Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 23979
Kan man smøre en fersk tatovering med aloe vera? Er det noen kremer som anbefales?
partoftheproblem
mongoloid's Avatar
42 7
Helosan er anbefalt
Sitat av LarzBjørvik Vis innlegg
Kan man smøre en fersk tatovering med aloe vera? Er det noen kremer som anbefales?
Vis hele sitatet...
Skylle i kaldt vann, tørke forsiktig av. Du har forskjellige ting som kan brukes som er spesial til tatoveringer, men det holder å bare bruke parfymefri fuktighetskrem. Det funka veldig godt for meg på alle mine
Jeg mener og ha sett en reklame som selger en salve som er "kun" for tattoveringer. Tror den heter tattoo after care, og kan nok kjøpes på apoteket. Jeg personlig har ikke brukt den selv, eller hørt andre som har brukt den, men ettersom salven selges på apoteket vil jeg tro den er kvalifisert.
Andre kremer som noen anbefaler er; Bepanthen, A-derma og Agrosan.
Når det er sagt, IKKE bruk vaselin
Bepanthen er veldig god! Gå for den
Sitat av LarzBjørvik Vis innlegg
Kan man smøre en fersk tatovering med aloe vera? Er det noen kremer som anbefales?
Vis hele sitatet...
Hold deg unna aloe. Aloen kan framkalle allergiske reaksjoner, særlig i ren form.
"Aloe"kremer fra kosmetikkbransjen inneholder stort sett fint lite aloe (ie - akkurat nok til å kunne skrive det på flaska), så de er bedre, men det er like greit å styre unna.

Helosan som nevnt funker hvis du er sikker på at du ikke reagerer på eukalyptus. Hvis du er usikker funker nok også spenol fint.
Finn en parfymefri såpe og vask den 3 ganger (eller fler) om dagen i ca 2-3 dager, så kan du bruke spenol resten av tiden Jeg fikk ikke skorpe og flasset sånn 2-3 små flak.

Men er mange "fasiter" på hvordan du skal behandle en tattovering
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Skyll området i lunket vann, vask godt med denne:
http://puu.sh/3ttNb.jpg
Skyll av, tørk/stryk forsiktig med en håndduk til området er tørt.
Påfør så denne:
http://puu.sh/3ttL7.jpg

Dette gjøres da 3-5 ganger om dagen til den er leget.

Denne metoden har jeg personlig brukt på hele sleeven min, og det funker fantastisk bra!
Sist endret av Zyke; 2. juli 2013 kl. 20:01.
Grønnsåpe fungerer utmerket godt til å vaske med, i tillegg til at man lukter litt jul!
Det viktigste er at du styrer unna fete fuktighetskremmer med parabener og/eller parfyme. Selv har jeg brukt bepanthen, og kan anbefale det.
Nartural har en fin håndsåpe! Bruker den, å den funker fjell..!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av winkeesalami Vis innlegg
Bepanthen er veldig god! Gå for den
Vis hele sitatet...
Brukte den jeg også. Fikk ikke skorpe eller noe som helst. Dessuten dempet den kløen veldig når den var på det verste, bare å klæsje på kremen så klødde det ikke lengre.
Atomic radiation
Underlaid atom's Avatar
Jeg brukte grønnsåpe til og vaske skyll i varmt vann for så og bruke spenol til krem
Jeg tok tatovering i Mai, vasket denne med parfymefri såpe et par ganger de to-tre første dagene. Smørte regelmessig med en tube Tatto After Care jeg fikk av tatovøren, når denne gikk tom gikk jeg over til Spenol (smurte da litt oftere). Resultatet for meg ble i alle fall veldig bra!
Sitat av LarzBjørvik Vis innlegg
Kan man smøre en fersk tatovering med aloe vera? Er det noen kremer som anbefales?
Vis hele sitatet...
Aquaphor er utvilsomt det beste. Har prøvd både helosan, bepathen, tattoo og lignende.
Sitat av Zyke Vis innlegg
Skyll av, tørk/stryk forsiktig med en håndduk til området er tørt.
Påfør så denne:
Vis hele sitatet...
Jeg ville heller (og gjorde) "klappet" forsiktig med håndkle fremfor å stryke, noe som blir litt mer skånsomt.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Jeg ville heller (og gjorde) "klappet" forsiktig med håndkle fremfor å stryke, noe som blir litt mer skånsomt.
Vis hele sitatet...
Selvsagt! Det var det jeg mente, men fingrene samarbeidet ikke med hjernen.
Dette da selvfølgelig for å unngå å skrape bort ru/sårskorpe.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Jeg ville heller (og gjorde) "klappet" forsiktig med håndkle fremfor å stryke, noe som blir litt mer skånsomt.
Vis hele sitatet...
Tok tatoveringen i England, han sa også at jeg skulle klappe fremfor å stryke..
Han solgte meg en antiseptisk krem kalt Savlon, men den er halv tom nå så jeg må vel investere i en ny en..

Btw, tar det lang tid før skorpene forsvinner?
Sitat av LarzBjørvik Vis innlegg
Btw, tar det lang tid før skorpene forsvinner?
Vis hele sitatet...
Vanligvis rundt to uker, men det variere litt alt ettersom.
En gang jeg var fattig og fersk tatovert kjøpte jeg en aloe vera plante til 30 kr og knakk av små biter og smurte med. Funka fint for meg. Ellers som andre sier så går det an å bruke helosan osv. Bare vær forsiktig med alkohol og andre ulumskheter på tattisn
Spenol (Parfymefri) er billig og funker fint. Brukte denne selv med gode resultater.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har nylig tatt en tattoo i utlandet å kremen jeg fikk heter quick magic tattoo after care, står at den er 100% naturlig. Ser det blir nevnt at en ikke skal bruke vaselin, å dette minner meg altfor mye om vaselin så det jeg lurer på er om denne er bra å smøre med?
Jeg fikk beskjed om å bruke vaselin, og det fungerte helt fint i mitt tilfelle i allefall, og kommer til å bruke det neste gang også.