Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1302
Litt som å bruke virutalbox, sandbox finnes det noe program, folder settings etc som man kan plassere filer som man mistenker kan inneholde malware i for winds 10?

Har noen nedlastede torrent programmer jeg er litt usikker på
Hva med å bare sjekke filene for malware istedenfor?
Eh, blir jo å bruke ett av disse antivirusprogrammene som har sandkassemodus da.

Tror ikke w10 har noe slikt innebygd.
Kunne før laste opp fil til virustotaldotcom (men da trenger jo fila være i deres database over forekommende malware for å gi sikkert resultat)
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hvorfor ikke bruke VM? Det er vel vanskelig å få noe mer lufttett skille mellom host og mistenkt malware enn det, eller en faktisk fysisk separat maskin, fortrinnsvis uten nettverk? Hvis dette er noe som lar seg gjøre overhodet på Windows, uten å risikere ting, så har ikke jeg hørt om det.
Du må virtualisere en maskin.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av skmeld Vis innlegg
Litt som å bruke virutalbox, sandbox finnes det noe program, folder settings etc som man kan plassere filer som man mistenker kan inneholde malware i for winds 10?

Har noen nedlastede torrent programmer jeg er litt usikker på
Vis hele sitatet...
Det tryggeste er å lage en virtuell masking og teste det der