Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  146 16147
Har lest igjennom hele. Og som flertallet sier bør du anmelde det så for du kan, sånn oppførsel kan ikke bli tolerert på noen nivå. Og som og er sagt tidligere så jeg, gå og forklar nærmiljøet ditt hva som har hendt og hva dem gjorde, få folk til og se det. Gå til Foreldra og forklar hendelse. Og sist men ikke minst, pass på nabodamen

men og gå til vold mot dem, og henge dem ut på nettet blir litt drøyt etter mi meining, Vold løser ingenting, Gå heller den rette veien!

Lykke til!
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Jeg respekterer seriøst dere som mener at det er for drøy å henge dem ut på nettet å ødelegge livet dems i denne situasjonen.
Dere har bra selvkontroll.--
Seriøst, hvis det var jeg som så det hadde jeg gjort alt for å ødelegge dem helt, og det er ikke bare gangster-prat!
Sist endret av Tomacco; 21. mai 2010 kl. 10:35.
1. Anmeld, de synes sikkert de er tøffe, men 'tøffinger' pleier å bli mindre tøffe når de får brev fra onkel blå.
2. Si i fra til faren, han som eier bilen, kanskje de tenker seg om om de aldri får låne den igjen.
3. Lokal avis. Synes jeg ser overskriften; Eldre dame på sykehus etter kattedrap. Medialogikk.
4. Besøk den gamle damen. Synes det er fint at du sa i fra, fint at du bryr deg. Trenger flere som deg og færre idioter som finner på ræl (dyreplageri) sammen med kompisen sin.
Anmeld med en gang!!!!
Sterilisering funker ikke bare på katter, men også på dritunger i pappas BMW :P

Men seriøst: Anmeld og heng ut... Ikke noe å vente med.
Herregud, slutt å kom med helt idiotiske forslag. Hvem faen grise denger ungutter med brekkjern foran ei dame på 80 år?

Ta det opp med faren til gutten som kjørte. Er ikke faren hans evneveik så får nok sønnen så øra flagrer, og det går nok ikke lang tid får frøkna får en unnskyldning.

OnkelBlå, du er tøff du..
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
som sagt tidligere er dette ulovlig, ta det til politiet og med foreldrene til idiotene som gjorde dette.

en person lokalt her kjørte over en måse med vilje, med en sivil politimann ikke langt unna som så hendelsen.
han mistet lappen momentant.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Animal Police xiyuno reporting for duty, sir!
Vis hele sitatet...

need a partner?
Sitat av prick Vis innlegg
Herregud, slutt å kom med helt idiotiske forslag. Hvem faen grise denger ungutter med brekkjern foran ei dame på 80 år?

Ta det opp med faren til gutten som kjørte. Er ikke faren hans evneveik så får nok sønnen så øra flagrer, og det går nok ikke lang tid får frøkna får en unnskyldning.

OnkelBlå, du er tøff du..
Vis hele sitatet...
Okei, jeg hadde ikke gjort det Men jeg har virkelig ingen respekt for dyremishandlere. Var et fiktivt forslag, kanskje ikke så lurt å gjøre.

Fra spøk til Halvor, jeg ville virkelig gått til Politiet, og til foreldrene til guttene avhengig av alder. Jeg ville også pratet med den gamle damen om hva som hadde skjedd, og vært der for henne hvis det var noe hun trengte som psykisk støtte.

Edit: Forresten, du sier unggutter, er nok ikke unggutter hvis de kjører bil, en 18 åring + burde vite bedre.
Edit: Forresten, jeg er ikke tøff nei
Sist endret av OnkelBlå; 21. mai 2010 kl. 12:39.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av OnkelBlå Vis innlegg
Okei, jeg hadde ikke gjort det Men jeg har virkelig ingen respekt for dyremishandlere. Var et fiktivt forslag, kanskje ikke så lurt å gjøre.

