Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1983
Min fosterbror og jeg ble tatt for cannabis bruk, vi innrømte å ha prøvd litt begge to, og han må nå gå på pisseprøver i en stund. Han er under 16 og jeg 18, men jeg selger uansett å bli med og ta pisseprøver sammen han, for å gjøre barnevernet fornøyde. Vi ble tatt på mandag gjennom anonym bekymringsmelding til barnevernet, og vi har ikke fått i gang noe som helst ordning enda. Fikk snakket med en i barnevernet, og hun sa det kunne ta flere uker før dette kom i gang. Politiet skal nå vurdere om vi behøver en slags ruskontrakt eller ikke.

Mitt spørsmål er da: Hvis vi tester negativt på denne første pisseprøven, vil det endre utfallet på hvor lenge vi må holde på? Er det lurt av oss å ta en siste avskjeds kveld med denne planten førstkommende helg, eller vil det bare gjøre det værre for oss?
Å bli tatt på pissings er aldri positivt, kall det en pause og fyr igjen senere. (Hvis det da er aktuelt)
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Å bli tatt på pissings er aldri positivt, kall det en pause og fyr igjen senere. (Hvis det da er aktuelt)
Vis hele sitatet...
Men saken er den at jeg har THC i kroppen på grunn av de siste ukene med myyye røyking. Så jeg vil teste positivt på testen hvis den er innen 2-3 uker vil jeg tippe. Men kan de se at jeg har røyket etter at vi ble busta, eller har de bare en slags negativ/positiv indikator?
Er vel bare negativ / positiv indikator på de enkleste pisseprøvene, men tviler sterkt på at det finnes noen måte å finne ut noe som helst om tidligere bruk.

Mener jeg leste her på bruket en gang at det tar lenger tid å bli kvitt all THC i kroppen jo mer man hadde røyket over lengre periode, men husker ikke om dette ble bevist gjennom kilder eller lignende.

Lykke til btw, kinkig og kjip situasjon! - Snakker av erfaring dessverre.
Nå er dette bare spekulasjoner, så ta det med en klype salt men slike prøver blir vel antakelig vurdert etter konsentrasjonen av THC i urinen. Så hvis konsentrasjonen ikke minker har de nok grunn til å mistenke dere for å holde på.
Sist endret av burgerfeit; 28. november 2012 kl. 23:10.
Mitt råd: Hold dere unna en siste jonas, så er det i alle fall en mulighet for at dere tester negativt. Hvert fall hold lillebroren din unna, så kan du forøvrig gjøre hva du vil. Fjerne kan dere bli sammen i fremtiden igjen.
Tror ikke det skal være noe problem hvis den første prøven er positivt, noe som den kanskje ville vært uansett. Så lenge du klarer å være rein til neste prøve skal det nok gå greit. Også verdt å nevne at hvis du kommer i krisesituasjoner går det ann å drikke masse vann natta/morraen før du skal pisse, sånn at pisset blir utvanna. Kan bekrefte at dette funker, er selv på ungdomskontrakt med pisseprøve. Pisser på det lokale legesenteret, de sier ingenting når jeg gir de utvanna piss. Kan være de du skal pisse for reagerer og ber deg ta ny prøve men det er vel verd et forsøk.
Sist endret av TheRealMan1ak; 28. november 2012 kl. 23:20.
Kommer ikke til å ha noen problemer whatsoever med å holde oss unna i løpet av den tiden vi må pisse, bare så det er sagt Det vi lurer på er bare om det er verdt å ha en siste kveld som vi kan nyte maks, fordi vi vet det vil være den siste kvelden på mange mnd!
Setter pris på deres delte erfaringer og spekulasjoner så langt. Har enda ikke bestemt oss, men må vel bare satse på det ene eller andre
Å gå med på ruskontrakt er utrolig dumt.

Det å stå å tisse under oppsyn foran en fremmed hver måned i to år er ekstremt nedverdigende og kan være traumatiserende. I tillegg kan dere vikle dere inn i flere problemer dersom dere skulle gjøre en glipp f.eks. etter å ha drukket og allikevel røyke.

Mitt råd er: ta heller en bot og bli ferdig med saken. For dere begge.

Disse ruskontraktene er i virkeligheten strengere straff forkledd som noe skånsomt og snillt. Mange i reformbevegelsen som jobber for ny narkotikapolitikk er sterkt kritiske.

Uansett hva de påstår (og det er mye løgn og motstridende informasjon ute og går både i barnevernet og politiet) så vil dere selv med en slik kontrakt aldri kunne få jobb i militæret eller politiet, fordi dette blir stående på den uttømmende politiattesten resten av livet. Men dere vil kunne gjøre det meste annet.

Når det gjelder barnevernet og myndigheter generelt, bare si dere har sluttet med det men at dere tar det personlige valget å heller ta normal straff, altså en bot og en prikk på rullebladet, fordi dere (og mange andre) mener dette er en mildere reaksjon enn det opplegget de forsøker å vikle dere inn i. Tenk over det, å gjøre noe av det mest intime et menneske gjør foran en fremmed hver måned over så lang tid, og en bot. Hva ville du valgt?

Så lenge foreldrene dine er normale, har inntekt og jobb, kan ikke Barnevernet gjøre noe som helst. Si minst mulig både til politi og barnevern, og i den grad dere må si noe som helst tone ned, lyv og benekt alt. Få om mulig advokat for å unngå å få dem på nakken.

