Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4597
Man kan være 30 dager i Thailand uten å søke om visum med norsk pass, men trenger man noe annet enn pass? Må man vise hjemreisebillett?
Ja, du må ha billett ut fra Thailand, ikke nødvendigvis "hjem", om også stor sjangse for at du blir spurt om hotell-reservasjon.
Faen.... Jeg tenkte å ta det litt som det kom og reise hjem når jeg var lei.
Sitat av nZaal Vis innlegg
Ja, du må ha billett ut fra Thailand, ikke nødvendigvis "hjem", om også stor sjangse for at du blir spurt om hotell-reservasjon.
Vis hele sitatet...
Jeg har da reist til Thailand uten billett ut av landet uten at det har vært noe problem. Noen år siden sist nå riktig nok, men dette kan da ikke være så uvanlig?

Hotell-reservasjon har jeg aldri hatt på forhånd når jeg har vært i Thailand. Bare du har en adresse du kan oppgi til immigrasjonsmyndighetene ("Khaosan Road, Bangkok" funker) går alt helt fint.
Sitat av nZaal Vis innlegg
Ja, du må ha billett ut fra Thailand, ikke nødvendigvis "hjem", om også stor sjangse for at du blir spurt om hotell-reservasjon.
Vis hele sitatet...
Det der er bare tull og tøys. De spør deg ikke om flybillett eller hotellreservasjon.
Her er en av dusinvis av sider med info ang. visum til Thailand.

http://www.learn4good.com/travel/thailand_visa.htm

Freakaholic: Nei, det er ikke tull og tøys, litt unøyaktig, ja..

What documents will be required?

Tourist Visa:
– Passport or travel document with validity not less than 6 months
– Visa application form completely filled out
– Recent( 4 x 6 cm.) photograph of the applicant
– Evidence of travel from Thailand (air ticket paid in full)
– Evidence of adequate finance (10,000 Baht per person and 20,000 Baht per family)
– Consular officers reserve the rights to request additional documents as deemed necessary
Vis hele sitatet...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nZaal Vis innlegg
Freakaholic: Nei, det er ikke tull og tøys, litt unøyaktig, ja..
Vis hele sitatet...
For min del besto det å få turistvisa til Thailand i å fylle ut et skjema på flyet, levere det og passet, vente tjue sekunder på stempel.

Det var ingen sjekk av returbilett (det hadde eg ikkje), penger e.l.
Er du "uheldig" så møter du en regelrytter bak disken.. Bedre og ta alle forhåndsregler så slipper du og bli sittende med skjegget i postkassa dersom de skulle finne på og spørre.

Det er bare dumt og drite i reglene når du først skal dra så langt. Sure du kan være heldig og ingen sjekker en dritt, men hva gjør du da om du treffer regelrytteren som spør etter alt.. og du sitter der uten en dritt?

Prøver bare og være fornuftig her..
Sist endret av nZaal; 8. juli 2013 kl. 23:30.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nZaal Vis innlegg
Det er bare dumt og drite i reglene når du først skal dra så langt. Sure du kan være heldig og ingen sjekker en dritt, men hva gjør du da om du treffer regelrytteren som spør etter alt.. og du sitter der uten en dritt?
Vis hele sitatet...
Sure, spesielt mtp. at både Lufthansa og KLM stortsett har billigere T/R billetter enn kun en veg. Det lønner seg stortsett å kjøpe T/R uansett om du har tenkt å bruke returen eller ikkje.
er det ikke bare å bestille en billigbillett til et av nabolandene? så har du i tilfelle?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Sure, spesielt mtp. at både Lufthansa og KLM stortsett har billigere T/R billetter enn kun en veg. Det lønner seg stortsett å kjøpe T/R uansett om du har tenkt å bruke returen eller ikkje.
Vis hele sitatet...
Jeg flyr fra en flyplass jeg ikke tenker å returnere til. Jeg er allerede i utlandet, og i stedet for å reise hjem, reiser jeg videre.

Forøvrig takk for alle svar. Satser på at det går i boks, og lyger i så fall og sier at jeg har tenkt å reise med buss til Kambodsja, eller noe.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nikita Vis innlegg
Jeg flyr fra en flyplass jeg ikke tenker å returnere til. Jeg er allerede i utlandet, og i stedet for å reise hjem, reiser jeg videre.
Vis hele sitatet...
Sats på enten T/R billetter eller jorda rundt billetter (som forutsetter at du konsekvent reiser ei retning med et maks antall stopp).

http://www.lufthansa.com/online/port...d=2000331&l=en

http://www.klm.com/travel/gb_en/plan...kets/index.htm
Sitat av slashdot Vis innlegg
Sats på enten T/R billetter eller jorda rundt billetter (som forutsetter at du konsekvent reiser ei retning med et maks antall stopp).