Fra spøk til Halvor, jeg ville virkelig gått til Politiet, og til foreldrene til guttene avhengig av alder. Jeg ville også pratet med den gamle damen om hva som hadde skjedd, og vært der for henne hvis det var noe hun trengte som psykisk støtte.

Edit: Forresten, du sier unggutter, er nok ikke unggutter hvis de kjører bil, en 18 åring + burde vite bedre.
Vis hele sitatet...
ligger mye i mentalsk tilstand på "unggutter" alder sier ikke mye hvis man er idiot i hode!
Fikk selv en mindre levende katt pga naboen hadde endel fart opp gjennom nabolaget, jeg var da 7 år men husker det her sinnsvakt godt. Har vel aldri grini så mye før... Dyr er levende vesen, respekter dem pl0x
Sitat av zeicko Vis innlegg
ligger mye i mentalsk tilstand på "unggutter" alder sier ikke mye hvis man er idiot i hode!
Vis hele sitatet...
Sant, sant. Men virkelig, er man 18 år burde man vite bedre, men jeg er fullt klar over at det ofte ikke er sånn.
for meg er så er 18åringer ungutter enda. De fleste av de ihverfall. Jeg er den første til å innrømme at dyr er herlig! Jeg er fantastisk dyrekjær selv, men 40 innlegg om hvordan denge de 2 mest mulig med hvilke typen våpen er bare kopete.
Med tanke på mediaoppmerksomheten en hendelse for et par uker siden fikk (om han som hadde drept nabokatta fordi den hadde pissa på harleyen hans) skal man ikke se bort ifra at dette kan få større konsekvenser enn henleggelse, spesielt om media får tak på dette og folk begynner å reagere. La oss håpe på det, personer som gjør slik for egen underholdning er avskum.

Hold oss oppdatert på hva som skjer!
Jeg må si meg enig med Prick selvom jeg var en av de som postet hvordan man kunne mishandle de best mulig.
Barnslig av meg.

Beklager.
Sitat av prick Vis innlegg
for meg er så er 18åringer ungutter enda. De fleste av de ihverfall. Jeg er den første til å innrømme at dyr er herlig! Jeg er fantastisk dyrekjær selv, men 40 innlegg om hvordan denge de 2 mest mulig med hvilke typen våpen er bare kopete.
Vis hele sitatet...
Var vel mer en drøftelse om hvilke forslag som ville være mest effektive og mest rettferdige. Hva folk egentlig hadde gjort hvis de selv hadde kommet utenfor en slik situasjon kan en aldri vite. Da mener jeg de folka som hadde "blæsta" de 2 uten hjerne hvis dette hadde skjedd med de.
Sist endret av Kejerith; 21. mai 2010 kl. 12:57.
Hadde det vært en måse eller ei sjur, hadde jeg ikke sagt noe. Men en katt? Uakseptabelt.
Sitat av Outier Vis innlegg
Hadde det vært en måse eller ei sjur, hadde jeg ikke sagt noe. Men en katt? Uakseptabelt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor? fordi den er søtere og har myk pels? eller fordi du missliker måker? vel disse gutta missliker sikkert katter. Gjør ikke saken mer akseptert av den grunn.
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
Hvorfor? fordi den er søtere og har myk pels? eller fordi du missliker måker? vel disse gutta missliker sikkert katter. Gjør ikke saken mer akseptert av den grunn.
Vis hele sitatet...
En katt er jo ett husdyr man bygger opp ett forhold til, vil ikke helt si det samme om kråka og måken.

Mener det er skuddpremie på kråka i alle fall, 25-50kr per sett med kråketær du leverer inn. (kan godt hende jeg er på villspor men var slik før)
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
Hvorfor? fordi den er søtere og har myk pels? eller fordi du missliker måker? vel disse gutta missliker sikkert katter. Gjør ikke saken mer akseptert av den grunn.
Vis hele sitatet...
Nå er vel ikke måker og sjur husdyr, heller mer skadedyr spør du meg. Men vil ikke si at det er noe humant å drive å kjøre over dyr med vilje uansett hvilke dyr det er snakk om.

