Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 7692
Hei alle sammen, og kanskje spesielt psykonauts, dette er mitt første innlegg.

Kort om meg:
39 år, 3-barns familiefar, sivilingeniør innenfor fysikk og matematikk, jobber som analytiker i en statlig etat. Har røyket hasj 10-15 ganger (ca. 20 år siden). Ingen psykotiske lidelser.

Bakgrunn:
I løpet av de siste ca. 5 årene har jeg lest en del om LSD og andre psykadelika, og må innrømme at jeg har blitt ekstremt facinert. Det er spennede å lese gode trip-rapporter som beskriver hvordan psykadelika har potensial til å endre tankemønstre og sanser. Jeg er rett og slett veldig nysgjerrig/har kanskje lyst til å forsøke psykadelika en gang. En personlig motivasjon for meg er blant annet muligheten for kanskje å kunne tilnærme seg fysiske/matematiske sammenhenger fra ett nytt perspektiv. Livet virker uansett for kort til å unnlate seg en slik opplevelse. For min del vil dette evt. kreve lange forberedelser i form av opplesning etc..

Spørsmål:
Ut i fra min bakgrunn (volvo, labrador, stereotyp familiefar etc.), er det "tullete" av meg å ha lyst til å utforske psykadelika? Vil det kunne sette hele min "trygge" verden i i fare for alltid? Er det andre som har forsøkt dette for første gang som "voksne"? Hva slags type stoff vil kunne egne seg for en i min situasjon (forsiktig men ektremt nysgjerrig)? Kanskje jeg bare skal røyke noe week og se om jeg er fornøyd med det?

Alle svar mottas med stor takk!
Sist endret av cansalidon; 30. mars 2015 kl. 01:40.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Hei og velkommen skal du være!

Det er aldri for seint, men med tanke på at du er familiemann så burde du kanskje trå forsiktig fram.
Tviler sterkt på at du vil sette din "trygge" verden i fare, men din "trygge" verden kommer nok til å bli snudd på hode, alt du trodde og viste kan (det trenger ikke) vise seg og ikke være helt slik som du tror det er og det kan bli en stor overgang.
Men som du sier, livet er for kort til unnlate seg en slik opplevelse og jeg anbefaler deg vertfall å prøve en gang i løpet av livet ditt, gjerne flere ettersom man ikke alltid for det man vil ha ut av en tur og noen ganger trenger man tid til å fordøye det som har hendt under trippen slik at man har et bedre utgangspunkt til neste gang.

LSD er et eventyr for seg selv og noe du ikke bare kaster deg rett ut i, anbefaler deg å lese deg godt opp på tema, erowid, shroomery og bluelight er gode plasser å starte, freak har og veldig mye bra info.
De første turene du har på lsd kommer du nok ikke til å få så mye innsikt i deg selv da det går mer på å lære seg å trippe og liksom bare følge strømmen, men etterhvert som du blir kjent med lsd og hvilket fantastisk verktøy det kan være til å åpne seg selv på en helt ny måte så kommer du nok ikke til angre på at du tok steget. Du går igjennom deg selv og kommer ofte veldig godt ut av det.

Fleinsopp er og et utmerket verktøy når du skal jobbe med deg selv og jeg anbefaler deg å ta en titt på psilocybin holdig sopp.

Sett og setting har alt å si på hvordan trippen din går så du burde gjøre deg kjent med sett og setting om du ikke er det.

Ønsker deg lykke til, håper du tar steget og utforsker psykedelia, men for all del gjør det ansvarlig.
Det er aldri for sent, og det er mange som oppdager psykedelika i voksen alder. På mange måter kan det nok til og med være mer givende å oppdage disse perspektivene etter at man har etablert seg og levd noen år. I ungdomsårene er det så mye nytt som skjer, og det kan være vanskelig å skille på hvilke utviklinger som kan tilegnes psykedeliske opplevelser, og hvilke som ville ha utspilt seg uansett. Etter som man blir eldre gror man seg mer fast i vaner, tanker og handlingsmønstre, og berikende, nye perspektiver inntrer sjeldnere. Det potensielle utbyttet som ligger i å åpne seg for psykedeliske inputs kan dermed sies å være større i voksen alder, relativt sett. Det at man er i en trygg og sikker livssituasjon, med gode familieforhold og til og med barn å glede seg over, bidrar også i stor grad til å bygge opp under at opplevelsene kan bli fantastisk vakre og spennende.

