Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2777
La oss si at en person bestiller dette fra utlandet. Er dette ulovlig? Finner det ikke på narkotikalisten, men vi har jo denne derivatloven...

Hvilke konsekvenser vil det ha om det for eksempel blir stoppet 1g av dette i tollen? Personen har ingen ting registrert på seg fra før, og vil helst unngå å få noe på noe form for rulleblad som kan skape trøbbel senere..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
I følge riksadvokaten så kan ikke derivatloven brukes på samme måte som før. I og med at 4-Aco-DMT spesifikt ikke er oppført i narkotikalisten vil det ikke bli klassifisert som narkotika.

Men tollen vil nok fremdeles klassifisere det som et reseptpliktig legemiddel (se definisjonen av legemiddel ), og holde pakken tilbake inntil du kan henvise til en resept.
I de fleste tilfeller vil en slik pakke bare sendes tilbake om man ikke kan vise frem en resept, dog det har vært individuelle saker der personen har fått besøk av politiet pga ytterligere mistanker.

Konsekvensene utover det diskuterer vi ikke her Jf.r Punkt 11 i Rusmiddelseksjonens regler.
Sist endret av Dodecha; 7. november 2010 kl. 09:33.
Takk for svar!

Etter å ha lest litt mer er jeg fortsatt litt usikker... I loven står det:

Som narkotika regnes etter forskriftenes § 2:
Salter og derivater av disse og mulige isomere, estere og etere av stoffene eller deres salter.

Er ikke 4-Aco-DMT en ester av psilocin? Hvor stor er sjansen for at en liten pose med pulver går knirkefritt gjennom tollen egentlig?
Hvor stor er sjansen for at en liten pose med pulver går knirkefritt gjennom tollen egentlig?
Vis hele sitatet...
På generelt grunnlag, ut fra mine erfaringer med tilsvarende netthandel, vil jeg anslå at sjansen er et sted mellom 75 og 80%. Med andre ord, rimelig god. Du risikerer å tape sendingen, og vil neppe få den refundert selv om den returneres til avsender. Risikoen for straffeforfølgelse er imidlertid minimal.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvor viktig er det å være 'diskret', når en bestille fra rc-vendorer? Jeg betaler ved hjelp av WesternUnion, men jeg er usikker på hvor forsiktig jeg skal gjøre det.

Skal jeg opprette westernunion konto i falskt navn, med en sekundær e-post adresse og alt det der, kjøpe SpendOn kort og overføre pengene på slik måte, for så å finne et bibliotek eller noe sånt og bestille derfra? Det kommer jo til å være adressert til mitt faktiske navn og min adresse, men siden det ikke er noen historikk på at jeg har bestilt det så er det vel enklere å nekte på det? Påstå at noen andre bestilte i mitt navn osv.

Eller skal jeg bare opprette en konto med korrekt info., legge inn penger via bankkortet og gjøre det på den 'rette' måten?

Kort sagt er spørsmålet mitt hvor diskret jeg burde være? Det handler forresten om 4-aco-dmt, som etter min forståelse ikke kan betegnes som narkotika.
Hva med å sende penger i posten, hvis De er så usikker? =)
Vil helst at ting skal skje litt kjapt. Fikk snakket med en som har gjort det før, fra samme vendor. Han brukte korrekt info, overførte penger direkte fra bankkort til W.U., fikk det i posten 6 dager senere.

I verste fall får jeg påstå at noen utnyttet bankkortet mitt og bestilte uten at jeg var klar over det.

Edit:

Hadde satt stor pris på om noen kunne bekreftet at det er mulig å overføre penger fra SpendOn kort til westernunion? Veldig greit å ikke ha slikt på kvittering på nettbank.
Sist endret av thecakeisalie; 20. november 2010 kl. 23:35.
Hvorfor ikke bare betale med spendonkortet? Du skaper ett ekstra unødvendig ledd hvis det ikke er jeg som er helt bak mål nå?
Vendoren har forskjellige betalingsmetoder, men for øyeblikket må de som bestiller nytte westernunion av en eller annen grunn.