Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4564
Hei!

Denne historien utarter seg i Vestfolds skoger. Den handler om vennene mine "Viktor", "Sander" og meg(Kalle).

Jeg og Sander har litt erfaring med cannabis fra før, mest vapet og røkt grønt, men også litt brunt, kanskje mest meg som har erfaring med det. Jeg regner med jeg har brukt cannabis rundt 40 ganger, og Sander kanskje mer eller mindre rundt der selv. Spacecakes var uansett nytt for oss alle.

Vi leste litt her på forumet og kom kjapt frem til at noen pingledose, det kommer vi ikke til å kjenne noe av, og at det virka som det var normalt med 0,5-0,6g i en serving.

Så da var planen enkel: Vi kjøper 3 gram, vi er 3 personer, så da har vi 1 gram hver som vi kan dosere fritt og enkelt. Vi kokte derfor 3 gram hasj i 200g smør og bakte dette inn i en Torobrownie.

Vi forsøkte å blande ut hasjen under kokepunktet, og tror vi holdt smøret med en temp på ca 70-90grader celsius til smøret var brunt og hasjen var oppløst. Usikker på hvor lang tid det tok, men sikkert 30-40min..? Deretter fulgte vi normal bakeprosedyre, som anvist på pakka.

Da den var ferdig delte vi kaka på 3, slik at vi hadde 1 del hver med ett gram hasj. Vi ville starte forsiktig, og tenkte 0,3gram er greit. Da får vi "feelen", tenkte vi, men fortsatt en del under 0,5-0,6 som vi trodde skulle være en "passe" dose for folk med normal toleranse.

La meg bare si, at dette var en stor feil. Etter ca 1 time begynte jeg å kjente øynene mine bli trangere, og gikk for å sjekke status i stua hvor Viktor og Sander hadde slått seg til ro. Vi satte på "cosmos" og satte oss for å nyte showet.

Etter å ha sittet og glodd en stund, føler jeg meg helt baked, og Viktor bryter plutselig ut med slækk stemme: "Jeg føler faktisk ingenting!" før han drukner i en intens latterkrampe som føltes ut som varte i 15 minutter, selv om jeg realistisk sett tror den varte i maks 3. Det var ikke veldig vanskelig å forstå at Viktor ikke snakket helt sant, helt til han følger opp med "jeg begynte å le fordi jeg skjønte at det jeg akkurat hadde sagt ikke var riktig what so ever". Hehe.

Hva som skjedde mellom dette og det neste jeg skal fortelle, er jeg litt usikker på, men det neste jeg husker er at Viktor spyr en enorm mengde middag på en svært intens måte. Deretter bailer jeg og Sander til kjøkkenet for luktasyl og begynner å lure på hva i svarte vi skal gjøre nå.

Her får dere Viktor sitt syn på situasjonen i jeg-form:

Når Kalle og Sander var helt baked, og jeg ikke merket noe så tenkte jeg at jeg skulle si det til dem. I det jeg sa det begynte jeg å le ukontrollerbart fordi jeg akkurat innså at jeg var "der" allerede. Så lo jeg enda mer fordi jeg visste at de visste at jeg var baked, men de trodde at jeg ikke visste at jeg var det. Det hadde jeg akkurat innsett selv. Som Kalle nevnte satt vi på "cosmos", og det var da jeg begynte å føle de negative konsekvensene av denne "lille" dosen vi hadde tatt.

Jeg prøvde å forklare til Kalle og Sander at jeg merket effekten, men følte at alt jeg sa ikke ga noen mening. Jeg glemte også starten av setningene før jeg hadde sagt dem ferdig. Derfor føltes det ut som om ikke noe jeg sa ga mening. Det føltes også ut som om Kalle og Sander ikke var noe høye i det hele tatt. Det føltes ut som de satt og lo av meg, som om de hadde narret meg til å ta noe greier så jeg skulle sitte der og drite meg ut. Etterhvert gadd jeg ikke å prøve å utforme setninger noe mer fordi det virket som om Kalle og Sander ikke skjønte en dritt av det jeg prøvde å forklare, men bare lo av meg isteden.

