Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 8751
Sted: Hjemme (og tydeligvis ute)
Hvem: Kun meg
Hva:
1L Grapefruktjuice
10x Sobril 15mg
10x Seroquel 300mg
2x Vallergan 10mg
2x Zopiclone 7,5mg
1x Stilnoct 10mg
ca 3 dl 37,5%
Varighet: ~24 timer


Jeg hørte tilfeldigvis at grapefrukt kunne påvirke opplevelsen av diverse benzodiasepiner, og fikk en fiks idè om at jeg kunne kutte ned forbruket av sobril til 1 stk 15mg istedenfor 2-3 hvis dette gjald Oxazepam. Jeg skylte ned 2 Sobril som vanlig i tilfelle det ikke skulle være noe effekt av det, og jeg regnet med at jeg bare sovnet hvis det ble for mye bonuseffekt. Hele literen med juice ble drukket opp på ca 15 min, og jeg hadde en vanlig avslappet kveld med Civilization 5. Merket lite forskjell fra tidligere, og var litt skuffet over at jeg ikke kunne booste Sobrilene mine.

Da jeg begynte å tenke på å legge meg gjorde jeg som vanlig, først 10 25mg Seroquel ca en time før sengetid, og så 2 stk Vallergan og 2 stk Zopiclone en halvtime etter det igjen. Jeg hadde ikke fått sovet i det hele tatt natten før, så 10 minutter før jeg skulle legge meg tok jeg en Stilnoct 10mg i tillegg for å være sikker på at jeg skulle få noen timer kvalitetsøvn.
Da så jeg dagens tabbe: jeg hadde 25mg seroquel fordi jeg har trappet opp med små steg de siste ukene, men denne dagen hadde jeg hentet ut 300mg og hadde klart å spise ti stk av dem...

På dette tidspunktet var jeg så likegyldig til hele greia at jeg ikke gadd å stresse noe med det, men trodde det ville være bra om jeg holdt meg våken i tilfelle alt gikk til helvete. Så jeg fortsatte å spille Civ 5 og koste litt med katten samtidig, klappet til meg selv i ansiktet stadig vekk, og begynte å se noen merkelige greier rundt meg. Jeg vet ikke hvor lang tid det hadde gått siden inntak av piller her, altså. Kan hende jeg faktisk satt og sov med rare drømmer, det hender jeg får noen sinnsyke mareritt av Stilnoct. Men jeg husker at alle møblene mine "danset" sånn som tegnefilmfigurer gjorde på 30-tallet (omtrent slik), og det er egentlig det siste jeg faktisk husker.

Jeg våknet sent kvelden etter av at faren min sto over sengen min med et bekymret ansikt og ristet i meg, noe som gjorde meg pissredd! Han har reservenøkkelen min, og har faktisk aldri brukt den før. Det eneste han sa var "LEVER DU?", og jeg tror jeg klarte å svare ja. Etter å ha beroliget han med at jeg bare hadde hatt skikkelig mangel på søvn den siste uka, og at alt var bra roet han seg ned. Jeg derimot, ble mer og mer stressa for hver ting jeg opptaget hadde skjedd.

1. Sykkelen til faren min sto på stuegulvet, han sykler ikke og bor 2,5km unna.
2. Jeg har dørmatte ute med stjerne i midten, midt på den var det kattelort. Kan ikke skjønne annet enn at det har en sammenheng med min egen katt å gjøre, men hvordan?
3. Det var 8 Sobril færre enn kvelden før, og det manglet noe sprit. bad combo...
4. Jeg hadde fyrt i peisen og satt varmeovnen på maks, føltes ut som 40 grader (og jeg lå selvfølgelig naken i senga uten dyne med morrabrød da faren min vekte meg opp)
5. Denne er nesten litt for flau å nevne, men det sto et videoklipp på repeat på laptopen av en kvinne som har seksuell omgang med en hest... Og volumet var ca passe.
6. Det var pistasj-is i stekepanna
7. Jeg sluttet å røyke for leeenge siden, men hadde kjøpt(?) en 10pk og røyket alle, og brukt en nesten full brusflaske som askebeger.
8. Jeg hadde tatt en dusj en eller annen gang, og puttet noe jævlig klissete i håret etterpå. Det henger litt i fortsatt.
9. Jeg så meg selv i speilet og skjønner hvorfor faren min lurte på om jeg var i live! helt grå hud og øynene dypt inn i hodet med skikkelig mørke ringer rundt...

Jeg ser i dag at Seroquel og Zopiclone er medikamenter som påvirkes av grapefrukt, men det kan også være blandingen av sprit og Sobril + innsovningsmedikamenter. Eller alt sammen, selvfølgelig. Det var bare en stor dårlig miks for en liten og sped kropp.

Det er ikke uten grunn at jeg har disse medisinene på resept, jeg sliter noe jævlig med alle typer angst, alvorlig depresjon, underernæring, bipolar 2, og mareritt i våken tilstand, og når jeg oppdaget de forskjellige tingene fyret dette seg raskt opp! Kroppen gikk helt bananas med panikk, og adrenalinet strømmet gjennom meg samtidig som jeg hadde en sinnsyk hangover, og jeg velger å tro at faren min skjønner at jo mer han spør om dette, jo verre har jeg det :/ Det er selvfølgelig ganske kleint å se han igjen i dag og late som ingenting... Ellers er jeg helt på bunnen psykisk nå, men det kan ha like mye med omstendighetene som de fysiske reaksjonene på medisinene å gjøre.

Dette ble kanskje ikke så mye rusrapport, mer en aftermath av blackout, men jeg får håpe noen leser det før de gjør samme feil eller noe slikt..
Så moralen er vel at jo mer SSRI du dytter i deg, jo mer ape blir man. Eller sjekk hvilke mg medisinene dine er før du spiser dem, evt ikke drikk alkohol sammen med benzo/innsovnings, eller ta alle medisiner som er tilgjengelig bare fordi du fikk en god idè. Jeg føler meg ganske dum etter dette døgnet, og trodde ikke selvtillitten eller depresjonen kunne bli verre, men det var sannelig feil!
▼ ... noen uker senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
SSRI har da ingen ruseffekt i det hele tatt? jeg går på de selv
Jeg lo godt. Så din far videoklippet? Isåfall så må du fortelle hva han sier viss han noen gang tar det opp. Hadde du vært min sønn, så hadde jeg måtte spørre.
Det var ikke en rapport, men en morsom historie. Spesielt for oss med førstehåndserfaring med hva denne gruppen stoffer kan føre til.

Seroquel og vallergan kunne du spart deg. Det gjorde ingenting for ruseffekten, det ville bare virket søvndyssende og er grunnen til at du følte deg nesten dau da du våknet.
Kan jo hende de hjalp på å hindre at du gadd å gjøre enda mer nissesprell også, hvem vet.
Jeg blir helt latterlig sløv og fjern av seroquel selv i små doser, men noe rus er det vel ikke. Men jeg gjør ofte ting jeg ikke husker senere etter å ha tatt de.

Det var passe kleint med faren min etter dette, og det ender nok opp med noe vi ikke snakker om
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Seroquel går under anti-psykotika og ikke SSRI.
▼ ... flere år senere ... ▼
jeg fikk en serquel for len ge siden; gav meg hallusinasjoner som bare f og angst som førte til at jeg besvimte.
Seroquel kan være veldig intenst for dem som ikke har brukt det tidligere eller hvis doseringen øker.