Jeg kan ikke gå så langt som å anbefale deg å ta noe, men utifra det du skriver, så virker du som en person som absolutt kunne hatt stor glede av disse opplevelsene. Skulle du finne på å ta steget, så bør du nok se i retningen av fleinsopp og LSD =)
Sist endret av mentalmelt; 30. mars 2015 kl. 02:23.
Det høres ut som et veldig fornuftig tidspunkt i livet å begynne nå. Du har unnagjort en del nødvendige ting, som du nå kan begynne å se tilbake på og analysere. Bakgrunnen din innenfor fysikk og matematikk er perfekt, du skal ikke se bort fra at du får noen nye innsikter der også. LSD er mest fysikk og uorganisk, mens flein er mer biologisk og svært organisk. Jeg foretrekker sistnevnte, på våren når livet våkner igjen. Det som er viktig er at du reiser helt bort fra dagliglivet et par-tre dager, til naturen. Har du en hytte på fjellet, eller andre muligheter til å komme deg vekk fra sivilasjonen, slipper du å blande inn mas og stress i opplevelsen. Finn på en fisketurunnskyldning eller et eller annet. Flein varer mye kortere enn LSD, og setter deg i kontakt med det urnorske, så det er best. Sist, men ikke minst, skru av mobilen. Lykke til.
Uvaksinert 👍
Er 40+ og har kjøpt inn Achuma og skal sammen med en annen 40+ teste dette i sommer. Ingen har gjort noe slikt før, begge har røkt hasj noen ganger for 20+ år siden, ellers bare øl og sprit. Har undersøkt mye og har vel kommet frem til at mescalin er det absolutt beste å prøve. Det snakkes jo også mye om LSA (frø) og at det har samme effekt som LSD, men ser at alle sier at det er en mørkere opplevelse enn mescalin. Har også veldig lyst til å prøve sopp.
Så tror ikke at det er for sent for deg eller oss ;-)
Jeg syns ikke det er far-fetched å være interessert i psykedelika, uansett alder...

Du har jo atpåtil en interesse for matematikk og fysikk, noe jeg mener går veldig hånd-i-hånd med psykedelika
Altså at du vil ha det moro med å utforske og tenke innenfor de baner, det er mange som føler dem får et nytt syn på ting og en dypere forståelse av f.eks kvantefysikk o.l under en trip. (jeg mener tripper stort sett føles veldig "kvantefysiske", i form av at du f.eks kan føle at du er "alt, men samtidig ingenting" også videre )

Mye gode råd skrevet av dem over meg, jeg ville bare føye til raskt at jeg også tror du vil ha en stor glede av psykedelika

Lsd varer som regel veldig lenge, og gir seg som regel ikke før man (til slutt) klarer å sovne. Det lønner seg altså å ta det tidlig på dagen, så du ikke tripper til kl 11 neste morgen.
Fleinsopp varer kanskje 6-8 timer, og har en mye "dypere" filosofisk, "magisk" og følelsmessig trip enn Lsd, syns jeg personlig.

Personlig startet jeg med sopp som første psykedelika og syns det var en kjempeflott intro.
Lsd kan bli veldig slitsomt, siden det varer så lenge og har mer "tanke-loops" oppheng o.l
Lsd er definitivt mer crazy enn flein i mine øyne, så jeg ville anbefalt deg å starte med sopp...

