du bestemmer deg for å undersøke den magiske verdenen videre, vil du da avlegge en rapport her på forumet?
Jeg er spent!
Vis hele sitatet...
Jeg tror ærlig talt du bør klappe igjen den ufaglærte smella di før du begynner å anbefale mennesker å slutte på antipsykotiske medisiner. Dette har du ingen som helst peiling på, og slike råd kan være direkte livsfarlige både for den det gjelder og for deres nærmeste.
Sitat av revejakta Vis innlegg
Jeg vil ikke anbefale å gå til psykolog.
Ettersom du tydligvis ikke følger "normalen" av mennesker, vil du bli proppet full av piller til man ikke kan skille deg fra andre lenger. Ettersom det er dette som er formålet med piller og medikamenter.

Det er vanligere enn man tror å ha stemmer i hodet, og andre litt rare "lidelser".


Jeg har forresten selv en stemme i hodet. En dyp, kraftig manns-stemme som i blandt gjenntar den siste setningen i tankepsinnet mitt. Slike småstemmer er veldig vanlig, så det er ingen grunn til å føle seg totalt distansert fra resten av befolkningen.
I hvertfall syns jeg du skal utforske den magiske verdenen. Jeg tror ikke du er gal, jeg tror du er privilligert, at det er noe spesielt med deg som har gjort at du har fått innsikt i noe vi andre aldri vil få se.
Hvis du bestemmer deg for å undersøke den magiske verdenen videre, vil du da avlegge en rapport her på forumet?
Jeg er spent!
Vis hele sitatet...
Sjelden jeg leser mer destruktive poster. Som Provo sier; ha innsikt til å holde kjeft når man er inne på fagområder der man åpenbart ikke har kompetanse. Du advarer mot profesjonell hjelp, og for å krone verket innen null legitimitet, sier du at stemmer i hodet kan være positivt og vanlig?

Hvis du bestemmer deg for å undersøke en verden av oppegående tenkning videre, vil du da avlegge en rapport her på forumet?
Jeg er spent!
Sist endret av Lootfisk; 23. desember 2010 kl. 16:13.
Folk snakker om diagnoser i hytt og pine her, syns det er feil.

Tror virkelig du skal dele dette med legen din, skriv ut det du har skrevet her. Det er veldig godt beskrevet og jeg tror det kan ha stor verdi for legen. Jeg har litt kompetanse fra studier og praksis på området og kan relatere deg til en pasienterfaring jeg har, hvor pasienten hadde et slikt indre liv. Diagnoser kan variere sammen med utløsende årsak, så du trenger nok litt utredning. Pasienten fikk god hjelp og fikk løst opp dette på en god måte.
Håper du får løst opp i dette og god bedring!

Kan jeg også si jeg har full forståelse for at du tror dette er ekte, og det er du ikke alene om, eller dum for at du tror. Og jeg er helt enig med at du ikke brude dykke dypere ned i denne verden, som nevnt tidligere av andre her.

[quote=Lootfisk;1939521]Sjelden jeg leser mer destruktive poster.

- enig Lootfisk..
Sitat av zevz Vis innlegg
interessant at du spør, har tenkt i hele dag at jeg skal fortelle noen om det, har hat et bohov for å få det ut, og det med å skrive bok om det har jeg faktisk tenkt på, hvis ting stemmer så hadde den boka fått hele værden til å våkne opp...

Jeg kan forklare litt om denne værdenen som jeg ufrivillig har blitt dratt inn i, men jeg kan ikke fortelle alt, noe må forbli hemmelig... men det er det også gode grunder til.


Kan starte med evner som disse vesnende har! kaller det bare vesner siden jeg ikke vet hva jeg skal kalle dem, de har prøvd å si det til meg, uten at jeg hører det...