Hvis en art nå skal "nedbemannes" så gjør vel moder natur den jobben.
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
Hvorfor? fordi den er søtere og har myk pels? eller fordi du missliker måker? vel disse gutta missliker sikkert katter. Gjør ikke saken mer akseptert av den grunn.
Vis hele sitatet...
Akk så dumt. Ser poenget ditt er "dyr er dyr. Hvorfor er en måke mindre verdt enn en katt? blabla" Nei dyr er ikke bare dyr, sånnsett. Trenger ikke være så jævla oppegående for å skjønne at det er mer oppskakende at en katt blir drept, i forhold til en måke/padde/mus osv.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Akk så dumt. Ser poenget ditt er "dyr er dyr. Hvorfor er en måke mindre verdt enn en katt? blabla" Nei dyr er ikke bare dyr, sånnsett. Trenger ikke være så jævla oppegående for å skjønne at det er mer oppskakende at en katt blir drept, i forhold til en måke/padde/mus osv.
Vis hele sitatet...
Vil tørre å påstå ditt innlegg var likeså "dumt" om man skal bruke det uttrykket, da du óg her kommer kun med meninger uten å legge til noe fakta for det du sier. Det er mer oppskakkende for oss fordi en katt er et husdyr. JA det stemmer nok det, men poenget mitt var: hvorfor får dyret så mye mer leverett såfort det er et "husdyr" (Forøvrig et menneskeskapt begrep, som gjerne gangner søte dyr med myk pels). Det som derimot blir "dumt" er kommentarer som "Akk så dumt" og "Trenger ikke være så jævla oppegående for å skjønne at..." Ingen grunn til å undergrave folk.

Men dette blir nå egentlig ganske off topic, jeg valgte bare å spørre om dette til den det gjaldt da han plutselig dro inn måker ut av det blå.
Sist endret av CharlieSabotage; 21. mai 2010 kl. 14:20.
Jeg er med på å henge de ut på nett.

Er dårlig hvis politiet ikke gjør noe, da bare viser det at man kan gjøre masse dritt uten å få konsekvenser for det. Derfor svindleri og narkotika blir så hardt slått ned på.

Blir de hengt ut på nett, så gjør vi hvertfall noe med saken og viser at sånn gjør man ikke.
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
Vil tørre å påstå ditt innlegg var likeså "dumt" om man skal bruke det uttrykket, da du óg her kommer kun med meninger uten å legge til noe fakta for det du sier. Det er mer oppskakkende for oss fordi en katt er et husdyr. JA det stemmer nok det, men poenget mitt var: hvorfor får dyret så mye mer leverett såfort det er et "husdyr" (Forøvrig et menneskeskapt begrep, som gjerne gangner søte dyr med myk pels). Det som derimot blir "dumt" er kommentarer som "Akk så dumt" og "Trenger ikke være så jævla oppegående for å skjønne at..." Ingen grunn til å undergrave folk.

Men dette blir nå egentlig ganske off topic, jeg valgte bare å spørre om dette til den det gjaldt da han plutselig dro inn måker ut av det blå.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker ikke om leverett, jeg er med deg på den. Skjønte ikke meningen med å stille spørsmålstegn til det han sa, da det er lett å se hva han mener. At det er en "nyhetssak", at det blir mer personlig når en katt blir drept. Kommer ikke i lokalavisen at en måke/padde/mus blir momentant drept.

