Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3686
Heisann, fikk i opg på skolen. Ta et bilde, som skulle reklamere for eller imot alkohol. Jeg valgte å reklamere for, og endte opp med bildet under.

Men så begynte jeg å tenke om jeg skulle gjøre noe mer ut av det
og om det er et greit bilde?



EDIT: Måtte bruke vann og en flaske som lå i studio, pga pengemangel
Sist endret av NordicFoto; 20. oktober 2011 kl. 17:09.
Det så veldig bra ut, men tror du kan få øl til å se enda mer innbydende ut. I et 0,5L glass f.eks.

Bra jobba med sprudlinga i toppen av flaska, ser delikat ut.
Det ser veldig redigert ut på toppen av flasken. Jeg ville forbedret dette hvis det er dette bildet du har lyst til å bruke.
Sitat av Morgul Vis innlegg
Det ser veldig redigert ut på toppen av flasken. Jeg ville forbedret dette hvis det er dette bildet du har lyst til å bruke.
Vis hele sitatet...
oi!
takk for den
that i shall do
Ganske kjedelig, det er et bilde av en flaske liksom.
Jeg husker en ganske gammel reklame, et bilde av en mann med en lampeskjerm på hodet, og så sto det "Remember all those times you thought you were funny?"
Den var utenlands, og jeg fant den via en erlend loe bok..
Jeg ble trøst!

Men jeg ville fjernet de hvite prikkene rundt flasken samt den stripen som går nedover halsen på flasken.
Det ser forfriskende ut ja, men dessverre skummer ikke vann på samme måte som øl gjør, så man kan se at det er vann du har hatt oppi. Kjøp noe billig øl som Pokal eller Seidel og fyll på flasken din.

En annen ting som jeg føler at bildet mangler er kondens. Øl er liksom ikke øl uten litt kondens på flasken.
Er litt enig med OlaPola, det er bare bilde av en flaske. Det er et fint bilde, kunne gjerne hatt det på veggen som en plakat eller noe, men når det skal være en reklame bør du vel gjøre litt mer utav det for å fange oppmerksomhet og skape litt historie. Tenk kreativt, gjør noe banalt.
Takker For gode tilbakemeldinger
Det er et helt ok produktbilde imo.

Litt ymse: Lyset er ikke symmetrisk og jeg tror jeg ville likt det bedre om partiet bak flaska var så opplyst. Syns synsvinekeln er litt for høy - tar du bilde nedenfra vil flaska se mektigere ut (spesielt om du bruker litt vidvinkel) og dermed mer innbydende, får du i tillegg noen små dråper på flaska vil det se veldig forfriskende ut.

Og et lite lyssettingstips: Sjekk ut dette bildet her
http://gabbysfood.files.wordpress.co...neken_beer.jpg
Ser du de svarte stripene langs kanten på flaska? De lages ved å sette opp et svart ark e.l på hver sin side av flaska. Omtrent alle produktbilder av glass-ting har dette, bare google så ser du. Det er en liten detalj, men det er veldig virkningsfullt.

Forresten fin lyssetting på bildet i linken over, det kan du og prøve.
Fikk ihvertfall lyst på øl!
Bruk denne som inspirasjon, om du har Photoshop!
http://design.creativefan.com/create...ol-product-ad/
Bildet er fint, men jeg la med en gang merke til at det ikke er øl...mangler skum!

For å evt. få dugg utenpå, kjøl den veeeldig ned, og ta den ut i et godt og varmt rom. (Det dugger jo fort når man tar seg en kald en ute i sommervarmen)
Jeg fikk ihvertfall lyst på øl. Det er godt jeg har noen iskalde til disposisjon. Allikevel syns jeg ikke den var helt gjennomført. Boblene er alt for store til å være kullsyre og man skal ikke se nøye før man oppdager at en stråle med vann(?) har blitt klippa ut. Foreslår Farris om du absolutt ikke har råd til ekte øl. Anbefaler også en liten Heineken-logo i et av de nedre hjørnene. Helt clean, og bare fonten.
Sist endret av etsi; 20. oktober 2011 kl. 19:39.
Jeg har sett nærmere på bildet, og vannsølet ser bare ut som vannsøl. Ha benken eler hava det er rein for sånt, og ikke la noe annet enn kondens renne nedover flaska, det ser ut som om etiketten er fucka pga vannet.

