Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2390
hallo.

Snakket med en nederlandsk kamerat forrige uke, og han nevnte at Nederland hevet aldersgrensen på og kjøpe weed på coffeeshops fra 18 til 21
True/false? I såfall; Hvorfor tror dere dem gjør så? Discuss.

Mvh.
Coffeeshops
Whether it’s your thing or not, coffee shops are a part of the diverse culture in Amsterdam, Europe’s pot-smoking capital. Soft drugs are technically not legal, but merely 'tolerated'. At a coffee shop cannabis is permitted to be openly sold to the public and smoked on the premises. Coffee shops, which are controlled and licensed by the government, are allowed to store 500 grams of marijuana, but can only sell five grams to adults over 18 (with a valid ID). In order to deter young people from smoking pot, some coffee shops have recently raised the age limit to 21 with the assumption that few 21 year-olds will hang out with minors. Coffee shops aren’t allowed to advertise so they either have a menu in booklet form with photos, or a chalkboard under the counter listing items.
Vis hele sitatet...
Kilde

Satser på dette stemmer.
Sist endret av ZyPreXa; 4. desember 2009 kl. 22:18.
Noen som vet om dette er på alle eller bare noen, Isåfall er jo dette krise
Og er det slik at pass er det eneste gyldige legitimasjon på coffeshops?
Står " SOME coffee shop..." så er vel bare noen. håper vi
Like greit spør du meg. Vil kanskje roe ned litt av den værste turist flommen med tenåringer som oppfører seg idiotisk der nede.
Sitat av Source Vis innlegg
Like greit spør du meg. Vil kanskje roe ned litt av den værste turist flommen med tenåringer som oppfører seg idiotisk der nede.
Vis hele sitatet...
Nå vil jeg ikke si at jeg løp rundt som en idiot etter og ha røyket der nede, snarere tvert imot. Satt og nøt stemningen i byen osv. Ikke noe trøbbel.
Dem gjorde jo shrooms forbudt for noen år siden pga det var DET turister spiste seg mette på og fucket opp byen.

Folk gjør dummere ting på alkohol enn hasj.

Sitat av weed911 Vis innlegg
Noen som vet om dette er på alle eller bare noen, Isåfall er jo dette krise
Og er det slik at pass er det eneste gyldige legitimasjon på coffeshops?
Vis hele sitatet...
Jeg viste vanlig visa og fikk kjøpe uten problemer. Jeg er 18.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
timmeyh: Klart, de fleste oppfører seg, men det er alltid et fåtall som ødelegger for alle.
Man skal ikke lengre enn rusrapportseksjonen her på nFF før man ser gjenfortellinger av respektløse unger som flyr rundt om i byen drittstein og plager andre.
Sitat av weed911 Vis innlegg
Noen som vet om dette er på alle eller bare noen, Isåfall er jo dette krise
Og er det slik at pass er det eneste gyldige legitimasjon på coffeshops?
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det krise?
Sitat av Geiten Vis innlegg
Hvorfor er det krise?
Vis hele sitatet...
For de som kanskje har ventet i mange år til de blir 18 for kun og dra til amsterdam og oppleve alt det du leser om?
Ringte nettop en Nederlandsk frend så fort jeg så dette, han sa att den forsatt var 18... altid har vert det.
Håper de ikke har hevet grensa.. har lenge tenkt på å reise til nederland for å ta turen innom coffee shops..
Sitat av Dodecha Vis innlegg
timmeyh: Klart, de fleste oppfører seg, men det er alltid et fåtall som ødelegger for alle.
Man skal ikke lengre enn rusrapportseksjonen her på nFF før man ser gjenfortellinger av respektløse unger som flyr rundt om i byen drittstein og plager andre.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer. Men jeg synes fortsatt poenget til timmeyh står. Selv om noen alltif vil ødelegge og plage uansett hvilken rus, vil jeg fortsatt ha steine folk en fulle folk. Vil tro prosentandelen fulle vs steine folk som plager befolkningen(prosent av totalt antal i hvert rusmiddel) er loverveiende høyt hos de so drikker.

Det er dog et paradoks at vi tolererer mange flere fulle folk, og at de gjør verre ting en de som røyker. Tenker her på det som skjer i offentligheten.
Helt enig med murloc der, heller 2 steine folk en fulle som flyr rundt og plager.
Helt greit for meg. Har alltid synes det skulle vært 20-årsgrense, men 21 er ikke så ille.
Synes de burde heve aldersgrensen på alkohol også når de allerede er igang (eller har de gjort det?).
Sist endret av Mexxy; 6. desember 2009 kl. 23:34.