Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4131
Jeg har sneket på en ganske risky togtur(litt over 1 time, ca. 10 stopp hvorav et par av dem er gjennom Oslo) i til sammen 10-15+ ganger nå. Jeg pleier å låse meg inne på toalettet gjennom hele turen(ignorerer folk som banker på), og har overraskende nok bare blitt tatt én gang. Den ene gangen jeg ble tatt var det fordi folk klagde på hvor lenge toalettet hadde vært opptatt.

Alle gangene jeg har sneket har det vært i rushtider, da jeg har antatt at det er større sjanse for å lykkes når jeg forsvinner i mengden i det jeg går av/på toget. Nå vurderer jeg å snike på et tog som går grytidlig på en Lørdag, og vil anta at det da er langt færre andre passasjerer enn det jeg er vant til(fra der jeg går på er det sikkert nesten tomt) - og det jeg altså trenger litt innspill på, er om dere tror dette vil øke eller minske sjansene mine for å bli tatt?? Det er jo mindre sjanse for at noen klager på toalettet, men tror dere at konduktøren kommer til å skjønne hva jeg holder på med om han/hun ser meg gå på et tomt tog uten å finne meg noe sted?
Mitt tips er å sette seg der du ser noen har sittet fra før som gikk av på den stasjonen du går på. Det pleier å funke hvis kontrolløren er litt trøt. Han tror du er samme personen og tror at han allerede har kontrollert deg!
Har sneket altfor mye på tog, både i betjente og ubetjente vogner. Hvis toget ditt ikke har ubetjente vogner, så bør du gjøre som påla sier. Når du har satt deg ned og konduktør kommer, så må du bare se rett frem i ingenting når han spør etter nye reisende(altså IKKE se på han).

Det å sitte hele turen på doen høres ut som om du har hatt jævlig flaks med hittil. Når jeg først bestemmer meg for å bruke de dassene på toget, så vil jeg antageligvis si ifra til en konduktør om døra er låst i 20 minutter.
Har sneket på togturer til og fra oslo i årevis.
Ikke værre en å sette seg i de vognene de aldri sjekker billett, har ikke blitt sjekket 1 gang på 10 år.
Sitte rolig å glane ut vinduet eller på mobilen mens du hører på musikk, konduktørene går rett forbi gang på gang.
forgjeves
Trådstarter
28 5
Utifra personlig erfaring i forhold til suksess-rate er det bare toalett-metoden som føles tryggest. Jeg har satt meg og latet som jeg sover to ganger, den andre ble jeg tatt. Og han ga seg virkelig ikke ved å prøve å vekke meg heller.

Men om det i tillegg ikke er så risikabelt som jeg har trodd, hadde det jo attpåtil vært litt digg å sitte i et ordentlig sete vs en dass i en halvannen time hver gang jeg tar turen. Hvor tror dere det er minst fare for å bli tatt om jeg bare sitter der og later som jeg sover? "Stille"-vognen?
Sitat av naprasno Vis innlegg
Utifra personlig erfaring i forhold til suksess-rate er det bare toalett-metoden som føles tryggest. Jeg har satt meg og latet som jeg sover to ganger, den andre ble jeg tatt. Og han ga seg virkelig ikke ved å prøve å vekke meg heller.

Men om det i tillegg ikke er så risikabelt som jeg har trodd, hadde det jo attpåtil vært litt digg å sitte i et ordentlig sete vs en dass i en halvannen time hver gang jeg tar turen. Hvor tror dere det er minst fare for å bli tatt om jeg bare sitter der og later som jeg sover? "Stille"-vognen?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å si, kommer veldig an på konduktøren. Stille vognen er vel noe som man legger fortere merke til siden det ikke sitter så mange der utenom rush-tidene. Det er jo bare å prøve og lurt å ha med nok penger til en billett i tilfelle en rottefelle