Samtidig er alt dette kun mine personlige preferranser, og jeg vil forresten tro lsd egner seg bedre om du har lyst til å gruble over matematikk og fysikk under trippen.
Soppen føles mer spirituell

Lykke til!
Hei hei

Vil bare minne deg på at det er ulovlig, (det vet du jo) og at når man har barn og sånn, er det dumt å sette seg selv i en posisjon der man risikrerer å bli tatt av politiet eller at barnevernet blir koblet inn.

Av den grunn ville jeg ikke begynt å kjøpe ting på nett, og ville vært svært påpasselig med å diskutere mye på nett, meldinger osv. Eller å kjøpe f.eks LSD på nett. Det er riski sånn sett.

Har du tenkt til å gjøre dette alene? Eller har du en god kompis å gjøre det med? Eller evenuelt kona? (det hadde jo vært det beste) Psykedelika er jo i utgangspunktet noe man ikke bør gjøre alene de første gangene, mener jeg.
Og det å vite at man holder noe skjult fra sin bedre halvdel er kanskje ikke et godt utgangsounkt.

For din del vil jo ikke dette "forsvinne", etter så mange års interesse. Så da er vel svaret at du kanskje bør teste det ut ja :-)

Som sagt, LSD må bestilles på nett (hvis du ikke kjenner noen som har, men det gjør du vel ikke) og det er litt risikabelt synes nå jeg. Da må du også bestille sånn test-kit. For mye/mesteparten av det som selges som LSD, er ikke det. Så da er det fleinsopp som gjenstår, dette kan du plukke ute til høsten. Har du bikkje kan du jo bare vandre tilfeldig rundt på gressplener og se hva du finner.

Flein varer kortere, det er et pluss. Tørk soppen, og kjøp det en svært nøyaktig vekt. Ta 1 gram første gang, ikke mer. Det er en fantastisk opplevelse, som du kan få ny "livsgnist" fra. Men husk også at ditt A4-liv i ettertid kan virke kjedelig og meningsløst. Sånt kan utløse en depressjon eller mye tanker om livet. Men dette kan gå begge veier Virker som du har lest mye om det, men det er lurt å lese "bad-trip"-rapportene også!
Er aldri for sent, bestemora til Birgibba dyrker kaktus hjemme og koser seg som faen
Haha, genialt!

JEG kommer nok i hvertfall til å gjøre det når jeg er bestemor!

Noe må man jo fylle pensjonisttilværelsen med...
Din beskrivelse passer veldig godt med meg for 1 år siden: alder, barn, jobb. Mitt råd: plukk flein i høst, prøv deg frem med 6-10 ferske sopper fersk fra naturen der du finner de. (Liten dose). Finn deg et utsiktspunkt og sett deg godt til rette, og se utover landskapet. Min anbefaling er å ta det rolig i starten, men du kan også bare kjøre på med normal mengde. Er (mind)set og setting god, så går det meste bra. Jeg har alltid vært alene, og bare gode erfaringer med det. Sikkert fordi jeg føler det er trygt. Jeg ble overrasket over hvor lett jeg kunne stige ut og inn av tilstanden. Men du ble advart: det rasjonelle kan få mindre betydning fremover.
Sitat av Fjodir Vis innlegg
Din beskrivelse passer veldig godt med meg for 1 år siden: alder, barn, jobb. Mitt råd: plukk flein i høst, prøv deg frem med 6-10 ferske sopper fersk fra naturen der du finner de. (Liten dose). Finn deg et utsiktspunkt og sett deg godt til rette, og se utover landskapet. Min anbefaling er å ta det rolig i starten, men du kan også bare kjøre på med normal mengde. Er (mind)set og setting god, så går det meste bra. Jeg har alltid vært alene, og bare gode erfaringer med det. Sikkert fordi jeg føler det er trygt. Jeg ble overrasket over hvor lett jeg kunne stige ut og inn av tilstanden. Men du ble advart: det rasjonelle kan få mindre betydning fremover.
Vis hele sitatet...
Siste setningen må du gjerne utdype, hvis du vil.
Sitat av Birgibba Vis innlegg
Hei hei

