Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 10231
Hei
Jeg har 2 spørsmål til dere som jeg lurer på:

Selv så vurderer jeg og prøve amfetamin, men vet ikke så mye stoffet, uten at det er et utmerket slankemiddel og å ta visst en vil holde seg våken en god stund
Men hvorfor tar DERE amfetamin? Hvordan rus gir den? Og hva vil dere si er anbefalt start-dose for en nybegynner på stoffet, dersom det skal gi rus og man tar det via piller?

Så mitt andre spørsmål: Jeg har lest litt om LSD (syre), men har egentlig ikke funnet noe mer enn at det gir hallusinasjoner og vrangforestillinger. Dette høres ikke akkurat ut som noe positivt. Hvordan positiv rus gir LSD? Og hvorfor tar dere LSD? Hva er anbefalt start-dose for en nybegynner, av stoffet, hvor det skal gi rus, mener dere? Og hvordan kan LSD inntas? Finnes LSD som pille?
Og helt til slutt: Hva er forskjellen mellom vrangforestillinger og hallusinasjoner?
Sist endret av knutmoore; 17. mars 2011 kl. 08:29.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Tar ikke amfetamin, men det er visstnok ganske lett å bli hekta:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=61079

Når det gjelder LSD har jeg ingen erfaring med det heller, men vet det kommer på enten blotterpapir (sånne firkantige små lapper, google bilder) eller microdotter (små bomullsting).

Hvis du absolutt VIL prøve speed anbefaøer jeg å begynne lavt å jobbe seg oppover, da man ikke kan vite noe om renheten på det.

På LSD er det vel 0,5/1 lapp

http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_effects.shtml
Anbefaler absolutt ikke å bruke noen rusmiddel med intensjon om å gagne deg bra på noen plan, sett bort ifra selve rusen. Tenker da på slanking og å holde seg våken fordi det er noe du har lyst til. Nedturen er IKKE verdt det, hvis det er grunnen til at du vil ta.
Setter pris på at du spør endel spørsmål før du tar et eventuelt stoff - det finnes ingenting værre enn uvitenhet når det kommer til rus, og det er ryggraden og hele grunnlaget til all propagandaen som går. Idioter som propper i seg ting de ikke har noen som helst anelse om hvordan skal fungere, og derfor opplever noe de ikke er forberedt på verken fysisk eller psykisk.

LSD, kan sammenlignes med psylocobin, men kan oppleves noe sterkere og varer lenger, altså ikke noe psykedelisk stoff som anbefales for noen nybegynner. Vil dog legge til at jeg ikke anbefaler noen rusmiddel, bare for å anbefale noen. Men råder deg som førstegangs-tripper på et psykedelia, gå heller for fleinsopp. Det er mye stoff om begge rusmiddelene, men den generelle konklusonen er at fleinsopp(psylocobin) er enklere å håndtere for en nybegynner og ikke like intenst. LSD inntas i form av lapper som legges på tungen, under tungen, whatever way you like.
Hallusinasjoner og vrangforestillinger kan beskrives som positivt for noen og negativt for noen. Selv fikk jeg mye ut av mine vrangforestillinger når jeg tok flein. (har lagt ut en triprapport om det er av interesse, og du vil vite mer om flein og måten den kan oppleves på.) Jeg fikk et mye mer innsiktsfult blikk på alt det hverdagslige jeg normalt tok for gitt.

Lykke til, og lær deg alt du kan!
Hvis du er gammel nok til å ta makka er du gammel nok til å lese engelsk.

http://www.erowid.org/chemicals/amphetamines/
knutmoore's Avatar
Trådstarter
Sitat av brsbent Vis innlegg
Anbefaler absolutt ikke å bruke noen rusmiddel med intensjon om å gagne deg bra på noen plan, sett bort ifra selve rusen. Tenker da på slanking og å holde seg våken fordi det er noe du har lyst til. Nedturen er IKKE verdt det, hvis det er grunnen til at du vil ta.
Setter pris på at du spør endel spørsmål før du tar et eventuelt stoff - det finnes ingenting værre enn uvitenhet når det kommer til rus, og det er ryggraden og hele grunnlaget til all propagandaen som går. Idioter som propper i seg ting de ikke har noen som helst anelse om hvordan skal fungere, og derfor opplever noe de ikke er forberedt på verken fysisk eller psykisk.

LSD, kan sammenlignes med psylocobin, men kan oppleves noe sterkere og varer lenger, altså ikke noe psykedelisk stoff som anbefales for noen nybegynner. Vil dog legge til at jeg ikke anbefaler noen rusmiddel, bare for å anbefale noen. Men råder deg som førstegangs-tripper på et psykedelia, gå heller for fleinsopp. Det er mye stoff om begge rusmiddelene, men den generelle konklusonen er at fleinsopp(psylocobin) er enklere å håndtere for en nybegynner og ikke like intenst. LSD inntas i form av lapper som legges på tungen, under tungen, whatever way you like.
Hallusinasjoner og vrangforestillinger kan beskrives som positivt for noen og negativt for noen. Selv fikk jeg mye ut av mine vrangforestillinger når jeg tok flein. (har lagt ut en triprapport om det er av interesse, og du vil vite mer om flein og måten den kan oppleves på.) Jeg fikk et mye mer innsiktsfult blikk på alt det hverdagslige jeg normalt tok for gitt.

Lykke til, og lær deg alt du kan!
Vis hele sitatet...
Fleinsopp
Aldri hørt om Er dette en slags sopp man da må spise? eller kan dette inntas på andre måter?
Troll-alarmen min slår varsellamper, men la gå.

Fleinsopp er en sopp, ja. Den gror rundt om kring i Norge. Hvor den gror best er jeg usikker på, men vet at på store åpne sauejorder, og jorder med grønt gress generelt, er den ofte å se. Den gror rundt den første frost natten (vet ikke eksakt dato, fra til, men vet det er rundt den første frostnatten.) Sier på ingen måte at den mest potente soppen er å plukke den første frostnatten, om noen skulle finne på å kverulere om denne myten.

Psykedelisk sopp, mao, som inntas på ønsket måte. Dvs, spises, drikkes (te, smoothie osv). Kikk på rusmiddelforumet, det står side på side om nesten alt du måtte ønske å vite.
Jeg synes du kommer med en grov overforenkling i sammenlikningen av psilocybin-holdige sopper vs. syre, brsbent. Slik jeg har forstått det, er konsensusen at soppen ofte kan oppleves minst like uhåndterlig som en syretripp, om man først kommer skjevt ut med den. Det er som med de fleste psykedeliske stoffer at brukerens egne intensjoner og psyke har mest å si for utfallet.

