Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4078
Hei!

For det første, jaaaa, jeg har søkt, å det finnes utallige tråder om dette fra før.
Men ingen tråder inneholder lenker som fungerer.

Derfor lager jeg en ny ren å clean tråd å spør pent om det er noen her som har denne falken boka med tegninger osv på hvordan åpne bildørene?
Det er uttallige videoer av dette på youtube o.l. bare å søke på google o.l. så finner du det mest sansynlig veldig fort.
Forhåpentligvis blir flere og flere biler som nyere audier bl.a.

Mao en saksefunksjonalitet som gjør at dersom du prøver å dirke døren vil døren gå i totallås og innmaten må byttes for å kunne åpne døren igjen.

Noe jeg fikk erfare da jeg glemte nøklene inne i bilen min, og man måtte fiske seg inn gjennom vinduet vha en serie med oppblåsbare puter heller.
Lastet opp boken her
Sist endret av ZyPreXa; 3. november 2009 kl. 17:16.
Sitat av ZyPreXa Vis innlegg
Lastet opp boken her
Vis hele sitatet...
Takk, KP til deg.
Med det samma vi snakker om det. Er det fler slike bøker?. Har falken sin og HTC sin til nå. Såklart bare til hobbybruk på egne biler.
Sitat av ZyPreXa Vis innlegg
Lastet opp boken her
Vis hele sitatet...
wow, en bok oppkalt etter meg? Neida
Takker, kp for den
(utrolig nok, så hadde jeg den ikke)

Forresten..
Husker jeg hadde en film om dette for lenge siden, men den er sikkert litt utdatert da.
Den het "how i steal cars", men finner den ikke igjen på harddisken min.
finner heller ingen "downloads" som funker
Sitat av Falken Vis innlegg
wow, en bok oppkalt etter meg? Neida
Takker, kp for den
(utrolig nok, så hadde jeg den ikke)
Vis hele sitatet...
Så du har fler? Dele?
Sitat av skruffen Vis innlegg
Så du har fler? Dele?
Vis hele sitatet...

Hehe, Tror Kanskje jeg har noen andre ting, skal leite litt. men er mulig jeg hadde det på en annen disk, som nå er død

Ang den filmen..Jeg fant en torrent i bukta, som hadde nok av seeds.
MEN kom på at det er for det meste gamle amerikanse biler i den filmen,
Men du kan vel kanskje lære litt av den uansett
Sitat av Falken Vis innlegg
Hehe, Tror Kanskje jeg har noen andre ting, skal leite litt. men er mulig jeg hadde det på en annen disk, som nå er død

Ang den filmen..Jeg fant en torrent i bukta, som hadde nok av seeds.
MEN kom på at det er for det meste gamle amerikanse biler i den filmen,
Men du kan vel kanskje lære litt av den uansett
Vis hele sitatet...
Kjipt:/. Du får si ifra hvis du finner noe. Hadde satt stor pris på det

Skal sjekke ut filmen
Sitat av ChillinOrWay Vis innlegg
Det er uttallige videoer av dette på youtube o.l. bare å søke på google o.l. så finner du det mest sansynlig veldig fort.
Vis hele sitatet...
Vet da det er mange videoer på nett. Men er ikke video jeg er ute etter.
Etter emnetittel å tekst i førstepost er jeg ute etter falken-boka, ikke video på nett

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Forhåpentligvis blir flere og flere biler som nyere audier bl.a.
Vis hele sitatet...
Hva så igrunn? Jeg er ute etter falken-papirene da de gjelder gamle biler.
Uansett om det blir som "audi"låser, så er det ikke så sikkert som folk tror.
Andre som er inne på det her vet nok hva jeg snakker om. Finnes utstyr som blir solgt
som er til nettopp Audi/porsche sine låser. Blir sendt hit til Norge oxo. Bruker å gå bra gjennom tollen da utstyr fra disse leverandørene blir sendt i meget diskre pakker.


Sitat av ZyPreXa Vis innlegg
Lastet opp boken her
Vis hele sitatet...
Takker å bukker mann


Sitat av skruffen Vis innlegg
Med det samma vi snakker om det. Er det fler slike bøker?. Har falken sin og HTC sin til nå. Såklart bare til hobbybruk på egne biler.
Vis hele sitatet...
Hva med å dele HTC med oss andre?
Det kan jeg gjøre vettu. Here you go

Hpc Car Opening Authority

Passord er "freakforum"
Sitat av skruffen Vis innlegg
Det kan jeg gjøre vettu. Here you go

Hpc Car Opening Authority

Passord er "freakforum"
Vis hele sitatet...


Takk skal du ha basse http://teamvolvo.net/forum/images/smilies/kiss.gif
HPC sin bok var genial.

Har noen tegninger på hvordan verktøy for biler kan lages?
Sitat av saroth Vis innlegg
HPC sin bok var genial.

Har noen tegninger på hvordan verktøy for biler kan lages?
Vis hele sitatet...

type verktøy er det du tenker på egentlig?
Finnes en god del der ute. Slim-jims, Try-out keys osv.
Finnes utrolig masse på nett som er å få tak i ferdig.
Også til Audi, Porsche osv
Alt kan bli sendt til Norge.