Som sagt, LSD må bestilles på nett (hvis du ikke kjenner noen som har, men det gjør du vel ikke) og det er litt risikabelt synes nå jeg. Da må du også bestille sånn test-kit. For mye/mesteparten av det som selges som LSD, er ikke det.
Vis hele sitatet...
Å kjøpe LSD innenlands fra darknet(agora) er noe av det minst risikable du kan bestille. I tillegg til at det er veldig få hunder som er trent til å snuse LSD her til lands har de små 'luktfrie' blotterne et stort stealthpotensiale og kan være vanskelig å oppdage selv om du faktisk åpner konvolutten.
Når det kommer til sannsynligheten for at produktet er legit sørger brukeranmeldelsene og de som oftest seriøse vendorne for et sikrere produkt enn noe annet sted med mindre du kjenner kilden. Et testkit er uansett ingen dårlig idè!
Nå har jeg ikke lest hele tråden, men min personlige mening er at jo eldre man er, jo bedre vil man både takle, og ha et godt utnytte av en psykedelisk opplevelse. Dette baserer jeg på mine foreldre, som er begge over 50 år og har hatt helt utrolige opplevelser på psykedelika. De har løst problemer som depresjon, livsmening og spirituell oppvåkning, og lever nå et lykkerelige liv enn det de tidligere gjorde.
Vil definitivt anbefale enten LSD, fleinsopp eller meskalin om det er mulig å få tak i ettersom disse er kronjuvelene av psykedelika, og bringer klart de reneste og beste psykedeliske opplevelsene det er å tilby.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av wat Vis innlegg
Å kjøpe LSD innenlands fra darknet(agora) er noe av det minst risikable du kan bestille. I tillegg til at det er veldig få hunder som er trent til å snuse LSD her til lands har de små 'luktfrie' blotterne et stort stealthpotensiale og kan være vanskelig å oppdage selv om du faktisk åpner konvolutten.
Når det kommer til sannsynligheten for at produktet er legit sørger brukeranmeldelsene og de som oftest seriøse vendorne for et sikrere produkt enn noe annet sted med mindre du kjenner kilden. Et testkit er uansett ingen dårlig idè!
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet så kan ikke hunder lukte LSD, om et brev med lsd blir stoppet av en hund så må det i så fall være fordi sender har vert borti andre drugs med fingrene før sender pakket brevet.
LSD innenlands er dyrt og sjeldent så bra som vendor skal ha det til, ble skuffet av flere av de norske selgerne som påstår de har 100ug lsd eller 200ug og etter inntak så viser det seg at vendor lyger på seg kvalitet og tripp er lik 50-100ug... Virker som gutta ikke har peiling og bare vil tjene penger fordi det er latterlig dyrt er i Norge.. Har ikke testet det siste året da de har skuffet så mange ganger at jeg tar heller sjansen på å få tilsendt skikkelig kvalitet fra kjente LSD vendors i utlandet.
Har testet ren å pen LSD på 100ug og de lappene som er til salgs i Norge kan ikke måle seg med de, kjennes ut som man har tatt 150-200ug kontra det skvipet de selger i Norge.

Nå skal ikke jeg skrike å rope at alle norske er dårlige, men etter flere år med deepweb lurking så har jeg kommet fram til at Norske selgere er mer interessert i penger enn kvalitet.
Sist endret av Trollanon; 31. mars 2015 kl. 06:51.
LSD er luktfritt for menneskenesen men så lenge noe eksisterer som et molekyl skal det være mulig å lukte. Hunder kan lukte det de blir trent til, som oftest kokain, amfetamin, heroin og cannabis, men også LSD. Sitter ikke på statistikk over nøyaktig hvor mange hunder som blir trent til dette, antar det er veldig få.