Dette er også et godt råd til foreldrene deres. De bør lese dette. Jeg snakker av erfaring.

Barnevernet kan, teknisk sett, umyndiggjøre folk til de er 21. Og de kan starte kafkaprosesser og tvinge folk som ville hatt det best hjemme inn på institusjon. Men så lenge hjemmet dere bor i ellers er stabilt, dere gjør det nogenlunde greit på skolen etc. så kommer det ikke til å skje. De har ikke kapasitet. Å bli tatt for hasj er ikke grunnlag for omsorgsovertakelse så lenge dere toner ned, benekter, etc. Dere bør for enhver pris unngå barnevernet, og det bør foreldrene deres også. Vær avvisende, si minst mulig, og nekt for alle negative påstander de kommer med, gjerne gjennom advokat.

På de fleste institusjoner er det forresten langt verre rusproblemer enn det dere har. Med mindre dere er hardbarkede kriminelle, utsatt for omsorgssvikt og har innrømmet å røyke konstant så vil nok Barnevernet unngå å få dere inn der. De vet jo at det gjør livet verre.

Hele det opplegget norske myndigheter holder på med nå er forøvrig helt latterlig. Om noen år vil vi se tilbake på det omtrent på samme måte som vi ser tilbake på hvordan vi før i tiden kriminaliserte homofile og undertrykket og plaget borgere. Hvorfor skal myndighetene reagere annerledes på at mindreårige drikker øl og røyker? Hadde det kommet en anonym melding om at dere drakk øl i helgene hadde det ikke skjedd noe som helst. Og denne liksom-avkriminaliseringen som egentlig består i et udemokratisk kontrollregime, ja, vi snakker om disse ruskontraktene, er fullstendig forkastelig sett fra et borgerrettslig synspunkt. Straffelovkommisjonen anbefalte allerede for ti år siden at bruk av narkotika avkriminaliseres. Over halvparten av akademikerne på rusfeltet er tilhengere av legalisering av narkotika. I mellomtiden regjerer undertrykkende, uetiske og intolerante holdninger fra avholdslosjen, en gjeng med religiøse fanatikere som ønsker andre vondt, og som forkler strengere og mer inngripende tiltak (ruskontrakter) som mildere reaksjoner. Opplegget er pill råttent og tvers igjennom uærlig.

Anbefaler deg forøvrig å se denne politiske appellen av Arild Knutsen: http://www.youtube.com/watch?v=XHrPWoS6U3c
Sitat av skarpmann Vis innlegg
Å gå med på ruskontrakt er utrolig dumt.
Vis hele sitatet...
Setter stor pris på dette innlegget, men jeg tror det er fint lite vi kan gjøre mot dette nå, siden det har gått noen dager, og han på 16 allerede har hatt 1 møte. Men jeg skal snakke med foreldre og tenke over dette, fordi jeg er ganske i mot dette med ruskontrakt selv, men etter det jeg hørte, så ville en evt. nektelse fra meg gjøre at fosterbror blir kastet ut av huset av barnevernet... Men som sagt, setter stor pris på innlegget, og vil ta opp dette med de nærmeste i morgen!
Hvis dere allerede er fosterbarn så er dere vel "inne i systemet". Da er dere vel mer eller mindre i barnevernets vold. Kanskje det er lurt av han på 16 å gå med på kontrakt i det tilfellet. Strengt talt så er det jo også ganske ungt, 16. Hasj er mer skadelig for unge mennesker, og kan utløse psykiske problemer hos enkelte. Det hadde faktisk vært en fordel om dere begge ventet til dere var over 20, rett og slett lot det ligge. Men du er jo over 18, at du skal måtte pisse foran en fremmed i årevis er fullstendig galematias. Uansett, hvis du virkelig tenker at du også kan la det ligge til du er over 20 så kan jo dette være en fin sjanse for dere begge til å være ansvarlige å la være å røyke mens dere er så unge. Men hvis du tror du ikke klarer det, så kan det være et veldig lite lurt valg, og det er jo forpliktende og som sagt dere kan vikle dere inn i noe.

Takk for at du likte det jeg sier!

Den nåværende narkotikapolitikken er utrolig umoralsk. Marihuana har nettopp blitt legalisert i Colorado og Washington. Halvparten av professorene på Universitetet i Oslo mener det burde legaliseres. Fatter ikke at de kan være så bakstreberske i 2012, de klamerer seg til en feilet politikk som ikke bare har spillt falitt, men som er direkte skadelig og umoralsk. Krigen mot narkotika er et holocaust i slow motion.

Synes forøvrig det er utrolig at de våger å få deg som er en voksen mann inn i dette. Hva med at du nekter å ha noe med det å gjøre, men at 16-åringen går med på kontrakt? Bare si at du ikke gidder å ta stilling til det, at du er over 18, og vil ha en bot, og at hva de tilbyr 16-åringen får være deres sak.
Sist endret av skarpmann; 29. november 2012 kl. 00:29.
Sitat av Pewpew Vis innlegg
Kommer ikke til å ha noen problemer whatsoever med å holde oss unna i løpet av den tiden vi må pisse, bare så det er sagt Det vi lurer på er bare om det er verdt å ha en siste kveld som vi kan nyte maks, fordi vi vet det vil være den siste kvelden på mange mnd!
Setter pris på deres delte erfaringer og spekulasjoner så langt. Har enda ikke bestemt oss, men må vel bare satse på det ene eller andre
Vis hele sitatet...

Hadde ikke nølt med å ta en siste avskjed om jeg var dere