Jeg begynte å bli skikkelig tørr i munnen, og alt jeg spiste og drakk føltes ut som sand i munnen. Ja, selv vann føltes ut som sand i munnen. Det føltes også litt ut som om det jeg puttet i munnen bevegde på seg. F. eks. som om jeg hadde spist en neve larver. Munchies var det bare å glemme, jeg ville ikke spise eller drikke noe.

Det virket som om alt jeg gjorde hadde "input-lag", det vil si at når jeg så på noe tok det omtrent 2 sekunder før hjernen min oppfattet det. Det var utrolig ubehagelig. Ikke nok med det, men det føltes ut som jeg var i fritt fall bakover. På en måte som den følelsen du kan få i det sekundet du holder på å sovne og kroppen din rykker til og du tror du faller. Jeg fikk den følelsen, bare at det skjedde omtrent 3 ganger i sekundet. Dette varte i flere timer. Som du kan tenke deg var dette et rent helvete.

I tillegg til denne følelsen greide jeg ikke å forstå noe av "cosmos" og alle overgangene og "zoom-ut i universet"-sekvensene bare gjorde falleeffketen verre. Plutselig, uten at jeg var kvalm eller noe så begynte jeg å spy. Hele biffmiddagen lå på bordet og gulvet. Jeg var ikke kvalm, og skjønte ikke at jeg måtte spy før det var for sent. Kalle og Sander forsvant naturligvis veldig fort. Da lå jeg bare der på sofaen i mitt eget spy og prøvde å bare sitte ut stormen.

Etter en stund av å ligge der i helvete så begynte jeg å høre lyder. Jeg hørte Kalle snakke med en dame ute i gangen. Jeg var overbevist om at han hadde ringt ambulansen og nå sto å snakket med ambulansepersonalet. Jeg så livet mitt gå i revy, og jeg tenkte at nå var det over. Nå kommer jeg til å miste jobben og må NAVE resten av livet. Med andre ord så ble jeg sykt stressa og hallusinerte mange skumle rare lyder og fikk helt noya. Men jeg fortsatte å holde ut, til jeg etterhvert bestemte meg for å gå å legge meg i senga og prøve å glemme hele greia. Jeg sov jævlig lenge og bra (Trolig aldri hatt så bra søvn før).

Når jeg våknet cirka 12-15 timer senere følte jeg meg uthvilt, men ikke normal. Jeg sto opp og merket fortsatt at noe var galt. Jeg hadde ikke de sterke effektene som dagen før, men jeg følte meg veldig treig både mentalt og fysisk. På dette punktet var jeg utrolig redd for at det var sånn jeg skulle være resten av livet. Har hørt skrekkhistorier om at folk blir evig foranda pga. hasj, og var redd for at dette hadde skjedd med meg.
Denne dritt-følelsen var borte neste dag. (Vi bakte fredag kveld og den var borte søndag ettermiddag)


Da jeg våknet neste dag følte jeg meg fortsatt litt "off". Var noe weird med synet ellernoe.

La meg bare si at vi fant lett ut at 0,3g er alt for mye for en first-timer. Selv om jeg har brukt cannabis noe, hadde jeg nok ingen toleranse da vi bakte brownien da jeg hadde lagt cannabis litt på hylla.

Noen uker senere bestemte vi oss for å -tross den ubehagelige førstegangen- spise brownie igjen. Vi vurderte det slik at vi delte kakebiten med samme størrelse som forrige gang opp i 6 biter. Sander var ikke med denne gangen, forresten. Vi tok 1/3 av forrige dose denne gangen, men selv det. Selv det var heavy. Viktor fikk en liten recall fra førstegangen, og vi fikk enda et ublidt møte med fru edibles. Det var ca 0,1gram denne gangen.

Den 3.gangen, som faktisk er her og nå som denne rusrapporten blir skrevet. Har vi tatt og delt opp alle stykkene våres i 3 igjen, og i kveld har vi tatt 3 slike stykker fordelt på hele kvelden (5 timer så langt). Det vil si at akkurat nå, hvor jeg føler meg normal-høy og har en mer behagelig rus, er jeg på ca 50mg hasj fordelt på 5 timer. 50 mg. Jeg følte meg høy allerede etter bit nummer 2, som tilsvarer ca 38mg. Viktor nevner at han ikke føler seg helt "der" ennå med 50mg.

