Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 622
Vurderer å sette inn 15-20k på en av disse. Novo nordisk har gitt bra avkastning vært år, det har ikke bitcoin. Man skal vel tydeligvis ikke bry seg noe om et selskap/produkt har hatt jevn stigning de siste 5 årene, men for meg virker det tryggere å sette penger en plass som statistikk over en periode på 5 år alltid har gitt bra avkastning.

Dette selskapet er vel dessuten rimelig i vinden om dagen etter at den tydeligvis populære slankemedisinen (husker ikke navnet) ble sluppet på det europeiske markedet tidligere i år. Ble sluppet først i USA januar 22. Fedme vil vel bare stige oppover, og når denne medisinen blir beskrevet som revolusjonerende innen Fedme virker dette selskapet og kunne få verdien sin mangedoblet på kort tid. Mener medisinen var litt kostbar og ikke mulig å få dekket enda, dette blir sikkert lagt på blåresept til alle land med slik helsehjelp som er i Norge. Dette vil vel ytterligere gjøre medisinen enda mer attraktivt og at selskapets verdi fortsetter å stige kraftig oppover.
Tenker jeg riktig ???

For at bitcoin skal gå i taket med 30-100x så er man vel helt avhengig av at flere lands myndigheter aksepterer bitcoin som et betalingsmiddel. Er vel kun 2 fattige land så langt som har valgt å gjøre det.
Sist endret av Tynnedekk; 14. april 2023 kl. 11:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du er ute etter 100x avkastning, så er ikke bitcoin the way to go. Da burde du finne alt-coins med lav marketcap og komme inn tidlig, gjøre research og "gamble" på at det går din vei. 100x er altså helt usannsynlig for bitcoin, 30x også for den del. Jeg kan ikke spå fremtiden, men om du er ute etter sånne gains så burde du lete andre steder enn bitcoin.

30% eller 100% er fullstendig mulig i nær fremtid, men at den skal kjøre mer enn 3x-4x de neste 5 åra vil i mine øyne være veldig usannsynlig. Dette er min mening, og ikke finansiell rådgivning.
Sist endret av Emilher1; 14. april 2023 kl. 12:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Historisk avkastning er ingen garanti for fremtidig avkastning. En mangedobling av et av verdens største selskaper på noen få år synes jeg fremstår som noe optimistisk, men jeg har ikke satt meg inn i caset. Men det er neppe en "tenbagger".

Krypto kan jeg ingenting om så skal ikke uttale meg.
kjapp googling om wegovy, den virker ha ganske seriøse side effects.
itilleg virker det som det er meningen man skal gå på den kontinuerlig (lifelong) ettersom om du slutter så kommer vekta tilbake. dessuten er det for øyeblikket en injeksjon og ikke en pille.

ser ikke helt at det appelerer til andre en amerikanere som må overveie operasjon eller noe annet ekstremt vs dette.

så det virker ikke som noe mirakel akkurat (enda)

ville ikke kjøpt meg inn i dagens situasjon pga wegovy alene.
du må også tenke på at aksjen allerede har steget kraftig pga wegovy.
Sist endret av magnet; 14. april 2023 kl. 12:56.
Jeg satset pengene på DNO - parkeringsplass for pensjonen.