http://www.lufthansa.com/online/port...d=2000331&l=en

http://www.klm.com/travel/gb_en/plan...kets/index.htm
Vis hele sitatet...
Hehe, er bare snakk om et stopp er jeg redd. Har vært borte noen uker nå, og var egentlig på vei hjem, men fant ut at det blir for kjedelig, så kastet meg på en billig tur til Asia. Er nok arbeid og studier som venter hjemme er jeg redd, så blir dessverre ikke mer enn en drøy måned i bestefall...
Du må oppgi hvor du skal bo, bare bruk et random hotell eller kopier fra sidemannen på fly.
Ang returbillett så driter de som regel i dette, men blir det et problem så kan du si at du skal på visa-run til Burma dersom oppholdet blir lengre enn 30 dager.
Sitat av enanthate Vis innlegg
Du må oppgi hvor du skal bo, bare bruk et random hotell eller kopier fra sidemannen på fly.
Ang returbillett så driter de som regel i dette, men blir det et problem så kan du si at du skal på visa-run til Burma dersom oppholdet blir lengre enn 30 dager.
Vis hele sitatet...
Jepp. Får gjøre noe slikt! Takk for svar!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Fått erfrare hva som skjer om du ankommer Filippinene uten returbilett ihvertfall... Etter 16 timer med flyvning fra Oslo Lufthavn Gardermoen til Cebu Mactan Intl via London og Hong Kong, ble jeg satt i immigrasjonscelle med 3 sikkerhetsvakter til enhver tid, måtte overnatte på flyplassen før det ble gratis retur til Hong Kong... Kjipt!!

Deportert på første dag.. koselig.
Skal være noe super billige billetter fra Airasia eller http://www.tigerair.com/sg/en/ som du evt kan kjøpe. Evt si at du tar buss til Kambodia eller malaysia f.eks. Funker sikkert.
Har aldri blitt spurt om returbilett, vært der mre enn 20 ganger de siste 12 år. (Har dog alltid hatt returbilett...)
Sitat av nZaal Vis innlegg
Fått erfrare hva som skjer om du ankommer Filippinene uten returbilett ihvertfall... Etter 16 timer med flyvning fra Oslo Lufthavn Gardermoen til Cebu Mactan Intl via London og Hong Kong, ble jeg satt i immigrasjonscelle med 3 sikkerhetsvakter til enhver tid, måtte overnatte på flyplassen før det ble gratis retur til Hong Kong... Kjipt!!

Deportert på første dag.. koselig.
Vis hele sitatet...
Da var du uheldig at de ikke gjorde jobben sin i Oslo og Hong Kong. Normalt så vil de etterspørre returbillett og visum om returbilletten er lengre enn 21 dager. De burde også sjekket igjen i Hong Kong. Det har de som regel gjort når jeg har reist. Har opplevd folk i køen som ikke har hatt gyldig visum for lengre reiser og da har de fått beskjed om hvor drosjer som fører dem til ambassaden for å søke visum i Hong Kong.
Ja, for informasjonens skyld:
I Russland ble jeg tvunget til å kjøpe en billett ut for å få lov til å gå på flyet. Kjøpte hos Lufthansa, og fikk kansellert billetten etter baggage drop. Winning.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Sitat av nikita Vis innlegg
Man kan være 30 dager i Thailand uten å søke om visum med norsk pass, men trenger man noe annet enn pass? Må man vise hjemreisebillett?
Vis hele sitatet...
Nei,, og hvis man vil være lengere, så dra ned til grensa mellom Cambodia og Thailand, svært marked, så kommer de og spør om hjelpe deg med visum 1 mnd til, så stempler de passet ditt for 500 baht ca (93kr)

*one love*
Sitat av lilpsych Vis innlegg
Nei,, og hvis man vil være lengere, så dra ned til grensa mellom Cambodia og Thailand, svært marked, så kommer de og spør om hjelpe deg med visum 1 mnd til, så stempler de passet ditt for 500 baht ca (93kr)

*one love*
Vis hele sitatet...
Nah, du kan få inntil 60 dagers turistvisum som kan bli forlenget til 90 dager ved søknad: http://www.thaiembassy.no/no_visa.htm
Sitat av nikita Vis innlegg
Nah, du kan få inntil 60 dagers turistvisum som kan bli forlenget til 90 dager ved søknad: http://www.thaiembassy.no/no_visa.htm
Vis hele sitatet...
Ja riktig som dere begge sider, men vil man unngå ambasseden og byråkratiet og maset i Bangkok, så er det lettere og billige og ikke mist kjappere og dra ned til grense området
Sitat av spittfire88 Vis innlegg
Ja riktig som dere begge sider, men vil man unngå ambasseden og byråkratiet og maset i Bangkok, så er det lettere og billige og ikke mist kjappere og dra ned til grense området
Vis hele sitatet...
Nja, koster ikke mer enn 250 kroner for 60 dagers visa, men det er sant at det sikkert er enklere. Dog vil jeg si at den bussturen opp til grensen om man er i BKK er ganske kjip. Er man på øyene i sør (feks Phangan, Samui eller Tao) er jo det også særdeles upraktisk.
Sitat av nikita Vis innlegg
Nja, koster ikke mer enn 250 kroner for 60 dagers visa, men det er sant at det sikkert er enklere. Dog vil jeg si at den bussturen opp til grensen om man er i BKK er ganske kjip. Er man på øyene i sør (feks Phangan, Samui eller Tao) er jo det også særdeles upraktisk.
Vis hele sitatet...
Ja, og det finner du av når du kommer deg ned dit til paradis. Er den 4 ganger i året selv 1mnd om gangen og trener muay-thai..
Skal ned igjen nå 23.Sept =)

OneLove