Vesnene kan ta over kroppen til andre, jo sterkere dem er jo lettere er det å styre kroppen til andre, dette er en evne de har.
En annen evne er at de kan hoppe seg på et intergalaktisk nettverk med informasjon om ALT jeg er litt usikker på om de hopper til dette nettverket eller om de ser alt hele tiden.
Vesnene kan også forandre seg til ting, men dette er bare noe jeg tror. de kan også lage seg større eller mindre og de kan gå rundt inni kroppen våres. for dem så ser kroppen våres anderledes ut innenifra.


kan også si litt om hvor de kommer fra og litt sånt.
De komme fra oss, altså når du blir føtt så blir det også føtt en hjelper eller en sjel som er våres, en snill og en slem, noen ganger bruker vi den snille hjelperen og noen ganger den snille, men dette er bare noe jeg tror.

Det jeg vet, er at det er 2 verdner, DU holder til på en måte i begge den andre delen av deg er sjelen din eller hjelperen din, men du ser bare den ene verdenenen. mellom vesnene så snakkes det mye om hvem som kom først, var det oss eller dem som var her først? det har dem prøvd å finne ut av igjennom meg virker det som.

Hvordan oppfører disse vesnene seg, det vet jeg ikke så mye om enda, da jeg ikke har hat så mange vettuge samtaler med dem, men det virker som at de er som deg og meg, bare med krefter og de er ikke flaue, de har sex som meg og deg og det virker som at det er ofte, de er heller ikke flaue over å kysse andre det er så vanlig at jeg trodde det var sånn de hilste på hverandre før, det kan godt hende det er sånn de hilser på hverandre også.
virker også som at disse vesnene kan bli fort sur men også fort bli, de kan også drepe hverandre, men de dør ikke...

Vet dette her høres sykt ut, men må bare fortelle det, uansett hvor høyt dere kommer til å le :P

De har faktisk runka meg med kreftene dems, vet det høres sykt ut, men det er sant, deilig var det også...
Det var sjelen til en venn som runka meg faktisk, han satt inni magen min mens han styrte pikken min... hoppet faktisk ned i magen min og kunne se han bevegde hånda opp og ned... (burde kanskje ikke tatt med dette om jeg skal bli tatt seriøs, men men...)

En annen ting disse vesnende har sakt til meg som er ganske viktig å få med er at jeg har en sykdom, de har sakt at jeg har en sykdom som gjør at jeg kan gå ut av kroppen min og se og snakke med disse vesnende,.
Det jeg prøver å si er at når du dør så blir du frigjort fra kroppen din og kommer til denne verdenen jeg kan se.
Selv så er jeg veldig usikker på det om vi skal dø eller ikke, velger å tro at vi skal dø... selv om disse vesnene har vist meg noe annet.

En ting som jeg syns er veldig kult er at når jeg får besøk så hender det at stemmene sier ifra før personen kommer, feks hvis en kammerat er rett oppi veien som kommer sjelen hans til meg og sier ifra at nå kommer jeg!
Andre ting dem kan si til meg er feks, nå ringer det og noen sekunder etterpå så ringer det, det virker faktisk som at de veit ting om oss noen sekunder før det skjer.

TVn blir også flittig brukt av vesnene på lik linje som det blir brukt av oss mennesker, tvn sender ut beskjeder på en måte, har ikke kommer så langt i forskningen enda, men jeg tror de har egne tv program selv om det høres rart ut...

Kan nevne en siste ting som jeg er veldig usikker på og det er noe som heter systemet.

Systemet går ut på at begge sidene har fri vilje men dette er jeg ikke helt sikker på enda, tror ikke systemet fins pga sjelen din kan frigjøre seg fra kroppen din og hoppe til en annen kropp om den vil det, mulig systemet bare fins når begge partene snakker, altså når du snakker med en person så snakker også sjelen din med den personen sin sjel og det dem sier går igjen på begge sidene bare på en annen måte.

kunne skrivd mye mer men lar det ligge nå, hvis jeg skriver en bok om dette så får dere heller lese det der.