Jeg vil anbefale trådstarter å lese Den store LSD-tråden. Der finner du svar på alle dine LSD-relaterte spørsmål.
Poenget mitt var at psylocobinholdige sopper kontra lsd er og blir mer beregnelig for en nybegynner, da rusen er kortere og lettere å kontrollere. (or so the rumour has it.)

Hvis du i tilleg tok deg tiden til å lese det jeg skrev, fikk du kanskje med deg at jeg IKKE anbefaler han å ta noe som helst, på grunnlag av mine synspunkter, eller noen andres. Men fordi han vil det selv, og har LEST SEG OPP på faktabasert stoff om de eventuelle stoffene.
knutmoore's Avatar
Trådstarter
Sitat av brsbent Vis innlegg
Troll-alarmen min slår varsellamper, men la gå.

Fleinsopp er en sopp, ja. Den gror rundt om kring i Norge. Hvor den gror best er jeg usikker på, men vet at på store åpne sauejorder, og jorder med grønt gress generelt, er den ofte å se. Den gror rundt den første frost natten (vet ikke eksakt dato, fra til, men vet det er rundt den første frostnatten.) Sier på ingen måte at den mest potente soppen er å plukke den første frostnatten, om noen skulle finne på å kverulere om denne myten.

Psykedelisk sopp, mao, som inntas på ønsket måte. Dvs, spises, drikkes (te, smoothie osv). Kikk på rusmiddelforumet, det står side på side om nesten alt du måtte ønske å vite.
Vis hele sitatet...
Okå
Er denne soppen en sopp selges som "spisende sopp" og som drikke ute på gata? Eller er denne soppen noe som man må lete etter og plukke selv?

Er det ellers noen andre lignende stoffer som en nybegynner kunne startet med, som også finnes som piller eller mulig og sniffe gjennom nesa?
Sitat av Shansavãri Vis innlegg
Jeg synes du kommer med en grov overforenkling i sammenlikningen av psilocybin-holdige sopper vs. syre, brsbent. Slik jeg har forstått det, er konsensusen at soppen ofte kan oppleves minst like uhåndterlig som en syretripp, om man først kommer skjevt ut med den. Det er som med de fleste psykedeliske stoffer at brukerens egne intensjoner og psyke har mest å si for utfallet.

Jeg vil anbefale trådstarter å lese Den store LSD-tråden. Der finner du svar på alle dine LSD-relaterte spørsmål.
Vis hele sitatet...
Enig. Selv har jeg ikke testet LSD, men har hatt min del med noia og ukontrollerbar rus på fleinsopp. Har også opplevd å besvime/få anfall på sopp, noe som såvidt jeg forstår riktig ikke er uvanlig ved bad-trips. Dette har jeg aldri lest eller hørt om når det gjelde syre.

Det virker litt som mange bagatelliserer effekten av psykedelisk sopp og overdramatiserer terskelen for å spise syre.

Sitat av knutmoore Vis innlegg
Er det ellers noen andre lignende stoffer som en nybegynner kunne startet med, som også finnes som piller eller mulig og sniffe gjennom nesa?
Vis hele sitatet...
Ingen kommer til å anbefale deg rusmidler. Det eneste jeg jeg vil si er: om du på død og liv skal teste rusmidler, les, les og les litt mer.

Ta det god tid, ikke rush inn i noe du ikke helt vet hvordan fungerer. Rusmidler er i varierende grad utrolig kraftige saker, og ikke noe leketøy om du ikke vet hva du driver med.
Du er _IKKE_ klar!
knutmoore's Avatar
Trådstarter
Sitat av OnkelBlå Vis innlegg
Du er _IKKE_ klar!
Vis hele sitatet...
JEG er KlAR
Sist endret av knutmoore; 17. mars 2011 kl. 11:05.
Sitat av knutmoore Vis innlegg
JEG KlAR
Vis hele sitatet...
Dessverre. Alt tyder på at du ikke er klar. Greit du lager en tråd med spørsmål, men hvis du er uviten og ikke klarer å ressonere deg frem til riktig stoff på substansene du vurderer på egenhånd, i et forum stappet med tråder med relevant info som i tillegg refferer til kilder, så er du IKKE klar.

Vi sier ikke dette for å holde deg utenfor eller å ta fra deg en glede - vi sier det fordi vi trenger ikke flere folk som går i dårlige rus-baner.
Skal for all del ikke nekte deg noe som helst, det strider i mot alt jeg står for, men fraråder deg selv, å potensielt ødelegge saniteten din.


LSD og Flein(psylocobin) er to psykedeliske stoffer som i aller høyeste grad krever godt forarbeid, en sterk mentalitet og varsomhet.
Dette er kùn genuin omtanke for deg, ikke noe mot deg.
Sist endret av brsbent; 17. mars 2011 kl. 11:10.
Ikke forvent deg noen syk rus på amfetamin. Den selvtilliten og høye energien mange sier de får, er ikke noen selvfølge at du får som førstegangsbruker. Du vil mest sannsynlig bare bli veldig våken, og slite med å få sove. Dette avhenger selvfølgelig også av hvor mye du tar, samt renhet, etc. Det er spesielt når man i tillegg drikker alkohol man får den "kongefølelsen", selv om dette ikke er anbefalt mtp på hjertet.

Uten at jeg kjenner deg personlig virker det litt for meg som om du vil prøve dette fordi du er nysgjerrig og søkende. Det virker som du kjeder deg og vil derfor prøve noen nye rusmidler for å ha det artig. Hvis denne beskrivelsen stemmer med dine motiver for å prøve disse stoffene, bør du for all del holde deg langt unna narkotika, fordi å ruse seg fordi man kjeder seg og vil oppleve noe nytt fort kan utvikle seg til avhengighet.
Så tilbake til spørsmålene. "Hvorfor tar DU amfetamin?" Jeg gjør det for å bli normal i hode og kroppen. Og jeg vil ikke kalle det for ett slankemiddel da må du kun leve på dette og det er ikke så lurt. Jeg selv bruke det kun av og til bare for å få ett oppløft som jeg kaller det, når jeg er langt nede. Det står mye om dette i rusmiddelforumet.

LSD har jeg aldri prøvet. Men det står mye om dette også i rusmiddelforumet.
fleinsopp vokser i skogen, og er egentlig ulovlig å spise/ruse seg på. gir en lsd-lignende rus. er helt annerledes enn alkohol, og hvis du tar mye og i tillegg ikke er forberedt (mentalt ustabil), så kan du alvorlig angst og frykt, og selv om i du i ettertid skjønner at frykten bare var en illusjon klarer du aldri å bli kvitt den følelsen, og kan slite med psykiske problemer i ettertid. det er veldig sjeldent, men negative opplevelser du får under rusen kan sitte igjen lenge.
Sitat av brsbent Vis innlegg
psylocobin
Vis hele sitatet...
Psilocybin.
Sitat av Moonsoon Vis innlegg
Psilocybin.
Vis hele sitatet...
Går litt fort i svingene til tider. Drive-by typing.
Du burde nok gjøre litt bedre forarbeid, ligger mange gode tråder i dette forumet angående tripping o.l. Og etter at de er ferdig fortært, burde du slå deg løs på erowid, og et par gode triprapporter.

