Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3378
Heisann, har nylig tatt et par bilder jeg er ganske fornøyd med, vil gjerne ha litt kommentarer/kritikk

Ja de er redigert i photoshop og lightroom

De er også å finne i litt bedre kvalitet på min portfolio eller min deviantart, Hvor dere er velkomne til å legge igjen mer kritikk og kommentarer!

EDIT: det med sola er tatt mens jeg sitter på bussen, i fart :P og det med gutten er tatt mens jeg venter på bussen! Hvis det er relevant
Sist endret av random36598; 3. november 2010 kl. 17:28.
Jeg liker begge bildene! Fin stemning på nr 1, mens nr 2 er dystert og røft... Samtidig ville jeg kanskje hatt litt mer teknisk kvalitet, litt mer skarphet om du forstår hva jeg mener. Sorthvitt på v2 hører med på slike bilder, godt valg

Uansett et temmelig stort sprang ifra hva mange andre her poster iblant
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Føler ikke helt bildene jeg, hva er det du vil frem til ?
Vis hele sitatet...
alt trenger ikke å ha en dypere mening vettu. likte det med sola, det andre bildet var kjedelig.
Mulig jeg er veldig prikete, men synes det var litt irriterende at sola var midt på toppen av den ene grana. Ellers så likte jeg det drit godt!
Gjest
Trådstarter
Sitat av OlavGal Vis innlegg
Mulig jeg er veldig prikete, men synes det var litt irriterende at sola var midt på toppen av den ene grana. Ellers så likte jeg det drit godt!
Vis hele sitatet...
er forsåvidt litt enig i det!
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
sefølgelig , jeg bare tuller med trådstarteren ( jeg kjennern )
Vis hele sitatet...
ok. men er det er mange som maser på dette med dypere meninger i bilder og musikk, who cares når bildet er bra? tråstarter har iallefall fått KP av meg.
ot

Er det oransje bildet på Finnstadsletta ?
Likte veldig godt bilde nr 2. Tenker Østblokkland med en gang, kanskje ikke stemningen du var ute etter, men det funker for min del. Kan lett se for meg det bildet i ei historiebok og det er ment som et kompliment.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Effage Vis innlegg
ot

Er det oransje bildet på Finnstadsletta ?
Vis hele sitatet...
Jeg aner ikke hva det heter xD Det er ihvertfall rett ved lørenskog kirke O.o

Sitat av Weili Vis innlegg
Likte veldig godt bilde nr 2. Tenker Østblokkland med en gang, kanskje ikke stemningen du var ute etter, men det funker for min del. Kan lett se for meg det bildet i ei historiebok og det er ment som et kompliment.
Vis hele sitatet...
Det var faktisk det jeg tenkte når jeg tok bildet! Han gutten minna meg om en liten russisk eller polsk gatebarn :P

Takker
Likte det første bildet godt, men hvis ikke den sola hadde vært midt på toppen av grana der hadde jeg hatt et nytt bakgrunnsbilde!
Gjest
Trådstarter
Sitat av Aperson4321 Vis innlegg
fabelaktig
Vis hele sitatet...
Takk for det

Sitat av potetgull0 Vis innlegg
Likte det første bildet godt, men hvis ikke den sola hadde vært midt på toppen av grana der hadde jeg hatt et nytt bakgrunnsbilde!
Vis hele sitatet...
hehe, takker!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gjest
Trådstarter
Tenkte jeg skulle legge opp to bilder til som jeg er fornøyd med!

(trykk på bildene for full str.)
Bilde 1: Dette er i Praha, egentlig bare et random turist foto, hehe. Litt etterbehandling.

http://bildr.no/thumb/793164.jpeg


Bilde2: Dette er tatt på toppen av operahuset en sen sommerkveld.
Jeg vet at det er skjevt, og altfor redigert, men selv synes jeg at det funker.

http://bildr.no/thumb/793163.jpeg

Nok engang, så setter jeg pris på all kritikk !
WOW :O

bildene var utrolig bra !
Litt kjipt at sola smurer ut konturene av greinene og husene i bakgrunnen på det første bildet, og det er noen forstyrrende flekker i gresset som er en annen tone enn plenen selv.
Ellers er motivet kjempefint, me skulle ønske du ikke kuttet kantene på det treet helt til venstre.
<:
Great work !. Likte spessielt det første bildet av en åker/eng. De vekket utrolig bra oppsikt!
Gjest
Trådstarter
Sitat av olaPola Vis innlegg
Litt kjipt at sola smurer ut konturene av greinene og husene i bakgrunnen på det første bildet, og det er noen forstyrrende flekker i gresset som er en annen tone enn plenen selv.
Ellers er motivet kjempefint, me skulle ønske du ikke kuttet kantene på det treet helt til venstre.
<:
Vis hele sitatet...
Det har jeg ikke tenkt på! takk for tips

Sitat av Natz Vis innlegg
Great work !. Likte spessielt det første bildet av en åker/eng. De vekket utrolig bra oppsikt!
Vis hele sitatet...
Så bra Takker!