"SIGMA PSEUDO LSD FORMULATION is a canine training aid which can be used in training situations where the handling of potentially toxic, controlled substances would be inappropriate, such as initial training of a new dog or when train rig or demonstrating in front of large crowds. PSEUDO LSD is designed to mimic the odor of illicit lyserglic acid diethylamide (LSD). SIGMA PSEUDO LSD, like all SIGMA PSEUDO- products, is field tested and proven to provide the same canine response as authentic LSD, without the hazards."


http://leerburg.com/lsdform.htm

Når det kommer til inntrykket mitt av innenlandsnettverket per dags dato vil jeg si det stort sett er positivt. Vendorer overholder som oftest påstått kvalitet, shipper raskt, ettersender vare hvis du har fått for lite og er generelt lette å holde kontakt med. Mulig det var værre for 12 mnd+ siden og går også ut fra at alle ikke får like god behandling. Har hatt èn negativ erfaring, det skal sies.
Sist endret av wat; 31. mars 2015 kl. 15:18.
Sitat av daffe Vis innlegg
Er 40+ og har kjøpt inn Achuma og skal sammen med en annen 40+ teste dette i sommer. Ingen har gjort noe slikt før, begge har røkt hasj noen ganger for 20+ år siden, ellers bare øl og sprit. Har undersøkt mye og har vel kommet frem til at mescalin er det absolutt beste å prøve. Det snakkes jo også mye om LSA (frø) og at det har samme effekt som LSD, men ser at alle sier at det er en mørkere opplevelse enn mescalin. Har også veldig lyst til å prøve sopp.
Så tror ikke at det er for sent for deg eller oss ;-)
Vis hele sitatet...
Meskalin er godt valg, etter min mening er absolutt meskalin et av de som er best egnet for førstegangs-turere. Jeg har prøvd 10 forskjellige psykedeliske stoffer og flere skal det bli, for min del er mescalin og sopp+harmal på delt førsteplass og dmt på en andreplass.

Psykedelia har sin rolle uavhengig av alder, det kommer du til å lære ganske fort.
Kort og greit, ingen hund vil lukte seg frem til ditt LSD.
De kan trenes opp til å lukte det, (i likhet med omtrent hva som helst?) men det ville vært absurd ressursbruk i Norge. Vet ikke om "LSD-hunder" er trent opp noe sted, f.eks. USA/UK hvor stoffet kan sies å være mer utbredt.

Oi sann; i følge denne artikkel har norsk Tollvesen hunder som kan lukte LSD:
http://www.dinside.no/859661/her-er-smuglernes-topp-ti
Sist endret av [protus]; 31. mars 2015 kl. 19:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uvaksinert 👍
Sitat av Legrys Vis innlegg
Meskalin er godt valg, etter min mening er absolutt meskalin et av de som er best egnet for førstegangs-turere. Jeg har prøvd 10 forskjellige psykedeliske stoffer og flere skal det bli, for min del er mescalin og sopp+harmal på delt førsteplass og dmt på en andreplass.