Du burde være klar for alt, når du kaster i deg psykadelika (spesielt sopp og syre), for det er myye forskjellig som kan skje, alt henger sammen i hvordan psyken din er på akkurat den tiden, og hva som har skjedd før i livet ditt. Tro meg, du kan dra opp problemer fra barndommen, så vær klar for alt!
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Bra du vurderer sopptur istedefor amf!

Amf er noe DRIT.
Har vel tatt amf en 10-12 ganger, med varierende renhetsgrad. Rusen for meg, var beroligende, avslappende, som om ting bare kunne gå si gang og en rolig tur i parken representerte perfeksjon. I sosiale sammenhenger så ble jeg mer artikulert, hjernen tenkte fortere, jeg klarte å sette kroppsspråk sammen med ord på en mye mer sammenhengende måte. Det som er avhengighetsskapende er det kicket man får, at man plutselig innser at ting egentlig ikke er så ille iom at man utløser lykkehormoner i hjernen sin. Det er lettere for å involvere seg i ting. Det går egentlig ikke an å beskrive rusen med mindre man tar det selv.

Men som sagt, amf er mer ett praktisk rusmiddel enn noe man kan ha det skikkelig gøy på. Amf er noe man bør ta en gang man trenger å rydde opp kåken sin, eller skrive en viktig avhandling eller noe. Nedturen vil da eventuelt være mindre kraftig da man iallfall har god samvittighet. Nedturen er jo grunnen til at amf ikke er så gøy, som nevnt.

Mangel på søvn, som mange sikkert vet gjør deg sliten, sur og umotivert. Ikke bare det, siden munnen og tunga di konstant har vært i bevegelse (nei, man kan ikke kontrollere det uansett hvor mye man prøver) så vil man ofte ha små sår i munnen og kjeven kan være støl. (sammenlign det med å ha små kutt etter å ha barbert deg, bare mye mer irriterende) tunga kan være overanspent, så man sliter med å finne en komfortabel plass til den. Man får ikke sove, man prøver desperat å finne noe som kan distrahere deg fra de irriterende plagene som kommer sigende over kroppen din, men man klarer ikke, mat virker tørt og det er vanskelig å få det ned, prøver å drikke men det gjør vondt å svelge. Du prøver å gå en tur, men alt er så lyst, så slitsomt, langt vekk og du innser hva galskap er, du trenger noe for å få deg tilbake i førersetet, gjøre slutt på depresjonen, gjøre verden håndterlig igjen. Du holder på å sovne, våkner plutselig igjen, noen går forbi på deg på gata og du skvetter til og du tenker gjentatte ganger "jeg er gal, hvor skal jeg gå, hva skal jeg gjøre?"

Ble litt revet med, men prøver å få igjennom et poeng her.
Sitat av gradius Vis innlegg
Har vel tatt amf en 10-12 ganger, med varierende renhetsgrad. Rusen for meg, var beroligende, avslappende, som om ting bare kunne gå si gang og en rolig tur i parken representerte perfeksjon. I sosiale sammenhenger så ble jeg mer artikulert, hjernen tenkte fortere, jeg klarte å sette kroppsspråk sammen med ord på en mye mer sammenhengende måte. Det som er avhengighetsskapende er det kicket man får, at man plutselig innser at ting egentlig ikke er så ille iom at man utløser lykkehormoner i hjernen sin. Det er lettere for å involvere seg i ting. Det går egentlig ikke an å beskrive rusen med mindre man tar det selv.

Men som sagt, amf er mer ett praktisk rusmiddel enn noe man kan ha det skikkelig gøy på. Amf er noe man bør ta en gang man trenger å rydde opp kåken sin, eller skrive en viktig avhandling eller noe. Nedturen vil da eventuelt være mindre kraftig da man iallfall har god samvittighet. Nedturen er jo grunnen til at amf ikke er så gøy, som nevnt.

Mangel på søvn, som mange sikkert vet gjør deg sliten, sur og umotivert. Ikke bare det, siden munnen og tunga di konstant har vært i bevegelse (nei, man kan ikke kontrollere det uansett hvor mye man prøver) så vil man ofte ha små sår i munnen og kjeven kan være støl. (sammenlign det med å ha små kutt etter å ha barbert deg, bare mye mer irriterende) tunga kan være overanspent, så man sliter med å finne en komfortabel plass til den. Man får ikke sove, man prøver desperat å finne noe som kan distrahere deg fra de irriterende plagene som kommer sigende over kroppen din, men man klarer ikke, mat virker tørt og det er vanskelig å få det ned, prøver å drikke men det gjør vondt å svelge. Du prøver å gå en tur, men alt er så lyst, så slitsomt, langt vekk og du innser hva galskap er, du trenger noe for å få deg tilbake i førersetet, gjøre slutt på depresjonen, gjøre verden håndterlig igjen. Du holder på å sovne, våkner plutselig igjen, noen går forbi på deg på gata og du skvetter til og du tenker gjentatte ganger "jeg er gal, hvor skal jeg gå, hva skal jeg gjøre?"

Ble litt revet med, men prøver å få igjennom et poeng her.
Vis hele sitatet...

Du fikk det rett gjennom, og et veldig godt et i tillegg. Dem som ikke skjønte poenget har hodet stappet med løk.
Kan si noe om LSD også, har tatt det tre ganger.

For meg så er det en utrolig deilig rus, jeg kan se på hva som helst og det får en enorm estetisk verdi. Jeg blir veldig sosial på det, jeg vil faktisk si FOR sosial, jeg kan føle meg som en misforstått profet, eller som et lite barn som er nysgjerrig. "Hei, jeg vil bare bli kjent med deg", jeg blir ekstremt dyp, og klarer ikke holde igjen den siden av meg, selv om jeg vet at de fleste ikke liker folk som er så direkte om følelsene sine. Det problematiske er at ting går veldig sakte, tiden forvrenges inn i de sykeste dimensjoner, ting som er kun to meter unna, kan virke som om du står og ser på det i kikkert. Hvis folk snakker til meg så er det som om lyden kommer fra et annet sted, men selv det mest trivielle utsagn kan vekke enorme følelsler. Selv om jeg befinner meg i denne tilstand opplever jeg likevel at jeg kan vende tilbake til den virkelige verden hvis det virkelig trengs. Jeg er vanligvis ikke en veldig sympatisk person, iom at jeg kun er 18, men på LSD har jeg noen ganger inngått samtaler med ukjente og fått dem til å tro at de snakker med seg selv. Jeg innser veldig aktuelle ting om måten mennesker fungerer på, hvordan man kan svømme igjennom følelsene til andre, auraene til andre.