På youtube ligger det masse videoer av hvordan du kan lage deg dirkesett til bil


Om det er try-out keys du skal ha ligger det maler på det ute på nett.
Slimjims kan du lage selv igrunn. Trenger igrunn ikke mal engang. Bare å se på et bilde
så ser du hvordan den er
Sist endret av SirKim2000; 4. november 2009 kl. 12:27.
tenkte egentlig på alle de forskjellige krokene.
tryout keys har jeg (ihvertfall jigglere), og slim jim har jeg lagt av bundeband en gang, fikk ikke opp døren da men..
Sist endret av saroth; 4. november 2009 kl. 12:44.
I HPC boka er det ganske bra bilder av verktøy, så kanskje du greier å lage utifra det?. Tenkte jeg skulle prøve meg på CO-61 eller "wondertool" for det er den som brukes for å åpne min bil :P
ja tegningene er ganske bra, så kan prøve utifra de ja. må kjøpe slik luftpute da, men de er billige her: http://dealextreme.com/details.dx/sku.16423
Man treeenger ikke en luftpute. Er jo bare å polstre et tjukt skrujern eller bruke noe polstra som "wedge". Dørene er jo så myke at man får bøyd greit ut for å legge inn en wedge

Men selvsagt, en sånn luftpute ser hendig ut!
Sist endret av metallifan; 6. november 2009 kl. 11:52.
Dealextreme selger "KLOM Auto Quick Open Kit "
Om du ikke gidder å kjøpe derfra, så kan du kanskje prøve å se på bildene dems om du skal lage selv
Hey, satt og titta på denne:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16423

Er det så lett og få opp en bil dør? eller er dette bare bøff?
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Hey, satt og titta på denne:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16423

Er det så lett og få opp en bil dør? eller er dette bare bøff?
Vis hele sitatet...
Hva er det du synes ser så lett ut ved dette produktet?

Alt denne luftputen gjør er på en skånsom måte å lage litt plass til verktøy du eventuelt klarer å manipulere låsmekanismen med.

En proff bilåpner bruker 2-30 sekunder på å åpne en bildør som kan åpnes ved manipulasjon. Nyere biler med bedre sikkerhetsfunksjoner er litt enten eller. Enten åpnes de forholdsvis raskt, eller så lar de seg ikke åpne ved manipulasjon sånn uten videre.
Sitat av capidog Vis innlegg
Hva er det du synes ser så lett ut ved dette produktet?

Alt denne luftputen gjør er på en skånsom måte å lage litt plass til verktøy du eventuelt klarer å manipulere låsmekanismen med.

En proff bilåpner bruker 2-30 sekunder på å åpne en bildør som kan åpnes ved manipulasjon. Nyere biler med bedre sikkerhetsfunksjoner er litt enten eller. Enten åpnes de forholdsvis raskt, eller så lar de seg ikke åpne ved manipulasjon sånn uten videre.
Vis hele sitatet...

Jeg tenkte istede for og slå i stykker låsen eller fks stå der og dirke med en kniv så kunne man bare pumpe opp døra litt og dra opp låsen med en tang, etc.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg tenkte istede for og slå i stykker låsen eller fks stå der og dirke med en kniv så kunne man bare pumpe opp døra litt og dra opp låsen med en tang, etc.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Det er hensikten med denne luftputen. Tang er nok ikke det riktige verktøyet. Men man kan bruke mye annet på biler som lar seg åpne på denne måten.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg tenkte istede for og slå i stykker låsen eller fks stå der og dirke med en kniv så kunne man bare pumpe opp døra litt og dra opp låsen med en tang, etc.
Vis hele sitatet...
å slå i stykker låsen er jo litt av vitsen borte. Fare for å da gjøre skade på dør er jo stor. Å med oppretting å lakking å ny lås blir det dyrere enn å knuse ruta f.eks.

Poenget her er jo å få opp døra skadefritt. istede for slike metoder på dette kan man jo dirke opp låsen. Går greit om du har litt "følsomme" hender å litt nevedyktig, så klarer du fint å dirke opp billåser. Er ikke så sinnsykt vanskelig som fler skal ha det til. Min aller første gang jeg overhodet prøvde å dirke opp en tenningslås tok det meg et kvarter. Da sto bilen å gikk. er jo samme lås på døra. Eneste er jo at låsene på døra er litt hardere å vri rundt da om du skjønner hva jeg mener.


Å den luftputa, den lager ikke så stor åpning at du kan åpne med en tang liksom. Er for å få lura ned en ståltråd eller anna tynt verktøy
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Finnes det en nyere utgave av Falken boken? Den er fra 2001.
Sitat av SirKim2000 Vis innlegg
å slå i stykker låsen er jo litt av vitsen borte. Fare for å da gjøre skade på dør er jo stor. Å med oppretting å lakking å ny lås blir det dyrere enn å knuse ruta f.eks.

Poenget her er jo å få opp døra skadefritt. istede for slike metoder på dette kan man jo dirke opp låsen. Går greit om du har litt "følsomme" hender å litt nevedyktig, så klarer du fint å dirke opp billåser. Er ikke så sinnsykt vanskelig som fler skal ha det til. Min aller første gang jeg overhodet prøvde å dirke opp en tenningslås tok det meg et kvarter. Da sto bilen å gikk. er jo samme lås på døra. Eneste er jo at låsene på døra er litt hardere å vri rundt da om du skjønner hva jeg mener.


Å den luftputa, den lager ikke så stor åpning at du kan åpne med en tang liksom. Er for å få lura ned en ståltråd eller anna tynt verktøy
Vis hele sitatet...
Mange nyere biler er umulige å åpne. Har stått noen ganger med Viking/NAF etc der de bare har måttet gi opp å få opp bilenen.