At alle disse har livets rett er det jo ingen tvil om. Men ser ingen grunn til å stille spørsmålstegn til menneskers forkjærlighet til katter, overfor f.eks. en måke. Altså, at en vil reagere sterkere når dette skjer med en katt, er helt naturlig, og gir ingen grunn til å steppe inn med "hey, en måke har like mye livets rett". JA, det er vi enig i. Men det er heller ikke poenget.
Ta ei stingsild av beste kvalitet å kjør den langt opp i anus å napp til!!! (på dem som har gjort det)
Sist endret av negrøJ; 21. mai 2010 kl. 16:35.
Anmeld,lag helvete for dei ansvarlige litt diskret og sørg for at alle i nabolaget er klar over kva dei har gjort.
Ellers kjempehonnør for å ta vare på dei eldre i nabolaget,eg er lei av å sjå rånere og ana pakk sutre over at dei ikkje kan leve satan uttafor eldreboliger og lignende med unnskyldniga at "det er jo ingenting ana å finne på"
Om det finnes lokal dyrebeskyttelse så er dei og verdt og kontakte da dei ofte får spalteplass i aviser.

waffe
Vennligst oppdater! For å bare gå litt of topic littegramme så vil eg bare si at det finnes mange syke folk her i Norge. Jobber frivillig i dyrebeskyttelsen faktisk og hinn dagen fikk vi en tlf fra en kar som hadde fått seg katt nylig og da den var så rampete (var ikke blitt gammel nok til kastrering engang) så ville han avlive den og få en ny av oss...

Men ja, som de 4 sidene med folk sier eg det samme. Anmeldt, fortell det til foreldre osv osv...
Lost
Kastrup's Avatar
Trådstarter
Har ikke hatt muligheten til og oppdatere før nå, har hatt en travel dag!
Var nede på politistasjonen i dag og anmeldte saken. Spurte politi damen hvilke konsekvenser det ville få for disse guttene, men hun kunne ikke spekulere i dette før saken hadde blitt evaluert. Nabo dammen er på plass i huset sitt, og hun har det mye bedre etter omstendighetene.

Har ikke tid til og skrive noe mer akkurat nå, men kommer med en oppdatering senere i kveld
Sitat av Kastrup Vis innlegg
Har ikke hatt muligheten til og oppdatere før nå, har hatt en travel dag!
Var nede på politistasjonen i dag og anmeldte saken. Spurte politi damen hvilke konsekvenser det ville få for disse guttene, men hun kunne ikke spekulere i dette før saken hadde blitt evaluert. Nabo dammen er på plass i huset sitt, og hun har det mye bedre etter omstendighetene.

Har ikke tid til og skrive noe mer akkurat nå, men kommer med en oppdatering senere i kveld
Vis hele sitatet...
Bra, bra.
Om politiet ikke gjør noe mer med saken, så bruk fantasien.
Dette er ikke noe guttene skal slippe billig unna med.

Hvordan går det med uthenginga i bygda?
Sist endret av Kimer28; 22. mai 2010 kl. 00:32.
Hadde det derimot vert 80 sone og mange biler på veien, er det mest idiotiske du kan gjøre å bråbremse. Har selv kjørt ned en katt framfor å skape en farlig situasjon, finnes mange idioter som dør pga små dyr i veibanen.
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Hadde det derimot vert 80 sone og mange biler på veien, er det mest idiotiske du kan gjøre å bråbremse. Har selv kjørt ned en katt framfor å skape en farlig situasjon, finnes mange idioter som dør pga små dyr i veibanen.
Vis hele sitatet...
Å gud eg er glad eg ikke kjenner deg...
Lost
Kastrup's Avatar
Trådstarter
Da var jeg tilbake igjen.
Som sakt har jeg vært nede hos politiet i dag, og anmeldt saken, og slik jeg har forstått det er det veldig liten sansynlighet at de vil gjøre noen stor sak ut av det. Men de skulle ihvertfall kontakte føreren av bilen.

Snakket med naboen for noen timer siden, og hun hadde det bra. Bortsett fra at hun ikke hadde spist noe hele dagen. Snill som jeg var dro jeg og kjøpte en pakke med fjordlands kjøttboller til henne.