Men i bunn og grunn så er man alene, fordi man mister vettet fullstendig, avstå fra dette forferdelige syntetiske rusmiddelet, ellers blir du sånn som meg.

Jeg føler meg veldig eventyr-aktig, og selv lenge etter at utestedene stenger, så går jeg timesvis rundt som en naiv tulling i natten og bare nyter alt det estetiske ved det urbane. Jeg finner kroppen min på nytt, balanserer på ting, tar på ting.

Stoffet har også en nedtur, men ikke langt på nær så kraftig som amfetamin, og i dagene etterpå så har man alltid et lurt smil.

Har vel tatt amf en 10-12 ganger, med varierende renhetsgrad. Rusen for meg, var beroligende, avslappende, som om ting bare kunne gå si gang og en rolig tur i parken representerte perfeksjon. I sosiale sammenhenger så ble jeg mer artikulert, hjernen tenkte fortere, jeg klarte å sette kroppsspråk sammen med ord på en mye mer sammenhengende måte. Det som er avhengighetsskapende er det kicket man får, at man plutselig innser at ting egentlig ikke er så ille iom at man utløser lykkehormoner i hjernen sin. Det er lettere for å involvere seg i ting. Det går egentlig ikke an å beskrive rusen med mindre man tar det selv.

Men som sagt, amf er mer ett praktisk rusmiddel enn noe man kan ha det skikkelig gøy på. Amf er noe man bør ta en gang man trenger å rydde opp kåken sin, eller skrive en viktig avhandling eller noe. Nedturen vil da eventuelt være mindre kraftig da man iallfall har god samvittighet. Nedturen er jo grunnen til at amf ikke er så gøy, som nevnt.

Mangel på søvn, som mange sikkert vet gjør deg sliten, sur og umotivert. Ikke bare det, siden munnen og tunga di konstant har vært i bevegelse (nei, man kan ikke kontrollere det uansett hvor mye man prøver) så vil man ofte ha små sår i munnen og kjeven kan være støl. (sammenlign det med å ha små kutt etter å ha barbert deg, bare mye mer irriterende) tunga kan være overanspent, så man sliter med å finne en komfortabel plass til den. Man får ikke sove, man prøver desperat å finne noe som kan distrahere deg fra de irriterende plagene som kommer sigende over kroppen din, men man klarer ikke, mat virker tørt og det er vanskelig å få det ned, prøver å drikke men det gjør vondt å svelge. Du prøver å gå en tur, men alt er så lyst, så slitsomt, langt vekk og du innser hva galskap er, du trenger noe for å få deg tilbake i førersetet, gjøre slutt på depresjonen, gjøre verden håndterlig igjen. Du holder på å sovne, våkner plutselig igjen, noen går forbi på deg på gata og du skvetter til og du tenker gjentatte ganger "jeg er gal, hvor skal jeg gå, hva skal jeg gjøre?"

Ble litt revet med, men prøver å få igjennom et poeng her.
Sitat av knutmoore Vis innlegg
Okå
Er denne soppen en sopp selges som "spisende sopp" og som drikke ute på gata? Eller er denne soppen noe som man må lete etter og plukke selv?

Er det ellers noen andre lignende stoffer som en nybegynner kunne startet med, som også finnes som piller eller mulig og sniffe gjennom nesa?
Vis hele sitatet...
Så langt kom jeg før trangen for å kommentere var så sterk at jeg ikke klarer å motstå.

Om dette ikke er troll (noe som sannsynelighetene peker mot, uten at jeg mener å være frekk om du faktisk er serriøs), så bør du for all del holde deg langt til helvete vekke fra psykadelika, amfetamin og rusmidler i det heletatt. Hvertfall ikke før du har brukt dine måneder med studering før du i det heletatt vurderer å teste noe av det ut.

Se for deg en person som blir brannmann uten hverken utdanningen eller opplæring...

...Du ser hvordan det ville gått til helvete sant? Samme gjelder psykadelika (og alle rusmidler forsåvidt) uten "studering" og forsiktighet. Det blir rett og slett det samme som å leke med ilden, uten den viten om ildens potensiale til å brenne deg. Dette gjelder forsåvidt alle rusmidler. Men nevnte spesiellt psykadelika siden det kan gi deg en helvetes intens horribel opplevelse under selve rusen. Og om du er av den typen som tror LSD og fleinsopp får deg til å se rosa elefanter, noddy og skumle monstre, så vil denne potensielle ekle opplevelsen bli LANGT værre siden du ikke vet hva som skal til for å stoppe/dempe ubehagelighetene.

Har selv aldri opplevd en bad trip på psykadelika. Men skal nevnes at jeg har svært liten erfaring innen det feltet

Sporet vel litt av her. Så tilbake til spørsmålet ditt.
Hvorfor bruker jeg amfetamin?
Personlig liker jeg godt å ha litt amf på si når jeg drikker, da jeg er en av dem som har null kontroll når jeg først drikker. Da for min del synes jeg det er greit med en justering for å opprettholde kontrollen, samt som jeg får det mye gøyere.
Dette var et ærlig svar fra en ærlig kar. Men det jeg har utelukket nå er alle bivirkningene ved amfetamin, som du like gjerne kan oppleve ved førstegangs bruk (tenker da spesiellt på psykoser. Og jeg har en følelse på at dette er noe som kunne skjedd deg mtp. din uviten om rusmidler, så pass på!). Så om du i det heletatt vil teste dette møkkastoffet (møkkastoff mtp. alle de sinnsyke bivirkningene), bør du virkelig lese DonVitos tråd; "Til dere som vil teste speed", og gjerne søke "amfetamin" her på forumet.

Om dette skulle vise seg til å være troll: Var dette veldig gøy?
Hvis ikke: Lykke til uansett hvilke avgjørelser du velger og ta. Men om du velger å teste ut speed, Vær UUUUUTROOOLIG foriktig. Kan fort gå gale, å den ser du ikke før det er "for seint".
og om du velger å teste ut syre, eller fleinsopp: Les godt! å da mener jeg ikke "ta deg en time eller to med lesing". Jeg mener LES GODT! Om det sier deg litt mer.