Dette var da litt av min "kunnskap" om jeg kan kalle det det, kommer til å å skrive mere etterhvert når jeg kan mere.



Jeg skjønner hva du mener, men ser ikke helt hvordan en psykolog kan hjelpe meg, untatt å gi meg piller da selvfølgelig.
Høres kanskje ikke helt sånn, men jeg er en åppegående gutt som du sikkert aldri hadde trodd sliter hvis du hadde sett meg og jeg oppfører meg som at jeg ikke ser og hører ting.
Og sist men ikke minst, jeg tror det er ekte og det klarer ikke en psykolog å ta fra meg om du skjønner...
Hadde du opplevd halvparten av det jeg har så hadde du nok trodd på det jeg sier, men, jeg greier å se det fra din side også, du som er normal, at alt egentlig bare er en psykose.
Vis hele sitatet...
Jeg måtte nesten le litt da jeg leste historiene dine her.
Du høres ut som en person som takler dette veldig bra. For all del, ikke ta drastiske råd fra andre, som ikke er utlært innen psykiatrien.

Jeg må si at historiene dine er veldig interessante, og meget god lesning.
Har du flere historier som du også vil dele? Jeg ble ganske "oppslukt" når jeg har lest innleggene dine i denne tråden, og det er ikke ofte at jeg blir av noen.

Men studerte også litt på at det hender deg at stemmene sier at en kamerat e.l. kommer, at du får et forvarsel på det. Har du noen gang satt deg ned med et papir og en blyant for å notere disse "forvarselene" før det skjer?
Det er nok bare puberteten. Det går over snart, skal du se
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Du må hatt en bra fucka pubertet, Elpa.

Hvordan har du det nå, Awareness?
Hører fremdeles stemmer og ser syner, men dem plager meg ikke så veldig egentlig, har lært meg å leve med det!
Har som regel vennlige stemmer som er hyggelig mot meg.
2 ting er helt klart her.

1: Du må prate med psykolgen din, du MÅ ta vare på hode ditt. Vist du ikke får til å snakke med han om det så enten skriv det ned og gi det til han eller si til han at det er noe du ikke tør snakke med han om. Men vær så snill å ta grep for og få orden på hode. Det går greit nå ja, men slikt har gjerne en tendens til og forverre seg. Det er lettere å kutte en busk enn et helt tre for å si det sånn.. vist du forstår metaforn.

2: Det er mange brukere på dette forumet, har lest litt av tråden. Er en del brukere her som har god peiling, men blir faktisk skremt av hvor mange idioter det er her også. Hobby psykologer å under-teppe-feiere som mener det er pga. hasj, eller at du er klarsynt. Lurer på om de egentlig tenker over hvordan konsekvenser det potensialt kan ha for deg.

Det at du valgte å poste om dette her er bra, da har du tatt et skritt for å få ordnet opp. Vær så snill å ta vare på hode ditt, du har bare et..

lykke til!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Awareness Vis innlegg
jeg tror ikke at jeg hører det, jeg veit... er såpass oppegående at jeg merker forskjellen, tror jeg da...
Vis hele sitatet...
mennesker som sliter med forskjellige mental sykdommer tror oftest at de er oppegående og generelt veldig friske. Du trenger en Psykolog til å ta en avgjørelse på hva du eventuelt sliter med, og det fort. Rusmidler har forskjellig effekt på folk, noen takler det godt mens andre bare trenger ett trekk før psykotiske trekk utvikles. Slutt med alt av rusmidler (mye å be om selvfølgelig) en stund og gå til en psykolog, så skal du se at det begynner å hjelpe
Okei, det du lider av ligner veldig på det min mor lider av.
Hun ser ting, hører stemmer, altså veldig lik din situasjon.

Det startet veldig lett, med setninger som ikke helt ga mening.
Så fra setninger til synsbedrag, fra synsbedrag til psykose og til slutt tvangsinnleggelse.