Psykedelia har sin rolle uavhengig av alder, det kommer du til å lære ganske fort.
Vis hele sitatet...
Vi har undersøkte mye og derfor valgte vi meskalin for å teste med :-) Har kjøpt inn frø (Morning Glory) men etter litt lesing fant vi ut at kaktus var bedre å prøve. Kunne godt tenkt oss å prøve ayahuasca også. Sopp står nok også høyt på ønskelista så hvis det går bra og lysten er der så skal man ikke se bort fra at det blir litt sopp :-)
Jeg vil tør å påstå at du kunne ikke valgt bedre timing å prøve LSD.
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Siste setningen må du gjerne utdype, hvis du vil.
Vis hele sitatet...
Om at det rasjonelle får mindre betydning: Jeg opplever at psykeldelika har åpnet øynene mine for andre aspekter som ikke er så rasjonelt forankret. Det handler om hva jeg føler og sanser, og hvordan jeg forholder meg til det. Jeg opplever at mange av mine autonome rasjonelle "leveregler" har fått mindre betydning. Det kan godt være at man kan se nye aspekter innen fysikk og matematikk etter slike opplevelser, men det kan like godt hende at noe annet kommer for dagen som en anser som viktigere. For min del er jeg mye mere bevisst på den åndelige delen av det å være et menneske, og kanskje har de rasjonelle / logiske sidene av meg blitt nedgradert på et vis. Under påvirkning av psilocybin er jeg i hvert fall mye mindre analytisk, og mye mere visjonær, drømmede og følsom. Dette vil nok i stor grad variere med personlighet, set og setting.
Jeg føler litt med deg Fjodir, men jeg føler kanskje at "trangen til å være rasjonell" eller "det intellektuelle innstinkt" (med fare for å bli mad vag) blir satt i et objektivt lys, og at den kanskje ikke er så rasjonell likevel. Det å skulle mene, organisere og forstå virker nesten latterlig. Alle ord og tanker du slenger ut i luften på LSD føles så sinnsykt tomt og lite beskrivende i forhold til den massive opplevelsen som "er der".

jeg føler at jeg finner mer glede i å legge merke til min egen opplevelse, framfor å skulle ha så uffatelig mange meninger om min andre menneskers opplevelser og situasjoner. Det føles mer naturlig å heller å ta glede i kommunikasjonen og situasjonen rundt meg framfor å ha en masse meninger og "preconcieved notions" om ditt eller datt. Det å skulle være så ekstremt analytisk som du sier, faller litt sammen under sin egen vekt og virker nesten latterlig. Ideer knuses til fordel for opplevelse i seg selv, og jeg føler meg som et nytt menneske i lang tid etterpå.

EDIT: Til deg som lurer på om det er for sent, nei, absolutt ikke, perfekt alder!
Sist endret av Sheepmafya; 5. april 2015 kl. 08:18.
Stol på deg selv i denne saken. Det er mitt råd til trådstarter. Jeg tror ikke du kommer til å angre hvis du våger å teste. Jeg har venner rundt 40 som nettopp har tatt steget, og en venninne på 50 som startet med naturlige psykedelika/entheogener for ett par år siden. Hun ser seg aldri tilbake.
Min første tripp var på Morning Glory-frø (inneholder LSA og omsettes fritt i Norge). Det var helt vidunderlig! Lykke til
Psykadelika(tenker først og fremst LSD) når du er voksen og tydeligvis har alt på stell (volvo, barn, labrador osv.) høres for meg fantastisk ut hvis det er gjort riktig. Du skal ikke se bort ifra at du kommer til å grine av glede under store deler av trippen.
Nå vet ikke jeg hvor forskjell det er på hund og katt i en sånn situasjon. Muligens endel mer ansvar med hund, men så lenge du ikke tar en kjempedose så burde det bare være flott. Kan være flott å ha noe koselig å gjøre også. Jeg syns det er fantastisk og ha katten min i nærheten når jeg tripper. Den ser ut som et fantastisk perfekt dyr med skikkelig silkepels og det kjennes fantastisk ut å kose med den også. Barn ville jeg såklart ikke hatt der.

Ett annet tips du sikkert har lest andre plasser, men jeg avsto fra å gjøre på de første trippene mine og angrer sterkt, var å fersk frukt kuttet opp i små biter der. Tenk tropisk: Mango (så stygg som mulig, de er best), ananas (prøv å dra ut noen av bladene. Løsner de lett så er den som oftest moden), kiwi, banan osv. Eller som jeg skal prøve imorgen: Hjemmelaget sorbet av mango, ananas og banan, der jeg bruker en bit kokos fra en kokosnøtt som skje. Mmmh gleder meg

Høres også ut som du setter deg godt inn i det før du fyrer løs, så kommer nok til å bli fantastisk for deg. Kanskje du også får løst noen problemer du ikke engang viste du hadde
Sist endret av Psychedelicum; 10. april 2015 kl. 15:13.