Ps. Er ikke meningen å være spydig eller frekk eller noe. Prøver bare å få deg til å innse hvor nødvendig forsiktighet og god informasjon er, om du skal hive deg utpå reisen mot narkotika.
Takk for nu og vær forsiktig

Ser nå at det er min feil at jeg frekket meg litt i begynnelsen av posten min. Leste raskt og trodde spørsmålet ditt var "om fleinsopp selges som matsopp i dagligvare butikker. Min feil..
Sist endret av MadPetter; 17. mars 2011 kl. 16:20. Grunn: Var litt igjen i slurvekurven. Godt mulig det er mer rester.
Jeg bruker amfetamin fordi jeg blir bedre av det. Får konsentrert meg bedre, får en mer samlet tankegang, det gjør liksom ting mye enklere. Jeg venter på ADHD utredning, så sikkert derfor amfetamin virker slik på meg. Jeg har ikke opplevd noe rus akkurat, bare en tilfredsstillelse, og jeg tar ikke mye om gangen. Og et pluss er jo at jeg har fått vekk litt overflødig fett på kroppen og er mer våken. Ikke misforstå, jeg passer på å spise ok, drikke nok, og sove Men regner med det blir adhd meds etter utredninga, så da slipper jeg gateamfen.
Cherie: Selv om du har ADHD har du nok opplevd rus på amf, du har bare misforstått den kraftig.
for å fungere å slanke meg såklart. liker også euforien det gir av å kombinere med heroin eller morfin. blir våken og samtidig de deilige effektene til morfinen/heroinen.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Jeg vil ikke uttale meg så mye om amfetamin, men skal heller ikke gi deg noe moralpreken. Dette er ikke et anbefalt dop, men hvis du absolutt vil prøve det, kan jeg fortelle at nedturen er drøy. Det er rett å slett ikke verdt det.

Angående LSD skrev nettopp en bruker en veldig god førstegangs rapport på nettopp dette. Verdt å lese.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=181597

Og du bør også titte ut LSD tråden (som allerede har blitt nevnt)

Men du burde vite at trygghet når du skal teste ut nye dop er veldig essensielt.
Være trygg på hvem du er med er like viktig som hvor du er.

Og det er absolutt ikke noe vits å overdrive det første gangen, prøv litt for å så gi det litt tid.
Sitat av MadPetter Vis innlegg
Cherie: Selv om du har ADHD har du nok opplevd rus på amf, du har bare misforstått den kraftig.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke dum heller, vet godt jeg kan få rus av amf selv om jeg har adhd jeg har bare ikke tatt SÅ mye at jeg har opplevd det dere andre påstår dere har opplevd på amf. Jeg har ikke brukt dette for å ruse meg, men for å selvmedisinere inntil jeg får resept. Jeg kunne sikkert blitt speedet på det med rett mengde og tilværelse. Merker at det blir mer rus sammen med alkohol dog. Men langt fra like kraftig som andre ruser jeg har opplevd, og det er ikke i nærheten av hva jeg hadde forestillinger om. jeg trodde dette var drit farlig og at man ble kjempe rusa. Nei, nei og nei...

Sitat av knutmoore Vis innlegg
JEG er KlAR
Vis hele sitatet...
Du burde nok i alle fall studere disse substansene i noen måneder utifra hva du "kan". At du ikke vet hva fleinsopp er sier seg selv at du ikke er klar for LSD eller amf. kanskje greit å vite hva de mest normale rusmiddelene heter og hva de gjør først?
knutmoore's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cherie Vis innlegg
Du burde nok i alle fall studere disse substansene i noen måneder utifra hva du "kan". At du ikke vet hva fleinsopp er sier seg selv at du ikke er klar for LSD eller amf. kanskje greit å vite hva de mest normale rusmiddelene heter og hva de gjør først?
Vis hele sitatet...
Ja, kanskje det
Det blir nok en stund til jeg kommer til og prøve noe av det, selv om det frister 5ganger så mye og prøve LSD, nå

Men har fortsatt ikke fått svar på et spørsmål: Må fleinsopp plukkes selv, eller er det noe som er vanlig og få kjøpt på gata? Håper noen kan svare meg på dette
Jeg har ingen erfaring med flein. Men det er ikke så vanlig å kjøpe flein på gata. Ta deg heller en skogstur og kos deg i naturen. Det er sunnere og gratis Det skal i alle fall jeg til høsten
knutmoore's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cherie Vis innlegg
Jeg har ingen erfaring med flein. Men det er ikke så vanlig å kjøpe flein på gata. Ta deg heller en skogstur og kos deg i naturen. Det er sunnere og gratis Det skal i alle fall jeg til høsten
Vis hele sitatet...
Ok
Jeg er ikke særlig glad i skogen jeg, selv om jeg bor 5 meter unna den
Sist endret av knutmoore; 18. mars 2011 kl. 00:41.
For å bli kvitt noen tenner jeg ikke liker å ha i munnen alikevel.
Tar amf som oftest i forbindelse med alkohol og byn, siden jeg har en tendens til å drikke meg snydens full, kjekt å ha en liten "bli edru og sosial" medisin i bak lommen
Men har i det siste tatt litt hjemme kun fordi jeg kjeder meg i helgene når jeg ikke går på ut.

En annen bonus er at orgasmene blir 10 ganger heftigere under sex
Svar på spørsmål nr 1. Jeg tok amfetamin fordi det ga meg en utrolig følelse, både fysisk såvel som psykisk. det var som medisin for meg. alle mine problemer forsvant og jeg fikk plutselig følelsen av å være sånn som alle andre. Spesielt i sosiale settinger der det involverte masse folk, og gjerne også en blanding av masse kjente og ukjente.

Jeg har alltid slitt med sosial angst (fra før jeg begynte å ruse meg, men det har definitivt ikke gjort det bedre), så derfor var dette medisin for meg pga virkningen passet meg supert.

I tillegg så har jeg adhd (en blanding av indre og ytre uro i mitt tilfelle), så jeg har store problemer med oppmerksomheten, konsentrasjon, Osv.

Når jeg inntok amfetamin ble alt dette forandret, og jeg opplevde verden slik jeg mente jeg "fortjente" å se ting, fordi alle andre ikke sleit med det samme som jeg. Det var ivertfall min oppfatning den gang. Nå har jeg lært meg å konfrontere problemene mine på en sunnere måte, men det tok sin tid. Helt siden jeg begynte å ruse meg så var det for å selvmedisinere meg selv, så når jeg oppdaget speed, var det som å ha funnet en "mirakelkur".

Det begynte stille og rolig som en slags sosial booster i begynnelsen, men etter hvert så mista jeg kontrollen å havna fullstendig på tryne. Jeg hadde begynt å spise knips før jeg begynte med speed vel og merke, men det var mest i helgene og litt i ukedagene. speeden kunne jeg bruke all day everyday, og det var den holdningen som jeg tror førte til at jeg mista kontrollen til slutt.

