Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1088
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ønsker tips og råd for å kunne bruke ketamin mot mine somatiske plager tryggest mulig. Får oxycodone på resept, men mistrives noe sykt på morfin preparater. Bruker derfor i større grad illegal ketamin som erstatning. Ønsker å gjøre det tryggest mulig, men møter lite aksept i helsevesenet og får lite råd til trygg bruk der.
Selvmedisineringen skal gå noen måneder frem i tid mot operasjon som skal kunne endre på smerte helvette.

Pr nå er mine tiltak å drikke mye vann. Håper på råd om spesifikke hjelpemiddler for å ivareta urinblære og magesystemet. Har tidvis en del smerter i øvre mageregion ved høyt forbruk.
Tror grunnen til at du ikke møter aksept er fordi det er forferdelig skadelig for blæra di.Skadene om ille nok er irreversible. Så eneste tips jeg kan komme med er å legge merke til vannlatingsmønsteret ditt. Føler du det endrer seg betydelig er det et tegn på at du burde roe ned/slutte helt. Så lite som 1-4 ganger i måneden kan være nok til å få symptomer så det er ikke noe hverdagsdop...
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for tilbakemelding. Jeg er inneforstått med risikoen, det er derfor jeg ønsker å lage tryggest mulige rammer for bruken.
Bruken i seg selv blir holdt til et minimum. Klarer i liten grad å forsvare det å bruke morfin preparater når jeg har ketamin. Det har vert x antall år med myyye smerter, depresjon, angst, u name it. Ketamin forandret hele situasjonen, samtidig som det gir en enormt mye bedre smertelindring. Vil derfor gjøre det beste utav situasjonen å ta vare på helsa mi, samtidig som jeg tar vare på psyken. Det har virkelig vert mørkt.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan er ketamin skadelig for blæra?
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
The actual underlying pathomechanism of ketamine cystitis (KC) and associated pelvic pain remains unclear. It is speculated that chronic contact and stimulation to the bladder or ureteral mucosa due to metabolites of ketamine will result in submucosal edema, vascular ectasia, fibrosis, detrusor muscle inflammation, and fibrosis.
Vis hele sitatet...
https://www.sciencedirect.com/scienc...79522614001122
Den forskningsartikkel sier vel at det ikke er noe som med sikkerhet kan beskytte blæra de.

Men:
In case series studies, the cessation of ketamine use and the addition of oral pentosan polysulfate or intravesical hyaluronic acid also provided som symptomatic benefit clinically.
Vis hele sitatet...
Biotilgjengeligheten er langt større dersom du tar ketaminen i form av IM (intramuskulær injeksjon), litt over to ganger så mye kontra ved å snorte - i min erfaring så går dette langt mindre ut på blæren, så jeg ville ha anbefalt deg å bytte måte å administrere ketaminen på.

Om du allerede sliter med ketaminblære så vil keg råde deg til å kutte ut ketamin for en stund slik at den får hvilt seg litt. Ta mindre doser når du tar det og husk å vær hydrert hele tiden, og ikke kombiner det med alkohol da det også er noe helvettes vanndrivende.

Et annet tips er å ta kosttilskuddet grønn-te ekstrakt, da studier sier at det kan forhindre blæreskader.

TLDR: Ta deg en pause fra ketamin, hvertfall en måned. Vurder å skifte administrasjonsmetode, vær hydrert, unngå alkohol, ro ned frekvensen på bruket (og dosene), også se om grønn-te ekstrakt kan være noe for deg i dette tilfellet.

Denne tråden er forøvrig helt fantastisk om du vil prøve ut IM-ketamin, og annet skadeforebyggende og opplysende informasjon om ketamin finner du der også!
Sist endret av TrippyPippi; 1. juni 2023 kl. 20:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har tidvis en del smerter i øvre mageregion ved høyt forbruk.
Vis hele sitatet...
Hva ligger forbruket ditt på?
Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
Biotilgjengeligheten er langt større dersom du tar ketaminen i form av IM (intramuskulær injeksjon), litt over to ganger så mye kontra ved å snorte - i min erfaring så går dette langt mindre ut på blæren, så jeg ville ha anbefalt deg å bytte måte å administrere ketaminen på.