enig med etsi også btw, en liten logo i hjørnet hadde ikke skadet.
Ikke det at jeg har peiling, men du kan jo lese om farger og hva folk ubevisst assosierer dem med, mye som kan gjøres med litt farge og et kult oppsett
uansett lykke til
Ser også nå etterpå at vannet på toppen er helt flatt. Noe som tydelig er redigert bort.
Sitat av Snavs Vis innlegg
Ser også nå etterpå at vannet på toppen er helt flatt. Noe som tydelig er redigert bort.
Vis hele sitatet...
Ser du på fullres så ser man at det har vært helt vann ned fra over flasken, og at dette er kuttet veldig skarpt på toppen av flasken. Ikkje bra.

Jeg ville forsøkt å utfordre meg selv litt mer, ta litt mer kreative reklamebilder! Bilder med eksterne blitser av en flaske som står i ro er flott og fint det, men skal du ha noe orginalt så må du tenke utenfor boksen.

Har du et par ølflasker tilgjengelig kan du jo prøve å knuse dem, og fryse bevegelsen rett før de knuser helt?
http://windowshut.com/theme-images/beer-splash-windows-7-theme-124.jpg
Eller få det til å sprute øl ut av flasken, ala champange? Ser at du hadde et begrenset budsjett og slikt, men det koster å være kar vettu
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Til de som sier det bare er en flaske; pøh!

Det er en ølflaske som inneholder en meget god øl, og det ser jævlig innbydende ut.

Men after all, det er "smak og behag".
Å si at heineken er et meget godt øl er vell og ta litt hardt i, det er ett lyst og lettdrikkelig øl, men ingenting som skiller det fra andre lyse øl.

Ellers synes jeg bildet ble bra men kanskje litt kjedelig og litt lite kreativt, sjekk ut reklamene absolutt vodka og carlsberg har hatt for inspirasjon.

http://www.laygeng.com/wp-content/up...t-paradise.jpg

http://www.penn-olson.com/wp-content...vodka-ad-3.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-XI0yUI3usB..._3_400_100.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-9Vz86owfbO..._0_400_100.jpg


Disse er nok litt ekstreme og krever mye (penger) men det kan jo lages i mindre skala.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av danseku Vis innlegg
Å si at heineken er et meget godt øl er vell og ta litt hardt i, det er ett lyst og lettdrikkelig øl, men ingenting som skiller det fra andre lyse øl.
Vis hele sitatet...
Å si at Heineken er en helt average øl fordi andre syns noe annet er litt å ta i.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Til de som sier det bare er en flaske; pøh!

Det er en ølflaske som inneholder en meget god øl, og det ser jævlig innbydende ut.

Men after all, det er "smak og behag".
Vis hele sitatet...
Synes ikke vann på ølflaske ser innbydende ut....
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Til de som sier det bare er en flaske; pøh!

Det er en ølflaske som inneholder en meget god øl, og det ser jævlig innbydende ut.

Men after all, det er "smak og behag".
Vis hele sitatet...
Tuller du? Så du sølet øverst på bildet? Det er isåfall det skumlest boblende ølet jeg har sett.

og det ER bare et bilde av en flaske, ganske ukreativt. Grunnen til at en reklame for det meste har en eller annen tvist, som bildet av det ølglasset som spruter øl noen poster over, så er det fordi bilder du liker så godt ikke selger til mange. Bare til få.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av olaPola Vis innlegg
Tuller du? Så du sølet øverst på bildet? Det er isåfall det skumlest boblende ølet jeg har sett.

og det ER bare et bilde av en flaske, ganske ukreativt. Grunnen til at en reklame for det meste har en eller annen tvist, som bildet av det ølglasset som spruter øl noen poster over, så er det fordi bilder du liker så godt ikke selger til mange. Bare til få.
Vis hele sitatet...
Wow, noen andre har en annerledes mening enn deg! Katastrofe! Nå må du sette deg til rette og spørre om vedkommende tuller!