Var også en tur inneom huset til faren og han som kjørte bilen. Jeg forklarte at jeg hadde vært hos politiet og fortalt alt, og at saken var anmeldt. Det gikk ikke akkurat som planlagt. Faren ville jo at jeg skulle trekke anmeldelsen, mot at han skulle si unnskyld til naboen, siden han hadde helt rent rulleblad og at det kunne ødelegge hans fremtidige jobb planner. For og si det mildt ble jeg så ekstremt forbannet og sa at det skulle han ha tenkt på før, og at han skulle være voksen nok til og ta konsekvensene for sine egene handlinger. At han ikke kan bli lege, politi eller "What ever" gir jeg så totalt faen i, og hadde det vært opp til meg, skulle han aldri fått noen jobb i det heletatt. En annen grunn er at naboen ikke vil ha noe som helst med han og gjøre.

Jeg kommer IKKE til og ta saken i egne hender og banke eller skade han på noen måte, det hjelper ingen ting.

Og til dere som har sendt meg PM, så kommer jeg ikke til og gi navn og addresse til dere.
Sitat av Wolfenheart Vis innlegg
Å gud eg er glad eg ikke kjenner deg...
Vis hele sitatet...
Hva er det du insinuerer egentlig?
At man heller skal ofre sitt eget og muligens andres liv for å redde et random dyr som kommer valsende ut i veien?

Nå må du faen meg bruke hodet ditt!

Hvis det ikke var det du mente så beklager jeg at jeg brysket meg litt.
Skjønner selvsagt den med at en må ikke prøve å lage farlige situasjoner, men var måten han sa det på som irriterte meg godt noe kdc beskrev ovenfor. Hadde det eventuelt kommet en katt i veien forran hadde eg bremset, enkelt og greit. Føreren som eventuelt kommer bakom skal ha nok lengde mellom bilen forran for at han skal kunne bremse uansett (er jo dessverre ikke alle som har skjønt det, og nei tenker ikke til deg ovenfor) så om bilen bakom hadde endt i enden på bilen er det kun bilen bak sin feil.

Stor forskjell på å bremse, bremse og svinge hysterisk og det intrykket eg fikk av henrikxt gi blanke f*** og la være å bremse what so ever.


ON TOPIC


Skjønner egentlig at faren reagerte litt sånn, men det er noe sønnen har gjort og fortjener straffen av det.

Edit: Skriveleif
Sist endret av Wolfenheart; 22. mai 2010 kl. 02:32.
Wolfenheart, har du noen gang kjørt bil??
Sitat av Wolfenheart Vis innlegg
Skjønner selvsagt den med at en må ikke prøve å lage farlige situasjoner, men var måten han sa det på som irriterte meg godt noe kdc beskrev ovenfor. Hadde det eventuelt kommet en katt i veien forran hadde eg bremset, enkelt og greit. Føreren som eventuelt kommer bakom skal ha nok lengde mellom bilen forran for at han skal kunne bremse uansett (er jo dessverre ikke alle som har skjønt det, og nei tenker ikke til deg ovenfor) så om bilen bakom hadde endt i enden på bilen er det kun bilen bak sin feil.
Vis hele sitatet...
"Hadde det derimot vert 80 sone og mange biler på veien, er det mest idiotiske du kan gjøre å bråbremse."

Det er fullt mulig å forstå hele konteksten, før du ganske så bastant avgjør at du aldri i livet ville hatt lyst til å kjenne en person, hvis innlegg tyder på at han er rasjonell. Å risikere flere menneskeliv på grunn av én enkelt katt er rett og slett idioti.
Nå ble jeg faktisk ganske lei meg. Det eneste jeg fikk lyst til nå var å ta med den gamle dama og kjøpe en ny katt til henne. <\3
kjedelig streiting
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Hadde det derimot vert 80 sone og mange biler på veien, er det mest idiotiske du kan gjøre å bråbremse. Har selv kjørt ned en katt framfor å skape en farlig situasjon, finnes mange idioter som dør pga små dyr i veibanen.
Vis hele sitatet...
Så lenge folk følger trafikkregla skal da en bråbrems gå greit da man skal holde avstand. Er det midt på vintern og man mangler abs er det jo en litt annen sak.

