Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1752
http://www.forskning.no/artikler/2013/desember/374157


Her står det om ett legemiddel som gjør at heroin ikke fungerer. Det er fortsatt langt igjen til dette er på markedet ser det ut til men spennende utvikling. Hva tror folket?
narsissist-nihilist
Jeg stiller meg skeptisk til dette. Vil ikke dette også blokkere opioid-reseptorene så kroppens endorfin ikke virker? Vil ikke det da kunne føre til redusert evne til å takle smerte i hverdagen?
Interessant poeng du tar opp der nigger. Vanskelig å svare på men takk for din vinkel.
Slikt er genialt. Er jo et legemiddel som gjør at du ikke takler å drikke alkohol. Spyr, blir dårlig og rett og slett ikke klarer å bli full. At det er en spennende utvikling støttes.

heartslava
Det du nevner der er Antabus. Mens implantatet er ett annet stoff. Det kan godt tenkes at det blir designa utifra hvilke stoffer man skal holde seg unna for det å helgardere seg blir vel enda lenger fram i tid med tanke på alle de forskjellige tingene som fins.
Dette er en mekanisk løsning på ett menneskelig problem. De jeg kjenner er syk uten og vil ikke være syk med. Kan ikke være syk hele tiden.

Antabus er oppskrytt. Jeg ble bare behagelig varm og underholdende døsig som etter julemidddagen.
Sist endret av Skrue; 12. desember 2013 kl. 19:21.
Da har du ikke tatt mye antabus eller alkohol. Flere som har prøvd kombinasjonen, har vært sikre på dem skal dø. Men jeg tror ikke det har vært dødelige utfall.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Da har du ikke tatt mye antabus eller alkohol. Flere som har prøvd kombinasjonen, har vært sikre på dem skal dø. Men jeg tror ikke det har vært dødelige utfall.
Vis hele sitatet...
Hadde selv en i familien som tok kvelden med blandingen antabus og alkohol.
Hvor mye det var snakk om av noen av delene vet jeg ikke, men det skjedde nå hvertfall.

Men helt enig, drikke på antabus er en ubehagelig følelse så til de grader, at det kommer jeg aldri til å gjøre igjen!
Bodde med en som hadde en kapsel som dette under huden. Varte i et halvår-år av gangen eller noe og gjorde at han fikk ingen effekt av heroin. Skal sies at han missbrukte mye annet som kapselen ikke motvirket, nettopp fordi han ikke lenger kunne ruse seg på heroin.

Men dette er ikke noe nytt at finnes, sett vekk ifra at de prøver å få det inn ved injeksjoner som skal vedvare. Spennende konsept er det uansett.

~LABAN
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Da har du ikke tatt mye antabus eller alkohol. Flere som har prøvd kombinasjonen, har vært sikre på dem skal dø. Men jeg tror ikke det har vært dødelige utfall.
Vis hele sitatet...
Jeg vet, men det fungerte ikke på meg. Men så har jeg kuttet ut spriten for lenge siden så kanskje det har noe å si. Uansett var dette 4 dagen og nok til å unngå åpen ild.
Sitat av HardstyleLABAN Vis innlegg
Bodde med en som hadde en kapsel som dette under huden. Varte i et halvår-år av gangen eller noe og gjorde at han fikk ingen effekt av heroin. Skal sies at han missbrukte mye annet som kapselen ikke motvirket, nettopp fordi han ikke lenger kunne ruse seg på heroin.

Men dette er ikke noe nytt at finnes, sett vekk ifra at de prøver å få det inn ved injeksjoner som skal vedvare. Spennende konsept er det uansett.

~LABAN
Vis hele sitatet...
Det KAN hende at stoffet er nalakson løst i en tungtløselig tablett. Iallefall er nalakson mye brukt som motgift mot overdose på opiater.