Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1033
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble alkohol og kokain idag og kjenner en jævlig nedtur, leste på nette at labetalol hjelper mot toksiske effekter av kokain. Så lurte egt på om andre betablokker pass fungerer? Eller bare labetalol?
Ri stormen ut er mitt beste tips. Alt som du pakker i deg må betales tilbake på.ett punkt. Jeg ser på bakrus/nedtur som betalingen for en fin kveld.
Anonym bruker
"Klar Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen typer betablokkere er livsfarlig blande med kokain så sjekk interaksjoner nøye før du gjør det.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Ri stormen ut er mitt beste tips. Alt som du pakker i deg må betales tilbake på.ett punkt. Jeg ser på bakrus/nedtur som betalingen for en fin kveld.
Vis hele sitatet...
Hvis du tror du kommer til å dø, ring 113. His du ikke tror du kommer til å dø, følg rådet over.

Ser at jeg svarer 20 timer etter at OP trengte råd, så dette kommer nok ikke til å hjelpe deg OP. Men Betablokkere mot kokain-relatert ubehag vil nok være et tema som dukker opp igjen så jeg svarer for den neste personen.

En betablokker fungerer ved å blokkere beta-reseptorer i hjertet og andre celler (duh). Beta-reseptorene aktiverer det "Sympatiske nervesystemet", som gjør deg klar til å kjempe for livet. Kort fortalt. For å kjempe for livet trenger du økt puls, økt blodtrykk, nedsatt smertefølelse og en hau av andre ting. Så det høres kanskje kjempe lurt ut å blokkere den delen av kroppen som fyrer deg opp for kamp, når du vil roe deg selv litt ned? Nei.

Ikke kødd med balansen mellom det parasympatiske- og sympatiskenervesystem bare fordi en kokain-nedtur er kjip.
Tenk deg at du kjører en bil på vei mot en sving. Du bremser litt ned men 100 meter før svingen har du ikke bremset så mye som du ønsket. Derfor vrenger du rattet og kræsjer i den nærmeste fjellveggen. Du stopper umiddelbart. Og så dør du. Hadde du bare holdt bremsen litt lenger ville du hatt mer tid og langt mer vei til å vurdere situasjonen. I denne metaforen er en betablokker å stoppe bilen med en fjellvegg. Å holde bremsen er å bare holde ut ubehaget.

Du vil antagelivis ikke dø av å ta betablokkere for å roe ned en nedtur etter kokain. Men det du gjør er å prøve å finjustere en utrolig komplisert prosses for å føle litt mindre ubehag. Dessverre er ikke alvorlige medisiner som betablokkere så perfeksjonerte at vi bruker dem for småting.




Takk for spørsmålet. Begynte å studere vernepleie i fjor og vi har nylig hatt farmakologi og helsefag. Gøy å kunne bruke kunnskapen på ting foreleserene aldri ville spurt om på en eksamen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det ingen som har noen tips til hvordan man kan minske kokain nedtur? Alltid 30-60 min etter siste linje blir jeg veldig nedfor og hater livet.
Anonym bruker
"Klar Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Benzo eller en joint.
Evt quetapin rett etter siste linje så legge seg i senga.
Eller bare slutte ta kokain da den nedturen etterhvert blir semipermanent og man hater livet store deler av tiden.