Så alle new-comers: 30-50mg er passe startdose for deg uten toleranse, jeg har aldri vært så balle ape mongo som da jeg spiste 0,3gram hasj innbakt i kake. Take notes. Husk at 0,3gram er 18x så mye som det jeg er på nå, og hva jeg vil anbefale en nykommer. Å anbefale en nykommer til å spise 0,3gram hasj i kake blir som å anbefale en "alko-jomfru" at 9L 40% er passe startdose, om vi beregner 0,5dl 40% som en dose for en kveld. /r/theydidthemath.


Alt i alt: I fryseren min ligger det en stor boks med mange små spacecakes som sannsynligvis vil vare ut året. Og ja, jeg husker vi er i 2017 nå, hehe.
Luktet det mye når dere laget smøret?

Morsomt å lese btw ;D
Spacecakes kan bli litt heavy ja.. Sist jeg gjorde det kokte jeg opp 1g brunt i smør og laga skakkao av det. Alt fikk et hvitt filter over seg og ting gikk i loop. Dette var etter 30 min.. Korna av i løpet av en time. Morsomt men veldig uproduktivt.
Haha Snakk om å grønne fullstendig. Cannabis kan gi folk bakoversveis hvis man ikke er vant til det og særlig edibles. Dere ble sjukt høye, thats it. Ingen fare.
Trådstarter
9 6
Sitat av Flaskehals Vis innlegg
Luktet det mye når dere laget smøret?

Morsomt å lese btw ;D
Vis hele sitatet...
Tjaa, lukta jo, men kan ikke huske om det var veldig mye, så var nok ikke så ille Hadde forventa en del lukt, men mye lukta det ikke
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hah, Viktor sin opplevelse er ganske lik min første opplevelse med spacecakes. Den laggen er bare sinnsykt ubehagelig! Spesielt når man forventer at man skal bli chill og bare ligge der som en stein, haha! Utrolig hvor enkelt det er å gå på en smell der, men det er godt en fremdeles lærer.
Kul historie! Hører flere av mine venner få enda mer intense og lengre highs av edibles, enn ved å røyke det.
Mitt problem er at jeg ikke blir fjern på denne måten. Smelter smør og hæsj på riktig måte, men får bare ikke funk av det. Synes å huske at shiten var veldig bra, og. Har veldig lyst til at det skal funke!
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Kul historie! Hører flere av mine venner få enda mer intense og lengre highs av edibles, enn ved å røyke det.
Mitt problem er at jeg ikke blir fjern på denne måten. Smelter smør og hæsj på riktig måte, men får bare ikke funk av det. Synes å huske at shiten var veldig bra, og. Har veldig lyst til at det skal funke!
Vis hele sitatet...
Prøv med kokos-olje neste gang, no joke. For meg funker det bedre enn vanlig smør, av en eller annen grunn.

Lærte nylig noe viktig om oralt opptak av cannabis:
Du bør decarbe weeden/bønna i 20-30 minutter for maksimal effekt ved oralt opptak.
Det er en del "inaktiv" thc-a som gjøres om til 'vanlig' thc over tid med varmebehandling. Man må ikke gå over 120-130'C, kan vil man risikere å miste potens.

Personlig syns jeg det økte potensen med hvertfall 20-30%, men jeg lagde cannabis-tinktur (alkohol-uttrekk), og ikke brownies eller lignende.
Men i prinsippet skjer det av seg selv når man f.eks har brownies i ovnen over tid (men ikke for varmt!), men det kan være lurt å gjøre det riktig først, bare for å være sikker.
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Kul historie! Hører flere av mine venner få enda mer intense og lengre highs av edibles, enn ved å røyke det.
Mitt problem er at jeg ikke blir fjern på denne måten. Smelter smør og hæsj på riktig måte, men får bare ikke funk av det. Synes å huske at shiten var veldig bra, og. Har veldig lyst til at det skal funke!
Vis hele sitatet...
Du smeltet sikkert sammen smøret og hasjen på for høy grad.
Sist endret av SoppVandreren; 31. januar 2017 kl. 04:59.