Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3340
Er det noen her som kjører for Uberpop og har lyst å fortelle litt runt lønn, lønnsomhet, ulike kjørninger?

Fikk en invitasjon mer er ikke sikker jeg har lyst.
Tenk på at det teknisk sett er pirat-drosje kjøring og (for tiden) forbudt. Er ikke mye lønnsomhet hvis du mister bilen.

Slutta selv å kjøre når dem kunne ta bilen min.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Tenk på at det teknisk sett er pirat-drosje kjøring og (for tiden) forbudt. Er ikke mye lønnsomhet hvis du mister bilen.

Slutta selv å kjøre når dem kunne ta bilen min.
Vis hele sitatet...
Ok, jeg trodde det juridiske bak Uber var at det ikke skal ses som drosjevirksomhet, men som privat og lukket samkjøring. Siden man faktiskt må bli medlem i den lukkette gruppa. Har du noen eksempel på folk som mistet bilene sine?

Men det er egentligen andre spørsmål jeg lurte på mer.

Hvor mye tjente du? Hvor mye per time/kjøring?
Sitat av qwerty1234 Vis innlegg
Ok, jeg trodde det juridiske bak Uber var at det ikke skal ses som drosjevirksomhet, men som privat og lukket samkjøring.
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig Uber ser sånn på det, men det gjør ikke politiet dessverre.. Jeg har ingen erfaring med å kjøre Uber, men jeg tar ganske mye Uber selv. Flere av sjåførene har snakket om at de tidligere har blitt tatt av politiet og fått 10000 i bot, men at Uber har betalt denne.

Om det er en sann praksis vet jeg ikke, men hvis det er det, så er det veldig interessant!

Det kjipe er når de tar skiltene dine!
http://www.dn.no/grunder/2016/08/31/...kiltet-i-norge
Det du også må tenke på er hvordan forsikringsselskapet ditt ser på det. Leser du vilkårene for forsikringen din så står det at transport av personer hvor det kan sees på som næring ikke dekkes og skal da forsikres under bedrift på grunn av risiko.
Kjedelig om noe skulle skje enten med bilen eller deg/passasjerer også dekkes det ikke av forsikring pga det blir sett på som næringsvirksomhet og derfor feil risiko / forsikring.
Her er en artikkel jeg nettopp fant på nettet: https://www.nrk.no/norge/politiet-vi...ber-1.12750732
Tror ikke jeg trenger å si mer.

Og tenk på forsikringen som Poppee skriver.

Uber kan nok betale bøtene dine, men dem kan ikke gi deg skiltet tilbake.

Piratmarkedet i Oslo er vel nesten borte nå, selv slutta jeg vel for ca 10-15 år siden. (Slutta det året dem kunne ta skiltet, husker ikke året). Den gangen var jeg fornøyd om jeg fikk 1000 kr for en kveld. Jeg vet andre greide mye mer. Selv tar jeg aldri taxi da det går nattbuss nå.

Har vurdert å kjøre for Uber selv, men da må det bli lovlig først.
Sist endret av ivar_oslo; 9. oktober 2016 kl. 22:45.