Men å svinge unna i full fart for en katte eller et annet dyr for den saks skyld er ikke så lurt. Og kalle folk som dauer pga de styrer unna for dyr idioter blir derimot litt for dumt. Netopp fordi det er en naturlig refleks.
Det var vel ikke det han mente da, men og foreta en unnamanøver i høy hastighet med dertil risiko, istedet for og kjøre over katten.

Uansett, og sammenligne han som drepte en katt sompissa på harleyen og dette er ikke riktigt. Da kan man påkalle seg affekt, men og kjøre over en katt for gøy whatever er IKKE bra... blir spennende og følge med på denne saken, og i allefall håper jeg at politimanne som får saken på pulten, om ikke får de dømt eller gir de en bot, så gjør det så ubehagelig som mulig for dem...
har vert gjennom hele mølja selv for ikke lenge siden! hær er det du skal gjøre. DU er pliktig til å si i fra til politi, dyrevernsnemndan og mat tilsynet, men siden du ikke er eier av katten har du ikke lov til å annmelde. det er bare eier av dyret som kan annmelde!

da jeg gikk å snakket med plitiet med min sak ble jeg tatt svært alvorlig, for jeg trudde også det kansje var liten vits å få saken min frem i lyset. ta kontakt med poletiet å fortell hva som er skjedd.
Bra gjort trådstarter! Ekstra kudos for å ha kjøpt middag til damen. På en side skjønner jeg at faren reagerte, på den andre siden så synes jeg du håndterte det ypperlig; sønnen gjorde noe galt og det må få konsekvenser. Du som vitne er faktisk pliktig til å si i fra, det kan du jo nevne til faren hvis han skulle mase mer. Tviler han får noe på rullebladet, men hvis det i det minste blir registrert og han blir tatt for noe igjen kommer de til å reagere hardere.
Sitat av ScoopeX Vis innlegg
Uansett, og sammenligne han som drepte en katt sompissa på harleyen og dette er ikke riktigt. Da kan man påkalle seg affekt, men og kjøre over en katt for gøy whatever er IKKE bra...
Vis hele sitatet...
Affekt unnskylder ingenting, da man kan forvente og forlange et minimum av impulskontroll hos et voksent menneske. Dessuten tviler jeg på at skrytebildene ble tatt, og lagt ut på facebook, i affekt. Spør du meg er sakene høyst sammenliknbare, og begge burde bli straffet hardt.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av ScoopeX Vis innlegg
Wolfenheart, har du noen gang kjørt bil??
Vis hele sitatet...
Han har både bil og lapp.

Kjenner gan irl..
Sitat av Wolfenheart Vis innlegg
Å gud eg er glad eg ikke kjenner deg...
Vis hele sitatet...
Ikke missforstå, er det mulighet for det prøver jeg jo å ikke kjøre over, men når farlige situasjoner lett kan oppstå mener jeg menneskeliv er viktigere en en katt. Alt for mange som har dødd pga slike ting, og alt for mange som kjører ut i grøften/svinger over i feil kjøreretning pga et lite dyr i veibanen.