Nå skal det sies at min mor har en veldig sterk form for Schizofreni,
men grunnen til at hun ble så syk som hun ble var rett å slett det at hun ikke ville ha hjelp.
Hun gikk hele tiden rundt å tenkte at hun ikke var gal, at det ikke var noe galt med henne.

Dette holdt på i flere år, noe som førte til at jeg ikke ville besøke henne fordi hun var ustabil.

Jeg møtte henne for første gang for et par uker siden etter 8 år uten å ha sett henne.
Hun hadde blitt veldig mye bedre, man kunne ha sammenhengende samtaler og hun fortalte ikke om engler som satt i sofaen og lignende.

Så kommer poenget :P
Det HUN sa hjalp henne på veien var noe som skjedde for 1,5 år siden.
Da hadde hun for første gang etter mange år tatt imot den hjelpen sykehuset kunne bidra med.
Hun går nå på medisiner som gjør henne stabil, jobber noen dager i uken og har det veldig greit etter forholdene.
Ikke lenger knivstikking av sykehusansatte og ja, you name it.
KUN fordi hun godtok sine problemer og fikk hjelp.

Det er litt ekstremt å dele dette med folk på freak, men det er viktig i denne saken.
Hjelpen du får fra profesjonelle er uvurderlig,
DE vet hva som er best for deg.

Kom deg til psykolog, fortell dem hva som skjer og at du gjerne tar imot hjelp.
Si ALT, for det er mange forskjellige grener innenfor sykdommen Schizofreni slik som jeg har forstått det. Den ene sterkere enn den andre.

Kanskje har du fått feil medisiner fordi du ikke har fortalt hva som egentlig foregår oppe i hodet ditt.
Sist endret av Edited; 20. desember 2011 kl. 10:04.
Du sier du får antipsykotisk medisin. utfra det jeg leser i tråden så antar jeg at du får zyprexa. Har du noengang målt serumkonsentrasjonen i blodet ditt? Terapeutisk dose kan variere fra person til person. Om det er schizofreni du har, så er det svært viktig at du starter behandling så tidlig som mulig. Det øker prognosene betraktelig mht å leve et godt liv med denne kroniske sykdommen. Oppsøk er psykiater du har god kjemi med, tilpass medisindosene og fortell det du tenker.

Sitat av Awareness Vis innlegg
er så nyskjerrig av meg at jeg faktisk har vurdert å leve meg inn i denne verdenen, har tenkt tanken om å slutte med medisinene også, for å høre/se dem bedre.

Er rart, men noen ganger er det irritrende at jeg ikke hører dem gått nok, og noen ganger så virker det ut som at disse vesnene også syns det er irriterenes at jeg ikke hører dem bedre.

virker faktisk ut som at disse vesnene har prøvd å lære meg noe dem kaller å hoppe, da kobler man seg på et globalt nettverk med ubegrenset informasjon (tror jeg)
Virker også ut som at de har prøvd å lære meg hvordan jeg kan styre disse vesnene, altså ta over "kroppen" dems, greier det bare når noen styrer meg...
Vis hele sitatet...
Jeg vil fraråde deg dette på det aller sterkeste! Dette kan ende med blomstrende psykose, akuttinnleggelse og skjerming. Stemmehørong i seg selv er ikke farlig, mange lever godt med å høre stemmer. Noen forteller at stemmene backer dem opp i hverdagen. Men er stemmene bydende/ kommanderende eller nedvurderende er de et problem som bør behandles. Håper du finner veien videre
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Oppdatering hvis du kan, TS?
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Oppdatering hvis du kan, TS?
Vis hele sitatet...
"Siste aktivitet: 24. desember 2011 22:17" tror ikke det blir noen oppdatering
Fikk helt frysninger av å lese denne tråden.

Får håpe han ikke er et prima eksempel på hva som skjer om man ikke tar vare på seg selv når man etter eget utsagn sliter med store problemer.