Det var iallefall min historie (noe av den). beklager hvis jeg i mitt engasjement stakk off-topic, det var overhodet ikke meningen.

anbefalt start dose kan jo variere en del, ettersom det jo er mange faktorer som spiller inn. F eks. hvor mye du veier, individuell toleranse, Osv. men jeg regner med du ikke skal skyte det, men heller droppe / snorte, så kan vel tenke meg at 0.15-0,20 er en god begynnelse : ) kansje litt lavere, men det kommer vel an på hvor ruset du har tenkt deg å bli.
Jeg tok det èn gang for lenge siden fordi jeg -trodde det var kult-. Ikke særlig kult når det ødelegger for jobb og helse, hele uka etterpå.
Jeg har tatt amfetamin av mange grunner. Det begynte med den fantastiske følelsen det gir de første gangene. Etterhvert ble det tatt fordi det var noe igjen fra lørdagen, eller for å bidra til siste innspurt før eksamen. Til slutt tar man seg en strek fordi man skal rydde ut av oppvaskmaskinen eller trenger "kriblingen" før et runk.

Grunnen til at man tar det blir tynnere og tynnere etterhvert som man flytter grensene, som med alle andre rusmidler.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg tok det èn gang for lenge siden fordi jeg -trodde det var kult-. Ikke særlig kult når det ødelegger for jobb og helse, hele uka etterpå.
Vis hele sitatet...
Nei, du har jo deg selv å takke.
Om du velger å ta et sterkt sentralstimulerende stoff fordi du "trodde det var kult" uten å i det hele tatt sjekke eller spørre om konsekvensene syns jeg nesten du fortjente det.
Han tok det bare en gang da ^^ så det er bra
Sitat av knutmoore Vis innlegg
Ja, kanskje det
Men har fortsatt ikke fått svar på et spørsmål: Må fleinsopp plukkes selv, eller er det noe som er vanlig og få kjøpt på gata? Håper noen kan svare meg på dette
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte noen gram av en bekjent en gang. Men har kun fått dette tilbudet en gang. Men jeg er heller ikke i det miljøet.
Poenget er, jeg tror det vil bli lettere for deg å plukke dem selv. Om du ikke allerede har en fot innen det miljøet. Er ikke like utbredt blandt langere som amf og cannabis.

Flein kan også plukkes på beitemarker og gravplasser blandt annet, ikke i skogen (slik jeg har forstått det). Men her trengs det også litt "studering" som jeg liker å kalle det først. For finnes mange sopper i flein-familien som er helsefarlige og kan resultere i død. Så les deg godt opp, ta gjerne med et bilde og aller helst en som har erfaring med flein sopp, om du eventuelt skal ut å plukke.

Men gjør deg en tjeneste før du bestemmer deg for å innta flein (eller amf, syre eller noe annet) å LES DEG GODT OPP MOT EMNET!

(Håper jeg ikke brøt en av forumets regler, når jeg sa hvor en kan finne flein. Om jeg gjorde det, vær vennlig å enten rapporter inlegget mitt, eller slett det om du er en av moderatorene)
Sist endret av MadPetter; 18. mars 2011 kl. 16:18. Grunn: derfor
amfetamin er avhengigsdannende på psykisk plan, og jeg har et sug etter det. Brukte det da jeg var i slutten av tenårene, men holdt meg i 6 år før jeg begynte å ryke utpå igjen. Prøver konstant å slutte, men ryker til igjen i perioder regelmessig, vært sånn de siste 5 årene nå.

en av hovedgrunnene til at jeg har røket utpå igjen er;

- Jeg er avhengig av sedativer for å dempe angst og for å få sove. 2-3 imovane + 2-3 sobril for dagen er forskjellen på om jeg klarer å sove, gå på skole, trene, ha sosialt liv, gjøre konstruktive ting.. eller om alt bare er et evig helvete av angst og insomnia, sengeliggende i ukevis i strekk, for trøtt til å reise meg, uten å få sove, Etter mange år med konstant krangling og trygling hos leger hver eneste måned ("vi skriver ikke ut vanedannende medikamenter til tidligere rusmisbrukere", "sovetabletter skal bare brukes i korte perioder", bla bla) så orket jeg ikke mer og fant ut at jeg heller bruker tusenvis av kroner (omtrent alt jeg har) hver måned på å kjøpe piller illegalt. Da må man ha befatning med rusmiljøet, og jeg begynte å konstant havne i situasjoner hvor jeg er hos folk hvor amfetamin ligger strødd utover bordet, det er bare til å skufle i seg en fin liten stripe med pulver fra en hvilken som helst bordkant eller kommodekant helt gratis, eller betale en 100lapp for en pose med mye mer i. Da sklir jeg fort ut. Jeg har desverre ikke uendelig med viljestyrke, og ryker til titt og ofte. Jeg er der for å kjøpe tabletter og ender opp med nok en 3-ukers økt på amfetamin. Skulle ønske jeg kunne kutte kontakten med hele miljøet, for jeg vet at viljestyrken min sprekker når det ligger rett foran nesen min og jeg blir tilbudt en piff gratis. Har gjort mange forsøk på å holde meg unna alle slike situasjoner, men etter 2 uker med helvete pga mangel på beroligende+sovetabletter så bærer det alltid tilbake til det samme miljøet igjen.

De gangene jeg fått reseptene jeg trenger av lege, etter en halvtime med trygling (flere år siden sist jeg giddet det der), eller vært så heldig å ha råd\tilgang til å handle i kvanta av diverse tabletter, så fungerer jeg som en drøm i en måneds tid; får sovet, trent, spist, får gjort masse konstruktivt, slutter å røyke, holder meg unna alle andre situasjoner hvor jeg blir fristet til amfetamin sprekk. Men som regel så går ikke innkjøpene etter planen (får ikke tak i kvanta de få gangene jeg har nok penger på en gang, får ikke tak i imovane som er det eneste som nytter for søvn for min del; benzodiazepiner o.l. er bra mot nerver men omtrent like søvndyssende som en kopp nypete, må ha et jævlig brett med sobril for å ha noe sjangs til å sove), så ender det opp med ny reking opp i nygårdsparken i bergen hver dag, stå en halvtime i regnet for å få tak i 1 sobril og 3 falske rivotriler. Det har jeg hverken råd eller nerver til, eneste som nytter er å ha et bedre kontaktnett i rusmiljø, men det er jo nettopp det jeg ønsker å unngå for da klarer jeg bare ikke å styre meg når det gjelder hardere stoffer.

