Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 967
Hei!
Jeg har dykket et stund nå, men begynner å bli litt lei av å reise til Kragerø for å dykke på den eneste locationen jeg vet om.

Er det noen her som vet om noen kule steder å dykke?

Gjerne i Telemark, ikke dypere enn 20 meter.

Er også en fordel om man kan komme dit uten båt, men alle tips tas i mot med stor takk, er sikkert noen andre som er interesserte også !


Ps. Skjønner at folk ikke vil røpe locations med mye krabber etc, men det fins mye spennende under vann man kan dele med andre !
Sitat av H_Spyke Vis innlegg
Hei!
Jeg har dykket et stund nå, men begynner å bli litt lei av å reise til Kragerø for å dykke på den eneste locationen jeg vet om.

Er det noen her som vet om noen kule steder å dykke?

Gjerne i Telemark, ikke dypere enn 20 meter.

Er også en fordel om man kan komme dit uten båt, men alle tips tas i mot med stor takk, er sikkert noen andre som er interesserte også !


Ps. Skjønner at folk ikke vil røpe locations med mye krabber etc, men det fins mye spennende under vann man kan dele med andre !
Vis hele sitatet...
Dykka på innsiden av Jomfruland ute med Skratta? På en fin dag er det veldig mye fisk og klart vann der, mye steiner og slike ting. På utsiden på natta er det jo tiden nå hvor krabbene drar opp mot land og sitter der, ekstremt mange av dem.
Muligens litt for langt unna, men Lygnstøylsvatnet i Nordangsdalen på Vestlandet er virkelig en opplevelse!
Sist endret av McLovin; 16. august 2013 kl. 04:24.
H_Spyke's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bruflat Vis innlegg
Dykka på innsiden av Jomfruland ute med Skratta? På en fin dag er det veldig mye fisk og klart vann der, mye steiner og slike ting. På utsiden på natta er det jo tiden nå hvor krabbene drar opp mot land og sitter der, ekstremt mange av dem.
Vis hele sitatet...
I Kragerø har jeg tilgang til båt, så det hadde vært gøy å prøve. Har vært på noen skjær i utkanten av Kragerø ved havåpningen. Det er noen som er fantastiske å dykke på, og noen kjedelige. Tøft rett på utsiden av Kragerø dykkeklubb. Masse blåstål, gule fisk, krabber og hummer !

http://www.miljolare.no/auto/bilder/thumbnails/delt/bilder/artsbilder/frode/fisk/blastal/320x240.jpg
Sist endret av H_Spyke; 16. august 2013 kl. 13:43.
Det er enkelte vrakdykk som kan være interessante langs Agder-kysten. Spesielt rundt Kristiansand.
Dykker nesten bare i utlandet, men mener at det skal være ganske fint i Tønsberg, ikke langt fra Nøtterøy. Er mange år siden jeg var der tho.