Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4166
Hei!

Jeg får ikke lyd fra mikrofonen min. Alt utstyret har vært pent pakket ned i 2 år. Det virket da det sist var i bruk og ingenting er til min kjennskap endret siden da.

Det nærmeste jeg kommer er ved å fysisk trykke på "digital in" på lydkortet. Da blir all lyd "kopiert" fra pcen, og samtalepartnere på skype hører f.eks at Brann går på nok en smell i bakgrunnen.

Jeg har reinstallert drivere. Jeg har byttet kabel. Jeg har prøvd flere USB-innganger. Jeg har rebootet. Er utstyret i ustand eller er det noe jeg overser? Sound output virker forresten strålende.

Tusen takk for all hjelp.






Her er baksiden
Sist endret av Kakemann; 11. april 2017 kl. 15:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det ser ut som en kondensator mikrofon. Prøv å gi den phantom power (via switch på baksiden).
Trådstarter
Takk for råd, men dessverre er det fortsatt helt dødt. Forsøkte med phantom power og byttet mellom begge ledningene til ingen nytte.
Er det batteri i mic'en? Prøv da å bytt det.
Trådstarter
Intet batteri å spore heller.
Du har prøvd med ett annet xlr kabel? Isåfall gjenstår å sjekke mikrofonen på ett andet lydkort/mixer (med phantom power).
Det er mulig at enten mikrofon eller lydkort behøver reperasjon (eller innkjøp av nytt).