Om du allerede sliter med ketaminblære så vil keg råde deg til å kutte ut ketamin for en stund slik at den får hvilt seg litt. Ta mindre doser når du tar det og husk å vær hydrert hele tiden, og ikke kombiner det med alkohol da det også er noe helvettes vanndrivende.

Et annet tips er å ta kosttilskuddet grønn-te ekstrakt, da studier sier at det kan forhindre blæreskader.

TLDR: Ta deg en pause fra ketamin, hvertfall en måned. Vurder å skifte administrasjonsmetode, vær hydrert, unngå alkohol, ro ned frekvensen på bruket (og dosene), også se om grønn-te ekstrakt kan være noe for deg i dette tilfellet.
Vis hele sitatet...
Sporty å oppfordre til bruk av sprøyter som skadeforebygging.

Kanskje man burde begynne å skyte amfetamin for å få høyere biotilgjengelighet også? Da slipper man jo skader i nesen også.

Er du seriøs?

Jeg syntes ikke man skal komme med oppfordringer til hverken IV eller IM bruk her inne, og særlig ikke pakket inn som ett skadeforebyggende tiltak.

Ser tråden du linket nevner at IM bruk av ketamin er langt i fra å sette en smell. Akkurat det får være opp til den enkelte å bedømme, men jeg ville sagt det stikk motsatte. Å benytte seg av IM administrering vil kunne viske ut grensene dine og gjøre terskelen for å sette vanlige skudd langt mindre.
Jeg syntes det er latterlig å sette ketamin i en annen bås en andre rusmidler for å forsvare injeksjoner.


Til trådstarter, hva er det som gjør at du misliker å bruke opioider for dette?
En farlig god kombinasjon er jo opioider og ketamin, da trenger man mye mindre av hver, men jeg vil være litt forsiktig med å anbefale slikt for høyt.
Sist endret av DrDeath; 1. juni 2023 kl. 20:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Sporty å oppfordre til bruk av sprøyter som skadeforebygging.

Kanskje man burde begynne å skyte amfetamin for å få høyere biotilgjengelighet også? Da slipper man jo skader i nesen også.

Er du seriøs?

Jeg syntes ikke man skal komme med oppfordringer til hverken IV eller IM bruk her inne, og særlig ikke pakket inn som ett skadeforebyggende tiltak.

Skjerp deg.
Vis hele sitatet...
TS spør om råd til hvordan man kan bruke ketamin på best og tryggest mulig måte uten at det går utover magen og blæren. IM er definitivt den tryggeste og beste måten å innta ketamin på, da biotilgjengeligheten er såpass høy, i tillegg til at man unngår å ødelegge septumet sitt.

Det vil si at man trenger langt mindre doser for å oppnå de terapeutiske effektene som ketamin har = mindre belastning på blære- og magesystemet. Jeg oppfordrer til ingenting, jeg kommer med anbefalinger på hva TS kan gjøre for å redusere de negative effektene som ketamin kan ha på blæren og magen.
Sist endret av TrippyPippi; 1. juni 2023 kl. 20:39.
Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
IM er definitivt den tryggeste og beste måten å innta ketamin på, da biotilgjengeligheten er såpass høy, i tillegg til at man unngår å ødelegge septumet sitt.

Det vil si at man trenger langt mindre doser for å oppnå de terapeutiske effektene som ketamin har = mindre belastning på blære- og magesystemet. Jeg oppfordrer til ingenting, jeg kommer med anbefalinger på hva TS kan gjøre for å redusere de negative effektene som ketamin kan ha.
Vis hele sitatet...
Det blir jo likt som å si at intravenøs bruk av morfin er den tryggeste måten da biotilgjengeligheten øker fra 30% oralt til 100% ved IV.

Høyere biotilgjengelighet er ikke synonymt med økt trygghet.
Man vil kanskje trenge mindre doser i starten, men misbrukspotensialet blir større, noe som kan føre til ett enda høyere forbruk.


Hadde dette vært i en kontrollert setting som på ett sykehus så greit nok, men dette er illegale stoffer uten noen kvalitetskontroll, man åpner døren for en hau med nye potensielle problemer ved å begynne å trykke dette inn i musklene eller årene sine.