Når det gjelder det trådstater så, er det selvfølgelig best å anmelde idiotene.
Sist endret av henrikxt; 22. mai 2010 kl. 13:27.
Sitat av ScoopeX Vis innlegg
Wolfenheart, har du noen gang kjørt bil??
Vis hele sitatet...
Hatt lappen i 4 år, minibuss 1år og har vært minibussjåfør for forsvaret så ja eg har kjørt for å si det sånn...
Gidder ikke å lese alt dette, men har du vurdert å ta med liket av katten til han som kjørte over den, hvis saken blir henlagt? Tviler på at han synes det er morsomt å se en most katt. Legg den i en søppelpose og ta den med bortover. Tipper dette blir hans siste gang han kjører på en katt. Gjerne lag en gruppe på FB med bilder av katten og si at det er en i nabolaget ditt, men ikke nevn navn.
Sitat av zeicko Vis innlegg
need a partner?
Vis hele sitatet...

Count me in, as well
Ville selv anmeldt dette til politiet. Viss det ikke gjør noe med saken, kan du gjøre som the Boondock saints, og da saken i egene hender. )

Isåfall legge ut adr/navn her, og vi på freakforum kan hjelpe? Neida..


Har selv katt, og viss jeg fant ut at noen hadde gjort det med min katt, hadde jeg skambanket de med balltre, helt seriøst.
Sitat av mmmhja Vis innlegg
Ville selv anmeldt dette til politiet. Viss det ikke gjør noe med saken, kan du gjøre som the Boondock saints, og da saken i egene hender. )

Isåfall legge ut adr/navn her, og vi på freakforum kan hjelpe? Neida..


Har selv katt, og viss jeg fant ut at noen hadde gjort det med min katt, hadde jeg skambanket de med balltre, helt seriøst.
Vis hele sitatet...
Å herregud!

Hvor vanskelig kan det være å sette seg _litt_ inn i tråden før du poster?


Trådstarter skrev følgende lengre oppe på denne siden:

Da var jeg tilbake igjen.
Som sakt har jeg vært nede hos politiet i dag, og anmeldt saken, og slik jeg har forstått det er det veldig liten sansynlighet at de vil gjøre noen stor sak ut av det. Men de skulle ihvertfall kontakte føreren av bilen.

Snakket med naboen for noen timer siden, og hun hadde det bra. Bortsett fra at hun ikke hadde spist noe hele dagen. Snill som jeg var dro jeg og kjøpte en pakke med fjordlands kjøttboller til henne.

Var også en tur inneom huset til faren og han som kjørte bilen. Jeg forklarte at jeg hadde vært hos politiet og fortalt alt, og at saken var anmeldt. Det gikk ikke akkurat som planlagt. Faren ville jo at jeg skulle trekke anmeldelsen, mot at han skulle si unnskyld til naboen, siden han hadde helt rent rulleblad og at det kunne ødelegge hans fremtidige jobb planner. For og si det mildt ble jeg så ekstremt forbannet og sa at det skulle han ha tenkt på før, og at han skulle være voksen nok til og ta konsekvensene for sine egene handlinger. At han ikke kan bli lege, politi eller "What ever" gir jeg så totalt faen i, og hadde det vært opp til meg, skulle han aldri fått noen jobb i det heletatt. En annen grunn er at naboen ikke vil ha noe som helst med han og gjøre.

Jeg kommer IKKE til og ta saken i egne hender og banke eller skade han på noen måte, det hjelper ingen ting.

Og til dere som har sendt meg PM, så kommer jeg ikke til og gi navn og addresse til dere.
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne ha redigert mitt forrige innlegg men da det ikke går lengre får eg skrive et nytt her.

Beklager for off topic men eg ville bare skrive til henrikxt og dere andre som har kommentert/lest at nå når du har forklart litt grundigere er eg enig i deg. Kommer selvsagt helt ann på situasjonen og bremsing i kraftig sving i høy fart = dumt men på rette veier/strekning hadde nok i mitt tilfelle bremsene fått prøvd seg.

For å bare nevne det så skal en jo egentlig holde en fart sånn at man kan bremse selv i en sving viss det oppstår en hindring rundt svingen/fremme osv men skal si at eg selv ikke alltid er like flink til det.

MEN DA VAR EG FERDIG MED OFF TOPIC beklager admins osv...