Sitat av Kain Vis innlegg
WOW :O

bildene var utrolig bra !
Vis hele sitatet...
Fett at du likte dem
hvis man ser litt nøye på bilde nr 1 så ser man ett tydelig skille mellom fargene. Se fra nederste treet til høyre.
Likte bildene veldig godt jeg!
Hvis du klarer å diske opp med sånt på impulsivt vis, klarer du nok enda bedre hvis du planlegger!

Kp fra meg!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gjest
Trådstarter
Sitat av rW. Vis innlegg
Likte bildene veldig godt jeg!
Hvis du klarer å diske opp med sånt på impulsivt vis, klarer du nok enda bedre hvis du planlegger!

Kp fra meg!
Vis hele sitatet...
Takk for det
Likte det første bildet! mitt nye bakgrunnsbilde.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Gjest
Trådstarter
Slenger opp noen nye bilder dere kan kritisere!

http://bildr.no/thumb/916910.jpeg Selv er jeg ikke fornøyd med redigeringa her, fikk det ikke helt til og det ble bare veldig overdrevent

http://bildr.no/thumb/916911.jpeg synes dette er helt ok

God sommer

http://bildr.no/thumb/917458.jpeg

Prøvær seg litt fram da vettu
Sist endret av random36598; 29. juni 2011 kl. 00:21.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Kramer Vis innlegg
Likte det første bildet! mitt nye bakgrunnsbilde.
Vis hele sitatet...
Yay!

titegn
De 3 første bildene var SYKT tøffe.
Gjest
Trådstarter
Takk takk
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Slenger opp noen nye bilder dere kan kritisere!

http://bildr.no/thumb/916910.jpeg Selv er jeg ikke fornøyd med redigeringa her, fikk det ikke helt til og det ble bare veldig overdrevent

http://bildr.no/thumb/916911.jpeg synes dette er helt ok

God sommer

http://bildr.no/thumb/917458.jpeg

Prøvær seg litt fram da vettu
Vis hele sitatet...
Jeg syntes bilde nr.1 var perfekt. *Putter det som skrivebordbakgrunn*
Det første bilde i tråden ble nytt bakgrunnsbilde hos meg!

Uten å ha spesielt peiling på bilder, så må jeg egentlig bare si at samtlige bilder i tråden er utrolig kule!
Skulle ønske jeg kunne gitt deg konstruktiv tilbakemelding på bildene, men sånn blir det når jeg ikke innehar kunnskaper om foto, kun smak og behag
Veldig fine bilder! Likte de veldig godt Er det første "gråe" bildet med gutten fra like ved Strømmen?
Sist endret av Huztle; 1. juli 2011 kl. 16:14.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Huztle Vis innlegg
Veldig fine bilder! Likte de veldig godt Er det første "gråe" bildet med gutten fra like ved Strømmen?
Vis hele sitatet...
Takker!
Ja det er 5 min fra senteret
Sist endret av random36598; 1. juli 2011 kl. 16:16.
Sitat av hellotitty Vis innlegg
er forsåvidt litt enig i det!
Vis hele sitatet...
syns faktisk det var litt tøft. siden sola lyser igjennom treet og det blir ramma inn av greinene så har det et ganske bra fokus i bildet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gjest
Trådstarter
Altså, mange vil nok si at det er altfor saturated men har calibrert skjermen min, så fargene blir en del mattere en på andre skjermer

Er klar over lense flaren, og den er ganske irriterende, ja.



Btw: Har kommet inn på Bilder Nordic School of Photography, så hvis det er noen som har erfaring eller lignende med det, så ta kontakt!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Mmm, pent. Jeg fikk en idé om å smelte sammen de to siste bildene om du fikk til skinnene i likt perspektiv som høstgata.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Mmm, pent. Jeg fikk en idé om å smelte sammen de to siste bildene om du fikk til skinnene i likt perspektiv som høstgata.
Vis hele sitatet...
Kjør på

Var det beste jeg fikk til, høøh.