*Ahem*

Har jeg noen gang påpekt at bildet skal "selge" godt eller være best mulig reklame? Nei. Jeg sa at ølflaska så jævlig innbydende ut, så det blir bare helt feil å prøve å bestemme hva jeg skal syntes, fordi jeg står på mitt!

End of story.
Sist endret av Kusetjuv; 21. oktober 2011 kl. 15:40.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Wow, noen andre har en annerledes mening enn deg! Katastrofe! Nå må du sette deg til rette og spørre om vedkommende tuller!

*Ahem*

Har jeg noen gang påpekt at bildet skal "selge" godt eller være best mulig reklame? Nei. Jeg sa at ølflaska så jævlig innbydende ut, så det blir bare helt feil å prøve å bestemme hva jeg skal syntes, fordi jeg står på mitt!

End of story.
Vis hele sitatet...
Tror nok poenget er at hvis du synest dette ølet er meget godt, så vil IKKE dette se innbydende ut for deg....det er helt tydelig bare vann! Vil øl som bobler som vann selge mye?

Og har dine innkjøp av denne typen øl manglet skum siden dette frister?
Sitat av Snavs Vis innlegg
Bildet er fint, men jeg la med en gang merke til at det ikke er øl...mangler skum!

For å evt. få dugg utenpå, kjøl den veeeldig ned, og ta den ut i et godt og varmt rom. (Det dugger jo fort når man tar seg en kald en ute i sommervarmen)
Vis hele sitatet...
Thats what photoshop is for!
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av Snavs Vis innlegg
Tror nok poenget er at hvis du synest dette ølet er meget godt, så vil IKKE dette se innbydende ut for deg....det er helt tydelig bare vann! Vil øl som bobler som vann selge mye?

Og har dine innkjøp av denne typen øl manglet skum siden dette frister?
Vis hele sitatet...
Det ser innbydende ut uansett syns jeg. Og har du noen beviser for at det er vann? Nei.

Og hvis det viser seg at det er vann, hva så? Jeg står fortsatt på at jeg syns det er fuckings innbydende. Fordi jeg liker alet!

Rett i ditt ignorante fjes!
Sist endret av Kusetjuv; 21. oktober 2011 kl. 16:42.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Det ser innbydende ut uansett syns jeg. Og har du noen beviser for at det er vann? Nei.

Og hvis det viser seg at det er vann, hva så? Jeg står fortsatt på at jeg syns det er fuckings innbydende. Fordi jeg liker alet!

Rett i ditt ignorante fjes!
Vis hele sitatet...
Jada, vann er jo innbydende....
Dessuten trenger jeg ikke bevis for å se at det ikke skummer som øl, det kan være hva føkkings annet flytende for min del. Men skal en reklamere for øl, skal det se ut som øl!

Rett i din ignorante ræv.

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Det ser innbydende ut uansett syns jeg. Og har du noen beviser for at det er vann? Nei.
Vis hele sitatet...
Bare enda en ting, for å irritere...
Jeg har ikke BEVIS for at det er vann, men det står under bildet i TS sin første post...haha!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bildet ble veldig røfft, med det underlaget (eldre bardisk assosiasjoner) og søl rundt. Det er da litt dumt at det er innlysende at det er vann som er i flasken, det blir en logisk brist om du skjønner.
Min anbefaling er å beholde bakgrunnen og lyssettingen, men kjøpe en faktisk øl. Legg denne i fryseren til den nesten fryser. Da skal den dugge fint. Kanskje en liten dråpe ned langs siden, men ikke det sølet som er på nåværende bilde. Du skulle reklamere for ølet, ikke for å helle den ut :P

Eventuelt kunne du kanskje gått for en slik stil: http://farm6.static.flickr.com/5294/...32c0333b_o.jpg med en åpnet (tom) flaske og ett fullt ølglass vedsiden av?
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Jeg er temmelig full nå og veldig øltørst av den grunn. Likevel syntes jeg ikke bildet ditt ikke ser særlig fristende ut da bobene ikke ser ut som "ølbobler" og innholdet ikke ser ut som annet enn vann.

Fikk faktisk mer lyst på kaldt vann enn isklad øl.
Denne er konge! Kunne laget en moderne verson av den

http://www.inspirational-quotes-short-funny-stuff.com/images/old-beer-ads-helping-ugly-people-have-sex-since-1862.jpg