Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2331
Min umiddelbare tanke er jo minibank men ser man bare kan ta ut 2000kr for hver gang. Vil ikke banken tenke at det er noe muffens og sperre kortet mitt eller noe slikt?
Hvorfor skulle de det? Det er dine penger, du kan gjøre hva du vil med dem. Selvsagt kan du ta ut 20k I banken. Hvis de spør hva du skal med dem kan du si du skal kjøpe deg en ATV eller whatever.
Tatt ut 20k i bank i butikk flere ganger. Null stress. Å sette inn derimot er annerledes
Trådstarter
Alright. Var vel egentlig det jeg gikk ut i fra men ville ikke ta noen sjanser uten å ha forhørt meg først, hehe
Du setter selv beløpsgrense i nettbanken.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Tatt ut 20k i bank i butikk flere ganger. Null stress. Å sette inn derimot er annerledes
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det annerledes? Forskjell på og sette inn 20k, fremfor ta ut? Kan jo si du solgte ting på finn.
Sitat av Askar Vis innlegg
Min umiddelbare tanke er jo minibank men ser man bare kan ta ut 2000kr for hver gang. Vil ikke banken tenke at det er noe muffens og sperre kortet mitt eller noe slikt?
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan du bare ta ut 2 000 kroner hver gang?

Er ikke den grensen på 9 000 kroner, eller noe sånn?
Trådstarter
Sitat av Fishface Vis innlegg
Hvorfor kan du bare ta ut 2 000 kroner hver gang?

Er ikke den grensen på 9 000 kroner, eller noe sånn?
Vis hele sitatet...
Minibanken rett ved leiligheten min kan man max ta ut 2k per enkeltuttak. Er heller ikke særlig gira på å stå og ta ut 2k 10 ganger der ettersom narkiser ofte står i kø på den haha. Mulig det er annerledes i andre minibanker men å ta ut i butikk blir nok det enkleste
Kan du ikke øke belåoet i nettbanken? Jeg vet jeg kan ta ut minst 6000 på min minibank, kanskje mere. Vær oppmerksom på at det også er en grense på hvor mange ganger om dagen du kan ta ut penger på minibank.

Tror neppe du får ut 20k på butikk med mindre de har bankibutikk. Det er avhengig av hvor mye de har i kassa. (De fleste bruker jo ikke kontanter i dag). Men du kan kanskje gi dem beskjed dagen før, så de kan skaffe pengene? Tror det er det enkleste.
Sitat av klattus Vis innlegg
Hvorfor er det annerledes? Forskjell på og sette inn 20k, fremfor ta ut? Kan jo si du solgte ting på finn.
Vis hele sitatet...
Kommer ann på håndteringen av de, kanskje de ikke kan ha så mye kontanter i kassa for eks. Man ser jo banker setter uttaksgrense på 50K.


Jeg har faktisk tatt ut 78.000 fra kontoen. Da stengte de banken. Det var meg, to nokas vektere og to ansatte. De var litt nyskjerrige men skulle kjøpe bil og selger ville ha cash. Ikke noe mer tull, men jeg kjente stemningen i banken ble fort en annen når pengene kom. Ja, det er sikkert litt overflødig sikkerhet men de gjør det for en grunn
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Kan du ikke øke belåoet i nettbanken? Jeg vet jeg kan ta ut minst 6000 på min minibank, kanskje mere. Vær oppmerksom på at det også er en grense på hvor mange ganger om dagen du kan ta ut penger på minibank.

Tror neppe du får ut 20k på butikk med mindre de har bankibutikk. Det er avhengig av hvor mye de har i kassa. (De fleste bruker jo ikke kontanter i dag). Men du kan kanskje gi dem beskjed dagen før, så de kan skaffe pengene? Tror det er det enkleste.
Vis hele sitatet...
Det står fysisk på en lapp på minibanken at det er kun 2000kr pr enkeltuttak.

Fikk uansett tatt det ut på Kiwi maxgrensen der var på akkurat 20 tusen