Klandrer hverken andre eller meg selv for at ikke har uendelig med viljestyrke, det er det ingen mennesker som har. Men jeg klandrer leger som ikke forstår hvordan denne psykologien fungerer. Jeg observerer at det eneste som nytter er å holde seg helt unna situasjoner hvor man blir fristet, samt aldri drikke alkohol for min del, for da kommer suget med en gang og etter 3 øl sender jeg sms'er overalt for å få tak i fart. Nettopp derfor sluttet jeg å drikke for mange år siden, og skulle klart meg fint hvis det ikke var for at samtlige leger generaliserer og aldri har hørt ordet "individuelt". Jeg holdt meg faktisk unna rus (til og med tobakk) i mange år da jeg hadde imovane o.l på resept, men så snart legen satt ned foten og jeg ikke finner andre leger med velfungerende ører og hjerne, så har jeg ikke de medisinene jeg trenger for å fungere normalt lengre, og det har desverre blitt en av hovedgrunnene til at jeg er havnet tilbake i rusmiljøet.

håper ikke denne posten ble for tl;dr, har en tendens til å bli det når jeg er på guff

ok, prøver igjen, det jeg skrev var jo litt off-topic

Sitat av knutmoore Vis innlegg
Hei
Selv så vurderer jeg og prøve amfetamin, men vet ikke så mye stoffet, uten at det er et utmerket slankemiddel og å ta visst en vil holde seg våken en god stund
Vis hele sitatet...
Det er ikke et utmerket slankemiddel. Du går kanskje ned i vekt de første gangene du går i 3 dager uten å spise, men det er helt forjævlig, amf gjør det vanskelig å spise (fjerner matlyst), men hvis du ikke tvinger i deg mat flere ganger for dagen likevel, så øker det sjangsene drastisk for å kraftige nedturer eller bare å bli syk og utmattet. De 3 kiloene du eventuelt kan ta av hvis du kjører en hard stil som er helsemessig helt uforsvarlig, legger på seg igjen på 0 komma niks så snart du begynner å spise igjen, og fortsetter du med amfetamin så regulerer kroppen det der av seg selv. Jeg legger faktisk på meg i perioder hvor jeg bruker det nå. Alle jeg kjenner som er blitt amfetaminmisbrukere på heltid (dvs. hele vennekretsen min for tiden) er nøyaktig like tykk som de var før. Å gå ned i vekt er nokså uvanlig, det som derimot ER vanlig er å se sliten, trøtt, nedbrutt og utkjørt ut. Spesielt hos de som ikke er disiplinert med å spise normalt og få nok søvn. Har du noen gang sett folk når de har gått våken i 3 dager på amf? De ser jo som regel helt forjævlig ut. Kjør gjerne en stil hvor du går i dagevis i strekk uten mat og søvn i et forsøk på å slanke deg for å føle deg pittelitt mer attraktiv, men jeg tviler på at du trekker flere damer på å gå rundt som et psykisk nedbrutt vrak på vei inn i avhengighet.
Hold deg unna og ta deg heller en tur på treningsstudio.

Og hva vil dere si er anbefalt start-dose for en nybegynner på stoffet, dersom det skal gi rus og man tar det via piller?
Vis hele sitatet...
Det er ikke piller, det er pulver. Dosering er svært individuelt. Noen folk er robust selv og skal prøve å overbevise deg om at du trygt kan ta et halvt gram eller mer første gangen. Noen sier at de prøvde det en gang og kjente ingenting. Glem det. Kanskje det var sånn for dem, men det betyr ikke at du er den samme. Noen er mye mer sensitive enn andre. Ved et kvart gram: noen folk føler seg opplagt og fin og rolig, mens andre vil fyke rundt eller sitte og gynge frem og tilbake i sofaen og mase usammenhengende i 8 timer (eller ha et helsikes ukontrollerbart tankekjør hvis de er alene) mens de svetter som en sil, etterfulgt av en dag med helvetes nedtur, og sliten og utmattet i dagevis etterpå. Hvis du absolutt skal prøve det, maksimalt et kvart gram første gangen, helst litt mindre spør du meg, 1/5 kanskje. Det er fremdeles som å sette fyr på hele sentralnervesystemet ditt. Og ikke ta noe som ikke allerede er utprøvd av folk du kjenner. Kjøper du på gaten aner du ikke hva du får, i beste fall rent bakepulver eller koksalt (altså bløff og ingen rus i det hele tatt), i verste fall metamfetamin eller noe som er blandet ut med noen andre drittstoffer.


Ang. LSD. Bare ikke ta det. Jeg gidder nesten ikke prøve forklare hvorfor, det ender bare opp med at jeg skriver 14 sider med tekst. Hvis du på død og liv skal prøve noe, prøv heller amfetamin, kokain, hva som helst annet. Amfetamin kan gi deg noen dager med angst og depresjon hvis du er uheldig, LSD kan gi deg flere år. Det er ikke et rusmiddel på samme måte som automatisk gir deg en god rusfølelse, det er en helt annen ting. Ja, det kan gi opplevelser mer fantastisk enn noe annet, men det kan også gi deg opplevelser grusommere enn det verste du noensinne kan forestille deg. Og ikke hør på alskens nyfrelste tullebukker som lovpriser det eller som sier de har testet det og at det ikke var så kraftig og at de bare så noe mønster på veggen. Det er et ekstremt individuelt stoff.

Kort fortalt: LSD rører ved det du har i toppen, jo mer du har, jo mer rører det. Er du stokk dum, så får du kanskje bare hallusinasjoner og rare ting, er du derimot en tankeaktiv og/eller kreativ person så er det ingen grenser for hvilken galskap som kan skje.

Og helt til slutt: Hva er forskjellen mellom vrangforestillinger og hallusinasjoner?
Vis hele sitatet...

Et bilde på veggen som svaier litt forsiktig frem og tilbake, eller tusenvis av maur som kryper oppover hele kroppen din og inn i ører og munn og nese, og du kan både se dem og føle dem som om det skulle være helt reelt, er eksempler på henholdsvis svak og sterk hallusinasjon.

Vrangforestilling? Klarer egentlig ikke å forklare det i nærheten av så ekstremt som det egentlig var, men da første trippen min (130 fleinsopp) begynte å gå oppover i nivåer, gikk det opp for meg at første gangen du tripper, så er det en nøkkel som gjør deg til et overmenneske hvor du har telepatisk kontakt med alle andre mennesker på jorden som en gang har låst opp sinnet sitt med lsd, thc eller andre liknende stoffer, samt et kosmisk nettverk av ulike former for bevissthet, og at det ville vare resten av livet. Overmenneskene hadde kollektivt valgt ut meg som en av de som skulle bli invitert til å bli en del av denne virkeligheten, delta i overvåkelsen og observasjonen av hele verden, og de vennene jeg hadde som hadde trippet før og som hadde gitt meg stoffet var representanter for dette nettverket. De hadde vært der og ventet på meg hele tiden, og alt den fysiske "menneske"-delen av dem hadde sagt og gjort i forkant hadde vært som en slags form for skuespill. Jeg var blitt til den ekte meg, overbevisstheten i meg selv som eksisterer parallelt med at man fortsetter å leve som normalt (tilsynelatende, utad). Dette var en vrangforestilling som varte hele dagen, hvor jeg ikke sa et eneste ord (bortsett fra noen få setninger i rent skuespill overfor vanlige "ikke-vekkede" mennesker som konduktøren på toget), jeg kommuniserte med både andre "vekkede" mennesker og utenomjordlige entiter utelukkende telepatisk, og drev og stilte meg om til den nye virkeligheten min som skulle vare livet ut, før jeg tilslutt sovnet av utmattelse, sov i 17 timer, og skjønte ingen verdens ting når jeg våknet neste dag og ting var som normalt igjen. Brukte mange mange mange timer på å summe meg på en madrass på gulvet før det begynte å demre for meg at alt som hadde skjedd var innbilning. Jeg vet ennå ikke om deler av det kanskje var delvis reelt, 16 år senere.

Det var en ekstremt heldig trip. Senere tripper gikk langt, langt, langt verre. Jeg kan ikke forklare det med ord, men hadde det ikke vært for venner som heldigvis dukket opp i siste liten, så er det flere situasjoner hvor jeg var sekunder fra å ta livet av meg. Utelukkende flaks og tilfeldigheter som gjør at jeg fremdeles lever den dag i dag.

hold deg unna hallusinogener som lsd og fleinsopp. sett heller et skudd med heroin enn å prøve noe av det der.
Sitat av tulltur Vis innlegg
hold deg unna hallusinogener som lsd og fleinsopp. sett heller et skudd med heroin enn å prøve noe av det der.
Vis hele sitatet...
Fordi du ikke har forståelse for hva fleinsopp er så betyr det ikke at andre ikke kan ha glede av det.

Nå skal ikke jeg snakke alt for høyt, men det der er noe av det dummeste jeg har lest her.
Sist endret av Naturgrønn; 19. mars 2011 kl. 09:31.
er kanskje feil og si dette, men ville heller tatt kokain enn amfetamin(sett du klarer og få grei kvalitet) Kola varer i 1 time, og nedturen er lettere, eneste problemet er at det er et grådig dop (du vil ha mer med en gang) jeg kjenner folk som bruker kokain /amfetamin og man trenger ikke og sien gang på hvilken gruppe der det er flest misbrukere!
Til info: Å slanke seg på amfetamin, er ikke en sunn måte å gå ned i vekt på. Av amf får man ikke matlyst, dermed spiser man ikke, og det ikke slik det bør gjøres.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Fordi du ikke har forståelse for hva fleinsopp er så betyr det ikke at andre ikke kan ha glede av det.

Nå skal ikke jeg snakke alt for høyt, men det der er noe av det dummeste jeg har lest her.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Psilocybin
Sitat av Biffy Clyro Vis innlegg
Til info: Å slanke seg på amfetamin, er ikke en sunn måte å gå ned i vekt på. Av amf får man ikke matlyst, dermed spiser man ikke, og det ikke slik det bør gjøres.
Vis hele sitatet...
Tror de fleste opplyste intelligente mennesker er klar over dette. Og det håper jeg virkelig folk her inne her. Finnes mange usunne måter å slanke seg på, de fleste dietter er uansett usunne og du kan bli så opphengt at du får deg en spiseforstryrrelse, på amfetamin også.
Sitat av tulltur Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Du trenger ikkje linke til en elendig wiki page som jeg har lest ørten ganger før.

http://freak.no/forum/showthread.php...ghlight=soppen

Kom deg vekk, du har ikke peiling på hva du snakker om. Jeg skulle gjerne lest de 14 sidene som forklarer LSD.
Vet ikke om du allerede har prøvd amf, jeg men

Først bør du vite at "rusen" ikke kommer med en gang, og det er derfor ikke noen vits i å ta to striper/drop i halvtimen.
Første gangen jeg prøvde tok jeg en halv kapsel, og holdt meg i fin form, (og våken) helt til kvelden dagen etterpå.
Det spørs vel om du er ute etter å holde deg våken, få mer energi og kanskje stuke litt. (Når man blant annet får oppheng i å gjøre noe, som å vaske vinduer el.l.) Eller om du virkelig vil kjenne deg speeda.

Bare ta det pent i førsten. Og kjenn etter på kroppen. Er ikke noe kult med skikkelig nedtur etter første gangen.
Jeg tar amfetamin fordi når jeg går på det så føler jeg at absolutt alt som kommer ut av kjeften min gir mening, jeg har økt motivasjon til å forberede meg selv og min livskvalitet generelt. Jeg får oppheng av å spise mat som gir mye energi og tilføyelse av alt det kroppen mister når den går på amf. (tvinger meg selv mat) og legger meg på 45-60 mg Truxal, sover 8-10 timer og drar striper igjen. Dette kan fortsette i ukesvis, kommer bare ann på økonomien og livsituasjonen.

Amfetamin, truxal (20mg), pot/keef og en øl er perfekt blanding, følelsene dine er så skjerpet, du stuker ikke for mye fordi du har en fin balanse av speeda/stein/trøtt som gir deg bare en følelse av at alt er perfekt. Selvfølgelig kan det også være en blanding som knuser folk som ikke har respekt for amfetaminen, og ikke tar det kontrollert. (noia, overdreven stress, hjerteklapp, grønning og deppa.) Man lærer seg fort at amfetamin er noe du må være ekstremt forsiktig med, og du må alltid dosere tregt. Renhetsmengden i norge generelt er så ustabil at etter hvert bytte av speed burde taes som første gang i førsteomgang.

Ellers er amfetamin noe av det beste jeg kan ta (Extacy, lsd, pcp, skunk(GOD POT) & opium må vel være det eneste som kan toppe det) Så vær forsiktig, les mye om det, spis regelmessig og mye mer enn du pleier, prøv å få sove (eller skaff noe å sove på) og slipp nedturer.
Er da lik deg DrugTopia Jeg tar en liten line, jeg spiser ok og tar forskjellige vitamin og mineraltilskudd, omega fettsyrer osv, drikker masse væske, flere linere etter noen timer osv. Og sover godt med sovepiller, kan sove fint i 12 timer selv om jeg har "speedet" en hel dag. Meg på speed = Vanlig person med litt mer samlet tankegang og mer konsentrasjon, og blir mindre distrahert av ting, greier gjenomføre en oppgave. (i morgen begynner jeg med adhd utredninga btw!)
Sist endret av Cherie; 24. mars 2011 kl. 21:11.